galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
arrynowie mapa na 7 graczy
Autor Wiadomość
player698
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Sty, 2016   

Balerion napisał/a:
Po pierwsze nie zniechęcałbym się do gry z Arrynami.
Zagrałem kilka razy z Arrynami jako 7 ród. Mapka nieco inna niż ta powyżej, karty rodu też inne. Muszę powiedzieć, że gra się dobrze, nie ma jakiegoś wielkiego naruszenia balansu, Greyjoy'owie nie maja wcale łatwiej, Bliźniaki nie są za darmo. A wszystko oczywiście zależy kto i jak gra. Greyjoy'owie nie są sami na mapie. Arrynowie nie są skazani na Starków( w mniejszym stopniu niż Grey z Lannisterem) w wersji w którą gram równie dobrze mogą wybrać się na Baratheonów.
Oczywiście nikogo nie namawiam, po co mi to?;) jak ktoś woli się "turlać nago kilometr po szkle rozitym" to nie będę go powstrzymywał:))


Rozpisując pozostałe możliwe warianty początku gry:
1. Arryn wchodzi w konflikt z Baratheonem.
a) Stark ma sojusz z Arrynem - Stark daje wsparcie, Arryn gra +2 obroną na Narrow Sea + wsparcie z własnego morza. Efekt oczywisty - Baratheon jest niegrywalny (trwa impas na linii Arryn - Baratheon, więc wcześniej czy później Martell lub dobrze rozwinięty Lannister to wykorzysta)
b) Stark jest neutralny - Baratheon wbija się na Narrow Sea, jednocześnie chroniąc Smoczą przed głównym kierunkiem ekspansji. Ataki na Shipbreaker Bay ze strony Martella nie przynoszą większego sensu (wsparcie +1 z Blackwater Bay), także jego ekspansja zatrzymuje się na Kingswood. W międzyczasie Baratheon - czy to do spółki z Greyjoy'em, czy sam - rozmontowuje rozpaczliwą obronę Arryna.
c) Stark ma sojusz z Baratheonem - muszę się rozpisywać? ;)
2. Arryn wchodzi w konflikt z Greyjoy'em.
a) Stark ma sojusz z Arrynem - Stark zajmuje Palec Flinta i Greywater Watch. Arrynowi udaje się zająć The Twins, w międzyczasie Lannister zajmie Riverrun. Efekt tych działań jest taki, że wcześniej czy później Stark dogada się z Baratheonem (wariant 1c), lub Arryn/Stark dogada się z Greyjoy'em (Greyjoy odzyskuje to, co jego, zaś Arryn i Stark wchodzą w konflikt...)
b) Stark jest neutralny - dowódcy Greyjoy'ów są chyba najsilniejsi w całej grze, na dodatek mają Ostrze i pierwsi dochodzą do Twinsów. Arrynowie nie są słabi, ale ich dowódcy są głównie defensywni i Twinsów nie odzyskają. Greyjoy ma 4 zamki z widokiem na piąty (Riverrun), lub dogaduje się z Baratheonem, razem rozmontowują Arryna (wariant 1b), lub dostaje mobilkę (dodatkowe Starcie królów wzmacnia Greyjoy'a, który może zbierać pieniążki w Pyke - 3 na turę - i osłabia Arryna, który zajęty ogarnianiem okolicznych włości w pierwszej kolejce nic nie zbierze, w drugiej zbierze max 2 koronki - itd.)
c) Stark ma sojusz z Greyjoy'em - muszę się rozpisywać? ;)

Do wariantu dodajmy sojusz Lannistera z Arrynem (wtedy w zależności od Starka: albo Arryn jest niegrywalny - bowiem Stark i Baratheon wspierają Greyjoy'a, albo niegrywalny jest Greyjoy, bowiem Stark jest chwilowo dogadany z Greyjoy'em i Arrynem, Greyjoy zajmuje Riverrun i staje się zbyt potężny, Greyjoy jest atakowany z tego powodu z trzech stron, zaś później po nim pozostają blisko siebie Stark, Arryn i Lannister. Dwa z tych rodów walczą bezpośrednio o zwycięstwo (będą miały 4-5 zamków), trzeci odchodzi z kwitkiem.) Lannister na początku gry nie ma bezpośredniego dostępu do Arryna, jak i Arryn do Lannistera, więc nie biorę pod uwagę wariantu konfliktu Lannistera z Arrynem.

Dodatkowo, w wariantach 1a i 1c Lannister jest niegrywalny (ze względu na kierunki ekspansji: 1a - Baratheon jest zmuszony ekspandować na zachód, czyli na Lannistera - istnieje przy tym wysokie prawdopodobieństwo, że jest dogadany z Greyjoy'em); 1c - Greyjoy (efekty oczywiste, znane Tobie pewnie nawet z podstawki - po prostu Lannister, zamiast skupić się na grze, jest zmuszony odpierać ataki Greyjoy'a, jeden nieopatrzny ruch i całość burzy się jak domek z kart).

Większość scenariuszy więc prowadzi do powyższych:
1. konfliktu ze Starkiem, do którego dochodzi wcześniej lub później
2. niegrywalności jednego z rodów (najczęściej Lannistera lub Arryna).
 
     
Balerion
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Sty, 2016   

Gog napisał/a:
Balerion napisał/a:
Po pierwsze nie zniechęcałbym się do gry z Arrynami.
Zagrałem kilka razy z Arrynami jako 7 ród. Mapka nieco inna niż ta powyżej, karty rodu też inne. Muszę powiedzieć, że gra się dobrze, nie ma jakiegoś wielkiego naruszenia balansu, Greyjoy'owie nie maja wcale łatwiej, Bliźniaki nie są za darmo. A wszystko oczywiście zależy kto i jak gra. Greyjoy'owie nie są sami na mapie. Arrynowie nie są skazani na Starków( w mniejszym stopniu niż Grey z Lannisterem) w wersji w którą gram równie dobrze mogą wybrać się na Baratheonów.
Oczywiście nikogo nie namawiam, po co mi to?;) jak ktoś woli się "turlać nago kilometr po szkle rozitym" to nie będę go powstrzymywał:))
na innej mapie z innymi kartami gra się spoko, no kuźwa komentarz roku nie ma co :D to moze wklej ? rozrysuj? opisz?


:roll: oddychaj! :wink:
Nawet ta wersja może być grywalna - zależy kto i jak gra. I nawet nie chodzi o to czy gra dobrze czy źle - nie da się matematycznie rozpisać gry jak w poście powyżej, jest więcej zmiennych, gracze popełniają błędy, zwłaszcza w grze na żywo(a tylko o takiej mówię) Grałem pewnie ze 100 razy i właściwie każda gra była inna - i to powoduję, że się nie nudzi.
A odpowiadając na pytanie o wersję to punktem wyjścia było to: https://www.youtube.com/w...CXE&app=desktop
Zostało po paru testach zmodyfikowane(nie mam teraz mapki w plik) ale Orle gniazdo zostało odsunięte od morza, most do harrenhal. Karty rodu to mix tych z uczty i nowych, generalnie bez nacisku na żw, mocne ale raczej defensywne, mało mieczy.
 
     
player698
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Sty, 2016   

To też robi różnicę, bowiem skomentowałem oryginalny dodatek, nie zaś fanowski. Dodatek fanowski rzeczywiście jest bardziej zbalansowany, przynajmniej z tego, co widzę (nie grałem na fanowskim, więc nie wypowiadam się).
Co do mojej rozpiski: nie uwzględniałem błędów z prostej przyczyny - gracze popełniając błędy sami sobie szkodzą i sami powodują, że gra staje się dla nich utrudniona. Stark popełni błąd? Żaden problem, Arryn i Greyjoy to wykorzystają. Błąd popełni Arryn? Bądź pewny, że Baratheon i Stark pod płaszczykiem niesienia pomocy wykorzystają to. Warianty gry uwzględniają, że gracze są doświadczeni i grają raczej bez błędów, bądź z błędami niewpływającymi na grę do 4-5 tury (bowiem warianty są rozrysowane na początek). Oczywiście, nie można w 100% przewidzieć rozwoju wypadków - każda gra jest inna, ale najczęstsze warianty wyglądają właśnie tak.
 
     
Nowakl1993
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Ale do dwoch mobilizacji potrzeba albo min 4 pozycji na torze krolewskiego dworu albo wyjecia karty mobilizacji. W obu przypadkach potrzebujemy dobrania odpowiedbich kart westeros, co nie zawsze sie zdarzy.
Chyba ze czegos nie wiem, jestem poczatkujacy :)
 
     
player698
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Nowakl1993 napisał/a:
Ale do dwoch mobilizacji potrzeba albo min 4 pozycji na torze krolewskiego dworu albo wyjecia karty mobilizacji. W obu przypadkach potrzebujemy dobrania odpowiedbich kart westeros, co nie zawsze sie zdarzy.
Chyba ze czegos nie wiem, jestem poczatkujacy :)


Nikt nie powiedział, że muszą paść, ale przy założeniu, że Baratheon w dwóch pierwszych fazach Westeros wybiera mobilkę, szanse na nią wynoszą odpowiednio 55% i 44%, czyli ok. 20% szans. Nawet bez mobilek Greyjoy ma dużą szansę zdominowania okolicy do trzeciej tury.
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Sty, 2016   

Balerion napisał/a:
Gog napisał/a:
Balerion napisał/a:
Po pierwsze nie zniechęcałbym się do gry z Arrynami.
Zagrałem kilka razy z Arrynami jako 7 ród. Mapka nieco inna niż ta powyżej, karty rodu też inne. Muszę powiedzieć, że gra się dobrze, nie ma jakiegoś wielkiego naruszenia balansu, Greyjoy'owie nie maja wcale łatwiej, Bliźniaki nie są za darmo. A wszystko oczywiście zależy kto i jak gra. Greyjoy'owie nie są sami na mapie. Arrynowie nie są skazani na Starków( w mniejszym stopniu niż Grey z Lannisterem) w wersji w którą gram równie dobrze mogą wybrać się na Baratheonów.
Oczywiście nikogo nie namawiam, po co mi to?;) jak ktoś woli się "turlać nago kilometr po szkle rozitym" to nie będę go powstrzymywał:))
na innej mapie z innymi kartami gra się spoko, no kuźwa komentarz roku nie ma co :D to moze wklej ? rozrysuj? opisz?


:roll: oddychaj! :wink:
Nawet ta wersja może być grywalna - zależy kto i jak gra. I nawet nie chodzi o to czy gra dobrze czy źle - nie da się matematycznie rozpisać gry jak w poście powyżej, jest więcej zmiennych, gracze popełniają błędy, zwłaszcza w grze na żywo(a tylko o takiej mówię) Grałem pewnie ze 100 razy i właściwie każda gra była inna - i to powoduję, że się nie nudzi.
A odpowiadając na pytanie o wersję to punktem wyjścia było to: https://www.youtube.com/w...CXE&app=desktop
Zostało po paru testach zmodyfikowane(nie mam teraz mapki w plik) ale Orle gniazdo zostało odsunięte od morza, most do harrenhal. Karty rodu to mix tych z uczty i nowych, generalnie bez nacisku na żw, mocne ale raczej defensywne, mało mieczy.


grałes 100 gier w wersję z arrynem? czyli ogólnie rozegrałes z 1000 gier ogólnie ?:d WTF
 
     
Balerion
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Sty, 2016   

grałes 100 gier w wersję z arrynem? czyli ogólnie rozegrałes z 1000 gier ogólnie ?:d WTF[/quote]

A z czego to wywnioskowałeś, 1000 gier!?? Czytaj ze zrozumieniem, będzie łatwiej. Ale wytłumaczę - wypowiedź dotyczyła gier na żywo, losowości, błędów a dotyczy to każdej wersji, nawet gier na forum gdzie jest więcej czasu na przemyślenie decyzji. W różne wersje grałem ok 100, z Arrynami(nie liczę dodatku na 4 gracz) kilka.
Zauważyłem, że zawsze musisz mieć swoje ostatnie słowo i bardzo lubisz się czepiać i.... tu można jeszcze wstawić sporo, ale po co, bywalcy forum wiedzą o czym mówię :wink: Nie żeby bardzo mi to przeszkadzało a jak nie przeszkadza innym to zupełnie nie ma o sprawy - taki folklor. Wyjaśniam tylko dlaczego nie odpowiem na następny post, nie chce mi się :wink:
Pozdrawiam i miłego pisania postu...
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Sty, 2016   

Balerion napisał/a:
grałes 100 gier w wersję z arrynem? czyli ogólnie rozegrałes z 1000 gier ogólnie ?:d WTF


A z czego to wywnioskowałeś, 1000 gier!?? Czytaj ze zrozumieniem, będzie łatwiej. Ale wytłumaczę - wypowiedź dotyczyła gier na żywo, losowości, błędów a dotyczy to każdej wersji, nawet gier na forum gdzie jest więcej czasu na przemyślenie decyzji. W różne wersje grałem ok 100, z Arrynami(nie liczę dodatku na 4 gracz) kilka.
Zauważyłem, że zawsze musisz mieć swoje ostatnie słowo i bardzo lubisz się czepiać i.... tu można jeszcze wstawić sporo, ale po co, bywalcy forum wiedzą o czym mówię :wink: Nie żeby bardzo mi to przeszkadzało a jak nie przeszkadza innym to zupełnie nie ma o sprawy - taki folklor. Wyjaśniam tylko dlaczego nie odpowiem na następny post, nie chce mi się :wink:
Pozdrawiam i miłego pisania postu...[/quote]

luz, napisane jest dwuznacznie stąd mój post, w takim razie pardon :) A co do reszty akurat opisana wersje na 7 doskonale opisał player, więc nic nie muszę pisać, bo nikt nawet się merytorycznie nie odniósł do argumentów. Pozdrawiam :)
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Sty, 2016   

Każdy co zagrał choćby 5 gier ale ze zrozumieniem widzi, że zaproponowany i rozpisany wariant dla 7 jest z dupy.

Stwierdzać, że coś zależy od graczy, wydarzeń i pomyłek i jak one się odpowiednio ułożą to będzie wyrównana rozgrywka jest z dupy.

Dopóki kolega Balerion nie pokarze jego wersji mapy dla 7, kart Arrynów i miejsc na torach ta dyskusja jest z zgadnijcie skąd? :smile:
 
     
player698
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Sty, 2016   

Leśnik napisał/a:
Dopóki kolega Balerion nie pokarze jego wersji mapy dla 7, kart Arrynów i miejsc na torach ta dyskusja jest z zgadnijcie skąd? :smile:


Dlatego rozpisywałem warianty na oryginalną wersję ;)
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Sty, 2016   

no tak podstawka też zbalansowana jak np grey wpłynie z morza do portu i będzie dawał obronę w porcie to jest szansa na wygranie :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 14