galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

To ktos wie czy sa jakies zdarzenia powodujące obnizenie maxymalnej poczytalnosci/wytrzymałosci? (obnizenie wartosci wydrukowanej na karcie Badacza) ?
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

O ile dobrze kojarzę to jeden z Przedwiecznych powoduje że Badacze musza grać z oboma atrybutami zmniejszonymi o 1.

Na pewno nie ma nic takiego w kartach Dzielnic bo te znam na wylot, raczej nie ma w kartach Mitów, może jest w kartach Bram bo te się przerzuca dość chaotycznie i mogło mi coś umknąć, potworów też nie kojarzę choć jest taka możliwość bo mimo rozpoczętej 8 rozgrywki z niektórymi stworami jeszcze ani raz nie walczyłem. Możliwe że takie karty lub potwory które to potrafią są w dodatkach, jeśli tak to nawet nie potrzeba ich wiele dla Badaczy o bazowym zdrowiu lub poczytalności na 3 by sprowadzić im atrybut do 0, zwłaszcza jeśli walczą przeciwko wspomnianemu wcześniej Przedwiecznemu.
 
 
szutek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Jestem po pierwszej partyjce i nasuwa mi się kilka pytań:

1) Jeśli otrzymuję 1$ za bycie zastępcą szeryfa, czy też muszę rzucać o utrzymanie tego ? Jeśli tak jak to dokładnie wygląda ? Jak nie osiągnę sukcesu tracę pensję na zawsze czy tylko na jedną rundę ?

2) Jak dokładnie poruszają sie potwory latające ? Czy dobrze rozumiem że jedyna możliwość ich ruchu, kiedy są w Przestworzach jest wtedy, kiedy jednocześnie, zostanie wylosowany ich znacznik na karcie mitów oraz jakiś Badacz znajduje się na jakiejkolwiek ulicy ? Czy można je jakoś zaatakować w fazie ruchu ?

3) Jeżeli nie uda nam się unik musimy wdać się w walkę i na tym nasz ruch się kończy. Czy jeśli od razu zaatakujemy potwora (nie próbując go unikać) możemy przechodzić na kolejne pola, czyli kontynuować ruch ?
 
 
Sztefan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

poooq napisał/a:
sirafin napisał/a:

Podczas jednego ze spotkań w Arkham (Cmentarz o ile pamiętam) atakuje nas Wampir, w treści karty nie ma zaznaczonego że jest on traktowany jako "Nieumarły", czy możemy zastosować przeciw niemu przedmioty takie jak Woda Święcona, lub Krzyż? Na logikę Wampir to istota nieumarła, jednak z drugiej strony powinno to być zaznaczone przy potworze (bo na przykład Ognisty Wampir wbrew pozorom nie jest traktowany jako Nieumarły)

Najlepiej stosować logiczne rozwiązania. Wampir na cmentarzu to na pewno nieumarły...


Dlaczego logiczne? Co prawda HwA to Ameritrash, ale jednak mechanika powinna być jakoś tam zbalansowana. Potwory, które się pojawiają, są takie a nie inne. Jak każdego będziemy podciągać pod jakieś kategorie, to się okaże, że niektóre przedmioty są zbyt silne.

Generalnie potwór jest nieumarły jeśli na jego karcie jest napisane nieumarły. Polecam ten wątek na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/384147

poooq napisał/a:

Cytat:
Druga sprawa, Ogar z Tindalos, według opisu na żetonie, porusza się na najbliższy OBSZAR z Badaczem, czy to oznacza, że nigdy nie wyjdzie na ULICĘ, czy może to tylko niefortunne tłumaczenie i miało być najbliższe POLE z Badaczem?

U na Ogar może zakończyć ruch tylko na obszarze, kiedy wszyscy badacze kończą ruch na ulicach i następuje jego faza, pozostaje na obszarze na którym się znajduje.

Podobnie myślą na BGG:
http://www.boardgamegeek....3153445#3153445

szutek napisał/a:

1) Jeśli otrzymuję 1$ za bycie zastępcą szeryfa, czy też muszę rzucać o utrzymanie tego ? Jeśli tak jak to dokładnie wygląda ? Jak nie osiągnę sukcesu tracę pensję na zawsze czy tylko na jedną rundę ?
?


Nie mam przed sobą gry. Jeśli jest coś napisane o utrzymaniu, to się do tego stosujesz, jeśli nie, to nie.

szutek napisał/a:

2) Jak dokładnie poruszają sie potwory latające ? Czy dobrze rozumiem że jedyna możliwość ich ruchu, kiedy są w Przestworzach jest wtedy, kiedy jednocześnie, zostanie wylosowany ich znacznik na karcie mitów oraz jakiś Badacz znajduje się na jakiejkolwiek ulicy ? Czy można je jakoś zaatakować w fazie ruchu ??


Tak, nie. W sensie jak potwór jest w przestworzach to poruszy się tylko jak będzie wylosowany jego symbol na karcie mitów, oraz jakiś badacz będzie na ulicy. Potworów z przestworzy nie da się atakować.

szutek napisał/a:

3) Jeżeli nie uda nam się unik musimy wdać się w walkę i na tym nasz ruch się kończy. Czy jeśli od razu zaatakujemy potwora (nie próbując go unikać) możemy przechodzić na kolejne pola, czyli kontynuować ruch ?

Walka kończy zawsze ruch.
 
 
szutek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Sztefan napisał/a:

szutek napisał/a:

1) Jeśli otrzymuję 1$ za bycie zastępcą szeryfa, czy też muszę rzucać o utrzymanie tego ? Jeśli tak jak to dokładnie wygląda ? Jak nie osiągnę sukcesu tracę pensję na zawsze czy tylko na jedną rundę ?
?


Nie mam przed sobą gry. Jeśli jest coś napisane o utrzymaniu, to się do tego stosujesz, jeśli nie, to nie.

Z tego co pamiętam jest napisane: UTRZYMANIE:1$, czy jestem na utrzymaniu szeryfa, czy też oznacza to rzucanie w fazie utrzymania :P . Jeśli rzucanie to jak dokładnie to mam robić ?
 
 
Sztefan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Sam jestem ciekawy ;) Taką samą umiejętność ma... (wspominałem już, że nie mam gry pod ręką ;) zdaje się ?Jenny Barnes?

Na karcie błogosławieństwa/klątwy jest wyraźnie napisane, że rzucamy w fazie utrzymania i jak wypadnie 1, to odrzucamy kartę.

Z kolei zwrot "utrzymanie: 1$" dla mnie znaczy po prostu, że w fazie utrzymania otrzymujemy 1$ (bez rzutu).
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Sztefan napisał/a:
poooq napisał/a:
sirafin napisał/a:

Podczas jednego ze spotkań w Arkham (Cmentarz o ile pamiętam) atakuje nas Wampir, w treści karty nie ma zaznaczonego że jest on traktowany jako "Nieumarły", czy możemy zastosować przeciw niemu przedmioty takie jak Woda Święcona, lub Krzyż? Na logikę Wampir to istota nieumarła, jednak z drugiej strony powinno to być zaznaczone przy potworze (bo na przykład Ognisty Wampir wbrew pozorom nie jest traktowany jako Nieumarły)

Najlepiej stosować logiczne rozwiązania. Wampir na cmentarzu to na pewno nieumarły...


Dlaczego logiczne? Co prawda HwA to Ameritrash, ale jednak mechanika powinna być jakoś tam zbalansowana. Potwory, które się pojawiają, są takie a nie inne. Jak każdego będziemy podciągać pod jakieś kategorie, to się okaże, że niektóre przedmioty są zbyt silne.

Generalnie potwór jest nieumarły jeśli na jego karcie jest napisane nieumarły. Polecam ten wątek na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/384147
Ależ zgadzam się całkowicie, że nie można sobie "dopisywać" oznaczeń do potworów i np. zastosować Krzyża (daje bonus do walki TYLKO przeciw Nieumarłym) w walce z Ghulem (który na żetonie nie ma opisu "Nieumarły") tylko dlatego, że w Baldur's Gate odpędzanie nieumarłych działało na ghule ;)

Tu sytuacja jest bardziej pokrętna bo w grze mamy żeton potwora o nazwie Wampir i jest na nim wyraźnie napisane "Nieumarły", i w walce z nim na pewno można zastosować Krzyż, ale jest też karta dzielnicy z opisem spotkania w którym też atakuje nas Wampir, ale tamten Wampir jest KOMPLETNIE NIE OPISANY, pisze po prostu "atakuje cię Wampir" i człowiek durnieje. Co niby począć z takim Wampirem? Zaprosić go na herbatę i wypytać ile ma wspólnego z potworem o IDENTYCZNEJ nazwie? Czy faktycznie JEST Wampirem, czy tak naprawdę to jest mrówkojadem ale stwierdził że będzie mówił o sobie Wampir bo laski na to lecą :D




Co do Zastępcy Szeryfa to do tej pory graliśmy, że co turę dostaje 1$ w Fazie Utrzymania... Nie pamiętam teraz dokładnej treści tej karty, ale nie kojarzę żeby wzbudziła u nas wątpliwości :?
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Grubosz Drzewiasty napisał/a:
A wiec mam takie pytanie?jesli wiec zyskujemy 1 poziom poczytalnosci lub wytrzymalosci dzieki przyjacielowi to:
1. Podnosi on o 1 poziom i automatycznie powoduje wzrost tejze statystyki.
2. Czy tez podnosi maksymalnie poziom o 1 lecz nie powoduje automatycznego wzrostu tejze statystyki.
the_ka napisał/a:
moim zdaniem podnosi maksymalnie poziom o 1 lecz nie powoduje automatycznego wzrostu tejże statystyki.

Np. na karcie Diuk pisze że Maksymalna poczytalność +1, nigdzie nie pisze że odzyskuje czy dostaje się jakieś punkty poczytalności, czyli np. mieliśmy max 5 a na karcie mieliśmy np 4 żetony poczytalności to po zdobyciu Diuka mamy max 6 ale dalej mamy tylko 4 żetony poczytalności.
Zgadzam się całkowicie, wydaje mi się tylko, że jest jeden wyjątek, mianowicie jeśli zaczynamy grę Włóczęgą (nie pamiętam danych osobowych :P ), on zaczyna grę z Diukiem przy boku, a rozpoczynając grę każdy Badacz otrzymuje maksymalną liczbę żetonów zdrowia i poczytalności.
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

szutek:
Posadę zastępcy szeryfa i wszystkie dodatkowe bonusy z nią związane (spluwa, sukowóz i pensja), możesz stracić w konkretnych okolicznościach opisanych na karcie (min. zagubienie w czasie i przestrzeni jeśli dobrze pamiętam). Dopóki jesteś zastępcą stróża prawa otrzymujesz co turę dolarki. Podobnie panienka w kapeluszu- ciekawe jakie jest źródło jej nieustającego dochodu?

sztefan:
Wampir to wampir: od dawien dawna wampiry ssą krew, nie lubią się opalać w świetle słonecznym i truchleją na widok krzyża. Po co komplikować grę, tym bardziej, że chodzi o taką błahą sprawę jak użycie przedmiotu?

sirafin: A może to osławiony Wampir z Żyrardowa?
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Taaa, zaproszony na herbatę, tak jak napisałem 8)

Niestety niedomówienie w kwestii Wampira pozostaje tak czy siak, więc najlepiej jest uregulować tą sprawę przed rozgrywką a nie w trakcie. Gdyby na karcie napisano "Wampir (Nieumarły)" to nie byłoby wątpliwości i grałoby się z czystym sumieniem, bez uczucia że naciąga się reguły. W końcu ciężko jednoznacznie powiedzieć kto w takiej dyskusji ma rację:

Cytat:
- Żeton Wampir ma opis Nieumarły, więc ten Wampir ze spotkania to pewnie też Nieumarły mimo że tego opisu nie ma.

- Ale żeton Ognisty Wampir nie ma opisu Nieumarły i nie traktujemy go jako Nieumarłego mimo ze jest Wampirem, więc skoro Wampir w spotkaniu też nie ma opisu Nieumarły to powinniśmy go traktować jak potwora zwykłego.

- Ale to jest Wampir a nie Ognisty Wampir!

- Ale nie ma opisu Nieumarły a to nas interesuje!
 
 
Wallenstein
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

sirafin napisał/a:

Tu sytuacja jest bardziej pokrętna bo w grze mamy żeton potwora o nazwie Wampir i jest na nim wyraźnie napisane "Nieumarły", i w walce z nim na pewno można zastosować Krzyż, ale jest też karta dzielnicy z opisem spotkania w którym też atakuje nas Wampir, ale tamten Wampir jest KOMPLETNIE NIE OPISANY, pisze po prostu "atakuje cię Wampir" i człowiek durnieje. Co niby począć z takim Wampirem? Zaprosić go na herbatę i wypytać ile ma wspólnego z potworem o IDENTYCZNEJ nazwie? Czy faktycznie JEST Wampirem, czy tak naprawdę to jest mrówkojadem ale stwierdził że będzie mówił o sobie Wampir bo laski na to lecą :D


Dlaczego pokrętna? Gdy na karcie jest napisane "Atakuje cię potwór" to losujesz potwora z puli. Tutaj analogicznie, tylko nie ma losowania bo delikwent jest już określony i wszystko jest jasne.
Gorzej jest w sytuacji kiedy Wampira nie ma już w puli. Można go zawsze podebrać na chwilkę z lokalizacji/trofeum, ale co jak go pokonamy?
 
 
Sztefan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

sirafin napisał/a:


Tu sytuacja jest bardziej pokrętna bo w grze mamy żeton potwora o nazwie Wampir i jest na nim wyraźnie napisane "Nieumarły", i w walce z nim na pewno można zastosować Krzyż, ale jest też karta dzielnicy z opisem spotkania w którym też atakuje nas Wampir, ale tamten Wampir jest KOMPLETNIE NIE OPISANY, pisze po prostu "atakuje cię Wampir" i człowiek durnieje. Co niby począć z takim Wampirem? Zaprosić go na herbatę i wypytać ile ma wspólnego z potworem o IDENTYCZNEJ nazwie? Czy faktycznie JEST Wampirem, czy tak naprawdę to jest mrówkojadem ale stwierdził że będzie mówił o sobie Wampir bo laski na to lecą :D


Tak to jest jak się odpisuję na za dużo pytań na raz ;)
W takiej sytacji wampir powinien być nieumarły, skoro inne wampiry z puli też są nieumarłe.
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Wallenstein napisał/a:
sirafin napisał/a:

Tu sytuacja jest bardziej pokrętna bo w grze mamy żeton potwora o nazwie Wampir i jest na nim wyraźnie napisane "Nieumarły", i w walce z nim na pewno można zastosować Krzyż, ale jest też karta dzielnicy z opisem spotkania w którym też atakuje nas Wampir, ale tamten Wampir jest KOMPLETNIE NIE OPISANY, pisze po prostu "atakuje cię Wampir" i człowiek durnieje. Co niby począć z takim Wampirem? Zaprosić go na herbatę i wypytać ile ma wspólnego z potworem o IDENTYCZNEJ nazwie? Czy faktycznie JEST Wampirem, czy tak naprawdę to jest mrówkojadem ale stwierdził że będzie mówił o sobie Wampir bo laski na to lecą :D


Dlaczego pokrętna? Gdy na karcie jest napisane "Atakuje cię potwór" to losujesz potwora z puli. Tutaj analogicznie, tylko nie ma losowania bo delikwent jest już określony i wszystko jest jasne.
Gorzej jest w sytuacji kiedy Wampira nie ma już w puli. Można go zawsze podebrać na chwilkę z lokalizacji/trofeum, ale co jak go pokonamy?
Ale tu nie wyciągasz potwora z puli! :D To zupełnie nie ma nic wspólnego z walką którą przeprowadza się z potworami na żetonach, nie ma możliwości uniku, nie ma testu przerażania, nie ma rund walki. Po prostu robisz test walki (-2), sukces to nagroda w postaci przedmiotu unikatowego i żeton wskazówki, porażka to utrata 1-6 punktów życia (rzut kostką), Wampir jest wymieniony jedynie w OPISIE spotkania.
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Myślę, że to jedna z tych niewiadomych sytuacji, w których decydujący głos powinien mieć Pierwszy Gracz i od tej pory, w kolejnych rozgrywkach badacze powinni się do niego stosować. U mnie święconka zadziała. Pax.
 
 
Wallenstein
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

sirafin napisał/a:
Ale tu nie wyciągasz potwora z puli! :D To zupełnie nie ma nic wspólnego z walką którą przeprowadza się z potworami na żetonach, nie ma możliwości uniku, nie ma testu przerażania, nie ma rund walki. Po prostu robisz test walki (-2), sukces to nagroda w postaci przedmiotu unikatowego i żeton wskazówki, porażka to utrata 1-6 punktów życia (rzut kostką), Wampir jest wymieniony jedynie w OPISIE spotkania.


Nie miałem tej karty przed sobą. :oops:
Faktycznie, można interpretowac dwojako, ale skoro jest taki potwór w zbiorze to chyba rozsądnie byłoby skorzystac z jego opisu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 14