galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Miasta i Rycere z Catanu
Autor Wiadomość
lukasz88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Czyli teoretycznie można zabrać jedyną drogę miastu lub osadzie? :)
My ta sobie graliśmy i stwierdziliśmy , że skoro Osadnicy, budujemy, mamy armie, surowce, to ok ale brakuje na wysepce motywu ze zwierzętami hodowlanymi a w końcu to osadnicy:P Owszem są rybki, które są fajne. A mamy pomysł na to żeby wykorzystać wielbłądy(bo poprzednia wersja z kartą korzyści za Wielbłądy została wyparta przez Ryby i za dużo już tego samego motywu w grze, sprawdziliśmy to i lepiej jak tylko za ryby coś się dostaje, mniejszy czas i paraliż decyzyjny) oraz wprowadzić małe pionki owieczek. Gracz otrzymywałby je jako trzeci surowiec z pola pastwiska(oprócz karty z owcą i suknem) a wielbłądy z dwóch pól pustyni z numerkami(oprócz 6 i 8) . Owieczki oraz wielbłądy służyłyby albo tylko zbieraniu i ściganiu się o dwie karty 2 PZ za najwięcej owiec i wielbłądów(podnosimy wtedy limit wymaganych PZ z 13 do 15) lub może zrobić z nich coś na zasadzie ulepszania osady do farmy(budynek można kupić na niemieckiej stronie i zrobić np 5 etapów rozbudowy wioski do farmy przy pomocy zwierząt) która da 2 PZ lub może jako czwartej dziedziny rozbudowy miasta do fortecy? Bo kartę korzyści mamy już z Ryb i trochę niepotrzebnie robić kolejne za wielbłądy lub inne bo masz rację downtime się wydłuża. Tutaj mielibyśmy pełną zgodność z MiR oraz nie premiowałoby to tylko najsilniejszych graczy. Jedyne co można byłoby ustalić to ocalenie miasta za 5 zwierząt ale wtedy gracz prawdopodobnie traciłby kartę 2 PZ lub musiałby(przy tym wariancie) cofnąć rozbudowę farmy, czyli niejako odebrać zwierzęta z hodowli i je wydać.
Myśleliśmy o Twoich bursztynach o których pisałeś ale to chyba tez działa na zasadzie Ryb??
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Zrobicie z Catanu Agricolę, moim zdaniem niepotrzebnie. Osadnicy w MiR to już nie są osadnicy, tylko rozwinięta cywilizacja tocząca wojny i prowadząca podboje. Myślałbym tu raczej kategoriami z gier PC kalibru Age of Empires, Empire Earth czy Civilization.

Ostatnio mieliśmy świetną rozgrywkę w MiR+OiP+Rybaków+Karty wydarzeń do 22 PZ. Było bardzo interesująco. Co do pomysłów to nie będę wam za dużo podpowiadał, bo jeszcze wypaplam coś o dodatku :wink:
 
     
lukasz88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Skoro tworzysz dodatek (oficjalny, fanowski??:P) to za język nie ciągnę ale jak już wydasz to się zaopatrzymy:P
Pytam o opinię tylko takich naszych domowych udziwnień. Nam się podobają gry rozbudowane w tym właśnie klimacie i tej mechanice co Osadnicy. Dlatego też np mój ulubiony Talizman i tym podobne nie zdał egzaminu wśród domowników. Oni czują frajdę jak coś dostają, zbierają, budują. A z innymi grami to mi zostaje chodzić na wieczorki planszowe bo Osadnicy podejrzewam długo w domu będą na pierwszym miejscu:P
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Nie chcę mówić o dodatku (oczywiście, że robimy fanowski), bo jest w fazie testów i ulega ciągłym zmianom, informacje codziennie by się dezaktualizowały. Niemniej powoli wykańczamy zasady główne i najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu (albo za dwa jeżeli gorzej wyjdzie z czasem na testy) coś opublikujemy, a sami zajmiemy się scenariuszami.

Bursztyn to jest tak jakby towar z łowisk. Działa to bardzo podobnie do ryb, jak zauważyłeś. W naszym przypadku się świetnie sprawdza, gdy gramy z kimś z zewnątrz - u nas w Gdańsku to jest scenariusz promujący region :wink: Gramy autentycznymi bursztynami ze starego naszyjnika.

Zwierzęta wydają mi się jakieś nietrafione - ni temat nie pasuje, ni mechanika się nie sprawdzi. Jak nie macie w co grać to złóżcie wszystkie scenariusze razem i grajcie w wielkiego combosa - wtedy czasem głowa puchnie, bo mam tutaj wóz z piaskiem, ale barbarzyńca blokuje mi przejazd, tam mi łowisko zajmują z szóstką, barbarzyńcy prawie dopłynęli a ja bez rycerza, na most nie mam cegieł, jednostkę trzeba z portu odebrać i tubylcom podrzucić, ale jak to zrobię, to mnie tamci wyrolują z kryjówką piratów i mi kartę postrachu ukradną, na dodatek tamten mi się do mojej metropolii pcha, a mi papieru nie starczy...

Dodatek już niedługo, właśnie idę namawiać rodzinę na kolejną partyjkę testową. Życz mi szczęścia, bo oni chyba mają już dosyć ciągłych poprawek.
 
     
lukasz88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Dobra to ja zrobię jako towar do zboża krakowskie obwarzanki i też będzie promocja regionu:P I do gry będzie je można od razu zjeść :)
Chętnie zagramy w coś co się sprawdzi i będzie do MiR. Chcemy tylko urozmaicić wyspę, jakoś u nas nie lubią pływać bo to dla nich rozpraszanie się tak jakby na dwie sfery gry. A czemu zwierzęta nie trafione? Skoro mamy już rybki:) No ale czekam na ten Twój dodatek.
Idealnie byłoby gdyby mozna gdzieś wydrukować z grafikami i na materiale takim żeby nie było różnicy między oryginalną grą. :)
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

lukasz88 napisał/a:
Dobra to ja zrobię jako towar do zboża krakowskie obwarzanki i też będzie promocja regionu:P I do gry będzie je można od razu zjeść :)
To już też kiedyś mieliśmy - zamiast sukna w Żeglarzach była prawdziwa czekolada. Wtedy jakość wszyscy ruszyli na wodę :grin:
lukasz88 napisał/a:
Chętnie zagramy w coś co się sprawdzi i będzie do MiR. Chcemy tylko urozmaicić wyspę, jakoś u nas nie lubią pływać bo to dla nich rozpraszanie się tak jakby na dwie sfery gry. A czemu zwierzęta nie trafione? Skoro mamy już rybki:) No ale czekam na ten Twój dodatek.
U nas dążymy do integrowania tych dwóch sfer, wtedy pływanie to niejako kolej rzeczy. Niemniej nasz dodatek znacznie bardziej koncentruje się na pogłębieniu rozgrywki z MiR i niespecjalnie wprowadza elementy morskie (w zasadzie nie wprowadza, są tylko dodatkowe zasady w scenariuszach, ale nikt nie każe w nie grać).

Zwierzęta są nietrafione, bo zaproponowana metoda ich zdobywania znów opiera się na produkcji z heksów. Nie można tego mnożyć w nieskończoność. Surowiec i towar to jak dla nas maksimum, w testach wszelkie inne propozycje produkowania czegokolwiek przez heksy z żetonem odpadły. Chodzi o to, że żetony na heksach mają system produkcji oparty o rzut kośćmi. Zwiększanie liczby elementów produkowanych w oparciu o mechanizm losowy destabilizuje rozgrywkę. Każdy dodatkowy element niebędący surowcem ani towarem, a produkowany tak jak one to kolejna kopia Rybaków.

Zwierzęta może niekoniecznie pasują mi tematycznie, ale chyba mam pomysł, jak coś z nich wykrzesać. Proponuję, żeby pionki zwierząt musiały być przetrzymywane na heksach pastwisk (ew. wielbłądy na pustyni). Zarówno z owiec, jak i z wielbłądów uzyskuje się wełnę. Można by ustalić jakiś sposób hodowli (tzn. karmienia i rozmnażania) naszego inwentarza oraz mechanizm strzyżenia i pozyskiwania wełny (lub sukna, jeżeli wprowadzić jakiś warunek pozwalający zebraną wełnę uprząść i utkać - np. zakup kołowrotka i krosna). Nie mam teraz głowy do tego, żeby nad tym pracować, ale zachęcam do prób.
lukasz88 napisał/a:
Idealnie byłoby gdyby mozna gdzieś wydrukować z grafikami i na materiale takim żeby nie było różnicy między oryginalną grą. :)
Grafiki są dopasowane do edycji plastikowej, siedzę nocami w Photoshopie, żeby wszystko wyglądało jak należy. Co do opcji gdzieś wydrukować, to wychodzą koszmarne pieniądze - za zestaw kart chcą w drukarni offsetowej ok. 200 zł, zdecydowałem, że kupię koszulki (przy okazji obkoszulkowałem wszystkie karty, wyszło trzy razy taniej, a wszystko mam zabezpieczone) i czyste karty, a potem włożę wydrukowane i wycięte wizerunki do środka. Nie wygląda to super profesjonalnie, ale nie kłóci się z oryginalną grafiką i gra się przyjemnie.


Dosyć tego pisania, czas na dzisiejszą porcję testów.
 
     
lukasz88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Możesz kompletować dodatki na zamówienie. ja chętnie kupię paczuszkę ze wszystkimi elementami :P
Pomyśl coś o budynkach. Tzn może fortecę więcej albo coś z osad. Nie żeby zwiększać ich ilość jakoś diametralnie ale wprowadzić jakąś ciekawą gałąź do mechaniki związaną z tymże budynkiem.
Tu są ciekawe rzeczy sklep
Podsumowując idealnie dla nas byłoby mieć jeszcze jeden rodzaj towaru i tym samym dziedzinę rozbudowy miasta i talię kart postępu. Dajemy szanse na czwarta fortecę.
Plus jeszcze małe coś na zasadzie Ryb ale niekoniecznie w tej mechanice plus do tego jakiś budyneczek.
No i trzecie, silniejszą flotę barbarzyńców. Wiadomo, że jak raz przegrali to następnym razem lepiej się przygotują i większe siły zaatakują:P A miasteczek ilość jest prawie zawsze mniejsza niż siła Rycerzy. Chyba żeby grać w wariant że to ja decyduję. Tego nie próbowaliśmy.
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

lukasz88 napisał/a:
Możesz kompletować dodatki na zamówienie. ja chętnie kupię paczuszkę ze wszystkimi elementami :P
Koszt byłby ogromny, za karty mamy ok. 40 zł + przesyłka ze Stanów (najtańsza opcja jeżeli chcesz mieć ładne karty), za pionki kolejne 15 zł + przesyłka z Niemiec, do tego trzeba jakoś wydrukować pozostałe plansze i elementy na czymś porządniejszym niż zwykły papier... Wyjdzie tyle, co za oficjalny dodatek, jeżeli nie więcej.
lukasz88 napisał/a:

Pomyśl coś o budynkach. Tzn może fortecę więcej albo coś z osad. Nie żeby zwiększać ich ilość jakoś diametralnie ale wprowadzić jakąś ciekawą gałąź do mechaniki związaną z tymże budynkiem.
Tu są ciekawe rzeczy sklep
Podsumowując idealnie dla nas byłoby mieć jeszcze jeden rodzaj towaru i tym samym dziedzinę rozbudowy miasta i talię kart postępu. Dajemy szanse na czwarta fortecę.
Plus jeszcze małe coś na zasadzie Ryb ale niekoniecznie w tej mechanice plus do tego jakiś budyneczek.
Mamy 2 budynki i 2 towary, jest też opcjonalny moduł z szóstym towarem. Do każdego towaru oczywiście tor rozbudowy, talia kart postępu i metropolia. A link nam znany, mamy stamtąd niektóre pionki.
lukasz88 napisał/a:
No i trzecie, silniejszą flotę barbarzyńców. Wiadomo, że jak raz przegrali to następnym razem lepiej się przygotują i większe siły zaatakują:P A miasteczek ilość jest prawie zawsze mniejsza niż siła Rycerzy. Chyba żeby grać w wariant że to ja decyduję. Tego nie próbowaliśmy.
Spróbujcie tego wariantu, co prawda wtedy można sobie nawzajem niszczyć miasta. A w naszym dodatku nowe budynki zwiększają siłę barbarzyńców i już nie jest tak różowo, gdy przy drugim ataku mamy 3 punkty siły na głowę (to daje 3 rudy, 3 wełny i 3 zboża od początku gry - miasto i jeszcze trochę w plecy).

Nie chcę mi się wierzyć, że flota nigdy u was nie stanowi zagrożenia. Na pewno wszystko robicie zgodnie z zasadami? Może plansze układacie za łatwe? U nas wyjadaczy spiny na barbarzyńców są częste i ktoś ma parcie na zboże albo modli się, żeby na kości nie wypadał statek.
 
     
lukasz88
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

Ja tu czegoś nie rozumiem. Załóżmy, że gramy w wariant zaawansowany, że ktoś decyduje który rycerz walczy. Przecież to jest dziwne. Np jak zdecyduje że moi nie walcza to i tak nikomu nie zaszkodze tylko sobie bo przeciez skoro moi nie walcza to strace miasto bo nic nie wystawilem..
No tak, zgodnie z zasadami, plansze układamy podstawkę a na miejsce jeziora zdejmujemy jedno pastwisko. Tyle że od razu każdy pcha w rycerzy :) Chociaz na 4 osoby już nie zawsze jest ok, ale rzadziej gramy w 4 osoby. Dzisiaj mamy parę partii to sprawdzimy jeszcze oba warianty.
Nasz najczęstszy wariant to: podstawka+MiR +Rybki i do tego mamy dwie kopalnie złota w miejsce drzewa i zboża(zboza zostaja 3). Za 2 złota można kupic wielbłąda. Za 5 wielbłądów karta 2PZ lub ocaleie miasta przed podbojem więc łatwo nie jest. I to tyle. W sumie zestaw jest dobry i ładnie działa.
A co do dodatku, ja bym chętnie skorzystał ale głupio tak miec za darmo od kogoś pomysły:P
A z drugiej strony już zdążyłem zaobserwować, że ta gra ma pewien przedział wielkości i ilości elementów w którym ładnie się gra, nie ma paraliżu decyzyjnego i nie czujesz się przytłoczony mnogością wyboru i wielkością planszy. Stąd u nas albo morze albo MiR, razem to za dużo. A że MiR są cudowni plus jakas wstawka z barbarzyńców to gramy w to a OiP leżą :P Może za pół roku nam się odmieni kto wie. A do naszego zestawu to ewentualnie jeszcze max dwa towary i jeden rodzaj budyneczku i to chyba w zupełności wystarczy :)
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

lukasz88 napisał/a:
Ja tu czegoś nie rozumiem. Załóżmy, że gramy w wariant zaawansowany, że ktoś decyduje który rycerz walczy. Przecież to jest dziwne. Np jak zdecyduje że moi nie walcza to i tak nikomu nie zaszkodze tylko sobie bo przeciez skoro moi nie walcza to strace miasto bo nic nie wystawilem..

To nie działa zero jedynkowo. Możesz aktywować tylko część swoich rycerzy. Miasto straci ten kto wystawił najmniej mieczy.
Załóżmy, że są 4 miasta, jeden z Twoich przeciwników ma 2 mieczyki, Ty masz 2 rycerzy, każdy z jednym mieczem i nie masz surowców na trening, pozostali nie mają w ogóle rycerzy, a barbarzyńcy są tuż tuż.
I masz teraz dwie opcje - aktywujesz obu i barbarzyncy zostają odparci. Nikt nic nie traci a Ty i kolega dostajecie po karcie postępu. Albo możesz aktywować tylko jednego. Nikt nic nie dostanie, ale dwóch przeciwników straci miasto. Ty nie, bo oni nie mają w ogóle mieczy, czyli mniej niż Ty.
Co jest bardziej opłacalne, otrzymanie karty postępu czy pozbawienie dwóch graczy miasta? Zwłaszcza, jeśli to ich jedyne miasta?

Pawelec123456 napisał/a:
Nie chcę mi się wierzyć, że flota nigdy u was nie stanowi zagrożenia. Na pewno wszystko robicie zgodnie z zasadami? Może plansze układacie za łatwe? U nas wyjadaczy spiny na barbarzyńców są częste i ktoś ma parcie na zboże albo modli się, żeby na kości nie wypadał statek.

Też nam się nie chce w to wierzyć, bo u nas jest dokładnie tak samo. Może faktycznie pod koniec gry, kiedy ktoś już jest naprawdę nieźle rozbudowany i zgarnia co chwilę Bohatera Catanu. W sumie często jest rywalizacja o te punkty i wystawianie masy rycerzy, nie po to, aby wygrać z barbarzyńcami, ale z innymi obrońcami. :)
 
     
lukasz88
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

Ok ale mi chodziło o to że np mamy dwóch aktywnych rycerzy i decydujemy że np jeden bierze udział? jak go wskazujemy? I potem co tylko on zdejmuje hełm? A jeśli zdecyduje że jeden walczy, a reszta tak zrobi że to ja strace miasto? :P
Chodzi mi o wariant zaawansowany nie ten że mam zboże i moge aktywowac ale nie muszę.
 
     
lukasz88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   

Właśnie skończyliśmy grać w mix MiR + atak barbarzyńców. Chyba to będzie nasz nowy nałóg. Fajne emocje z bitwą z barbarzyńcami. Moja siostra miała dwóch rycerzy o sile 3 i przeszła pół wyspy zmiatając barbarzyńców i wpadło jej 5 pkt zwycięstwa:P

Ostatnia partia jeszcze:P
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   

lukasz88 napisał/a:
Ok ale mi chodziło o to że np mamy dwóch aktywnych rycerzy i decydujemy że np jeden bierze udział? jak go wskazujemy? I potem co tylko on zdejmuje hełm? A jeśli zdecyduje że jeden walczy, a reszta tak zrobi że to ja strace miasto? :P
Chodzi mi o wariant zaawansowany nie ten że mam zboże i moge aktywowac ale nie muszę.

Dokładnie tak. Każdy, rozpoczynając od rzucającego gracza, wskazuje, których rycerzy wystawia do walki i po walce tylko oni są deaktywowani. A to już właśnie Twoje ryzyko. Widzisz kto co ma na planszy i robisz tak, żeby było dobrze. To właśnie ten element strategiczny. Może być dokładnie taka sama sytuacja jak opisaliśmy wyżej.
W sumie to nawet czasami duże ułatwienie, bo niejednokrotnie rycerzy na planszy jest dużo więcej niż potrzeba i przy tym wariancie nie wszyscy przejdą w stan spoczynku - oszczędność na zbożu.
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   

lukasz88 napisał/a:
Ok ale mi chodziło o to że np mamy dwóch aktywnych rycerzy i decydujemy że np jeden bierze udział? jak go wskazujemy? I potem co tylko on zdejmuje hełm? A jeśli zdecyduje że jeden walczy, a reszta tak zrobi że to ja strace miasto? :P
Chodzi mi o wariant zaawansowany nie ten że mam zboże i moge aktywowac ale nie muszę.
Instrukcja do MiR (plastik), str. 9.:
Cytat:
Wariant dla zaawansowanych graczy
Gracze, którzy lubią element taktyczny, powinni stosować poniższy wariant, który wprowadza jedną, ale bardzo istotną zasadę: Kiedy wojska barbarzyńców lądują na wyspie, wszyscy gracze (rozpoczynając od gracza, którego trwa kolejka) kolejno decydują, których swoich rycerzy chcą wystawić do bitwy z barbarzyńcami.
Wskazówka: Gracz może zrezygnować z użycia swoich rycerzy, aby doprowadzić do zwycięstwa barbarzyńców i zaszkodzić innym graczom.
Tylko rycerze wystawieni do walki przechodzą po bitwie w stan spoczynku.
 
     
Bary
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   

Widzę, że coraz ciężej z dostępnością Miast i w sklepach widnieje info "nakład wyczerpany". Czy będzie robiony dodruk tego dodatku?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 14