galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o zasady
Autor Wiadomość
Sewhoe


Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 173
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Każdemu 7 obrażeń
 
     
koale

Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 4
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

1.Jeśli mam kilka swoich dysków na sobie, ale żadnego wroga w pobliżu( nie ma "przyszpilenia") to muszę zacząć ruch od tego najwyżej ustawionego? Czy mogę ruszyć tym bardziej ze spodu? Ew wykonać atak dystansowy?

edit.
2. Jeśli mam kartę dowodzenia która daje mi zdolność bitewną: "Bohater Wzmocnij wybrany dysk w średnim zasięgu." To kiedy mogę tego użyć? Bohater musi nie być aktywowany? Czy mógł już wcześniej wykonać jakąś akcje? Może być też przyszpilony?
3. Czy przyszpilona nie-aktywowana jednostka może zrobić cokolwiek?

wow
edit2.
4. Rozrzut przy ataku dystansowym: jeśli najbliżej jest moja jednostka to trafiam w nią?
 
     
septirion 

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

koale napisał/a:
1.Jeśli mam kilka swoich dysków na sobie, ale żadnego wroga w pobliżu( nie ma "przyszpilenia") to muszę zacząć ruch od tego najwyżej ustawionego? Czy mogę ruszyć tym bardziej ze spodu? Ew wykonać atak dystansowy?

Zawsze możesz aktywować (ruszyć, strzelić czy użyć umiejętności) tylko jednostkę na wierzchu. Wyjątkiem będzie nowe słowo kluczowe występujące u krasnoludów które pozwoli wykonać atak dystansowy lub użyć umiejętności jednostce, która jest przyszpilona.
Ale możesz za to skorzystać z umiejętności zagranej karty.

koale napisał/a:

edit.
2. Jeśli mam kartę dowodzenia która daje mi zdolność bitewną: "Bohater Wzmocnij wybrany dysk w średnim zasięgu." To kiedy mogę tego użyć? Bohater musi nie być aktywowany? Czy mógł już wcześniej wykonać jakąś akcje? Może być też przyszpilony?

Umiejętność z karty nie aktywuje jednostki. W podanym przez Ciebie przypadku, bohater może być aktywowany (np. po właśnie wykonanym ruchu) albo przyszpilony. Jednostka która jest celem akcji też może być przyszpilona/aktywowana.

koale napisał/a:

3. Czy przyszpilona nie-aktywowana jednostka może zrobić cokolwiek?

Na razie tylko wykonać akcję z karty, o krasnoludach pisałem już wyżej. Oczywiście wszystkie stałe efekty działają niezależnie od tego, czy jednostka jest aktywowana czy przyszpilona np. plaguebearers zawsze zdejmują token empower w krótkim zasięgu.

koale napisał/a:

wow
edit2.
4. Rozrzut przy ataku dystansowym: jeśli najbliżej jest moja jednostka to trafiam w nią?

Tak. Np. tacy imperialni pistolierzy mogą sami sobie zrobić straszną krzywdę.
 
     
koale

Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 4
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

septirion napisał/a:
/...

Dzięki za wszystko, aczkolwiek miałem jeszcze parę pytań po wczorajszym ;p

1.
septirion napisał/a:
Tak. Np. tacy imperialni pistolierzy mogą sami sobie zrobić straszną krzywdę.

Nie mogę znaleźć ich dysku. Oni są jakoś specjalni? Bo w instrukcji piszę, że dysk nie może wykonać ataku dystansowego przeciwko sobie.
2. Karty rozstawienia i karty dowodzenia: Wartość rozstawienia jest brana tylko pod uwagę przy rozstawianiu i nie ma żadnego znaczenia przy wsparciu tak? W przypadku aktywacji żetonu podczas wprowadzania go jako wsparcie. Zużywam jeden punkt aktywacji z karty dowodzenia, ale co w przypadku kiedy mam kartę rozstawienia na której piszę, że nie muszę umieszczać znacznika aktywacji na tej karcie po wprowadzeniu żetona jako wsparcia? Jeśli nim ruszę to zużywam dwa punkty aktywacji(za wprowadzenie i ruch) czy tylko za ruch?
3. Jeśli umieszczę "Niebezpieczny" teren w strefie rozstawiania przeciwnika i on umieści na nim swój żeton to nie otrzymuje obrażeń, ale jeśli wykona obrót po którym dalej się na nim znajduje to otrzymuje obrażenia tak? I tak za każdym obrót po tym terenie? Wyjątkiem są jednostki latające które otrzymują obrażenia jeśli by się na nim zatrzymały? Dobrze to interpretuje?

PS. zdaję sobie sprawę, że drugie pytanie mogłem zagmatwać :D
 
     
septirion 

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

koale napisał/a:

1.
septirion napisał/a:
Tak. Np. tacy imperialni pistolierzy mogą sami sobie zrobić straszną krzywdę.

Nie mogę znaleźć ich dysku. Oni są jakoś specjalni? Bo w instrukcji piszę, że dysk nie może wykonać ataku dystansowego przeciwko sobie.

Chodziło mi o to, że strzelają w krótkim zasięgu, więc jeżeli wyrzucisz rozrzut to najprawdopodobniej właśnie oni oberwą.

koale napisał/a:

2. Karty rozstawienia i karty dowodzenia: Wartość rozstawienia jest brana tylko pod uwagę przy rozstawianiu i nie ma żadnego znaczenia przy wsparciu tak? W przypadku aktywacji żetonu podczas wprowadzania go jako wsparcie. Zużywam jeden punkt aktywacji z karty dowodzenia, ale co w przypadku kiedy mam kartę rozstawienia na której piszę, że nie muszę umieszczać znacznika aktywacji na tej karcie po wprowadzeniu żetona jako wsparcia? Jeśli nim ruszę to zużywam dwa punkty aktywacji(za wprowadzenie i ruch) czy tylko za ruch?

Wprowadzenie i ruch są oddzielnymi akcjami. Jeżeli chcesz ruszyć jednostkę w trakcie zagrywania tej samej karty to zużywasz drugi punkt aktywacji. Podobnie działa karta garnizon dla Imperium. Możesz wstawić jednostkę z rezerw bez tokenu aktywacji a a drugi punkt aktywacji ruszyć ją.

koale napisał/a:

3. Jeśli umieszczę "Niebezpieczny" teren w strefie rozstawiania przeciwnika i on umieści na nim swój żeton to nie otrzymuje obrażeń, ale jeśli wykona obrót po którym dalej się na nim znajduje to otrzymuje obrażenia tak? I tak za każdym obrót po tym terenie? Wyjątkiem są jednostki latające które otrzymują obrażenia jeśli by się na nim zatrzymały? Dobrze to interpretuje?


Tak, ale tylko przy początkowym rozstawieniu jednostek. Jednostka została przywołana z rezerw też dostaje obrażenia.
 
     
koale

Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 4
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

septirion napisał/a:
Chodziło mi o to, że strzelają w krótkim zasięgu, więc jeżeli wyrzucisz rozrzut to najprawdopodobniej właśnie oni oberwą.

Samych siebie? Przecież to głupie:D Jak się to ma do tej instrukcji tam piszę, że jednostka nie może wykonać ataku dystansowego przeciwko sobie, a takim chyba jest pochodna jaką jest rozrzut?

I teraz pytanko o mechanikę walki wręcz bo mieliśmy teraz trochę zagwozdek:
załóżmy, że wszystkie żetony są 5(atak)/5(kontratak))/5(żywotnośc)
1. Bohater z 1 kondycją przyszpila dwie wrogie jednostki jedną z kontratakiem szybkim i jedną zwykłą. Czy ten "szybki" najpierw zadaję ranę przyszpilającemu bohaterowi i potem jeszcze raz dostaję obrażenia od tego drugiego (bez "szybki") po czym bohater umiera? (oczywiście przy okazji jeden z przyszpilonych dysków też ginie).
2. Bohater (1 kondycja) przyszpila jeden dysk i jest przyszpilony przez inny. Ten z wierzchu zadaję obrażenia które powodują ranę na środkowym dysku(naszym bohaterze) przy okazji sam ginie. Teraz bohater walczy drugi raz i ginie od drugiej rany czy to wszystko jest wliczane w poprzednią?
 
     
septirion 

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

koale napisał/a:
septirion napisał/a:
Chodziło mi o to, że strzelają w krótkim zasięgu, więc jeżeli wyrzucisz rozrzut to najprawdopodobniej właśnie oni oberwą.

Samych siebie? Przecież to głupie:D Jak się to ma do tej instrukcji tam piszę, że jednostka nie może wykonać ataku dystansowego przeciwko sobie, a takim chyba jest pochodna jaką jest rozrzut?

Jeżeli nie ma żadnej innej jednostki w krótkim zasięgu, czyli są tylko pistolierzy bo tylko tak mogą strzelać to wtedy rozrzut trafia w nich. Jeśli chcesz sobie dorobić historię, to pistolety wybuchły im w rękach ;)

koale napisał/a:

I teraz pytanko o mechanikę walki wręcz bo mieliśmy teraz trochę zagwozdek:
załóżmy, że wszystkie żetony są 5(atak)/5(kontratak))/5(żywotnośc)
1. Bohater z 1 kondycją przyszpila dwie wrogie jednostki jedną z kontratakiem szybkim i jedną zwykłą. Czy ten "szybki" najpierw zadaję ranę przyszpilającemu bohaterowi i potem jeszcze raz dostaję obrażenia od tego drugiego (bez "szybki") po czym bohater umiera? (oczywiście przy okazji jeden z przyszpilonych dysków też ginie).

Zdecydowanie tak. To jest zaleta szybkiego kontrataku. Dlatego tak bardzo nie lubię tych cholernych włóczników ;)

koale napisał/a:

2. Bohater (1 kondycja) przyszpila jeden dysk i jest przyszpilony przez inny. Ten z wierzchu zadaję obrażenia które powodują ranę na środkowym dysku(naszym bohaterze) przy okazji sam ginie. Teraz bohater walczy drugi raz i ginie od drugiej rany czy to wszystko jest wliczane w poprzednią?

Jeśli dysk nad bohaterem i dysk pod bohaterem zadają ranę to bohater ginie, tak samo jak w pierwszym przykładzie.
 
     
koale

Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 4
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

septirion napisał/a:
Jeśli chcesz sobie dorobić historię, to pistolety wybuchły im w rękach ;)
Tak! O to mi chodziło xD

załóżmy, że wszystkie żetony są 5(atak)/5(kontratak))/5(żywotnośc)
septirion napisał/a:

Jeśli dysk nad bohaterem i dysk pod bohaterem zadają ranę to bohater ginie, tak samo jak w pierwszym przykładzie.

To kiedy obrażenia są "wliczane w jedną ranę". Tylko w przypadku gdy:
Dwie/lub więcej jednostkek przyszpilają jeden dysk i atakują w tym samym czasie (żadnych umiejętności) tak?

I dlaczego Tyrion jest tak OP, podczas dzisiejszej gry 3 razy podrząd wpadła mi 6 kiedy próbował mnie przeciwnik przyszpilić :D
 
     
septirion 

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

koale napisał/a:

septirion napisał/a:

Jeśli dysk nad bohaterem i dysk pod bohaterem zadają ranę to bohater ginie, tak samo jak w pierwszym przykładzie.

To kiedy obrażenia są "wliczane w jedną ranę". Tylko w przypadku gdy:
Dwie/lub więcej jednostkek przyszpilają jeden dysk i atakują w tym samym czasie (żadnych umiejętności) tak?

Tak, tylko w tym momencie.

koale napisał/a:

I dlaczego Tyrion jest tak OP, podczas dzisiejszej gry 3 razy podrząd wpadła mi 6 kiedy próbował mnie przeciwnik przyszpilić :D

To miałeś sporo farta w kostkach. W jednej grze sam zabiłem sobie Azhaga z rykoszetu.
 
     
Berni77 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015   

septirion napisał/a:
koale napisał/a:
septirion napisał/a:
Chodziło mi o to, że strzelają w krótkim zasięgu, więc jeżeli wyrzucisz rozrzut to najprawdopodobniej właśnie oni oberwą.

Samych siebie? Przecież to głupie:D Jak się to ma do tej instrukcji tam piszę, że jednostka nie może wykonać ataku dystansowego przeciwko sobie, a takim chyba jest pochodna jaką jest rozrzut?

Jeżeli nie ma żadnej innej jednostki w krótkim zasięgu, czyli są tylko pistolierzy bo tylko tak mogą strzelać to wtedy rozrzut trafia w nich. Jeśli chcesz sobie dorobić historię, to pistolety wybuchły im w rękach ;)


No i tu się grubo mylisz i nie ma co dopowiadać sobie legendy.
W zasadach wyraźnie jest opisane, że jednostka strzelająca nie może być celem własnego ataku, więc jak wyrzucisz rozrzut i w zasięgu nie ma żadnego celu to po prostu nic się nie dzieje. Nic nikomu nie wybucha i nie zadają sobie obrażeń - to nie bitewniak :)
 
     
CietyMieczem 

Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 5
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015   

septirion ma racje instrukcja na stronie 19 mówi wyraźnie: "Wyniki rozrzutu mogą zostać rozpatrzone przeciwko dyskowi wykonującemu atak dystansowy." Cel rozrzutu, a cel ataku to dwa różne pojęcia.
 
     
Horus 

Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 1
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Witam, szybkie pytanka:)
1.czy można używać magii jak jest sie przyszpilonym?

2.czy wskrzeszając umarłych(umiejetność lub karta) można od razu tym dyskiem przyszpilić wroga?

3.strzał oblężniczy ma też rozrzut? czy tylko krytyk się bierze pod uwagę?

pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.31 sekundy. Zapytań do SQL: 14