galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
The Road Darkens - Saga Expansion II
Autor Wiadomość
maclis
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Paź, 2014   

tommifon napisał/a:
Mogę nareszcie napisać parę słów o Drodze, która zdecydowanie Mrocznieje. Miałem bardzo duże oczekiwania w stosunku do tego rozszerzenia, tym bardziej, że Czarni Jeźdźcy to mój ulubiony dodatek. Czekałem długo, ale dostałem produkt dopieszczony pod każdym względem.

Na początek karty: grafiki są genialne. Miałem przyjemność zagrać parę razy w WH 40K: Podbój w ten weekend i muszę przyznać, że karty z WP są po prostu ciekawsze. I nie chodzi tylko o to, że są świetnie ilustrowane, przede wszystkim perfekcyjnie oddają klimat konkretnej przygody. Czuję się też zobowiązany, aby uprzedzić wszystkich, że w tym dodatku jest najmniej kart graczy, ze wszystkich obecnie dostępnych dużych rozszerzeń. Mamy 2 bohaterów, z czego jeden jest ze sfery pierścienia, po 1 sprzymierzeńcu z każdej sfery, plus 2 dodatki i jedno wydarzenie zrobione pod Gandalfa. Pozostałe karty to łaski i jeden dodatek dla Froda, więc karty niegrywalne scenariuszach spoza kampanii. Z drugiej strony, wszystkie te karty są przydatne i warto z nimi eksperymentować. Siłą rzeczy mamy też pokaźny zbiór kart przeciwności i wypraw.

Rozgrywka: tytuł tego rozszerzenia mówi wszystko, jest klimat i hardcorowy poziom trudności. Absolutne minimum, aby gra miała sens to posiadanie w swojej kolekcji Czarnych Jeźdźców i najlepiej coś jeszcze. Grę jedynie z podstawką polecam masochistom, bo zwycięstwo jest moim zdaniem niemożliwe. Ale wracając do meritum, gra się wspaniale. Karty są czytelne, nie zauważyłem jakiś błędów czy niejasności w związku z tłumaczeniem. Mamy zmiany w mechanice, karty bardzo często mieszają nam szyki i wymuszają konkretne działania. Chyba najbardziej podoba mi się to zazębianie się różnych kart, dzięki czemu gra ma zaskakujący przebieg. Tutaj podobnie jak w książce czy filmie, czujemy że przelewki znane z Shire się skończyły, a nieprzyjaciel ma nad nami ogromną przewagę. To przecież właśnie dlatego, drużyna pierścienia się w końcu rozpadła.

Ale nadzieja umiera ostatnia i pomimo tego, że nieprzyjaciel wyprowadził wiele ciosów, to bohaterowie Śródziemia kontynuują swoją wyprawę i zrobili kolejny krok, aby Wojna o Pierścień zakończyła się klęską Saurona!


A są jakieś nowe karty graczy z 4 podstawowych sfer?
 
     
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Paź, 2014   

maclis napisał/a:
tommifon napisał/a:
Mogę nareszcie napisać parę słów o Drodze, która zdecydowanie Mrocznieje. Miałem bardzo duże oczekiwania w stosunku do tego rozszerzenia, tym bardziej, że Czarni Jeźdźcy to mój ulubiony dodatek. Czekałem długo, ale dostałem produkt dopieszczony pod każdym względem.

Na początek karty: grafiki są genialne. Miałem przyjemność zagrać parę razy w WH 40K: Podbój w ten weekend i muszę przyznać, że karty z WP są po prostu ciekawsze. I nie chodzi tylko o to, że są świetnie ilustrowane, przede wszystkim perfekcyjnie oddają klimat konkretnej przygody. Czuję się też zobowiązany, aby uprzedzić wszystkich, że w tym dodatku jest najmniej kart graczy, ze wszystkich obecnie dostępnych dużych rozszerzeń. Mamy 2 bohaterów, z czego jeden jest ze sfery pierścienia, po 1 sprzymierzeńcu z każdej sfery, plus 2 dodatki i jedno wydarzenie zrobione pod Gandalfa. Pozostałe karty to łaski i jeden dodatek dla Froda, więc karty niegrywalne scenariuszach spoza kampanii. Z drugiej strony, wszystkie te karty są przydatne i warto z nimi eksperymentować. Siłą rzeczy mamy też pokaźny zbiór kart przeciwności i wypraw.

Rozgrywka: tytuł tego rozszerzenia mówi wszystko, jest klimat i hardcorowy poziom trudności. Absolutne minimum, aby gra miała sens to posiadanie w swojej kolekcji Czarnych Jeźdźców i najlepiej coś jeszcze. Grę jedynie z podstawką polecam masochistom, bo zwycięstwo jest moim zdaniem niemożliwe. Ale wracając do meritum, gra się wspaniale. Karty są czytelne, nie zauważyłem jakiś błędów czy niejasności w związku z tłumaczeniem. Mamy zmiany w mechanice, karty bardzo często mieszają nam szyki i wymuszają konkretne działania. Chyba najbardziej podoba mi się to zazębianie się różnych kart, dzięki czemu gra ma zaskakujący przebieg. Tutaj podobnie jak w książce czy filmie, czujemy że przelewki znane z Shire się skończyły, a nieprzyjaciel ma nad nami ogromną przewagę. To przecież właśnie dlatego, drużyna pierścienia się w końcu rozpadła.

Ale nadzieja umiera ostatnia i pomimo tego, że nieprzyjaciel wyprowadził wiele ciosów, to bohaterowie Śródziemia kontynuują swoją wyprawę i zrobili kolejny krok, aby Wojna o Pierścień zakończyła się klęską Saurona!


A są jakieś nowe karty graczy z 4 podstawowych sfer?



Tak jak napisał tommifon z kart graczy mamy tylko czterech sprzymierzeńców: Galadriela (Przywodztwa), Boromir (Taktyki), Bilbo Baggins (Ducha) i Elrond (Wiedzy). pozostałe karty to dwa neutralne dodatki (jeden dla Gandalfa, drugi dla Istari) i jedno neutralne wydarzenie (również dla Istari),oraz jeden dodatek ze sfery Drużyny Pierścienia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 14