|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Problem z zasadami |
Autor |
Wiadomość |
drumdaar [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014
|
|
|
Noooo i wszystko jasne
Wielkie dzięki.
Jak widać, sami sobie zgotowalismy ten los |
|
|
|
|
cahir7 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014
|
|
|
mam pytanko o scenariusz " Trzy próby"
-the trial of perseverance - "Guardian enemies cannot be damaged or leave play except by quest effect" - czy to oznacza, że nie można ich ranić poza fazą combat? czy jeszcze bardziej jest to obostrzone?
-the trial of strenght - "barrow locations cannot be the active location and are immune to player card effects" - rozumiem tekst, ale nie dowierzam, jak w takim razie zdjąc ta lokację, skoro zasadą jest, że wszytskie lokacje " barrow" i " guardiani"( pkt 1) mają trafic do victory display? |
|
|
|
|
drumdaar [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
Chciałbym się upewnić, że dobrze rozumuje pewne zagranie, które mi się zrodziło. Po sprawdzeniu w instrukcji wychodzi, że tak, ale znając świat karcianek i ich logikę to już nie koniecznie
Faza walki, gramy we 2 osoby (A i B)
1. Rozdajemy karty cienia
2. Gracz A nie ma wrogów w zwarciu = koniec ataków na niego
3. Przechodzimy do gracza B, który ma jakieś standardowe orko-pająki (nic co by było odporne na karty graczy)
4. Gracz A zagrywa Atak z Zaskoczenia i wprowadza Syna Arnoru (teksty kart poniżej) zabierając jednego przeciwnika od B do siebie.
Pytanie czy "nowy" wróg w zwarciu z graczem z A zaatakuje?
W instrukcji znalazłem tylko, że każdy z graczy po kolei rozpatruje ataki na siebie czyli wychodziłoby, że nie, ale chciałbym się upewnić.
Opisane karty są z podstawki więc raczej każdy zna na pamięć ale na wszelki wypadek podaje (niestety pod ręką tylko tekst angolski):
Atak z zaskoczenia (Wydarzenie):
Action: Put 1 ally card into play from your hand. At the end of the phase, if that ally is still in play, return it to your hand.
Syn Arnoru (Sprzymierzeniec):
Response: After Son of Arnor enters play, choose an enemy card in the staging area or currently engaged with another player. Engage that enemy.
p.s.
Przy okazji jeszcze jedno pytanie, chociaż wiem, że to nie ten dział - jest jakaś baza kart albo najlepiej deckbuilder online z polskimi kartami? |
|
|
|
|
AndO3131 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
Polska baza kart http://www.lotrlcg.org/.
To ciekawy problem dyskutowany tutaj.
Generalnie, są dwa stanowiska:
1. wróg "omija" kolejkę
2. po rozpatrzeniu ataków ostatniego gracza powracamy do nierozpatrzonych ataków pierwszego gracza
Obie wersje mają swoich zwolenników. Ja zagrałbym według wersji 2 (czyli rozpatrzyłbym atak tego wroga na deser ). |
|
|
|
|
Sznycelek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
Z jednej strony, to jego efekt mówi wyłącznie o wejściu w zwarcie z danym przeciwnikiem, a nie zablokowaniu jego ataku więc na dobrą sprawę powinno się go rozpatrzyć.
Z drugiej strony, można tego używać na przeciwniku ze strefy przeciwności nawet w końcowej fazie rundy (Refresh phase z angielskiego, zapomniało mi się ja kto po polsku jest), wtedy logicznym jest, że stwór nie zaatakuje.
Myślę, że póki nie ma oficjalnego wyjaśnienia w tej sprawie, to decyzja należy do ciebie - kwestia czy lubisz sobie grę ułatwiać, czy utrudniać. |
|
|
|
|
cahir7 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2015
|
|
|
Cytat: | mam pytanko o scenariusz " Trzy próby"
-the trial of perseverance - "Guardian enemies cannot be damaged or leave play except by quest effect" - czy to oznacza, że nie można ich ranić poza fazą combat? czy jeszcze bardziej jest to obostrzone?
-the trial of strenght - "barrow locations cannot be the active location and are immune to player card effects" - rozumiem tekst, ale nie dowierzam, jak w takim razie zdjąc ta lokację, skoro zasadą jest, że wszytskie lokacje " barrow" i " guardiani"( pkt 1) mają trafic do victory display? |
dobra, dla potomności sam sobie odpowiem. na rozwiązanie wpadłem po przejściu następnego scenariusza, gdzie zastosowano podobne rozwiązania. Otóż na dwóch ww. questach 2a, nie ma informacji istotnej, że "Progress that would be placed on this quest are instead placed on...."i tu odpowiednio na lokacji w staging area lub na guardianie. |
|
|
|
|
drumdaar [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
AndO3131 i Sznycelek
Dzięki za odpowiedzi
Generalnie moja wątpliwość to nie jest kwestia tego czy chcę mieć łatwiej czy trudniej. Jakbyście mieli okazję poznać opinię mojej żony o naszych grach w WP LCG to byście usłyszeli, że ja chorobliwie pilnuję wszystkich szczegółów i zasad, a gdy jest wątpliwość to w zdecydowanej większości przypadków wybieram gorszy wariant (tak jak wy z tego co widzę )
Natomiast inna kwestia to jest zwyczajna zgodność zasad. Homerules sobie zawsze można zrobić (utrudnić/ułatiwć) ale jako aktywny karciankowiec oraz sędzia turniejowy zwyczajnie lubię grać tak jak należy a nie tak jak mi się wydaje
Ten motyw z Synem Arnoru to mi wpadł do głowy tylko dlatego, że kminię teraz talie na maksymalnym unikaniu ataków przeciwnika
Nic to, zastanowię się jeszcze jak to sobie interpretować i dzieki za sugestie |
|
|
|
|
uday [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Sty, 2015
|
|
|
IMO nie ma nad czym dywagować. Najpierw rozpatrywane są ataki w pierwszego gracza, potem w kolejnego i tak aż do ostatniego gracza. jeśli wróg wejdzie w zwarcie z graczem którego "kolejka" już minęła to nie ma jak zaataować. |
|
|
|
|
maclis [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Sty, 2015
|
|
|
Mam pytanie odnośnie scenariusza Rozłam Drużyny Pierścienia. Otóż pierwsza karta wyprawy mówi nam, że nie możemy wchodzić w zwarcie z wrogami, dodatkowo pomija się fazę zwarcia. Jak na tą kartę oddziałuje karta spotkania: "Zbocza Amon Hen" mówiąca o tym że, aby podróżować na nią trzeba wejść w zwarcie z wrogiem z dowolnej sfery przeciwności? Czy można tego dokonać? Efekt której z kart jest ważniejszy? |
|
|
|
|
wojo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sty, 2015
|
|
|
Ponieważ karty są w bazie Beorna to mogę już odpowiedzieć:
- Karta pierwszego etapu wyprawy zabrania wchodzenia w zwarcie
- Zbocza Amon Hen wymagają wejścia w zwarcie aby podróżować na nie.
Razem sprawia to że w pierwszym etapie nie możesz podróżować na Zbocza Amon Hen (nie możesz spełnić warunku podróży bo zabrania tego karta wyprawy).
Także trzeba jakoś sobie poradzić z tą kartą:
- albo zostawiając w strefie przeciwności do dalszego etapu i wtedy tam podróżować spełniając warunek
- albo eksplorując/badając ją w strefie przeciwności (np. zawiadowca z północy)
- albo podróżować na nią używając jakiś trików pozwalających ominąć efekt podróży (np. ścieżka obieżyświata) |
|
|
|
|
Ravin [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Lut, 2015
|
|
|
Zagrałem po raz pierwszy scenariusz "Cień i płomień" i nasunęły mi się takie wątpliwości:
1. Czy poziom zagrożenia gracza może przyjąć wartość ujemną?
Na początku gry ustalamy poziom na 0 i po zagraniu "Pozdrowienia Galadrimów" można sprowadzić go do -6. Byłby wtedy spokój z atakami Zguby Durina na jakiś czas.
2. Czy aby zakończyć grę zwycięstwem, wystarczy w trzecim etapie posłać Zgubę Durina w przepaść, czy też mieć położony jeszcze jeden żeton postępu na karcie wyprawy? |
|
|
|
|
wojo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
1, Gdzieś było wyjaśnione że poziom zagrożenia nie może spaść poniżej 0.
2. Z tekstu karty etapu wynika, że wystarczy strącić Zgubę Durina. Jednak w takim razie punkty wyprawy zdają się zbyteczne. Dla "bezpieczeństwa" zagrałbym że i jedno i drugie trzeba spełnić. |
|
|
|
|
Zawojak [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Co zrobić jeżeli w sferze przeciwności znajdują się dwie karty Gobliński Strzelec, chodzi mi tu o to czy mogę wejść z jednym z nich (lub obydwoma) w zwarcie.
Dla tych którzy nie pamiętają efektu tej karty: Cytat: | Jeśli w strefie przeciwności znajduja się inni wrogowie, gracze nie mogą dobrowolnie wejść w zwarcie z Goblińskim Strzelcem podczas fazy walki. |
Czy to znaczy że nie mogę z żadnym z nich wejść w zwarcie, czy może "inni wrogowie" oznacza że wszyskie karty króre nie są Goblińkim Strzelcem.
Uważam że nie wolno z żadnym z nich wejść w zwarcie, ale nie jestem pewien, a chciałbym grać na zasadach takich jakie powiiny być a nie kombinować po swojemu. |
|
|
|
|
AndO3131 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Zawojak [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Przynajmniej robi się ciekawiej w grze (tym ciężej tym lepiej , ale bez przesady ). Jeszcze jedno: czy karty dodatków np Nieoczekiwana Odwaga, Namiestnik Gondoru "ładują się" podczas fazy odpoczynku ? |
|
|
|
|
|
|