galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania
Autor Wiadomość
Oldster 


Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 193
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

No to kolejne pytanie, tym razem dotyczy karty rozwinięć drużyny Wampirów - Reklamy podprogowe. Tekst karty mówi że jak przypiszę swojego zawodnika do rozgrywki to mogę wybrać w tej rozgrywce zawodnika drużyny przeciwnej który "traci wszystkie wydrukowane umiejętności".
Zgaduję że karta jest skuteczna jedynie przeciwko innym drużynom z dodatku i że chodzi tu głównie o blokowanie zdolności odpalanych po przewróceniu. Grając drużyną z podstawki wkładam zawodnika do rozgrywki, odpalam umiejętności i koniec. Do następnej rundy praktycznie nie mają one znaczenia więc po co je blokować? Sprawia to że karta wydaje się średnio przydatna jeśli gramy przeciwko samej podstawce.
Czy może jest tak że chodzi o zdolności zawodników typu Ochrona, Odparcie itp.???
_________________
"I've... seen things you people wouldn't believe..."
- Blade Runner
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 732
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013   

Wygląda na to, że jest jak piszesz:
Cytat:
Instrukcja
str. 10 Umiejętności
...
Każdy symbol reprezentuje jedną z czterech umiejętności:
OSZUSTWO...
PODANIE...
SPRINT...
ATAK...

W dodatku dochodzi jeszcze Regeneracja oraz zasada "umiejętności powalonego"
Czyli jak na razie (bo mam nadzieję, że będzie więcej dodatków!) rozwiniecie przydatne jest przeciw drużynom z dodatku.
 
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7125
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013   

są jeszcze karty rozwinięć które uruchamiają umiejetność
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98
pbf 123 - Lannister
 
     
Sarna

Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 13
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013   

Dlaczego przez wydrukowane umiejętności nie rozumieć takich jak ochrona na przykład?
 
     
Oldster 


Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 193
Skąd: Pabianice
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013   

Bo instrukcja jasno nazywa je zdolnościami (wiem, mnie też to boli :P ). Ogólnie to już po pierwszym przejrzeniu kart widać że dodatek zmusza do przypomnienia nazewnictwa w grze więc dobrze jest trzymać obok instrukcję.
_________________
"I've... seen things you people wouldn't believe..."
- Blade Runner
 
     
Sarna

Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 13
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   

Dzięki za rozjaśnienie sytuacji :) . Mam pytanie z innej beczki, przyjmijmy, że gracz z regeneracją sam się powalił, czy może natychmiast skorzystać z umiejętności powalonego?
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 732
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   

Może, jedyny warunek "odpalenia" akcji podany w instrukcji to powalenie
Cytat:

Instrukcja NŚ str. 3
UMIEJĘTNOŚCI POWALONEGO
Za każdym razem kiedy zawodnik z taką umiejętnością zostanie
powalony, menedżer tego zawodnika natychmiast rozpatruje
efekty jego umiejętności, przerywając turę aktywnego
menedżera.

i dalej
Cytat:

Jeśli zawodnicy kontrolowani przez dwóch różnych
menedżerów zostaną jednocześnie powaleni, aktywny menedżer
jako pierwszy rozpatruje umiejętności swojego powalonego
zawodnika, po nim umiejętności rozpatruje drugi menedżer.
 
 
     
Sarna

Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 13
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   

Czytanie ze zrozumieniem się kłania, dzięki po raz wtóry.
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 285
Wysłany: Sob 10 Maj, 2014   

Dziś grałem pierwszy raz i gierka bardzo mi się spodobała. Mam tylko wątpliwość jedną. Jeżeli wygrywam wydarzenie i dostaję swoją część bonusu z karty plus wygraną i na jednym jest jedno rozwinięcie personelu, a na drugim 2 rozwinięcia personelu, to losuję 3 karty i wybieram jedną, czy losuje jedną, a potem dwie i z nich wybieram jedną?

no i te żółte symbole na zawodniakch, to tylko po wejściu się rozpatruje i tyle?
 
     
dwarfpm 

Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 30
Skąd: Wolomin
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Borwol napisał/a:
Dziś grałem pierwszy raz i gierka bardzo mi się spodobała. Mam tylko wątpliwość jedną. Jeżeli wygrywam wydarzenie i dostaję swoją część bonusu z karty plus wygraną i na jednym jest jedno rozwinięcie personelu, a na drugim 2 rozwinięcia personelu, to losuję 3 karty i wybieram jedną, czy losuje jedną, a potem dwie i z nich wybieram jedną?

no i te żółte symbole na zawodniakch, to tylko po wejściu się rozpatruje i tyle?


Bierzesz jedna kartę, następnie dwie i z dwóch wybierasz jedna. Zostają Ci, wiięc dwie karty z trzech.
Żółte symbole tylko przy wejściu. Czaszki są obowiązkowe, reszta opcjonalna. Trzeba też je wykonywać od lewej do prawej.
 
     
Elkołak 
Elkołak

Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 1
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw 05 Cze, 2014   czy w Grudziądzu gra ktoś w Blood bowla?

:twisted:
 
     
optymizm 


Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Cześć

Mam małe pytanko odnośnie określania zwycięzcy danego wydarzenia. W instrukcji mamy:

"Uwaga: Menedżer musi przypisać przynajmniej jednego zawodnika do rozgrywki, aby być branym pod uwagę przy określaniu zwycięzcy lub przegranego"

Ale czy ma znaczenie czy jest on gotowy czy powalony? Czy wystarczy tylko jego "obecność" na danym "boisku" podczas fazy sprawdzania wyniku?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7125
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

sama obecność
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98
pbf 123 - Lannister
 
     
Szaweł 

Wiek: 35
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

1. Jak to w końcu jest z dołączaniem Najemnika do składu:
W instrukcji na stronie 15 stoi:
"Jeśli menedżer dobierze sławnego zawodnika ze zdolnością NAJEMNIK, musi przeszukać swój skład, wybrać jednego zawodnika i odłożyćgo do pudełka."
W tej samej instrukcji, na stronie 18 widnieje:
"Kiedy ten zawodnik zostanie odkryty ze stosu rozwinięć, menedżer może odrzucići odłożyćdo pudełka jednąkartęZawodnika ze swojej talii drużyny lub stosu kart odrzuconych."
W erracie nie ma słowa o jakimkolwiek błędzie na stronie 15. FAQ natomiast potwierdza wersję ze strony 18:
P: Czy menedżer jest zobowiązany do odłożenia jednej karty ze swojego składu do pudełka, kiedy odsłania ze swojego stosu rozwinięć kartę ze zdolnością Najemnik.
O: Nie, ale ma takąmożliwość. Patrz strona 18 instrukcji – „menedżer może odrzucić i odłożyć do pudełka jedną kartę Zawodnika…”.
Reasumując instrukcja na stronie 15 mówi, że gracz musi odrzucić jednego zawodnika, następnie na stronie 18 instrukcja mówi, że gracz może to zrobić, errata nie prostuje zasady ze strony 15 jakoby gracz musiał odrzucić jedną z kart ale FAQ potwierdza zasadę ze strony 18 instrukcji twierdzącą, że jedynie można a nie trzeba usunąć jedną z kart.

Instrukcja angielska nie pomaga, jest podobnie jak w polskiej:
Strona 15: If a manager drafts a Star Player with the freebooter ability, the manager searches his roster and chooses one player to return to the game box.
Strona 17: When you reveal this player from your improvement pile, you may remove any one Player card from either your Team deck or discard pile and return it to the game box.

2. Czy zawodników trzeba przydzielać do wydarzeń kolejno - tj. dodaję do 1, potem do 3 i potem mogę tylko ponownie do 3 lub wyżej, czy może można skakać po wydarzeniach (tak graliśmy) czyli dodaję do 1, potem do 4, potem do pucharu, potem znowu do 1 etc.? W sumie wydaje mi się to logiczne, ale wolę się upewnić :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.42 sekundy. Zapytań do SQL: 14