galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cienie Nerekhall
Autor Wiadomość
piwoslaw
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Kwi, 2014   Cienie Nerekhall



Dziesiątki lat temu zainteresowanie uczonych z Nerekhall zakazanymi sztukami magicznymi przestało być tolerowane przez mieszkańców pozostałych krain. Gargan Cieniowiąz, znany mag i akademik, popadł w szaleństwo z powodu swych eksperymentów z mrocznymi wymiarami Aenlong i Ynfernael, ostatecznie wypuszczając na świat demoniczne potęgi, które zaczęły siać chaos we wszystkich zakątkach Terrinoth. Miasto Nerekhall z wielkim trudem, a zarazem godnym pochwały poświęceniem, podniosło się po dramatycznych wydarzeniach owych czasów, zaś rządzący nim politycy twierdzą, że za jego bramami nie dzieje się już nic niepokojącego. Wielu nie wierzy ich optymistycznym deklaracjom. Do tej grupy należą również Namiestnicy Daqana, dlatego uważnie obserwują metropolię i grożą natychmiastowym odwetem, jeśli kiedykolwiek Nerekhall pozwoli ciemnościom ponownie podnieść łeb.

Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się rozszerzenie Cień Nerekhall do gry planszowej Descent: Wędrówki w mroku 2. edycja. Dzięki niemu gracze oraz ich nieustraszeni bohaterowie wyruszą do Nerekhall, rozwijającego się miasta o złej reputacji, gdzie zbadają, czy cienie przeszłości naprawdę odeszły. Niecodzienne wydarzenia mają tam miejsce każdego dnia, a bohaterowie muszą się dowiedzieć czy to siły z zewnątrz infiltrują miasto, czy może są to efekty jego własnego zepsucia.

Cień Nerekhall opowiada pasjonująca historię, podzieloną na dziewiętnaście nowych przygód, które można rozgrywać pojedynczo lub połączyć w kampanię. Podczas swojej wędrówki gracze napotkają zabójcze potwory i pułapki, na szczęście czterech nowych bohaterów ofiaruje im swoje usługi, dodając nowe, potężne przedmioty oraz klasy, dla każdego z czterech archetypów bohatera. Dzięki temu rozszerzeniu gracze będą mogli wspólnie odkryć prawdę kryjącą się za murami Nerekhall.
Ciemność nad miastem

Na początku kampanii drużyna bohaterów zostaje wysłana do Nerekhall aby przyjrzeć się zmianom, które zachodzą w mieście i upewnić się, że złowrogie siły nie zerwą się z łańcucha po raz kolejny. Miasto wydaje się być czyste i wykwintne. Główny Mechanik Rylan Olliven przeprowadził nawet egzekucję swojego własnego brata, Tristayne’a, oskarżonego o nekromancję.

Nie wszystko jednak jest takie jak się wydaje. Dziwne zdarzenia znów mają miejsce na ulicach Nerekhall. Demony z Czarnego Wymiaru nawiedzają miasto, a plotka głosi, że w ciągnących się pod miastem kanałach powstaje królestwo króla szczurowatych. Nikt już nie jest pewny, jak głęboko zepsucie szerzy się wśród miejskich biurokratów. Czasu jest coraz mniej, a gracze muszą ochronić niewinnych i zdecydować czy miasto zostanie uratowane, czy też zostanie oczyszczone ogniem i zimnym żelazem



Po raz pierwszy w grze Descent gracze opuszczają dzikie ostępy, przeklęte lasy i ciemne groty. Nowe kafelki planszy pozwolą im przenieść się na miejskie ulice, place, tawerny i kanały Nerekhall, jak również wyślą ich do domu okrutnych demonów – Czarnego Wymiaru.
Ukryte szpony

wplzwPonieważ jego intrygi przenoszą się w zupełnie nowe środowisko, Mroczny władca otrzymuje nowe możliwości przechytrzenia bohaterów. Wiele przygód w Cieniu Nerekhall wykorzystuje nową mechnikę efektów wpływu. Przed rozpoczęciem przygody Mroczny władca wybiera pomiędzy możliwościami, które w różny sposób mogą zmienić przebieg scenariusza. Przykładowo, może w ten sposób określić, którzy członkowie straży miejskiej są splugawieni, a którzy niewinni. Na początku przygody Mroczny władca wybiera w tajemnicy znacznik odpowiadający wybranemu efektowi wpływu. Wiedza o tym, kto tak naprawdę go wspiera, może dać Mrocznemu władcy ogromną przewagę, ale może też obrócić się przeciwko niemu, kiedy bohaterowie przejrzą jego plan. Jeśli uda mu się ich zwieść, ich działania będą prowadzić ich do upadku.

Rozszerzenie Cień Nerekhall oferuje Mrocznemu władcy dużo więcej niż wpływ na rozwój fabuły. Do jego dyspozycji oddana zostaje nowa klasa, która świetnie sprawdzi się podczas wprowadzania w życie niecnych planów w mieście Nerekhall. Korzystając z klasy pana cieni, Mroczny władca może manipulować bohaterami, nastawiając ich przeciwko sobie poprzez zagrywanie kart takich jak Nieufność, albo zmuszając ich do atakowania się nawzajem. Jeśli wyczeka na odpowiedni moment i uderzy z ciemności, tylko najsilniejsi bohaterowie zdołają oprzeć się splugawieniu.

Podczas gdy Mroczny władca realizuje swoje plany wobec miasta, jego nowe potwory kryją się w alejkach i ciemnych zaułkach. Odmieńcy i Kolosy z Ynfernael przybywają z Czarnego Wymiaru, a pozostałe potwory czają się w cieniach, wyczekując momentu do ataku.



Każdy z nowych potworów jest groźnym przeciwnikiem, ale odmieńcy mogą okazać się wyzwaniem także w inny sposób. Najskuteczniejsze ich wykorzystywanie wiąże się z nowymi kartami splugawionych mieszkańców. Nic nie jest wówczas pewne: czy te demoniczne stwory przybierają wygląd niewinnych mieszkańców, czy też mieszczenie są zmieniani w przerażających odmieńców. Pewne jest jedynie to, że kiedy grupa odmieńców bierze udział w przygodzie, Mroczny władca może wykorzystać potężnego potwora aby przybrać nim formę jednej postaci z posiadanych przez niego kart splugawionych mieszkańców. W zależności od tego czy to czarodziej, kat czy strażnik, potężny odmieniec otrzymuje nowe zdolności, które pozwolą zmienić przygodę bohaterów w koszmar na jawie.
Nie ustępujcie ciemności

Mroczny władca i jego słudzy nie są jedyną stroną, która zostaje wzmocniona w tym rozszerzeniu. Bohaterowie również otrzymują nowe możliwości. Cztery nowe postacie dołączają do walki przeciwko ciemności. Wraz z nimi pojawiają się cztery nowe klasy: Bard, Harcownik, Iluzjonista i Kroczący-w-cieniach.

Podczas gdy większość wojowników sprawdza się najlepiej kiedy dostaną olbrzymią broń, Harcownik lepiej radzi sobie trzymając broń w obu rękach. Pomimo tego, że jest lekki i szybki, w dalszym ciągu może zadawać wiele obrażeń. Nawet najpotężniejsze potwory szybko nauczą bać się jego szybkości i zwinności.

Z kolei kroczący-w-cieniach to zwiadowca, który może pokrzyżować plany Mrocznego władcy wykorzystując swojego chowańca – Duszę cieni. Dusza cieni porusza się bardzo wolno, ale sama jej obecność wysysa życie z sąsiednich potworów. Przenosząc Duszę cieni w sam środek konfliktu, Kroczący-w-cieniach szybko może rozproszyć całą grupę potworów.



Kolejna nowa klasa – Bard – używa swoich żetonów melodii i harmonii do wykorzystywania szerokiego wachlarza korzystnych efektów. Niemal każda z jego kart klasy posiada dwa efekty – jeden z nich jest rozpatrywany, kiedy na karcie umieszczony zostaje żeton melodii, drugi – po umieszczeniu na niej żetonu harmonii. Zmieniając swoją pieśń, Bard może korzystać z nowych zdolności w ogniu bitwy, sprawiając, że bohaterowie zawsze mają inspiracje do walki z Mrocznym władcą.

Podczas gdy Bard skutecznie dopasowuje swoje zdolności do sytuacji w grze, nowa klasa maga – Iluzjonista – jest gotów do rozpraszania potworów za pomocą swoich wizerunków. Wizerunki mogą być wykorzystane do licznych sztuczek, takich jak zmiana pola widzenia, spowolnienie potworów czy zapewnianie więcej kości do obrony lub ataku.
Wędrówka w mrok

Mroczny sekret Nerekhall musi zostać odkryty. Podczas gdy słudzy zła czają się w ciemnościach, bohaterowie muszą walczyć, by powstrzymać machinacje Mrocznego władcy albo Nerekhall ponownie zostanie ogarnięte przez ciemność, jeszcze potworniejszą niż niegdyś. Bohaterowie już ostrzą swoją broń, a przerażające potwory przemykają nocą ulicami miasta. Jesteście gotowi zbadać co kryje się pośród ulic miasta? Dowiecie się wraz z premierą Cienia Nerekhall, już w II połowie 2014 roku.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Lip, 2014   

Galakta uściśliła premierę na drugą połowę sierpnia :) czyli dodatek będzie ostatniego sierpnia lub we wrześniu :) Mam nadzieję, że przelecę kampanie przed rozpoczęciem nowego semestru w październiku :)
 
     
reedmooley
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

Małe pytanko odnośnie tego dodatku, jak wygląda jakość figurek? Czy ktoś kto posiada Polska wersje mógłby sprawdzić i ewentualnie wrzucić fotkę, czy różnią się one jakościowo od pierwszej partii amerykańskiego wydania(brak nosów u bohaterów, fatalne odlewy-znacznie gorsze niż w pierwszej edycji)? Na foto Orkell z wydania premierowego tego dodatku
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14