galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
megoviator
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Cytat:
Ta karta po wylosowaniu zostanie na danym polu (chyba), natomiast ta ma podkreślone, że zostanie na tym polu do końca gry, czy nie tak? Jeżeli tak, to ta karta usuwałaby tylko miejsca pierwszego rodzaju, a nie drugiego.


tak, pierwsza karta zostanie na danym polu do konca gry.

nie widze roznicy czy dana karta zostanie do konca gry czy nie, miejsce to miejsce, skoro nie ma odpornosci/zakazu na dany efekt to jemu podlega.
 
     
UtileDulci
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

megoviator napisał/a:
Cytat:
Ta karta po wylosowaniu zostanie na danym polu (chyba), natomiast ta ma podkreślone, że zostanie na tym polu do końca gry, czy nie tak? Jeżeli tak, to ta karta usuwałaby tylko miejsca pierwszego rodzaju, a nie drugiego.


tak, pierwsza karta zostanie na danym polu do konca gry.

nie widze roznicy czy dana karta zostanie do konca gry czy nie, miejsce to miejsce, skoro nie ma odpornosci/zakazu na dany efekt to jemu podlega.


Sęk w tym, że niektóre miejsca niby mają tę odporność, bo zostaną "do końca gry" ;)
 
     
megoviator
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

tym sposobem np zaklecie http://www.talismanwiki.com/Exorcise byloby bezuzyteczne, gdyz kazdy duch 'pozostaje na tym obszarze, dopoki ktos go nie pokona', wiec idac tym tokiem nie da sie usunac tej karty z gry, dopoki nie pokona go ktos w walce psychicznej, a uzywajac zaklecia de facto usuwasz te karte z gry bez pokonywania ducha.
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Lis, 2014   

el_g napisał/a:
Pytanie o Szpiega, ktory stal sie likantropem. Czy w nocy Szpieg moze uzywac swojej zdolnosci przenoszenia sie do innych graczy? Jesli tak to czy moze on wtedy wejsc w interakcje z polem na planszy (tak jak mowi jego zdolnosc) czy musi zaatakowac postac, do ktorej sie przeniosl (tak jak mowi karta likantropa)?

Nemomon napisał/a:
Zgodnie ze złotą zasadą z podstawki, zakazy mają przewagę nad wszelkimi innymi efektami. Tak więc zakaz spotykania Poszukiwaczy przez Szpiega ma priorytet nad nakazem zaatakowania ich. Tak więc Szpieg po użyciu swej zdolności będzie musiał badać obszar.
A to nie jest tak, ze chodzi tylko o zakazy z kart przygod/czarow? Wg mnie karta likantropii, podobnie jak karty charakteru czy nowe karty przeznaczenia, niejako modyfikuja karte naszego bohatera i nie sa kartami przygod. Jesli Mnich zostanie zly i dostanie karte charakteru, to kladac ja na karcie postaci tak naprawde zmieniamy zapis 'charakter' na karcie postaci. Karta likantropii 'dopisuje' kolejne specjalne zdolnosci do tych, ktore juz posiadamy. Podobnie nalezaloby traktowac karty przeznaczenia.
Idac tym tokiem myslenia pytanie odnosi sie do tego, ze postac posiada dwie rozne zdolnosci specjalne (interakccja z polem planszy po teleportacji do innego gracza i przymusowy atak gracza w miejscu, w ktorym skonczylo sie swoj ruch), ktore w danym momencie sie wykluczaja. Ktora z nich jest zdolnoscia nadrzedna? Wg mnie zdolnosc, ktora bardziej utrudnia rozgrywke, w tym wypadku atak wynikajacy z likantropii.
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

A do mnie z kolei bardziej przemawia wersja Nemomona. Dlaczego?

Widzę to w ten sposób, że pewne zakazy odbierają nam możliwość wyboru, ale również zawężają możliwości wyboru. Pewne nakazy, z kilku możliwych opcji wskazują tą, którą musimy wybrać.

I tak, karta Likantropa nakazuje, po trafieniu na dany Obszar, zaatakować Poszukiwacza, który tam się znajduje. Czyli z 2 lub więcej dostępnych opcji (zależnie od obszaru i dodatków jakie używamy), możemy wybrać tylko zaatakowanie innego Poszukiwacza.

Specjalna zdolność Szpiega z kolei wyklucza opcję atakowania Poszukiwacza, na którego obszar przenosisz się korzystając ze specjalnej zdolności. Trafiasz na obszar i z dostępnych opcji można tylko go zbadać - tak, jakby żaden Poszukiwacz tam nie przebywał.

Uznawanie zasady trudniejszej za lepszą, to typowa zasada domowa. Jak Ci się podoba, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jej używać. Czy zwiększy poziom trudności? Może. Ale może też doprowadzić do chamskiej sytuacji, w której Szpieg będzie za kimś łaził dotąd, aż go ubije. A to już nie jest fajne.
 
     
UtileDulci
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Czy gdy zostanie rzucone zaklęcie magicznego wichru na pole z poszukiwaczem posiadającym amulet, traci on zaklęcia?
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Hej. Nie, jeśli Poszukiwacz posiada amulet nie działają na niego żadne efekty zaklęć.
 
     
bllackrose
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   Kiścień

Hej, podepnę się pod temat.
Mieliśmy dzisiaj problem z bronią o nazwie "kiścień". Zdania były podzielone na temat sposobu, w jaki można go używać, a mianowicie: rzucając dwoma kostkami, sumę wyrzuconych oczek uważa się jako atak (siłę lub moc) plus przedmioty CZY jako atak dodatkowy, który należy zsumować z punktami siły (lub mocy), które mamy ustawione na karcie postaci plus przedmioty?
Jeżeli działa w ten drugi sposób, to czy ta broń nie jest zbyt dobra?
Powiedzmy, że ktoś z samych pionków siły (lub mocy) ma 12 punktów, plus przedmioty, do tego rzuca 2 kośćmi, wyrzuci 12, co mu daje ponad 24 punkty, gdzie zwykły smok ma 7 plus wyrzucone oczka.
Proszę o odpowiedź.
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Gru, 2014   

Hej.
Kiścień jest potężną bronią. Używasz jej w następujący sposób:
- ustalasz wartość siły Poszukiwacza: początkowa + żetony + bonusy z kart przyjaciół/przedmiotów itd.
- rzucasz dwoma kośćmi, sumujesz wynik i dodajesz do powyższej wartości siły.
W ten sposób otrzymujesz skuteczność ataku. I tak, to może być duża liczba.
Pod tym względem nie różni się od innych broni - zawsze tak samo rozpatrujesz walkę. Kiścień zmienia tylko sposób rzucania kością - dwie zamiast jedną.
Z tego względu nie można używać w walce dwóch kiścieni na raz (zdolność np. Wojownika) - bo sposób użycia Kiścienia nie może się kumulować, tak jak nie można skumulować użycia dwóch Koni i rzucać trzema, lub czterema kośćmi za ruch.
 
     
juve
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Witam, mam pewne pytania i lub watpliwosci ktore chcialbym rozwiac, jesli moglby ktos doprecyzowac to byloby super.

a) Jak przeprowadza sie walke z poszukiwaczem jesli poszukiwaczy jest 3 na 1 polu? (jak wyglada podobna sytuacja gdy 3-4 graczy znajduje sie na koronie wladzy?)

b) Czy w koronie wladzy, gracze, ktorzy tam sie znajduja moga rzucac na siebie zaklecia?

c) Czy gracze moga sie nie decydowac na atak w koronie wladzy?

d) Czy gracze poza KW moga rzucac zaklecia na osobe w KW ?

e) Czy wszelkie przedmioty, typu Łuk i Kiścień liczą się do limitu "broni"? (czy mozna je wykorzystywac razem nie bedac np. wojownikiem?)

f) Czy mozna zarowno w swojej turze skorzystac z czaru i np. ruszyc sie? czy jest to jeden ruch ?(analogicznie czy mozna rzucic czar, wypic eliksir i ruszyc sie?)

g) Czy czar unieruchomienie rzucony na poszukiwacza powoduje to ze nie ma on prawa bronic sie przed innym graczem, a wiec ergo, traci punkt zycia jezeli nie rzuca koscia ataku a jego atak jest mniejszy? (czy moglby ktos doprecyzowac?)

h) Czy mozna miec kilka "kon z wozem" lub mulow ktore razem daja np 8 + 4 miejsc do noszenia przedmiotow?

i) Czy mozna posiadac kilka broni/ pancerzy ale korzystac tylko z 1 wybranego podczas walki ?(np. topor i miecz)

j) czar wysysajacy 1 zycia od poszukiwacza i przekazuje dodatkowy punkt zycia innemu - jak wyglada sprawa gdy poszukiwacz na ktorego zostalo to uzyte ma 1 zycia - Poszukiwacz ginie?

k) Są 2 przyjaciele ktorzy sie neguja - jeden mowi: mozesz wziac do 2 kart przygod (jak rozumiem trzeba sie wczesniej zadeklarowac, a nie ciagnac 1 a potem mowic ze 2?), a drugi musisz ciagnac 2 karty przygod, ten drugi ma wplyw i wyciaga sie zawsze 2 karty?

l) Czy mozna rzucic kilka czarow podczas jednej tury gracza? (np. poczatek swojej tury, dowolny moment itp)

m) Czy pancerz działa na przeciwnika walczącego mocą ?

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam :)
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

juve napisał/a:

a) Jak przeprowadza sie walke z poszukiwaczem jesli poszukiwaczy jest 3 na 1 polu? (jak wyglada podobna sytuacja gdy 3-4 graczy znajduje sie na koronie wladzy?)

Trafiając na pole, na którym znajduje się kilku innych Poszukiwaczy możesz sobie wybrać, którego z nich chciałbyś spotkać. Mało tego, nie musisz napotykać żadnego z nich, wybierając do rozpatrzenia po prostu obszar.

juve napisał/a:

b) Czy w koronie wladzy, gracze, ktorzy tam sie znajduja moga rzucac na siebie zaklecia?

Tak.
juve napisał/a:


c) Czy gracze mogą się nie decydować na atak w koronie wladzy?

Tutaj zależy od tego jaki wariant rozgrywacie. Zarówno Alternatywne zakończenia jak i to standardowe dokładnie precyzują, jak należy się zachować, gdy na KW znajdzie się więcej niż 1 Poszukiwacz.

juve napisał/a:

d) Czy gracze poza KW moga rzucac zaklecia na osobe w KW ?

Tak.
juve napisał/a:


e) Czy wszelkie przedmioty, typu Łuk i Kiścień liczą się do limitu "broni"? (czy mozna je wykorzystywac razem nie bedac np. wojownikiem?)

Łuk nie jest bronią, a przedmiotem. Można skorzystać z łuku, nawet jeżeli korzystasz z innej broni podczas walki. Kiścień bronią już jest, zatem warto dobrze zastanowić się przed walką z jakiej konkretnie broni chcemy skorzystać. Oczywiście Wojownik ma prawo do skorzystania z Kiścienia i innej broni, co umożliwia mu jedna z jego specjalnych zdolności.
juve napisał/a:


f) Czy mozna zarowno w swojej turze skorzystac z czaru i np. ruszyc sie? czy jest to jeden ruch ?(analogicznie czy mozna rzucic czar, wypic eliksir i ruszyc sie?)

Nie do końca rozumiem to pytanie. Podaj konkretne Zaklęcie/a i przedmiot/y. Ruch to praktycznie rzut kostką i poruszenie się na inny obszar. Są jednak Zaklęcia, jak np. Teleportacja, która uniemożliwia wykonanie rzutu kością – ewentualnie rzut kostką uniemożliwia już teleportację.
juve napisał/a:


g) Czy czar unieruchomienie rzucony na poszukiwacza powoduje to ze nie ma on prawa bronic sie przed innym graczem, a wiec ergo, traci punkt zycia jezeli nie rzuca koscia ataku a jego atak jest mniejszy? (czy moglby ktos doprecyzowac?)

Przeczytaj Zaklęcie jeszcze raz i spróbuj je sobie powoli przeanalizować. Po pierwsze można je rzucić na początku tury danego Poszukiwacza – wówczas nie porusza się on w tej turze. Jeżeli Zaklęcie to zostanie rzucone na Wroga nie będzie można go zaatakować, można będzie mu się za to wymykać.

juve napisał/a:

h) Czy mozna miec kilka "kon z wozem" lub mulow ktore razem daja np 8 + 4 miejsc do noszenia przedmiotow?

Oczywiście. Każdy dodatkowy koń z wozem czy muł sumują zwiększany limit posiadanych przedmiotów.
juve napisał/a:


i) Czy mozna posiadac kilka broni/ pancerzy ale korzystac tylko z 1 wybranego podczas walki ?(np. topor i miecz)

Oczywiście, że tak.
juve napisał/a:


j) czar wysysajacy 1 zycia od poszukiwacza i przekazuje dodatkowy punkt zycia innemu - jak wyglada sprawa gdy poszukiwacz na ktorego zostalo to uzyte ma 1 zycia - Poszukiwacz ginie?

Poszukiwacz, na którego zostało rzucone to Zaklecie, a posiadał ostatni punkt życia po prostu ginie, jeśli nie zapobiegnie jego utracie. Wszystkie jego przedmioty, złoto pozostają na obszarze, na którym dokonał żywota.
juve napisał/a:


k) Są 2 przyjaciele ktorzy sie neguja - jeden mowi: mozesz wziac do 2 kart przygod (jak rozumiem trzeba sie wczesniej zadeklarowac, a nie ciagnac 1 a potem mowic ze 2?), a drugi musisz ciagnac 2 karty przygod, ten drugi ma wplyw i wyciaga sie zawsze 2 karty?

Jacy to dokładnie Przyjaciele? Na pierwszy rzut oka; Musisz > możesz.
juve napisał/a:


l) Czy mozna rzucic kilka czarow podczas jednej tury gracza? (np. poczatek swojej tury, dowolny moment itp)

Podczas swojej tury możesz rzucić tyle Zaklęć, ile posiadałeś ich na początku swojej tury. W turze każdego innego gracza możesz rzucić tylko jedno Zaklęcie.
juve napisał/a:


m) Czy pancerz działa na przeciwnika walczącego mocą ?

Jeżeli masz na myśli klasyczne pancerze jak Zbroja, Hełm i Tarcza to nie. Bronią one jedynie podczas walki na siłę. Są jednak w dodatkach pancerze, które bronią również w walce psychicznej.

Pozdrawiam,
Kamil
 
     
Corypheaus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Witam, mam nadzieję że nie powtórzę się z pytaniem:

Którą zasadę należy zastosować nadrzędnie jeśli wojownik lub smocza amazonka (po ''oswojeniu'' smoka) posiadają zasadę rzucenia dwiema kośćmi i wyboru WYŻSZEGO wyniku, a podczas walki z traperem muszą rzucić dwiema i wybrać NIŻSZY z nich?

Z góry dziękuję za odpowiedź :wink:
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Corypheaus napisał/a:
Witam, mam nadzieję że nie powtórzę się z pytaniem:

Którą zasadę należy zastosować nadrzędnie jeśli wojownik lub smocza amazonka (po ''oswojeniu'' smoka) posiadają zasadę rzucenia dwiema kośćmi i wyboru WYŻSZEGO wyniku, a podczas walki z traperem muszą rzucić dwiema i wybrać NIŻSZY z nich?

Z góry dziękuję za odpowiedź :wink:

Uszanowanie,

Zapewne miałeś na myśli Goblińskiego Łowcę (efekt, który opisałeś), a nie Trapera (nie wykonujemy rzutu ataku, jeżeli na początku walki rzucimy 2 kostkami powyżej swojej Mocy).
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w oficjalnym FAQ'u do Talismana.
FAQ, str. 9 napisał/a:
P3: Czy Wojownik może użyć swojej specjalnej zdolności
podczas walki z Goblińskim łowcą?
O: Nie, Wojownik musi rzucić w tej walce dwoma kośćmi
i wybrać niższy wynik.


Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego dobrego w 2015,
Kamil
 
     
juve
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sty, 2015   

Witam, kilka pytan apropo wymykania:

a) jak wyglada wymykanie sie potworom? Po prostu mowie ze sie wymykam i tyle?
b) Czy wymykac sie mozna tylko w zewnetrznej krainie? Co z miastem i podziemiami? tez sie zaliczaja?
c) Jak wyglada wymykanie sie innym poszukiwaczom?

dziękuje za pomoc
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sty, 2015   

juve napisał/a:
Witam, kilka pytan apropo wymykania:

a) jak wyglada wymykanie sie potworom? Po prostu mowie ze sie wymykam i tyle?
b) Czy wymykac sie mozna tylko w zewnetrznej krainie? Co z miastem i podziemiami? tez sie zaliczaja?
c) Jak wyglada wymykanie sie innym poszukiwaczom?

dziękuje za pomoc


Instrukcja; str.15 napisał/a:

Wymykanie się
Czasem Poszukiwacze będą mogli wymknąć się istotom lub innym
Poszukiwaczom (np. rzucając Zaklęcie Unieruchomienia lub Niewidzialności).
Poszukiwacz, który wymyka się przeciwnikom, nie
może w żaden sposób na nich wpływać, ani sam stać się obiektem
ich wpływów.
W Krainie Wewnętrznej można się wymykać jedynie innym Poszukiwaczom
(ale już nie istotom opisanym na obszarach planszy).
Poszukiwacz może się wymykać:
1. Wszystkiemu, co go zaatakuje.
2. Poszukiwaczom, którzy będą próbować go zaatakować lub użyć
na nim swych specjalnych zdolności.
3. Istotom, które pojawiają się w wyniku kart Zdarzeń, Miejsc lub
Nieznajomych (np. Smok pojawiający się w wyniku działania
karty Jaskinia).


Należy też pamiętać, iż nie można wymykać się Panu Ciemności i Orlemu Królowi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 13