galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
alik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Kwi, 2016   

Dziękuję za opinię. Wiem, że dosłownie jest przed lub po. Chodziło mi raczej o to, że atak ten może być użyty przed lub po innej akcji, ale ponad to w instrukcji jest napisane, że można przerwać akcję ruchu, żeby wykonać inną akcję (w tym przypadku tylko dodatkowy atak). Przecież FAQ nie anuluje zapisów instrukcji dotyczących przerwania ruchu. Z drugiej strony jest tam tylko mowa o przerwaniu akcji ruchu by wykonać inną akcję, a ten atak nie jest akcją ataku tylko atakiem.

Osobiście wydaje mi się, że FFG nieźle namieszało, bo to niepotrzebnie komplikuje grę.
Wg mnie najlepiej byłoby mieć możliwość przerwania ruchu by wykonać tą dodatkową akcję, a także wykonywać dwie akcje podczas przerwania i mieć możliwość dokończenia ruchu.

Czy ktoś ma inne zdanie niż c08mk?

Również jestem zwolennikiem dosłownych tłumaczeń, ale jak to już ktoś pisał, to jest ameritrash, więc dosłowne tłumaczenie czasem nie jest najlepszym wyjściem (jak w eurograch).

Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło: żeby otworzyć drzwi muszę z nimi sąsiadować. Akurat tu mam wątpliwości czy mogę z nimi sąsiadować pod skosem, bo drzwi nie zajmują pola tylko znajdują się na granicy pól. Czy można otorzyć drzwi mając z nimi jedynie wspólny narożnik czy tylko stojąc na dwóch polach przed drzwiami? Mam nadzieję, że zrozumiale opisałem problem :)
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Maj, 2016   

Możesz otworzyć drzwi, sąsiadując tylko z ich narożnikiem.

Możesz przerwać ruch i wykonać 2 akcje ataku MW, ale pod warunkiem że korzystasz z Furii (nie znam przynajmniej innej karty która dodaje dodatkowy atak potworom, poza ich tradycyjnie jednym atakiem na aktywację).
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

Cześć,

Mam pytanie odnośnie tali poplecznikow.
Nasz MW już po pierwszym spotkaniu uzbierał 5 żetonów zagrożenia.
Jak wygląda wsparcie jeśli MW zdecyduje się wprowadzić poplecznika zamiast części grupy?
Wsparcie wchodzi normalnie? Czyli za chwile będzie i poplecznik i boss danej grupy? (Wsparcie na początku tury)
Czy jest limit grupy tyle co miniony + poplecznik? A gdy zabijemy poplecznika wielkość grupy wraca do normy?

Pozdrawiam
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

W materiałach do pobrania z gry Decent masz instrukcję do Poplecników. Na drugiej stronie w akapicie "Wysłannicy"znajdziesz odpowiedzi na twoje pytania :) .
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Cze, 2016   

Oczywiście masz racje
- dopiero zaczęliśmy grać z ta talią - nasz MW dodał ją dość niespodziewanie.
Dzięki za info.
 
     
Rungni
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Cze, 2016   

pytania
- chowańce traktowane jak figurki na potrzeby kart MW są traktowane jak bohaterowie. Ale czy chowaniec pojawiający się na mapie traktowany jest jakby wchodził właśnie na to pole? Podobnie jest z Zylą i Tomblem po bohaterskich wyczynach, czy pojawiając się na planszy wchodzą na polę? Chodzi mi o zastosowanie np pajęczej pułapki. Jeśli wchodzą to znaczy że można to na nich zagrać.
- jeśli wchodzą to pytanie czy można też zagrać śliską podłogę i co z kierunkiem ruchu określanym dla śliskiej podłogi?
- co do Tombla i Zyli i ich BW. Gdyby w turze MW otrzymali ogłuszenie (muszą stracić akcję na odgłuszenie by cokolwiek innego zrobić), lub unieruchomienie (nie mogą w żaden sposób się poruszać) to czy mogą zrobić BW, który nie jest co prawda akcją ale pozwala im opuścić planszę w czasie tury MW. Jak dla mnie wiąże się to z koniecznością poruszenia i mając te stany nie powinni móc stosować BW. Co sądzicie?
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Cze, 2016   

Czy pojawiający sie chowaniec (obok bohatera) WCHODZI NA POLE ? czy może tylko sie tam pojawia a potem rozpoczyna swoje akcje? Chodzi głównie o zagranie karty MW które brzmią "zagraj gdy bohater wejdzie na puste pole".

Pytanie dotyczące chowańców np wilka u władcy zwierząt -
Czy jeśli Wilk(nr1) Wykonuje swoje dwie akcje. Następnie jedzie bohater-władca zwierząt - to czy w swojej akcji może ponownie wystawić wilka(nr2) który po jago akcjach znów będzie miał dwie akcje? czy zawsze jest to jeden i ten sam wilk?

czy jeśli ZYLA była by ogłuszona lub unieruchomiona to czy możne skorzystać ze swojego Bohaterskiego wyczynu? (podczas aktywacji potwora ZYLA znika z planszy i możne sie pojawić w swojej aktywacji o dwa pola od wcześniej zajmowanego - ten BW nie wymaga zużycia akcji i jest do wykorzystania w turze Mrocznego Włądcy)
 
     
Rungni
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Cze, 2016   

Tomble to zły przykład do ogłuszenia, on tobi to z akcji w swojej turze. Ale Zyla nie.
Choć co do unieruchomienia to przy obu sprawa jest taka sama.
 
     
Rungni
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Cze, 2016   

@mplysy
Errata 1.6, strona 4, pytanie 2: czy nekromanta popokonaniu ozywienca może w swojej aktywacji wystawić nowego ozywienca i aktywować go po sobie.
Odpowiedź: nie. Każdy chowanie może być aktywowany tylko raz. Nawet jeśli został ponownie wystawiony to wciąż ten sam chowanie.
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Cze, 2016   

Moim zdaniem przy ogłuszeniu jedyną rzeczą jaką można wykonać to poświęcenie akcji na odrzucenie karty stanu. Nie pamiętam, ale to chyba nawet wynika z treści karty. Odnośnie unieruchomienia, o odpowiedź macie w erracie/faq

P: Czy, będąc „Unieruchomioną”, figurka może używać umiejętności i zdolności które pozwalają jej się poruszać i nie są powiązane z akcją ruchu?

O: Tak. Umiejętności i zdolności, które nie odnoszą się do akcji ruchu, mogą być używane kiedy figurka jest „Unieruchomiona”. Wliczają się w to umiejętności i zdolności, które usuwają figurkę z planszy i pozwalają ją umieścić na innym polu, takie które pozwalają poruszyć się o liczbę pól zgodną z wartością Szybkości oraz takie, w wyniku których figurka otrzymuje punkty ruchu.

Co do pojawiania się na planszy. Moim zdaniem postać pojawiająca się na planszy wchodzi na dane pole i musi się stosować do wszystkich zasad z ty związanych.
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Cze, 2016   

Jeśłi chodzi o ZYLE to sądzę, że nawet mając stan OGŁUSZENIA może wykonać swój BW - do jego wykonania nie jest potrzebna akcja i wykonuje ją w turze Mrocznego władcy.


Co do pojawiającej się postaci z jakiejś umiejętności (BW - tomble czy zyla) to chyba nawet się zgodzę, że wchodzą na dane pole - bo przemieszczaj sie z punktu A do punktu B.
Lecz czy przywołany chowaniec który pojawia sie na polu wchodzi na nie? Chyba traktował bym to Pole jak pole startowe chowańca - Chowaniec będzie miał akcję dopiero po jego przywołaniu.
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Cze, 2016   

mplysy napisał/a:
Lecz czy przywołany chowaniec który pojawia sie na polu wchodzi na nie? Chyba traktował bym to Pole jak pole startowe chowańca - Chowaniec będzie miał akcję dopiero po jego przywołaniu.


Czyli gracz może przywołać chowańca na polu czeluści lub lawy, a one na niego nie wpływają? Sprytni gracze zaczęliby to wykorzystywać do skracania sobie drogi. ;)

A co do ogłuszenia. Skoro można poruszyć się BW (który nie wymaga akcji), to tak samo można by poruszać się za punkty zmęczenia, one również nie wymagają wykorzystania akcji. Dlatego ja uważam, że ogłuszenie to chwilowe pozbawienie świadomości :D .
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Cze, 2016   

Gdy cucisz innego bohatera a coś stoi na polu które zajmował - taki bohater musi zająć sąsiadujące pole ale on nie robi na nie "ruchu" - jeśli robi to dlaczego nie zabrać mu np zmęczenia za poruszenie się o 1 pole? Nie robi sie tego bo to nie ruch - a w instrukcji przy cuceniu nie ma wzmianki (jak w przypadku ettina) "Uważa sie że figurka wchodzi na to pole"

Tak właśnie bym to rozumiał - ustawiasz chowańca na sąsiednim polu. Czy to czeluść czy różnica poziomów są to pola sąsiadujące. I jak najbardziej może to służyć do "skracania" sobie drogi. Często w niektórych umiejętnościach jest wypisane (np rzut - Ettin) przestawiasz figurkę o trzy pola od pierwotnie zajmowanej - Uważa sie że figurka wchodzi na to pole. W chowańcach nie ma takiego zapisu. Czy ustawiając figurki na polu startowym gracz Mroczny władca możne zagrać karty Gdy Figurka wchodzi na wolne pole? moim zdaniem Nie. Ale tak jak napisałeś moim zdaniem powinien ponieść "koszt" pojawienie się na danym polu.
Podsumowując
Sadzę ze pojawiający sie chowaniec nie wchodzi na wolne pole - on się tam pojawia (wchodzi jeśli przemieszcza się z pola A na pole B, jeśli pojawia się na polu na polu terenu obarczonym "kosztem" ponosi te straty.

Kolejne pytanie
Czy gracz Mroczny Władca może zagrywać karty MW na chowańca? (chowańce końca testy z automatyczną porażką) Chodzi głownie o karty z testami np zauroczenie? Czy takie karty mogą zostać zagrane tylko na bohaterów?
np. Wilk traktowany jest jak figurka
a iluzja traktowana jest jak Figurka bohatera

Rozumiem że na iluzje można rzucać karty MW a na wilka juz nie ?
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Cze, 2016   

Czy karta pogłosek
"BRAK towaru" może zostać zagrana na koniec INTERLUDIUM gdy bohaterowie maja do dyspozycji cały sklep pierwszego aktu?
 
     
c08mk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Cze, 2016   

mplysy napisał/a:
Czy karta pogłosek
"BRAK towaru" może zostać zagrana na koniec INTERLUDIUM gdy bohaterowie maja do dyspozycji cały sklep pierwszego aktu?

Nie pamiętam już tekstu na karcie ale Interludium uważa się za część aktu I, a karty przedmiotów sklepowych aktu II są używane dopiero po zakończeniu fazy zakupów. Stąd raczej byłbym za możliwością użycia tej karty o ile jej tekst tego nie zabrania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 13