galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: D.W.
Sob 12 Maj, 2012
CIA vs KGB Zimna Wojna
Autor Wiadomość
JanekBossko

Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 12 Maj, 2012   CIA vs KGB Zimna Wojna

Witam,

brakuje chyba temtu o tej grze.
Zauważyłem błąd w instrukcji.

Jest w niej napisane że w momencie przekroczenia liczby mobilizacji automatycznie wychodzą zamieszki, a faza walki się kończy. str 9
Wcześniej napisane jest że muszą zajść dwa passy pod rząd.

Z tego co przeglądałem w ang oryginalnej instrukcji to akapitu cytowanego wyżej ze strony 9 w ogóle nie ma. Czy to po prostu dodał tłumacz czy jak to wygląda w tym wypadku?
_________________
Weźmisz no czarno kure...
 
     
Michal
Galakta


Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 1414
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012   

Instrukcja zawarta na stronie FFG jest instrukcją do starego wydania, nasza edycja została przygotowana w oparciu o nowe wydanie, w którym po zdaniu nt. pasowania zawarto następującą treść:

In addition, if either player’s Influence
total exceeds the objective’s Stability, he
causes civil disorder (see page 11), and the
Influence Struggle Phase ends.

Także nie ma tu żadnego błędu.

Jako ciekawostkę warto dodać, ze w tej starej instrukcji nie ma w ogóle informacji nt. tego co dzieje się z kartami na koniec rundy, która to jest dostępna w aktualnym wydaniu.
_________________
Galakta na Facebooku
 
     
JanekBossko

Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012   

to ja czegoś nie rozumiem.

Jeśli poprawnym jest, że w momencie gdy jeden gracz wywołuję zamieszki faza walki się kończy to jak w jaki sposób jest możliwe doprowadzeni do sytuacji ze str 12 (na samej górze).

"Jeśli jednak obaj gracze wywołają zamieszki...itd"

Nie jest w takim razie możliwa taka sytuacja.

edit:
jest równiez fragment, którego teraz nie mogę znaleźć że czasem opłaca się przekroczyć wartość stabilizacji aczkolwiek jest to bardzo ryzykowne...

to jak może się opłacać coś co od razu prowadzi do Twoje przegranej i nie możesz nic z tym zrobić.

Oba przykłady są możliwe jeśli faza walki kończy się w przypadku pasowania obu graczy. Inaczej nie da się ryzykować przekroczeniem stabilizacji an we dwóch graczy wywołać zamieszek.
_________________
Weźmisz no czarno kure...
 
     
Andy

Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 32
Wysłany: Sro 30 Maj, 2012   

Ciekaw jestem rozstrzygnięć: jest błąd, czy go nie ma? Na moje oko JanekBossko jasno wykazał, że coś się nie zgadza. Ale może o czymś nie wiem i zmiany w regułach w stosunku do wcześniejszej edycji są większe? Szkoda tylko, że instrukcji nie da się ściągnąć ze strony Galakty i przekonać się samemu jak sprawa wygląda.
 
     
koozyn 

Wiek: 33
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 80
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012   

moim zdaniem wyjścia są dwa:
1. jak ktoś przekroczy liczbę stabilizacji są zamieszki i gracz który je wywołał przegrywa. (ja tak gram)
2. możesz przekroczyć wartość stabilizacji, gra toczy się do momentu aż obie osoby nie spasują. zawsze może trafić na kartę wojska i zlikwidować swoją jednostkę, aby zredukować Twoją liczbę stabiliacji i tym samym powstrzymać wywołanie zamieszek.

mógłby ktoś się z galakty wypowiedzieć bardziej jasno.
 
 
     
JanekBossko

Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 01 Cze, 2012   

jesli 1. jest prawdziy to w takim razie w jaki sposob moze dojsc do systuacji opisanej w instrukcji gdzie obie strony przekrocza stabilizacje?
jest to niemozliwe
_________________
Weźmisz no czarno kure...
 
     
koozyn 

Wiek: 33
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 80
Wysłany: Sob 02 Cze, 2012   

Po prostu olewam ten fragment instrukcji :twisted:
 
 
     
Michal
Galakta


Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 1414
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012   

Na naszej stronie opublikowaliśmy właśnie plik pdf z erratą i FAQ, który powinien odpowiedzieć na wszelkie pytania:

Zachęcamy do jego POBIERANIA
_________________
Galakta na Facebooku
Ostatnio zmieniony przez Michal Wto 19 Cze, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
koozyn 

Wiek: 33
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 80
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012   

no to teraz jest już wszystko jasne :) dzięki za pliczek :)
 
 
     
Matio.K 


Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 63
Wysłany: Sob 18 Sie, 2012   

Recenzja CIA vs KGB
_________________
www.boardtime.pl - ogólnopolski serwis o grach planszowych.
 
     
dryten

Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 4
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2016   

Powiem szczerze, że nie sądziłem iż są takie gry planszowe. Wciąga niesamowicie.
_________________
Deska tarasowa WPC
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.78 sekundy. Zapytań do SQL: 14