galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
pendrol
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

czyli, gdy w jakiś sposób w czasie gry zdobędę 1 pkt poczytalności, to będę miał - w tym przykładzie jako Włoczęga - 5 punktów poczytalności?
 
 
Sztefan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

Tak
 
 
pendrol
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

dzięki, nie ma to jak bardziej doświadczona Brać :D
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

pendrol napisał/a:
czyli, gdy w jakiś sposób w czasie gry zdobędę 1 pkt poczytalności, to będę miał - w tym przykładzie jako Włoczęga - 5 punktów poczytalności?

Tylko upewnijmy się, że nie ma niedomówień :)
Chodzi tu tylko i wyłącznie o sytuację, gdy na karcie jest wyraźnie zaznaczone "zwiększenie maksymalnej poczytalności/wytrzymałości".
 
 
pendrol
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

Gra z jednym Badaczem. Faza mitów. Brama ma się otworzyć na Obszarze, na którym jest już jedna otwarta brama i jeden potwór (na razie tylko tyle w całym Arkham). Następuje spotęgowanie potworów. Czy w tm przypadku pojawi się tylko jeden potwór (na razie otwarta jest jedna brama i jest 1 Badacz), czy też 2 potwory (istniejąca brama+nowo otwierająca się brama)? Czy następuje również postęp na torze zagłady? Czy w efekcie na obszarze będą dwie bramy jednocześnie?
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

Cytat:
Inna sprawa, że wczoraj wprowadziliśmy "usprawnienie", które uprzyjemnia grę, przyśpiesza turę i eliminują niektóre zawirowania, mianowicie:
połączyliśmy fazy II, III i IV, tzn. Gracz wykonuje ruch w Arkham/Innym świecie i od razu odbywa właściwe spotkanie. I tak każdy następny gracz.
Pytanie: czy poprzez takie odbywanie tury nie naruszam jakichś reguł gry?

Owszem naruszasz podstawową regułę KOLEJNOŚCI w jakiej mają się odbywać poszczególne wydarzenia. Bez wątpienia, sposób gry który opisałeś jest wygodny, ale niestety niezgodny z zasadami bo kolejność jest BARDZO istotna i rozegranie wydarzeń w innej kolejności będzie miało KOMPLETNIE INNE skutki. Dobry przykład miałeś chociażby przy problemie Bramy i dwóch Badaczy, to który z Badaczy wykoana akcję pierwszy miało kluczowe znaczenie i powodowało różne skutki. To samo będzie przy ignorowaniu kolejności Faz, jeśli ktoś rozegra swoją Fazę Spotkań w Innych Światach, przed Fazą spotkań w Arkham innego gracza to postawi grę na głowie (przykład Badacz1 wykonuje swoją Fazę Spotkań w Innych Światach i karta każe mu wrócić do Arkham, Badacz2 (na tym samym polu na które wrócił Badacz1) wtedy wykonuje swoją Fazę Spotkań w Arkham i losuje kartę "pojawia się brama i potwór" i co to powoduje? Ano obaj są wciągani co NIGDY by się nie zdarzyło gdyby fazy rozegrane w prawidłowej kolejności)

Cytat:
Jedną z nich może być Handel między Badaczami, ale tutaj rozwiązujemy to w ten sposób:w fazie Utrzymania dyskutujemy gdzie kto idzie i przy okazji umawiamy się gdzie ewentualnie mogłoby dojść do handlu.
Tutaj drugie pytanie: w jaki sposób (i czy w ogóle) porozumiewacie się w czasie gry na temat zamierzonych działań?

Porozumiewanie się to klucz do wygranej i jak najbardziej należy konsultować posunięcia z innymi graczami. Pamiętaj tylko o kolejności ruchu, jesli chodzi o handel, nie możesz zrobić tak że Badacz1 wychodzi na ulicę, Bdacz2 wchodzi na to samo pole, handlują, po czym Badacz1 idzie dalej i Badacz2 też rusza w swoją stronę. Najpierw Badacz1 KOŃCZY ruch, jeśli Badacz2 będzie przechodził przez to pole to mogą handlować i Badacz2 może pote ruszyć dalej, ale Badacz1 swoja Fazę Ruchu musiał skończyć wcześniej.
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

pendrol napisał/a:
Gra z jednym Badaczem. Faza mitów. Brama ma się otworzyć na Obszarze, na którym jest już jedna otwarta brama i jeden potwór (na razie tylko tyle w całym Arkham). Następuje spotęgowanie potworów. Czy w tm przypadku pojawi się tylko jeden potwór (na razie otwarta jest jedna brama i jest 1 Badacz), czy też 2 potwory (istniejąca brama+nowo otwierająca się brama)? Czy następuje również postęp na torze zagłady? Czy w efekcie na obszarze będą dwie bramy jednocześnie?
Zostaje jedna Brama, pojawia się jeden potwór (czyli po Arkham bedą już chodzić dwa potwory).
 
 
finallyh
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

pendrol napisał/a:
Gra z jednym Badaczem. Faza mitów. Brama ma się otworzyć na Obszarze, na którym jest już jedna otwarta brama i jeden potwór (na razie tylko tyle w całym Arkham). Następuje spotęgowanie potworów. Czy w tm przypadku pojawi się tylko jeden potwór (na razie otwarta jest jedna brama i jest 1 Badacz), czy też 2 potwory (istniejąca brama+nowo otwierająca się brama)? Czy następuje również postęp na torze zagłady? Czy w efekcie na obszarze będą dwie bramy jednocześnie?


Wygląda na to, że na jednej bramie będą 2 potwory. Postęp następuje zdecydowanie :wink:

Grasz z normalnymi zasadami 1 badaczem? Szaleńcze ty! Ja dziś zmierzyłem się z Przedwiecznym ale ze zmienionymi zasadami z BGG powziętymi, fajnymi zresztą; 4 wskazówki do zapieczętowania bramy, 4 bramy zapieczętowane - wygrana. Reszta bez zmian. Skończyłem grę z 3 bramami i zabiłem Wielikiego Skurczybyka (prawde mówiąc zabiła go moja Niewiasta, ostatnio tak mi nie idą rzuty kośćmi strasznie, że poległbym bez dwóch zdań).

Edit: ...i karta mitów co druga tura (zapomniałem dodać)
Ostatnio zmieniony przez finallyh Pon 09 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pendrol
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

finallyh napisał/a:




Grasz z normalnymi zasadami 1 badaczem?


na razie jestem ambitny ale jak już na własnej skórze się przekonam o niemożliwości zwycięstwa to raczej zorganizuję większą zgraję niż pójdę na ustępstwa w stosunku do twardych zasad :D
 
 
PleM
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

No to nawinelo mi sie kolejne pytanie ... odnosnie czaru Odnaleziebie Bramy.

Czar ten ma napisane: Rzuc zaklecie i zakryj te karte, automatycznie powrocisz do Arkham z Innego Swiata ... ten powrot bedzie sie liczyl jako exploracja i po czyms takim bede mogl zamykac brame ? czy to nie jest exploracja ? :)
 
 
finallyh
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

PleM napisał/a:
No to nawinelo mi sie kolejne pytanie ... odnosnie czaru Odnaleziebie Bramy.

Czar ten ma napisane: Rzuc zaklecie i zakryj te karte, automatycznie powrocisz do Arkham z Innego Swiata ... ten powrot bedzie sie liczyl jako exploracja i po czyms takim bede mogl zamykac brame ? czy to nie jest exploracja ? :)


Tak, odwiedziny zakonczone, mozna zamykac brame. Taki fajny ten czar. :)
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

@PleM
FAQ z Dunwich Horror napisał/a:
P: Czy Badacz otrzymuje znacznik Odkrycia jeżeli wchodzi
na pierwsze pole Innego Świata, ma tam spotkanie i zostaje
Zagubiony w Czasie i Przestrzeni?
O: Nie.

P: Czy Badacz otrzymuje znacznik Odkrycia jeżeli wchodzi
na pierwsze pole Innego Świata, ma tam spotkanie i zostaje
odesłany do Arkham?
O: Tak.

P: Czy Badacz otrzymuje znacznik Odkrycia jeżeli wchodzi
na pierwsze pole Innego Świata, rzuca „Find Gate” i wraca
do Arkham?
O: Tak. Ogólnie rzecz biorąc kiedy „wracasz do Arkham”
Badacz pojawia się przy Bramie, która go wciągnęła
i otrzymuje znacznik Odkrycia.


Ogólnie polecam wszystkim przed zadaniem pytania przeczytanie FAQ z Dunwich Horror ;)
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

sirafin napisał/a:
Cytat:
Inna sprawa, że wczoraj wprowadziliśmy "usprawnienie", które uprzyjemnia grę, przyśpiesza turę i eliminują niektóre zawirowania, mianowicie:
połączyliśmy fazy II, III i IV, tzn. Gracz wykonuje ruch w Arkham/Innym świecie i od razu odbywa właściwe spotkanie. I tak każdy następny gracz.
Pytanie: czy poprzez takie odbywanie tury nie naruszam jakichś reguł gry?

Owszem naruszasz podstawową regułę KOLEJNOŚCI w jakiej mają się odbywać poszczególne wydarzenia. Bez wątpienia, sposób gry który opisałeś jest wygodny, ale niestety niezgodny z zasadami bo kolejność jest BARDZO istotna i rozegranie wydarzeń w innej kolejności będzie miało KOMPLETNIE INNE skutki. Dobry przykład miałeś chociażby przy problemie Bramy i dwóch Badaczy, to który z Badaczy wykoana akcję pierwszy miało kluczowe znaczenie i powodowało różne skutki. To samo będzie przy ignorowaniu kolejności Faz, jeśli ktoś rozegra swoją Fazę Spotkań w Innych Światach, przed Fazą spotkań w Arkham innego gracza to postawi grę na głowie (przykład Badacz1 wykonuje swoją Fazę Spotkań w Innych Światach i karta każe mu wrócić do Arkham, Badacz2 (na tym samym polu na które wrócił Badacz1) wtedy wykonuje swoją Fazę Spotkań w Arkham i losuje kartę "pojawia się brama i potwór" i co to powoduje? Ano obaj są wciągani co NIGDY by się nie zdarzyło gdyby fazy rozegrane w prawidłowej kolejności)

Cytat:
Jedną z nich może być Handel między Badaczami, ale tutaj rozwiązujemy to w ten sposób:w fazie Utrzymania dyskutujemy gdzie kto idzie i przy okazji umawiamy się gdzie ewentualnie mogłoby dojść do handlu.
Tutaj drugie pytanie: w jaki sposób (i czy w ogóle) porozumiewacie się w czasie gry na temat zamierzonych działań?

Porozumiewanie się to klucz do wygranej i jak najbardziej należy konsultować posunięcia z innymi graczami. Pamiętaj tylko o kolejności ruchu, jesli chodzi o handel, nie możesz zrobić tak że Badacz1 wychodzi na ulicę, Bdacz2 wchodzi na to samo pole, handlują, po czym Badacz1 idzie dalej i Badacz2 też rusza w swoją stronę. Najpierw Badacz1 KOŃCZY ruch, jeśli Badacz2 będzie przechodził przez to pole to mogą handlować i Badacz2 może pote ruszyć dalej, ale Badacz1 swoja Fazę Ruchu musiał skończyć wcześniej.


OK. Rozumiem, że nie tędy droga. Potrzebuje w takim razie jakiejś rady jak można przyspieszyć grę (zwłaszcza dla początkujących). Co oprócz rosnącego doświadczenia graczy może nam pomóc? Napisałem już skróconą instrukcję na podstawie faz zawierającą kolejność wykonywanych działań, szczególne przypadki (mi. walka z potworem, zamykanie bram, efekty wpływające na Badacza), rzeczy o których się zapomina w czasie gry + tabelka do wypełniania obowiązujących limitów,stałych efektów Przedwiecznego i statystyk [Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę wrzucić na forum].
Czy ktoś może podać jakiś sprawdzony sposób na skrócenie gry?

Problem wywodzi się z tego: wczoraj rozpoczęliśmy grę ok. 20. 5 Badaczy vs. Azathoth. Efekt: Zwycięstwo! ...które odnieśliśmy o godzinie 5 nad ranem ;) Oczywiście nikt nie narzekał, chociaż każdy pod koniec wyglądał podobnie to tych Zombie z puli ;) [Swoją drogą albo był to przypadek, albo gra jest rewelacyjnie zbalansowana: ostatnia tura decydowała czy otworzy się nowa brama i niepokonany Azathoth się obudzi, czy uda nam się zapieczętować 6 bramę].
ps. Teksty z kart typu "Szeryf poleruje swój rewolwer" czy "zaczął wymachiwać tajemniczym przedmiotem przed Twoją twarzą" wywoływały salwy śmiechu w gronie damsko-męskiego teamu. A hitem wieczoru było pytanie: "czy można ciągnąć na ulicy?". Grę serdecznie polecam !!!
 
 
PleM
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

8janek8 napisał/a:

Problem wywodzi się z tego: wczoraj rozpoczęliśmy grę ok. 20. 5 Badaczy vs. Azathoth. Efekt: Zwycięstwo! ...które odnieśliśmy o godzinie 5 nad ranem ;) Oczywiście nikt nie narzekał, chociaż każdy pod koniec wyglądał podobnie to tych Zombie z puli ;) [Swoją drogą albo był to przypadek, albo gra jest rewelacyjnie zbalansowana: ostatnia tura decydowała czy otworzy się nowa brama i niepokonany Azathoth się obudzi, czy uda nam się zapieczętować 6 bramę].
ps. Teksty z kart typu "Szeryf poleruje swój rewolwer" czy "zaczął wymachiwać tajemniczym przedmiotem przed Twoją twarzą" wywoływały salwy śmiechu w gronie damsko-męskiego teamu. A hitem wieczoru było pytanie: "czy można ciągnąć na ulicy?". Grę serdecznie polecam !!!


Jedyny sposob to plynna wiedza wszystkich graczy na temat instrukcji i starac sie bardzo szybko wykonywac wszystkie fazy ... fakt faktem w grze na 4 graczy nie udalo mi sie jeszcze ponizej 4h zejsc :)

8janek8 napisał/a:

Ogólnie polecam wszystkim przed zadaniem pytania przeczytanie FAQ z Dunwich Horror ;)


Przeczytalem ... sa tam odpowiedzi na wiele pytan z tego forum :) ...

Ale jeszcze jedno pytanie ... dlaczego walka z wiekszoscia przedwiecznych jest taka prosta ? Powiem szczerze, za kazdym razem jak gramy juz po 3-4 turach jestesmy w stanie pokonac przedwiecznego bez problemu ... a zanim tor zaglady zostanie do polowy zapelniony to juz konczymy pieczetowac 6 brame. Gra jest latwa :) a w momencie jak przebudzi sie przedwieczny to juz tylko formalnosc zeby wygrac.
:D sa jakies modyfikacje zasad, ktore podnosza poziom ?
 
 
Morgon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Mar, 2009   

finallyh napisał/a:
pendrol napisał/a:
Gra z jednym Badaczem. Faza mitów. Brama ma się otworzyć na Obszarze, na którym jest już jedna otwarta brama i jeden potwór (na razie tylko tyle w całym Arkham). Następuje spotęgowanie potworów. Czy w tm przypadku pojawi się tylko jeden potwór (na razie otwarta jest jedna brama i jest 1 Badacz), czy też 2 potwory (istniejąca brama+nowo otwierająca się brama)? Czy następuje również postęp na torze zagłady? Czy w efekcie na obszarze będą dwie bramy jednocześnie?


Wygląda na to, że na jednej bramie będą 2 potwory. Postęp następuje zdecydowanie :wink:


Otóż postęp na torze zagłady nie następuje przy spotęgowaniu potworów.
Nie wiem co prawda, co oznacza mrugnięcie po Twojej odpowiedzi...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.27 sekundy. Zapytań do SQL: 13