galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Tricity][Premier] Regional Championship Tricity
Autor Wiadomość
Off
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   [Tricity][Premier] Regional Championship Tricity

Oficjalny turniej Regio w Trojmiescie!

Czas i miejsce: 13.06.2015 r. godz. 10:00 Miejski Dom Kultury w Redzie, ul. Łąkowa 59 A
Wejsciowka: 40 PLN w prerejestracji, 50 PLN na miejscu
Prerejestracja do polnocy 8 czerwca na konto:
20 1140 2004 0000 3402 7418 2335
Piotr Kurek
Kotłowskiego 41
84-200 Wejherowo

w tytule przelewu 'Imie Nazwisko X-wing Regional Tricity'

Zasady: stosujemy sie do zasad turniejowych zawartych tutaj: https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/85/d2/85d248c5-2135-4ae7-9cc1-db4a04afdf22/x-wing_tournamentrules_v302.pdf
wedlug aktualnego FAQ ktorego mozecie przeczytac tutaj:
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/9d/df/9ddf0774-9bbc-4eab-89bf-01a9c4ef7eca/x-wing-faq.pdf

Jeszcze dla przypomnienia: Format 100 ptk rozgrywamy 5 bitw po 75 minut, gramy na matach 90×90 cm
Stosujemy system szwajcarski, pierwsze pary losowane.
Po swissie bedzie jeszcze top4, jesli na turnieju bedzie wiecej niz 32 osoby, bedzie top8

Wylanianie zwyciezcy:
wygrany z roznica >=12 punkty – 5 punktow
wygrany z roznica <12 punkty – 3 punkty
remis – 1 punkt
przegrany – 0 punktow
Orientacyjny czas zakonczenia turnieju – godzina 21:00

Sedzia bedzie oczywiscie Off Jenkins
Decyzje sedziego podczas trwania turnieju sa nieodwolane

Lista prerejestrowanych
1. Andrzej Sosnowski
2. Karol Grzymała
3. Marcin Filański
4. Marcin Naprawski
5. Jacek Szczęsny
6. Michał Bobrowski
7. Michał Lasecki
8. Mateusz Matuszewski
9. Karol Pruszkowski
10. Przemysław Mania
11. Mikołaj Szenk
12. Michał Romasiuk
13. Piotr Romasiuk
14. Radek Brzana
15. Krzysztof Młudzik
16. Michał Wielewski
17. Przemysław Kosiński
18. Wojciech Ruchniewicz
19. Maciej Rzepiński
20. Malwina Konieczna
21. Michał Stępień
Ostatnio zmieniony przez Off Pon 08 Cze, 2015, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

75 minut - się mi podoba :smile:

a jak "wygrany z roznica =12 punkty" to system się zawiesza? :wink:
 
     
Off
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

ja sie zawieszam : D

poprawione, dzieki
 
     
Teokrata
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

 
     
Off
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

oprocz plakatu jest juz prerejestracja
 
     
Off
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

i pokazala sie lista prerejestrowanych, bede staral sie uaktualniac dwa razy w tygodniu
 
     
Off
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Maj, 2015   

Jak dojechac?!
Proste, szybko!
Ale nie za szybko, bo dostaniecie mandaty, a wiadomo ze polucja w trojmiescie lubi nierozwaznych kierowcow z daleka ale i nie tylko.
Jezeli jedziecie pociagiem/polskibusem - jak pociag, to najlepiej brac bilet juz do samej Gdyni Glownej. Polskibus tylko do Gdanska Was dowiezie. Niezaleznie od tego czy wyladowaliscie w Gdansku czy Gdyni, musicie przesiasc sie na kolejke. Z pociagu o tyle latwiej ze wystarczy zmienic peron, z dworca PKS gdzie konczy bieg bus, wejscie na dworzec jest tuz obok i wtedy trzeba dojsc na odpowiedni peron.
Jak juz dotarliscie do peronu gdzie kursuje SKM, to interesuja Was kolejki zmierzajace w kierunku Redy, Wejherowa, Leborka oraz Slupska. Stacja na ktorej wysiadacie to Reda(po prostu Reda, nie Reda Pieleszewo)
Jak juz wysiadziecie - mapka

Natomiast jezeli jedziecie samochodem - w nawigacji wklepujem Reda Lakowa 59A i viola! Glos chetnie Was poprowadzi
 
     
Off
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Garsc infosow, warto przeczytac
Kazda osoba, ktora przybedzie na turniej ma obowiazek podejsc do sedziego i po potwierdzeniu swojego udzialu w turnieju, lub uiszczeniu oplaty jesli tego sie nie zrobilo w prerejestracji otrzyma karte turniejowa do wpisywania wynikow.
Oprocz swoich danych, na odwrocie karty nalezy zapisac swoja rozpiske oraz odrysowac uzywane asteroidy. Po wypelnieniu, kart mi nie oddajecie, dopiero na koniec rundy z wpisanymi wynikami.
Gwoli wyjasnienia pierwsza runda zacznie sie o godzinie 11. Czas na mecz to 75 minut. Po upływie czasu, uczestnicy maja 5 minut na dokonczenie rundy i oddanie wynikow. Jesli czas sie skonczyl w fazie planowania, przerywacie mecz. Miedzy bitwami nie bedzie przerw, dopiero po swissie.
W razie jakis problemow z dojazdem czy jakimis innymi potrzebami z ostatniej chwili, jesli ktos jakims cudem nie posiada mojego numeru - 698029659
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Off napisał/a:
Po upływie czasu, uczestnicy maja 5 minut na dokonczenie rundy i oddanie wynikow. Jesli czas sie skonczyl w fazie planowania, przerywacie mecz.

Dobrze by było grać zawsze wg oficjalnych zasad, na każdym turnieju tak samo (zwłaszcza klasy Premier) i uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.
 
     
Off
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Cze, 2015   

masz na mysli ze zbednie dodalem ograniczenie czasowe na dogranie i zakonczenie w fazie planowania? Mysle ze to ulatwi zycie, a na pewno zagwarantuje zmieszczenie sie w czasie
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Cze, 2015   

Naturalnie rozumiem, że jako organizator masz dobre intencje, ale nie jestem przekonany czy to rzeczywiście ułatwi życie:

Na kilka dni przed turniejem, wprowadzasz zmiany (a miało być "stosujemy sie do zasad turniejowych").

Nie wszyscy jak zwykle będą o tym wiedzieć. Najczęściej poszkodowani są początkujący (choć nie tylko). Jeśli zawsze gramy wg tych samych zasad, to ludzie, którzy nie czytali przepisów, dowiadują się przy pierwszej okazji jak rozwiązuje się limit czasowy, a potem już na każdym następnym turnieju wiedzą jak to jest. Natomiast jeśli na każdym turnieju jest inaczej, to jest gorzej.

Nie napisałeś jakie są konsekwencje za brak wyników w ciągu tych 5 minut. Przyjdzie Off i tylko nakrzyczy? A może każe zrobić dice down? A może zdyskwalifikuje? Przykładowo, jeśli ktoś gra swarmem i akurat będzie potrzebował 6 minut, to będziesz go karał za to, że gra swarmem? Zgaduję, że raczej chodziło Ci o zmobilizowanie graczy do sprawnego oddawania wyników (a nie karanie), ale nie jestem pewien. Sposób w jaki to napisałeś może sugerować, że chcesz stosować dice down, zwłaszcza jeśli napisałeś "a na pewno zagwarantuje zmieszczenie sie w czasie".

Najbardziej martwi mnie to: "Jesli czas sie skonczyl w fazie planowania, przerywacie mecz". Po pierwsze jest to dice down a to jest złe i niezgodne z przepisami. Bardzo łatwo posądzić kogoś (słusznie czy niesłusznie), że przedłuża tę fazę aby nie dopuścić do strzelania. Limit czasowy jest złem koniecznym, więc najlepiej stosować zawsze te same oficjalne zasady, żeby było sprawiedliwie - obydwaj gracze muszą wiedzieć, że właśnie grają ostatnią turę, nie może być tak, że jeden z graczy liczy na następną a tu koniec, bo nie wiedziałem/bo on przedłużył/bo mieliśmy pytanie co do zasad itp.
 
     
Shantruin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   

O ile mogę się zgodzić z uwagami w kwestii dice down w fazie planowania, o tyle nie rozumiem oburzenia na limit 5 minut na dogranie.

Po pierwsze, jak sam zauważyłeś, jest to zapis bez sprecyzowanych konsekwencji - lex imperfecta, czyli bardziej poganiacz na graczy żeby pilnowali sprawnego zagrania tury. I tak wiedzą, że grają ostatnią, więc nie ma co przedłużać. Jeżeli sędzia w konkretnym przypadku sporego przekroczenia czasu gry zdecyduje się na dice down, uzasadniając to "Unsportsmanlike Conduct" to i tak jest to raczej opcja korzystniejsza dla gracza niż usunięcie z turnieju, jak podają zasady turniejowe.

Po drugie, limit 5/10 minut na większych turniejach X-winga w Polsce jest już utartą praktyką, i nie budził do tej pory żadnych kontrowersji, za to dobrze spełniał swoją rolę jako element pozwalający trzymać się ustalonego grafiku rozgrywek.

Po trzecie, informacja o tym jak będzie rozpatrywane przekroczenie regulaminowego czasu gry została podana nie tylko tu, ale i na Facebooku, i jestem przekonany, że dotarła do wszystkich, którzy byli nią zainteresowani.

Rzecz jasna na turnieju rangi Premier masz prawo oczekiwać od organizatorów ścisłego przestrzegania zasad turniejowych, warto jednak mieć na uwadze potrzeby praktyczne i przyjęte zwyczaje, zwłaszcza gdy dany zapis nie zmienia diametralnie sposobu rozgrywek, jest odpowiednio ogłoszony i nie faworyzuje żadnego gracza/grupy graczy.
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   

Shantruin napisał/a:
nie rozumiem oburzenia na limit 5 minut na dogranie.

Po pierwsze nie jestem oburzony, zwracam tylko uwagę na możliwe problemy.

Shantruin napisał/a:
Po pierwsze, jak sam zauważyłeś, jest to zapis bez sprecyzowanych konsekwencji - lex imperfecta, czyli bardziej poganiacz na graczy żeby pilnowali sprawnego zagrania tury. I tak wiedzą, że grają ostatnią, więc nie ma co przedłużać.

Otóż to! Po co mieliby przedłużać? Niech grają do końca tury w spokoju tyle ile im trzeba.

Shantruin napisał/a:
Jeżeli sędzia w konkretnym przypadku sporego przekroczenia czasu gry zdecyduje się na dice down, uzasadniając to "Unsportsmanlike Conduct" to i tak jest to raczej opcja korzystniejsza dla gracza niż usunięcie z turnieju, jak podają zasady turniejowe.

Nie kumam po co to napisałeś. Dlaczego miałoby w ogóle dojść do "Unsportsmanlike Conduct"? Rozmawiamy o dograniu do końca tury w przypadku, kiedy ktoś potrzebuje w sposób naturalny więcej niż 5 minut. W sposób naturalny czyli bez winy żadnego z graczy. Jeżeli ktoś zachowywałby się dziwnie np. pod wpływem alkoholu, nie sądzę, żeby to się zdarzyło, ale gdyby nawet, to jest to inna kwestia i nie mieszajmy tego tutaj.

Shantruin napisał/a:
Po drugie, limit 5/10 minut na większych turniejach X-winga w Polsce jest już utartą praktyką, i nie budził do tej pory żadnych kontrowersji, za to dobrze spełniał swoją rolę jako element pozwalający trzymać się ustalonego grafiku rozgrywek.

Pierwszy raz o tym słyszę. Ponadto "trzymanie się grafiku" jest absurdalnym argumentem. Byłem już na kilku turniejach i najczęściej grafik cierpi z powodu nie rozpoczynania turnieju o czasie i problemów z parowaniem. Jeżeli masz rundy pucharowe i nielimitowany czasowo finał, to naprawdę uważasz, że czas rzędu 10 minut (załóżmy 2 minuty przekroczenia zakładanych 5 minut w każdej rundzie) robi aż taką różnicę? Jeżeli organizator musi wziąć pod uwagę czas wynajęcia sali, pociągi powrotne lub inne ważne czynniki, to nie ma rady i wtedy musi skrócić limit czasowy - oficjalna metoda, bez konieczności wprowadzania niejasnych/niesprawiedliwych zasad. (Off napisał, że nie ma powodu by skracać rundy).

Shantruin napisał/a:
Po trzecie, informacja o tym jak będzie rozpatrywane przekroczenie regulaminowego czasu gry została podana nie tylko tu, ale i na Facebooku, i jestem przekonany, że dotarła do wszystkich, którzy byli nią zainteresowani.

Owszem, w idealnym świecie. Są jednak ludzie którzy nie czytają i dowiadują się na turnieju, że można wylecieć beczką itp. itd. (BTW Litwini czytają po polsku?) Nie można patrzeć tylko od strony organizatora ("informacje podałem, a że ktoś nie przeczytał to już jego problem"), nie bierzesz pod uwagę, tego co napisałem o przyswajaniu zawsze tych samych zasad. Ponadto takie informacje często nie są doskonałe "oraz odrysowac uzywane asteroidy" - czyli organizator nie dopuszcza innych przeszkód? Ktoś może to tak zrozumieć. Łatwo wprowadza się chaos mimo dobrych intencji.

Shantruin napisał/a:
warto jednak mieć na uwadze potrzeby praktyczne i przyjęte zwyczaje, zwłaszcza gdy dany zapis nie zmienia diametralnie sposobu rozgrywek, jest odpowiednio ogłoszony i nie faworyzuje żadnego gracza/grupy graczy.

Warto też mieć na uwadze, że najważniejsza jest dobra zabawa i lepiej jest unikać przykrych sytuacji.
Co do faworyzowania - patrz to co napisałem o graniu swarmem czy pytań o zasad w trakcie gry.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13