Gates of Arkham |
Autor |
Wiadomość |
Tyglysiak [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Lut, 2015 Gates of Arkham
|
|
|
Ktoś coś słyszał o planie wydania po polsku "Gates of Arkham"? Mam nadzieję, że Galakta nie ma zamiaru zaszlachtować tegoż zacnego tytułu. |
|
|
|
|
Bary [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
Rzuć okiem na plany wydamnicze 2015. Jest tam info o pierwszych przymiarkach do tego dodatku. |
|
|
|
|
Tyglysiak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
Bary napisał/a: | Rzuć okiem na plany wydamnicze 2015. Jest tam info o pierwszych przymiarkach do tego dodatku. |
Dzięki za info. Uspokoiłem się... nieco |
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
|
|
|
|
kowal85 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2015
|
|
|
I tak trzymać.
Jest to moje numerów uno wśród planszówek
Bardzo dobra recenzja (po angielsku), Julii z bgg
Warto przeczytać, Julia wypisuje bardzo dużo interesujacych kwestii na temat dodatku.
recenzja Gates of Arkham |
|
|
|
|
Krzysiek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015
|
|
|
Tyglysiak napisał/a: | Bary napisał/a: | Rzuć okiem na plany wydamnicze 2015. Jest tam info o pierwszych przymiarkach do tego dodatku. |
Dzięki za info. Uspokoiłem się... nieco | 2015 się kończy a Bramy Arkham są teraz w planach wydawniczych na 2016.
Czy jest sens bym zawracał Galakcie głowę i pytał o dokładniejszą datę? Zakupy planszówek wolę zaplanować trochę wcześniej. |
|
|
|
|
Rotevil [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016
|
|
|
Bramy arkham oficjalnie po polsku już można kupić, ktoś już miał okazję zagrać? |
|
|
|
|
Nexus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016
|
|
|
Pierwsze spostrzeżenie: na trzeciej stronie dołączonej do polskiego wydania instrukcji znajduje się błąd w tłumaczeniu.
Jest: "(...) znajduje się na karcie Przygody w Innym Świecie (...)"
Powinno być: "(...) znajduje się na karcie Przygody lub w Innym Świecie (...)" |
|
|
|
|
Nexus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016
|
|
|
Nexus napisał/a: | Pierwsze spostrzeżenie: na trzeciej stronie dołączonej do polskiego wydania instrukcji znajduje się błąd w tłumaczeniu.
Jest: "(...) znajduje się na karcie Przygody w Innym Świecie (...)"
Powinno być: "(...) znajduje się na karcie Przygody lub w Innym Świecie (...)" |
Dla jasności, chodzi o opis kiedy należy korzystać z kart wydarzeń. |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016
|
|
|
Jestem przed pierwszą partią i mam pytanie odnośnie karty wejścia:
1.Nie udało mi się wykonać przygody i zostaje na jej karcie.
2.Nowa tuta. Robię ruch na kartę wejścia "Ulice Arkham", rozpatruje jej działania ( Możesz wydać 2 trofea, aby skorzystać z jednego z poniższych efektów, a następnie przesunąć się na wybraną Przygodę w Arkham: ).
3.Nie wydaje trofeum ( lub wydaje ) i przesuwam się na kartę przygody w Arkham.
I co wtedy? Tylko na niej pozostaje czy normalnie ją rozpatruje?
W akcjach wygląda to tak:
1 ruch na kartę wejścia
2 rozpatrywanie katy wejścia i nakaz przesunięcia na kartę przygody
3 przesunięcie na kartę przygody
4 pozostanie i koniec czy rozpatrzenie karty przygody???? |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016
|
|
|
Jestem już po pierwszej partii. Grałem w ten sposób że po rozpatrzeniu wejścia przenosiłem się na kolejną przygodę i ją rozpatrywałem.
Wrażenia:
Poprostu super!!!!! To już inna gra niż była, sam pomysł wykorzystania rewersu kart przygód jest super. Daje to ogromną niepewność jak nie widzimy zadań na karcie oraz ogromne pole do podejmowania decyzji - wymienić przygodę na nową a może ją odkryć i zobaczyć zadania (wszystko za trofea) bo może kryć cenne nagrody. Zdecydowanie więcej interakcji między postaciami, karty pozwalają naprawdę sobie pomagać i wspierać. Rozwiązanie przygód w innym świecie - mega dobre, wraz z żetonami bram (przeczytaj instrukcje ). Poziom trudności w końcu stanowi wyzwanie, w sklepiku już nie można kupić rzeczy czy śledztwa tylko wszystko trzeba zdobyć.
Dla tych co mają Nieznane Siły to dodam że klątwa i przekleństwo też tu występuje więc kości się nie marnują. Tym którzy się zastanawiają nad kupnem polecam przeczytać instrukcje ale dodam że warto bo wnosi tą grę na naprawdę dobry poziom.
P.s. sorki za trochę chaotyczny wpis ale jest pisany świeżo po partyjce. |
|
|
|
|
kowal85 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Echhhhy, ja dopiero będę w poniedziałek się cieszył, hehe.
A tu ciągłe podkręcanie atmosfery... |
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Lut, 2016
|
|
|
dobra, potrzebowal bym prostej odpowiedzi, bo jedna rzecz nie jest dla mnie jasna.
mamy efekt ktory umieszcza w grze karte przygody w innym swiecie:
- bierzemy karte przygody w innym swiecie,
- wkladamy jako 7 karta przygod,
- gdy do niej dochodzimy kladziemy dwa markery bram.
czy dokladnie tak samo jest gdy otwieramy brame?
czy jak jest opcja otwierania bramy to robimy to natychmiastowo (czyli, ze nie kladziemy jej pod 6 kartami przygod).
sklanial bym sie do odpowiedzi, ze natychmiast kladziemy na stole zakryta przygode w innym swiecie poniewaz w instrukcji na 5 stronie jest znaczek brama - nalezy otworzyc brame (zamiast dokladac karte spotkan w innym swiecie) |
|
|
|
|
ragathol [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 02 Lut, 2016
|
|
|
"Kiedy jakiś efekt otwiera bramę, albo umieszcza w grze kartę Przygody w Innym Świecie, należy wylosować kartę z talii Przygód w Innym Światach i umieścić ją zakrytą pod sześcioma kartami Przygód w Arkham. Następnie należy wziąść dwa identyczne żetony bram i umieścić jeden ana karcie Przygody w Innym Świecie, a drugi na karcie Przygody w Arkham, na Której nie ma żetonu bramy Ani pieczęci."
Tak więc, kiedy się otwierają bramy:
1. Kiedy masz efekt "otwiera się brama" np. na wydarzeniu lub karcie mitu (o północy otwiera się brama) lub na torze zagłady Przedwiecznego (kiedy zakrywasz symbol bramy).
2. Kiedy musisz umieścić w grze Kartę Przygód w Innym Świecie np. jako nagroda za wykonanie przygody lub kiedy użyjesz zaklęcia, itp.
Co wtedy:
1. Bierzesz Kartę Przygody w innym świecie i kładziesz ja zakrytą obok (lub jak mówi instrukcja pod) sześcioma kartami Przygód w Arkham. (zostanie odkryta jak zrobisz na nią ruch)
2. Następnie bierzesz 2 identyczne żetony bram i jeden dajesz na Przygodę w Innym Świecie a drugi na Przygodę w Arkham.
3. Zgodnie z zasadami, w tym samym momencie możesz mieć otwarte 3 bramy, jeśli jakiś efekt karze otworzyć bramę lub umieścić kartę Przygody w Innym świecie a Ty masz już otwarte 3 bramy (brak wolnych żetonów bram), zamiast tego pojawia się potwór.
I tak np. możesz jak mi się przytrafiło na koniec swojej tury otworzyć 3 bramy.
1 za efekt na karcie wydarzenia jak wkroczyłem na Przygodę w Arkham
2 za efekt na karcie mitu "o północy otwiera się brama"
3 potem z nowej karty mitu dodałem żeton na torze zagłady Przedwiecznego i zakryłem symbol bramy |
|
|
|
|
kowal85 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Lut, 2016
|
|
|
Bramy Arkham dzisiaj mnie wymiotły, znalazłem 2h na jedną grę. Zagrałem dwoma bohaterami.
Karty mitów mają bardzo fajne działania, a najlepszą rzeczą w tym dodatku to są karty wydarzeń. Ja tu banan na twarzy bo mam chęć skoczyć do Innych Światów a tam wydarzenia "Wróc do Bram Arkham, kończy sie twój ruch.", taki smaczek mi się trafił.
Rzuty szły mi dzisiaj jak nie wiem, prawie w ogóle nie musiałem używać małych kart, oprócz żetonów z butem
Karty umiejętności sprawiły że nie popadłem w szaleństwo
Miałem zagwostkę bo miałem sporą przerwę z ZSB, w sprawie błogosławieństwa - chodzi o białą kość - używam jej tak długo aż nie zostanę przeklęty albo inny efekt mi nie usunie błogosławieństwa, czy ta kość jest tylko jednorazowego użytku ? |
|
|
|
|
|