galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
...
Autor Wiadomość
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lip, 2015   ...

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
morphine

Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 49
Wysłany: Pią 03 Lip, 2015   

1) Poruszana jednostka zachowuje swój stan. Była przygotowana, porusza się przygotowana.
2) Mobilność nie wyczerpuje jednostki.
_________________
wh40kconquest.pl
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lip, 2015   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
NightCrawler 

Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 10
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

leo987 napisał/a:

Tu link do wyjaśnienia zdolności MOBILNOŚĆ, ale też nie wiadomo czy poprawnego:
https://community.fantasyflightgames.com/topic/126907-mobility-question/

Według odpowiedzi, jednostka z mobilnością po przydzieleniu jej do innej planety przed walką zostaje wyczerpana.



W zasadzie to odpowiedź brzmi
"Mobile allows a unit to move to an adjacent. It does not require the unit to exhaust to do but it will still be at the new planet exhausted."
Czyli mobilność pozwala poruszyć jednostkę na sąsiadująco planetę. Co nie wymaga by ją wyczerpać ale będzie wyczerpana w tym KONKRETNYM przykładzie (w pytaniu było że jednostka mobilna wchodzi ze Sztabu z Liderem - czyli jest wyczerpana za samo wejście ze sztabu - dopiero potem się porusza mobilności ("If units with mobility are in my HQ. When I commit my Warlord to a planet and take the units with mobility."}
 
     
Tobiaco 

Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 26
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

W linku który podałeś masz odpowiedź :
Cytat:
Cards retain their state when they move unless the effect that moves them specifically says to change their state
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
NightCrawler 

Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 10
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

jeśli chodzi o mobilność dla mnie sprawa jest jasna - ale bazuje na instrukcji w wersji ANG - może PL jest mniej jasna.
Mamy w ANG wersji wpisane przykłady "Exhaust to retreat", "Exhaust to Attack" przy mobilności nie ma informacji - "Exhaust to move"
Dodatkowo jednostka która jest moved nie jest równoznaczna z Commit to the Planet - ANG FAQ 3.3 "When a unit is committed to a planet it moves to that
planet. However a unit that only moves to a planet is
not committed to that planet."

A tylko przy Commit to the planet jest jasno napisane
"2.4 Commit to Planets Warlord units arrive at the chosen planet in their current
state (ready or exhausted). Other units are exhausted
when they arrive at the planet.
(A unit that is already
exhausted also arrives in an exhausted state.)"
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Tobiaco 

Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 26
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

leo987 napisał/a:
NightCrawler-->

zgodzisz się ze mną, że w angielskiej instrukcji jest także wyjaśnione w opisie punktu B i narysowane na schemacie (na stronie 14) wyczerpanie przygotowanej po walce jednostki podczas ruchu/przemieszczenia jej na sąsiednią planetę.

Skoro przesunięcie/przemieszczenie/poruszenie (ale nie wystawienie lub przypisanie lub przydzielenie) jednostki powoduje jej wyczerpanie, dlaczego mobilność (która związana jest z ruchem) miała by tego nie robić?

Dodatkowo karta
Experimental Devilfish
Reaction: After this unit commits to a planet, ready it.

mówi, że przydzielenie jednostki do planety pozwala ją przygotować.

Wystawienie/przydzielenie jednostki do planety następuje podczas fazy wystawiania. Wtedy jednostka przybywa przygotowana na planetę. A reakcja karty Devilfish mówi nam, że jeżeli jednostka zostanie poruszona na inną planetę na skutek efektu działań przeciwnika, naszych własnych lub zdolności bitewnej planety plannum zostanie ona przygotowana i gotowa do bitwy. Gdyby odnosiło się to do innych jednostek, nie trzeba było by w ogóle umieszczać takiej zdolności reakcji na karcie Devilfish.

Commit=/=move.
Zdolność planety Plannum nie ma wpływu na stan jednostki.

Jestem prawie przekonany, że trolujesz :P
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
NightCrawler 

Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 10
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015   

Leo - akurat przykład B nie mówi nic o exhaustowaniu tylko o move - ale faktycznie na rysunku Goff jest ztapowany
(Normally, Kris’s surviving unit would return to his HQ, but Kris resolves the Battle ability on the planet and moves his Goff Nob to planet 2.)
Dlatego ja bym się trzymał FAQ move to nie commit i instrukcyjny rysunek jest niepoprawny.(Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)

a w takim razie Devilfish powinien być przygotowany po wejściu z liderem na planetę i tylko do tego to się powinno przydać skoro wyraźnie pisze commit a nie deploy albo move - ale za mało grałem przeciw TAU (a nie gram nimi wcale) by mówić coś o interpretacji zasady devilfisha.
Ufam za to sędziom na turniejach na których bywałem i nikt mi nigdy nie kazał tapować Soaring Falcona kiedy przenosiłem go na inną planetę.
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Boreas

Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 12
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015   

W instrukcji jest błąd, w miejscu gdzie są rysunki i jednostka jest przenoszona wyczerpana, gdy wcześniej była przygotowana. Jest to znany błąd, niestety niepoprawiony.
 
 
     
NightCrawler 

Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 10
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

leo987 napisał/a:
NightCrawler-->
kwestionujesz zatem ilustrowany przykład znajdujący się w podręczniku podstawowych zasad gry (zasady wprowadzające).


Jeśli stoi w sprzeczności ze słowem pisanym i wyjaśnieniami w FAQ to - tak kwestionuje obrazek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13