galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Karty Mrocznej Puszczy
Autor Wiadomość
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 283
Wysłany: Sro 26 Sie, 2015   Karty Mrocznej Puszczy

Krótki poradnik kupującego:
(Najlepiej poszukać kart tutaj:
http://www.cardgamedb.com...s-card-spoiler)
ale przedstawię swoją opinię.
Numerki oznaczają dodatek z cyklu w którym ta karta się znajduje.

1.Jeśli chodzi o bohaterów w tym cyklu, to warto zwrócić uwagę na dwóch: Froda (2) i Daina(6). Frodo może blokować nawet najsilniejszych wrogów i płaci za to zagrożeniem. Jest to niesamowicie mocny bohater, szczególnie gdy gramy na małym zagrożeniu. Chyba najlepszy obok Beregonda bohater do obrony w ogóle. Dain jest najpotężniejszym bohaterem w ogóle, chociaż warto zaznaczyć, że wspiera tylko krasnale. Póki jest odtapowany, wszystkie krasie mają + 1 do siły woli i ataku. Z innych bohaterów dobry jest Książę Imrahil (3), który przy wysokich statystykach może się odtapować, gdy ktoś z naszych zginie. Brand(4)(dobre staty i dystans) i Boromir(5)(dobre staty i odtap za 1 zagro) są średni, obaj raczej przydatni w grze multiplayer. Bilbo(1) jest beznadziejny, ma za niskie staty w stosunku do startowego zagrożenia.

2.Z kart graczy należy wyróżnić pieśni, niezbędne (przy małej ilości dodatków) do budowania talii 3 sferowych (w 2 sferowych też okażą się pomocne). Są obecne w dodatkach (1,2,4,5). W (1) jest też sprzymierzeniec który pozwoli nam wyszukać pieśń w talii. Jedno wydarzenie przywództwa (3) też fajnie się sprawdzi w grze na 2-3 strefy .

3. Kolejnym ciekawym elementem cyklu są orły (1,3,4,5,6), i karty je wspomagające. W obecnej chwili (mam ponad 30 scenariuszy), jedyną mono talią którą się posługuje (do gry multiplayer) jest talia taktyki na orłach. Mając wszystkie karty możemy wymiatać przeciwników.

4.Można też zbudować talię ducha rohanu (1,2,3,4,5,6) ale nie będzie ona mocna (w grze na solo, na multi może się przyda). Służy do ostrego ciśnięcia wyprawy i przechodzenia obszarów. .

5. Inną ciekawostką są znaki dunedainów (1,2,3,5,6). Każdy z nich daje (+1 do ataku (1) lub obrony(2) lub woli(3)) lub słowo kluczowe (dystans 5, wartownik 6). Na uwagę zasługuje jedynie ten od obrony, ale reszta czasami też się przyda jeśli mamy małą pulę kart graczy.


Inne warte uwagi fakty o kartach graczy w poszczególnych dodatkach:

1.Polowanie: jedno wydarzenie przywództwa dobre do ciągnięcia kart w grze 3-4 osobowej.
2.Starcie: brak innych ciekawych kart
3. Świetny dodatek sfery ducha do dociągu kart.
Mimo wszystko wydarzenie ze strefy wiedzy do przerzucania obrażeń między wrogami jest mało przydatne.
4. Wydarzenie wiedzy które pozwoli nam pociągnąć 1 kartę mniej ze talii spotkań podczas wyprawy, dobre w grach na mono taliach.
5. Mega dobry dodatek do hobbitów, który pozwala im się odtapować.
6. Wydarzenie wiedzy za 0, pozwalające podejrzeć wierzchnią kartę z talii spotkań. Wydarzenie przywództwa które pozwala odrzucić po 1 karcie cienia na gracza. Sprzymierzeniec elf, który atakując sam, ignoruje obronę przeciwnika.

Ogólnie CMP nie ma jakichś super mocnych kart. Warto mieć orły. Ale jeśli mamy ograniczone fundusze to proponuje wziąć pod uwagę jakieś z tych kategorii:

1.Jeśli zależy nam na mocnych kartach graczy i bohaterach:
-odpuśćcie sobie kupowanie dodatków nr.1,4,5.
Najlepszym dodatkiem jeśli chodzi o karty gracza jest Powrót (6), aczkolwiek tamtejszy bohater współgra przede wszystkim z krasnalami. Najprzydatniejszym bohaterem (przy małej ilości dodatków) jest Frodo, ale (2) zawiera przeciętne karty graczy. Dodatek który zawiera dobrego herosa i dobre karty graczy to dodatek (3).

2. Jeżeli zależy wam na fajnych scenariuszach:
-odpuśćie sobie (1,4,5, i 6 jeśli gracie na solo)
-Scenariusze 2 i 3 są równie dobre, ale 3 jest bardzo trudny i losowy.

3. Jeżeli grasz tylko solo:
-odpuść sobie dodatek nr.6.

4.Jeśli grasz często we 3-4:
-odpuść sobie (1,4,5)
-warto kupić (3 i 6)

5.Jeśli planujesz w niedalekiej przyszłości kupić konkretne dodatki to:
-Khazad Dum (kup nr.6)
-Czarni Jeźdźcy (kup 2 i 5)

Jeśli macie problem z podpasowaniem się pod kategorie to ja na waszym miejscu:
1.Najpierw kupił nr.2
2. A później: jeśli grasz zazwyczaj solo (1 lub 4 lub 5), jeśli grasz często we 2 lub więcej (3 lub 6)

Link do recenzji scenariuszów:
http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=7144
 
     
Szuli 

Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 149
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015   

Bardzo fajny pomysł przyda się dla początkujących graczy.
Ja nie zgodzę się tylko, że ze znaków tylko ten od obrony jest dobry, to co daje +1 atk też warto wkładać do decku. I pieśni może po prostu nie umniem tym grać czy coś ale to imo jeden ze słabszych pomysłów.
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 283
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015   

Szuli napisał/a:
Bardzo fajny pomysł przyda się dla początkujących graczy.
Ja nie zgodzę się tylko, że ze znaków tylko ten od obrony jest dobry, to co daje +1 atk też warto wkładać do decku. I pieśni może po prostu nie umniem tym grać czy coś ale to imo jeden ze słabszych pomysłów.


Może masz rację, znak który daje +1 do ataku może być przydatny, ale tylko przy małej puli kart. Jeśli chodzi o pieśni to na początku mojej przygody z władcą ich używałem, a teraz już znacznie rzadziej.
 
     
Lord Kris 

Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 48
Skąd: Wlkp.
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015   

Można skorzystać. Ciekawy pomysł. Pozdrawiam.
_________________
Bazinga.
 
     
Szuli 

Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 149
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015   

Cytat:
Może masz rację, znak który daje +1 do ataku może być przydatny, ale tylko przy małej puli kart. Jeśli chodzi o pieśni to na początku mojej przygody z władcą ich używałem, a teraz już znacznie rzadziej.



W moim decku Aragorn (fioletowy) i synowie Elronda używam tego do ataku i do obrony, każdy x2 i to ten z tarczą częściej zapycha mi rękę, ale znowu jest na tyle dobry, że żal go wyrzucić.
Ps Mam dużą pulę kart żeby nie było :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13