galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Interpretacja zasad
Autor Wiadomość
drumdaar 

Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 160
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   Interpretacja zasad

Mam pewne pytanie na ktore nijak nie znalazlem odpowiedzi w zasadach (tzn. nic co by jednoznacznie rozwiazalo moje watpliwosci).

Sytuacja jest nastepujaca:

1. Mamy naszych zolnierzy na misji, gdzie pierwszym zadaniem jest przeciwnik (potrzebny 1 sukces do ubicia).
2. Przydzielamy zolnierza do niego ale jeszcze przed rzutem uzywamy karty technologii, ktora pozwala nam polozyc zeton sukcesu na obcym, co oznacza jego automatyczne wyeliminowanie. Nie musimy rzucac.
3. Przechodzimy do drugiego zadania i teraz nastepuje pytanie: co zrobic z poziomem zagrozenia?
A) Zostaje nadal na 1 skoro w zadaniu pierwszym nie bylo rzutu?
B) Jako, ze przechodzimy do nowego zadania i tak zwiekszamy poziom do 2 mimo, ze nie bylo rzutu


My ostatnio zagralismy ze poziom sie nie zwieksza, ale jakos nie daje mi to spokoju :)
Mieliscie juz do czynienia z podobna sytuacja? Jak ja zinterpretowaliscie?

Czy tez zwyczajnie czegos oczywistego nie doczytalem w samouczku i zasadach? ;)
 
     
c08mk

Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 108
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Poziom zagrożenia zwiększa się po rzucie. Nie rzucasz, poziom się nie zwiększa.

Niestety to jest właśnie wyższość instrukcji ponad samouczkiem że można znaleźć co się chce.

Cytaty z angielskiej wersji "reference" i "overview".

Cytat:
During the first roll on a task, threat is at “1.”

After a roll’s effects are applied, threat automatically
increases by one (to a maximum of five), making it more
likely to roll a loss.


Cytat:
After a player has
applied the effects of his or her roll, the Central Officer
advances the threat marker by one step, increasing the risk
of continuing to resolve that task.

Cytat:

A player can choose to not roll any dice on a task, even
if there are units assigned to it. Any effects related to
the task still resolve (e.g. enemies dealing damage to
the base, UFOs causing panic).
 
     
drumdaar 

Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 160
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Podziękował :)

Tego mi właśnie brakowało w aplikacji a o tych plikach w wersji angolskiej kompletnie zapomniałem :/
 
     
lesar

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 39
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   Korzystanie z zasobów

Rozumiem, że kartę zasobu w fazie czasowej jeżeli nie ma ograniczeń w postaci wyczerpania lub limitu raz na rundę, mogę używać wielokrotnie podczas tej samej rundy? Przykład: jeżeli mam kartę Centrum Kontroli i zapis na niej: umieść tu 1 satelitę i przesuń 1 jednostkę z rezerwy na planszę lub z planszy do rezerwy, to mogę od razu umieścić dwie satelity i dwie jednostki wtedy przesunąć? Nie mogę tego znaleźć nigdzie w instrukcji.
 
     
Ushi

Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 1
Wysłany: Sob 11 Mar, 2017   Re: Korzystanie z zasobów

lesar napisał/a:
Rozumiem, że kartę zasobu w fazie czasowej jeżeli nie ma ograniczeń w postaci wyczerpania lub limitu raz na rundę, mogę używać wielokrotnie podczas tej samej rundy? Przykład: jeżeli mam kartę Centrum Kontroli i zapis na niej: umieść tu 1 satelitę i przesuń 1 jednostkę z rezerwy na planszę lub z planszy do rezerwy, to mogę od razu umieścić dwie satelity i dwie jednostki wtedy przesunąć? Nie mogę tego znaleźć nigdzie w instrukcji.

Tak. Możesz tak zrobić.
Pamiętaj jednak, że jeśli takie jednostki wystawiasz na plansze to będziesz musiał je uwzględnić w budżecie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 13