galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2016   

jeszcze jedno, narodziło się podczas ostatniej rozgrywki z ludźmi z którymi jeszcze nie grałem - jak powinno wydawać się punkt losu podczas walki z istotą i poszukiwaczem. Czy po swoim rzucie w walce z istotą muszę już zadeklarować czy będę ponawiał rzut, wydaje punkt losu i rzucam ponownie czy czekam na rzut istoty i jak widzę, że przegrywam to wtedy deklaruje chęć ponownego rzutu. Tamta ekipa twierdzi, że powinno grać się wydając punkt losu bezpośrednio po rzucie, ja grałem zawsze wydając punkt losu po rzucie istoty.

Takie samo pytanie jak w czasie walki z poszukiwaczem czy po rzucie drugiego poszukiwacza podejmuje decyzję o wydaniu pkt losu czy przed jego rzutem ataku.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2016   

slimik79 napisał/a:
jeszcze jedno, narodziło się podczas ostatniej rozgrywki z ludźmi z którymi jeszcze nie grałem - jak powinno wydawać się punkt losu podczas walki z istotą i poszukiwaczem. Czy po swoim rzucie w walce z istotą muszę już zadeklarować czy będę ponawiał rzut, wydaje punkt losu i rzucam ponownie czy czekam na rzut istoty i jak widzę, że przegrywam to wtedy deklaruje chęć ponownego rzutu. Tamta ekipa twierdzi, że powinno grać się wydając punkt losu bezpośrednio po rzucie, ja grałem zawsze wydając punkt losu po rzucie istoty.
A instrukcję czytacie w ogóle? Tam jest ta sytuacja dokładnie wyjaśniona.
 
     
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2016   

Bludgeon napisał/a:
slimik79 napisał/a:
jeszcze jedno, narodziło się podczas ostatniej rozgrywki z ludźmi z którymi jeszcze nie grałem - jak powinno wydawać się punkt losu podczas walki z istotą i poszukiwaczem. Czy po swoim rzucie w walce z istotą muszę już zadeklarować czy będę ponawiał rzut, wydaje punkt losu i rzucam ponownie czy czekam na rzut istoty i jak widzę, że przegrywam to wtedy deklaruje chęć ponownego rzutu. Tamta ekipa twierdzi, że powinno grać się wydając punkt losu bezpośrednio po rzucie, ja grałem zawsze wydając punkt losu po rzucie istoty.
A instrukcję czytacie w ogóle? Tam jest ta sytuacja dokładnie wyjaśniona.


Przepraszam za pytanie, już doczytałem.

Ale mam inne czy jest jakieś zaklęcie lub jakiś przedmiot który może zamienić miejscami poszukiwaczy (jeden stoi na KW a inny w zupełnie innej krainie)?
 
     
Berni77 


Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 191
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2016   

Na pewno Przekupny Szeryf z Miasta może ściągnąć pacjenta z KW do więzienia. Co do innych przedmiotów lub czarów to niestety nie pamiętam ale chyba w nieoficjalnych dodatkach coś takiego było.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Nie ma efektu który Cię zamieni z graczem na KW, są natomiast karty które mogą ściągnąć innego gracza z KW.
 
     
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016   

Pytanie, pojawił się straszny problem i kłótnia

Smoczy amulet

Podczas jakiejkolwiek walki wszystkie twoje smocze łuski odpowiadają twojemu przeciwnikowi.

Można o jakieś objaśnienie tej kartki, czy działa na poszukiwaczy również czy tylko na smoki?
 
     
krzyss

Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016   

Działa tylko na smoki. Nie zliczasz łuski danego koloru tylko zliczasz wszystkie i dodają Ci tyle mocy czy siły ile ich posiadasz.
 
     
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2016   

Jedno pytanie dotyczące dodatku zwiastun

Czy walcząc np z heroldem śmierci (Herold śmierci pozostanie tu dopóki ktoś go nie pokona. Jeśli podczas walki psychicznej z nim na jakiejkolwiek kości wyrzucisz 1,2 lub , tracisz 1 punkt życia), tracę życie podczas rzutu ataku za siebie czy również podczas rzutu ataku za herolda?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2016   

slimik79 napisał/a:
Jedno pytanie dotyczące dodatku zwiastun

Czy walcząc np z heroldem śmierci (Herold śmierci pozostanie tu dopóki ktoś go nie pokona. Jeśli podczas walki psychicznej z nim na jakiejkolwiek kości wyrzucisz 1,2 lub , tracisz 1 punkt życia), tracę życie podczas rzutu ataku za siebie czy również podczas rzutu ataku za herolda?
Nie, ponieważ jest napisane że jeśli Ty wyrzucisz, a w instrukcji jest napisane że walcząc z wrogami i istotami gracz który walczy rzuca za siebie, a inny gracz rzuca za wroga/istotę.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2016   

Pytanie dotyczące gry z Kataklizmem:
Czy w instrukcji Kataklizmu jest gdzieś napisane, czy można czy nie można mieszać np. kart Talizmanów czy Zadań Czarownika z kartami z poprzednich dodatków. :?:
Podobne pytanie dotyczy również kart Przygód i Zaklęć.
Link do instrukcji: https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/e2/09/e209449b-7d6d-4d5f-bd92-647aaf90175f/tm16_rulebook_eng_lowres.pdf :arrow:
 
     
petrL 


Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 4
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

1) Czy istnieje limit rzucania czarów na turę przez jednego Poszukiwacza?
2) Czy aby wejść na Równinę Grozy przez Tajemne Wrota poprzez uprzednie sforsowanie ich, należy wyrzucić na kości tyle oczek, ile brakuje by stanąć bezpośrednio na polu Tajemnych Wrót, czy należy wyrzucić minimum o jedno oczko więcej tak, jakbyś miał bezpośrednio stanąć na Równinie Grozy?
3) Czy po sforsowaniu Tajemnych Wrót na Równinę Grozy przechodzimy jeszcze w tej samej, czy już automatycznie w kolejnej turze?
4) Czy poddając teren modyfikacji (dodatek Kraina Ognia) zamieniając np. Pola na Puszczę, odkryte karty znajdujące się na tym obszarze lądują na stosie kart odrzuconych, czy dalej pozostają na obszarze?
5) Czy przedmiot Magiczna Lampa jest przekazywana zgodnie z ruchem wskazówek zegara kolejnym Poszukiwaczom bez końca, czy ląduje na stosie kart odrzuconych po wykonaniu pełnego koła (tj. była już w użyciu przez wszystkich Poszukiwaczy)?
6) Czy pory dnia (ważne z punktu widzenia Likantropa) obowiązują w Wewnętrznej Krainie?
7) Czy pory dnia dotyczą Istot, z którymi się walczy (np. Strażnik lub Orli Król)? Tj. odejmuję się im lub dodaje wartości do rzutu kością?
8) Walka z Diabłami w Wewnętrznej Krainie - kolega wyrzucił na kości ilość Diabłów w liczbie 6. Z pierwszym walkę wygrał, z kolejnym już nie tracąc punkt życia. Czy dobrze rozumiem, że w kolejnej turze walczy kolejno z pięcioma, które pozostały przechodząc dalej dopiero w sytuacji, gdy upora się ze wszystkimi, a blokuje go każdorazowa utrata życia?
9) Kwestia rzucania kością za Los: czy za Los rzuca się wyłącznie chcąc powtórzyć swój własny rzut nie znając wartości rzutu za potencjalnego przeciwnika (w przypadku walki), czy dopiero jak obie strony rzucą kością i wtedy się decydujemy, czy skorzystać z Losu?

PS. Odpowiedzi w stylu - to jest w instrukcji mnie nie zadowalają ;)
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Mati98 napisał/a:
Pytanie dotyczące gry z Kataklizmem:
Czy w instrukcji Kataklizmu jest gdzieś napisane, czy można czy nie można mieszać np. kart Talizmanów czy Zadań Czarownika z kartami z poprzednich dodatków. :?:
Podobne pytanie dotyczy również kart Przygód i Zaklęć.
Link do instrukcji: https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/e2/09/e209449b-7d6d-4d5f-bd92-647aaf90175f/tm16_rulebook_eng_lowres.pdf :arrow:
nie, nigdzie nie jest napisane że nie można mieszać.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

1) Czy istnieje limit rzucania czarów na turę przez jednego Poszukiwacza?
Tak.

2) Czy aby wejść na Równinę Grozy przez Tajemne Wrota poprzez uprzednie sforsowanie ich, należy wyrzucić na kości tyle oczek, ile brakuje by stanąć bezpośrednio na polu Tajemnych Wrót, czy należy wyrzucić minimum o jedno oczko więcej tak, jakbyś miał bezpośrednio stanąć na Równinie Grozy?
To drugie.

3) Czy po sforsowaniu Tajemnych Wrót na Równinę Grozy przechodzimy jeszcze w tej samej, czy już automatycznie w kolejnej turze?
W tej samej turze.

4) Czy poddając teren modyfikacji (dodatek Kraina Ognia) zamieniając np. Pola na Puszczę, odkryte karty znajdujące się na tym obszarze lądują na stosie kart odrzuconych, czy dalej pozostają na obszarze?
Karty zostają. Jedynie chyba Mieszkańcy (z Kataklizmu) znikają, nie jestem pewien.

5) Czy przedmiot Magiczna Lampa jest przekazywana zgodnie z ruchem wskazówek zegara kolejnym Poszukiwaczom bez końca, czy ląduje na stosie kart odrzuconych po wykonaniu pełnego koła (tj. była już w użyciu przez wszystkich Poszukiwaczy)?
kręci się bez końca.

6) Czy pory dnia (ważne z punktu widzenia Likantropa) obowiązują w Wewnętrznej Krainie?
Tak. obowiązuje wszędzie

7) Czy pory dnia dotyczą Istot, z którymi się walczy (np. Strażnik lub Orli Król)? Tj. odejmuję się im lub dodaje wartości do rzutu kością?
tak

9) Kwestia rzucania kością za Los: czy za Los rzuca się wyłącznie chcąc powtórzyć swój własny rzut nie znając wartości rzutu za potencjalnego przeciwnika (w przypadku walki), czy dopiero jak obie strony rzucą kością i wtedy się decydujemy, czy skorzystać z Losu?
PS. Odpowiedzi w stylu - to jest w instrukcji mnie nie zadowalają ;)

No to masz problem :P
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Mati98 napisał/a:
Czy w instrukcji Kataklizmu jest gdzieś napisane, czy można czy nie można mieszać np. kart Talizmanów czy Zadań Czarownika z kartami z poprzednich dodatków. :?:
Podobne pytanie dotyczy również kart Przygód i Zaklęć.
nie, nigdzie nie jest napisane że nie można mieszać.

W poprzednich instrukcjach zawsze było coś w stylu ,,Wtasuj nowe karty Poszukiwaczy, Przygód i Zaklęć do odpowiednich talii".
,,Karty Przygód i karty Zaklęć wykorzystuje się w taki sam sposób, jak w grze podstawowej i należy je wtasować do odpowiednich talii.
Nowe karty Poszukiwaczy, odpowiadające im figurki oraz karty Alternatywnych Zakończeń mogą być wykorzystane razem z tym rozszerzeniem lub samodzielnie".
W instrukcji Kataklizmu nie ma napisane ani TAK, ani NIE co do wykorzystywania kart z poprzednich dodatków i podstawki.
Może jest to celowe i gracze mają sami wybrać jak chcą grać :???:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Mati98 napisał/a:
Może jest to celowe i gracze mają sami wybrać jak chcą grać :???:
Pewnie tak. W sumie to i tak tak zawsze było, bo wszystkie dodatki są opcjonalne.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13