galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
sla
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Dzięki za info. Odkopałem filmik, gdzie była o tym mowa: LINK
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Z tego co widzę, tydzień temu dodano notkę do filmu, że powinna być utrata Honorarium a nie Sprzymierzeńców. Cóż, lepsze sprostowanie po trzech latach niż żadne ;)
 
     
sla
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

O widzisz, tego nie było jak się zaznajamiałem z grą w oczekiwaniu na przesyłkę.

Wrócę jeszcze myślą do pierwszego mojego pytania - siedzę nad angielską instrukcją i w niej stoi (str.14, Evading Monsters):

"If he defeats the monster, he must still fight or
evade any monsters in the area that he has not yet either
fought or evaded. Regardless of whether or not any further
evade attempts succeed, the investigator’s movement
is finished as soon as he fails even one evade
check."

Czyli jak pokonam potwora, którego nie udało się uniknąć i jest walka, którą wygrywam, to walczę (fight) lub unikam (evade) kolejnego potwora. Jeśli walczę (fight) to nie robię już testu przerażenia - dobrze rozumuję?

===

Właśnie toczę swoją pierwszą grę i losuję Nagłówek, gdzie brama ma pojawić się na polu "Nienazwane" - ni cholery nie wiem co z tym zrobić...
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Obawiam się, że to z kolei nieścisłość w angielskiej instrukcji. Niestety zasady Arkham pięknie napisane nie są i interpretacja ich to często niezły horror. Z tego co widzę, w materiałach nie ma co liczyć na konsekwencję w terminologii i raz jest "combat monster", a w następnym zdaniu to samo jest określone jako "fight/fighting monster". Żeby mętlik był większy, to w etapie "fight" wykonujemy "combat check". Od tłumaczenia tego można dostać bólu głowy, więc uprośćmy to:

Jeśli mowa jest o walce, to chodzi o cały proces walki, rozpoczynający się od testu przerażenia i kontynuowany w postaci starcia do upadłego albo ucieczki badacza.

Ten mały fragmentu z akapitu "fight" w praktyce pojawia się w poleceniach i opisach jako "test walki" / "combat check", nigdy jako "fight".



------
Cytat:
Właśnie toczę swoją pierwszą grę i losuję Nagłówek, gdzie brama ma pojawić się na polu "Nienazwane" - ni cholery nie wiem co z tym zrobić...
Przeprowadzasz normalną procedurę otwarcia bramy na polu Nienazwane (w Dzielnicy Handlowej). Opis otwierania bramy jest na 9 stronie instrukcji. Jeśli na polu nie ma bramy to kolejno
- zagłada postępuje
- otwiera się brama
- pojawia się potwór
 
     
sla
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Udało się znaleźć pole "Nienazwane" ;) z tą walką to faktycznie jest ostre zamieszanie.

Dzisiaj znowu się pobawiłem trochę (i znowu przegrałem) i pojawiły się dwie sprawy:

1. Potwory latające - jeżeli podczas ruchu w fazie mitów "spadnie" na ulicę, na której jest Badacz, to od razu atakuje czy walka będzie przeprowadzona podczas fazy ruchu Badacza (i w tym wypadku może spróbować Badacz uniknąć walki)?

2. Przedwieczni to bydlaki i określają strategię gry Badaczy. ALE czy jest jakiś "złoty środek"? Zaczynam od rajdu na pola ze wskazówkami, ale po dzisiejszych przygodach zacząłem się zastanawiać czy nie biegać za pieniędzmi i nie zbroić się na Przedwiecznego?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lut, 2017   

Potwory na planszy nie atakują same z siebie, taki latacz utrudni badaczowi życie dopiero w fazie ruchu.

Co do strategii to niestety trudno pogodzić maksymalizację szans na wygraną z klimatyczną zabawą. Mechanicznie często najłatwiej wygrać olewając główny cel gry i od początku skupiając się na zbrojeniu do walki z Przedwiecznym. Niestety taka gra na dłuższą metę jest bardzo schematyczna i zabija całą zabawę z przygody w świecie opanowanym przez koszmary.
 
     
sla
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Dzięki za odpowiedź. Wczoraj mordowałem się przeciwko grze ponad 2.5h zanim mnie pokonała - nie próbowałem jeszcze gonienia i zbrojenia.

Chyba ostatni dylemat na ten czas - jeżeli mam walczyć z kilkoma potworami, to czy mogę używać cały czas tego samego przedmiotu, czy po pierwszej walce jest "zużyty" i do odnowienia w fazie Utrzymania, a w kolejnej walce muszę użyć czegoś innego?
 
     
Nokturn
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Lut, 2017   

Przedmioty raz uzyte sa wyczerpane do utrzymania. Jesli chodzi o balans to ja np staram sié wystarczajaco wczesnie spostrzec, ze nie uda sie juz zamknac bram przed przebudzeniem. Jesli w polowie doom tracka sprawa wyglada zle to juz po prostu sie zaczynam zbroic:)
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Lut, 2017   

Wyczerpujesz, tylko jeśli polecenie ci każe. Zerknij na 11 stronę FAQ , tam wszystko dokładnie wytłumaczono.
 
     
sla
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Lut, 2017   

Dzięki, z tym wyczerpywaniem to już doszedłem. Każde kolejne studiowanie instrukcji rozjaśnia wiele. FAQ też się przydał :)
 
     
FenX
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

Witam,
Mam pytanie dotyczące kart mitów. Wyciągnąłem kartę nagłówek która m.in. Posiada treść ZAMKNIĘTE - ulice dzielnicy handlowej. Czy to oznacza ze kładę znacznik zamknięte jedynie na dzielnicy handlowej czy również i na obszarach?
Kolejna kwestia, karty nagłówka odkładam po rozpatrzeniu na spod talii mitów. Rozumiem ze znacznik/znaczniki ZAMKNIĘTE pozostaną w grze. Jak można się ich pozbyć? Jak usunąć znacznik zamknięte z ulicy/obszarów?
W instrukcji jest napisane ze karta mitów może nakazywać umieszczenie znacznika i jeśli wypadnie ona z gry należy usunąć z obszarów odpowiadające jej znaczniki. Karta nagłówków po rozpatrzeniu zostaje odłożona czy to znaczy ze znacznik tez znika w tej samej chwili?
Ostatnio zmieniony przez FenX Wto 21 Lut, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
FenX
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

I jeszcze jedno. Jako ze do zamkniętych miejsc nie mogą dostać się potwory ani badacze czy to oznacza ze przy następnej fazie mitów jeśli pojawi się brama na obszarze którego ulica jest zamknięta nie wyjdzie z niej potwór?
 
     
Nokturn
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Lut, 2017   

Jeśli chodzi o nagłówek to zamknięte są wszystkie obszary dzielnicy handlowej. Jestes pewien, że na karcie nie ma konkretnej informacji do kiedy te obszary maja pozostać zamknięte? Np do końca obecnej tury?
Wedug instrukcji do zamknitzch obszarów nie moga sie dostac ani gracze ani potwory. Logiczne byloby, ze jesli brama sie otwiera to potwory sie nie wydostaja. Tutaj jednak musze sie upewnic
 
     
BeKa79
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Lut, 2017   

Ja z kolei zakładam, że chodzi o kartę o paradzie z okazji 4 lipca.

Czytając jej tekst chyba raczej chodzi o to, że znacznik zamknięte kładzie się na ulicy, co oznacza, że nie można na nią wchodzić, ani się z niej wydostać. W poleceniu na karcie nie ma ani słowa o znacznikach na obszarach, a to tam otwierają się bramy (pomijam oczywiście jakieś cudaczne, ruchome bramy z któregoś dodatku).

W tekście karty jest również napisane, że pozostaje ona w grze do czasu zakończenia następnej tury (dopiero wtedy trafi na spód talii).
 
     
FenX
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Lut, 2017   

Dokładnie tak Panowie. Chodziło o kartę parada z okazji 4 lipca a ja nie doczytałem jej całej
Treści. A w zasadzie początku, który mówi ze badacze nie mogą wkroczyć ani opuścić ulic dzielnicy handlowej i ze zostaje ona do końca następnej tury.
Rozumiem ze po następnej turze znacznik zamknięte znika z ulicy handlowej i można na nią wchodzić normalnie.
jak rozumiem znacznik zamknięte pozoztanie do zakończenia następnej tury czyli fazy mitów?
Jak rozumiem karta dotyczy jedynie badaczy. Potwory mogą się poruszać przez ulice czy tez nie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13