galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lip, 2015   

Mam pytanko apropos Minotaura i Latajacego dywanu. Jesli posiadam dywan i za ruch wyrzuce 6 moge sie teleportowac na dowolny obszar. Jak sie to ma do zdolnosci szarzy Minotaura? Po teleportowaniu moge szarzowac na wroga dodajac rzut za ruch czy nie, poniewaz nie poruszylem sie o 6 a skozystalem z dywanu?
 
     
Berni77
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Lip, 2015   

Mimo wszystko w dalszym ciągu wykonałeś rzut za ruch, który wynosił "6". Na karcie Minotaura jest opis: "(...) Do końca tej walki możesz dodawać wynik RZUTU kostką za swój ruch do swojej Siły."
Czyli moim zdaniem jak najbardziej możesz dodać 6, mimo że używasz dywanu.
Po prostu Minotaur atakuje wtedy z desantu i ma większy power ;)
 
     
H0mero
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Lip, 2015   

Wlasnie mam za soba pierwsza rozgrywke w Talisman i od razu nasuwają się wątpliwości czy dobrze rozumiem elementarne zasady gry. A mianowicie, grajac w 3 osoby doszlo do kuriozalnej sytuacji - jako przygody, gracze losowali w większości ekwipunek. Jako, że każdy może nieść tylko 4 takowe karty, skończyło się to tym, iż po 30 minutach na większości pól była już maksymalna liczba kart przygód - w tym przypadku ekwipunku. Co w momencie, gdy gracz kończy ruch na takowym polu a niesie ze sobą już maksymalną liczbę przedmiotów? W moim rozumieniu, nie losuje więcej kart przygód, bo takowe już są na planszy, nie może też podnieść żadnych kart przez co rozgrywka staje się niesamowicie statyczna. Chyba, że popełniłem gdzieś błąd w interpretacji zasad.

Nasuwa mi się również pytanie nr 2: czy gracz w dowolnym momencie może wyrzucić dowolną liczbę kart ekwipunku? Nawet jeśli na danym polu są już powiedzmy 3 karty przygód?

Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości.
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Faktycznie. Gdy gra się wyłącznie w podstawową wersję gry, wówczas bardzo szybko może dojść do "zapchania się" wszystkich dostępnych pól na planszy. Najlepszym sposobem na uniknięcie tego typu sytuacji byłby zakup kolejnego dodatku z planszą. Od siebie polecam dodatek Góry - wiele bardzo ciekawych Przedmiotów i nie aż tak silni Wrogowie.

Twoja interpretacja zasad jest raczej słuszna. Kiedy na obszarze znajduje się już wymagana liczba kart, nie losuje się ich więcej. Pamiętaj, że Przedmioty, które posiadasz można przepalić na złoto u Alchemika, dzięki czemu uzyskasz więcej wolnego miejsca na inne, być może ciekawsze Przedmioty. Można też pokusić się o zdobycie Przyjaciela jakim jest Muł (pozwala nieść dodatkowe 4 Przedmioty).

Gracz może w dowolnym momencie swojej tury wyrzucić każdy Przedmiot oraz Przyjaciela (chyba, że opis na karcie mówi co innego). Nie można porzucać Przyjaciół oraz Przedmiotów, które "musisz zabrać ze sobą".

Pozdrawiam,
Kamil
 
     
00matej00
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Gdzieś kiedyś przeczytałem (nie wiem czy to oficjalne rozwiazanie) że jeżeli stajesz na przedmiocie mozesz go odrzucic z tego pola i wylosowac w jego miejsce nowa karte przygody.
Według mnie takie rozwiazanie się sprawdza zwlaszcza w wiekszej ilosci osób :)
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Pytanie pewnie sie pojawilo, ale jestem leniwy:) moj kumpel ma zadanie czarownika odebrac punkt zycia poszukiwaczowi, jesli mam zaklecie chroniaca przed utrata punktu zycia czy zalicza mu wykonanie czy nadal musi je utrzymac?
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Matej niestety nie. Karta lezaca jest odkryta karta przygody, chyba ze inne jest polecenie na danym obszarze
 
     
00matej00
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Jak mówiłem nie pamiętam gdzie to przeczytałem i czy to było oficjalne rozwiązanie ale w grze z moimi znajomymi się sprawdza.
Co do zadania, skoro zaklęcie obroniło przed utratą PŻ to on nie odebrał tego punktu, więc zadanie nie zostaje wypełnione.
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   

Hej. Co do utraty punktu życia. Jeżeli udało Ci się uchronić od utraty punktu zaklęciem (albo w jakikolwiek inny sposób - np. dzięki przedmiotowi) to zadanie jest nie zaliczone. Podobnie jeżeli walczysz z jakimś wrogiem, który poza zabraniem Ci punktu życia wywołuje jakiś inny negatywny efekt - np. utratę tury - jeżeli przegrasz walkę, ale unikniesz utraty życia, drugi negatywny efekt też nie działa.
 
     
Crowmaster
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Sie, 2015   

Mamy problem z postacia derwisza i smocza wieza. Derwisz po pokonaniu przeciwnika rusza sie dodatkowo o wartosc sily pokonanego wroga. Przy odrobionie szczescia moze on przeskoczyc niemal cala plansze po pierwszym napotkanym wrogu w wiezy. Jak Wy gracie?
 
     
Mateooo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Sie, 2015   

czesc, czy moge uzywac punktow losu, zeby przerzucic rzut kostka uzywaja korony wladzy?
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Sie, 2015   

Wróg to tylko postac z karty. Nie kojarzę smoczej wieży, le jeśli to nie karta to znaczy, że nie jest wrogiem tylko istotą, a istoty się nie zaliczają do jego umiejętności.

Mateooo jak najbardziej możesz przerzucic rzut na koronie
 
     
nowicjusz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sie, 2015   walka

Pytanie dotyczące walki.

Wdałem się w walkę z istotą, oddałem już rzut kością za rzut ataku.

W tym momencie kolega rzuca czar odwracający kartę dnia z nocy na dzień.

I teraz, czy:

Ja będąc w nocy na początku walki likantropem(+2) muszę wobec zmiany karty na dzień na nowo liczyć swoje punkty ? czy mimo, że kolega zaklęcie mógł rzucić w dowolnym momencie to na mnie już nie wywiera ono wpływu bo walka jest w toku a ja oddałem już swój rzut ataku?
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Sie, 2015   

Crowmaster W instrukcji do Smoków nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie o Derwisza, a przynajmniej nie bezpośrednio. Ja natomiast interpretuję to tak: w Smoczej Wieży losujesz karty na początku tury i w zależności od tego ilu wrogów pokonałeś - o tyle pól się poruszasz. Mamy więc inne zasady poruszania się w Smoczej Wieży, podobnie jak w standardowej Krainie Wewnętrznej. Dlatego moim zdaniem zdolność Derwisza nie powinna tu mieć zastosowania. Ale jak zwykle zależy to od tego jak sobie ustalicie w ekipie. Jeżeli przyjmiecie, że można tak postępować Derwiszem, to spoko. Tylko wtedy reszta ekipy powinna się skupić na skasowaniu go zanim dojdzie do Smoczej Wieży :) Podobnie jest z Alchemikiem i nieskończonym nabijaniem kasy w Magicznym Emporium w Mieście.

Nowicjusz Ten temat już był na forum poruszany - ogólna zasada jest taka, że jakiekolwiek zaklęcia wpływające na skuteczność w walce rzuca się przed rzutami kośćmi. Rzut kością jest równoznaczny z uzyskaniem wyniku walki, czyli w momencie gdy rzuciłeś kością, walka się już zakończyła. Zaklęcie które zmieniło porę dnia nie ma już na wynik walki. Po rzutach kością można natomiast rzucić zaklęcia wpływające na wynik walki (np. chroniące przed utratą życia).

Podobnie rzecz ma się z zaklęciami jak Przyzwanie Anioła, czy Przypadek. Zaklęcia te można zniwelować zaklęciem Rozproszenie Magii, czy odbić Odbiciem tylko jeżeli osoba na którą rzucono to zaklęcie nie rzuciła jeszcze kością. Jeżeli już rzucisz kością, to zaklęcie wywiera natychmiastowo efekt i wtedy możesz już tylko użyć zaklęcia, które np. zapobieże utracie punktu życia. Ale nie można rzucić kością i widząc niekorzystny wynik użyć Rozproszenia Magii. Inny przykład - zaklęcie Zropuchowacenie i Odbicie. Odbić można tylko przed rzutem kością. Nie można poczekać na wynik i odbić "wyniku" zaklęcia.
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Pytanko takie male mam. Kumpel ma trofea warte 10 pkt i atakuje go wrog, o wyzszej sile, nagle stwierdza, ze jednak chce je wymienic, moze przed walka je jeszcze wymienic?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 14