galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gates of Arkham
Autor Wiadomość
Krzysiek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Lut, 2016   

kowal85 napisał/a:
Miałem zagwostkę bo miałem sporą przerwę z ZSB, w sprawie błogosławieństwa - chodzi o białą kość - używam jej tak długo aż nie zostanę przeklęty albo inny efekt mi nie usunie błogosławieństwa, czy ta kość jest tylko jednorazowego użytku ?
Informacje kiedy odrzucić błogosławieństwo są podane na karcie błogosławieństwa.
Dopóki je masz, zawsze dodajesz białą kość do puli. Nie jest jednorazowa.
 
     
ragathol
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Lut, 2016   

Wildze że już trochę graczy ma dodatek, to proszę powiedzcie jak gracie z kartą Ulice w Arkham? Chodzi o problem który opisałem.
 
     
kowal85
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Lut, 2016   

ragathol napisał/a:
Jestem przed pierwszą partią i mam pytanie odnośnie karty wejścia:

1.Nie udało mi się wykonać przygody i zostaje na jej karcie.
2.Nowa tuta. Robię ruch na kartę wejścia "Ulice Arkham", rozpatruje jej działania ( Możesz wydać 2 trofea, aby skorzystać z jednego z poniższych efektów, a następnie przesunąć się na wybraną Przygodę w Arkham: ).
3.Nie wydaje trofeum ( lub wydaje ) i przesuwam się na kartę przygody w Arkham.

I co wtedy? Tylko na niej pozostaje czy normalnie ją rozpatruje?

W akcjach wygląda to tak:
1 ruch na kartę wejścia
2 rozpatrywanie katy wejścia i nakaz przesunięcia na kartę przygody
3 przesunięcie na kartę przygody
4 pozostanie i koniec czy rozpatrzenie karty przygody????


"Kiedy badacz przesuwa się na zakrytą kartę Przygody w Arkham, natychmiast rozpatruje efekt opisany na rewersie karty. Następnie odwraca kartę i kończy swoją fazę Ruchu".

A w kwestii przebywania na Wejściu, chyba zasady jak z podstawki, można albo wykonać Przygodę albo akcje na Wejściu. Tak mi sie wydaje.

ZSB podręcznik

Strona 5, Tura gracza
2. Rozpatrywanie przygody albo czekanie przy Wejściu.
 
     
ragathol
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Lut, 2016   

Czyli grasz że jak zrobisz ruch na kartę wejścia i wydasz trofea to na niej zostajesz (ją rozpatrzysz i koniec). Mnie zastanawia zapis na karcie "Możesz wydać 2 trofea, aby skorzystać z jednego z poniższych efektów, a następnie przesunąć się na wybraną Przygodę w Arkham"

a następnie przesunąć się - czyli nie muszę czekać na wejściu tylko mogę się jeszcze poruszyć

A więc robiąc akcje na wejściu i tak mogę (jak chce) się jeszcze raz poruszyć.
 
     
Vizer
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lut, 2016   

https://community.fantasyflightgames.com/topic/173750-movement-from-outer-worlds-cards/

Wg tego tematu, to musisz wręcz po wykorzystaniu trofeów z karty wejścia przejść do robienia przygód Arkham i tylko ich, więc nie można rozpatrywać kart w Innych Światach. Nie wiem jak jest w angielskiej instrukcji, ale nasz rodzimy przekład faktycznie nie jest jednoznaczny i ciężko stwierdzić jak ostatecznie ma to wyglądać. Dodatek na pewno jest nastawiony na dynamizm rozgrywki, więc możliwe ze punkt, że musisz przejść na jakieś zadanie jest prawdziwy, co do tego, że nie można wykonywać wtedy zadań w Innych Światach nie jestem do końca przekonany, bo wydaje się to głupie i niezrozumiałe.

@EDIT
Znalazłem odpowiedź na to pytanie od twórców, czyli jednak trzeba przenieść się na zadania po wykorzystaniu trofeów, albo mozna nic nie robić i wtedy zostać na karcie wejścia :)
LINK: https://www.boardgamegeek...official-answer
 
     
ragathol
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lut, 2016   

I wszystko jasne :smile: DZIĘKI za odpowiedz :grin:
 
     
ragathol
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

kolejna partia za mną. Dostałem w taki wp......ol że aż się przeraziłem :twisted: . Przedwieczny Yog-Sothoth (poziom trudności: szaleńczy) jest nie do przejścia. Jak komuś sie uda to pełen szacun :wink: Dodam że nowe postacie w porównaniu ze starymi wymiatają w kooperacji.
 
     
c08mk
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Pytanie czy gracie jeszcze w podstawkę i czy Nieznane Siły są w użyciu?
Nie mam tej gry ale ... obserwuję : )
 
     
Vizer
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Fakt, teraz gra jest zdecydowanie trudniejsza, ale to bardzo na plus. Fajną robotę robią właśnie te zakryte zadania i wreszcie Inne Światy mają istotne znaczenie! Gra jest bardzo dynamiczna i na pewno, jeśli wrócę do wcześniejszych części, to spróbuję przerobić zasady na podobne jak w tym dodatku :)

@c08mk Bramy Arkham to jakby osobna trochę gra, gdzie z wcześniejszych części korzysta się z kart powszechnych, unikatowych itd., przedwiecznych i badaczy. Jednakże karty mitów i karty przygód są zastępowane przez ten dodatek. Także wydawało mi się to krokiem w tył, ale po rozegraniu kilku partii zmieniłem zdanie i uważam, że gra nic przez to nie straciła, a wręcz przeciwnie zyskała. Na forach angielskich znalazłem różne warianty gry używających kart z podstawki i z Nieznanych Sił, wydają się sensowne, ale jeszcze nie wypróbowałem, także można jeszcze trochę w tej kwestii pokombinować :)
 
     
ragathol
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lut, 2016   

W podstawkę już nie gram, Bramy w Arkham wymiatają. Z podstawki wykorzystujesz jej całą zawartość oprócz kart przygód w muzeum (karty przygód w innych światach dodajesz do Bram w Arkham), kart mitów i karty wejścia. Nieznane Siły nie są konieczną pozycją, ale dodają do gry 2 kości i 2 efekty: błogosławieństwo i klątwę (też wykorzystywaną w Bramach w Arkham), nowych przedwiecznych, postacie, zaklęcia, itd. I analogicznie jak z podstawki wykorzystujesz jej całą zawartość oprócz kart przygód w muzeum (karty przygód w innych światach dodajesz do Bram w Arkham), kart mitów i karty wejścia. Jedna ważna sprawa: w podstawce jest kilka kart z błędnie wydrukowanymi zasadami, w Nieznanych Siłach dostajemy (gratis w ramach naprawienia błędu) ich poprawne kopie. Więc uważam że naprawdę warto zainwestować w ten dodatek.

P.s. ostatnio zauważyłem że wybierając postacie zwiększamy swoje zwycięstwo nawet o 50% ale też dodam że z Yog-Sothoth (poziom trudności: szaleńczy) nic to nie pomogło :shock:

Oto moja lista top postaci do Bram w Arkham:

1. Gloria Goldberg - Pisarka (podstawka), żółta i czerwona kość za free w innym świecie, dużo bram się pojawia i uważam że postać obowiązkowa jeśli wybieramy postacie.
2. Patrice Hathaway - Skrzypaczka (bramy), postać wsparcia, wiele razy uratowała wiele przygód przez swoją umiejętność: INNI BADACZE MOGĄ WYDAWAĆ ŻETONY WSKAZÓWEK NALEŻĄCE DO PATRICE, JEŚLI NA TO POZWOLI.

Gramy w 3 osoby i 3 postać to zawsze dylemat bo są 2:

1. William Yorick - Grabarz (bramy), za każde trofeum potwora dostaje żółtą i czerwoną kość a potworów jest dużo.
2. Trish Scarborough - Szpieg (bramy), po porażce może nie odkładać kości kosztem zdrowia i poczytalności. Zdrowa z żółta i czerwoną kością robi miazgę.
 
     
Rotevil
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lut, 2016   

Hehe niezłego mi smaka robicie na ten dodatek, muszę jakoś koniecznie znaleźć czas żeby kupić ten dodatek i zagrać.... :cool:
 
     
Kosmiczny pirat
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Sie, 2016   

Bramy Arkham do zgarnięcia w konkursie na Przystanku Planszówka: Pstryknij fotkę Przedwiecznemu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13