galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Runebound 3 edycja zasady
Autor Wiadomość
Zet Aga

Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 1
Wysłany: Sob 07 Sty, 2017   Runebound 3 edycja zasady

witam! Pytanie odnosnie 3 edycji. Niektore rzeczy powoduja dezorientacje.
Mianowicie.
Czy jesli bohater wejdzie na pole z vorakeshem i podejmie z nim walke ale go nie pokona gdyz sam szybciej zostanie pokonany jednakze zada mu dosyc duza ilosc obrazen to kolejny bohater ktory bedzie mial szanse sie z nim zmierzyc zostawia mu te obrazenia i tlucze go do konca czy zloczynca sie regeneruje i kolejny bohater zaczyna od nowa?
Czy zeton walki 2n te blyskawice ktore aktywuja zdolnosci mozna wykorzystac jako 1 n czy trzeba wykorzystac jako 2n jesli no korzystniejsza w danwj sytuacji jest zdolnosc wynikajaca z 1 n?
Pozdrawiam.
 
 
     
Sparkman

Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 2
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   Re: Runebound 3 edycja zasady

Zet Aga napisał/a:
witam! Pytanie odnosnie 3 edycji. Niektore rzeczy powoduja dezorientacje.
Mianowicie.
Czy jesli bohater wejdzie na pole z vorakeshem i podejmie z nim walke ale go nie pokona gdyz sam szybciej zostanie pokonany jednakze zada mu dosyc duza ilosc obrazen to kolejny bohater ktory bedzie mial szanse sie z nim zmierzyc zostawia mu te obrazenia i tlucze go do konca czy zloczynca sie regeneruje i kolejny bohater zaczyna od nowa?
Czy zeton walki 2n te blyskawice ktore aktywuja zdolnosci mozna wykorzystac jako 1 n czy trzeba wykorzystac jako 2n jesli no korzystniejsza w danwj sytuacji jest zdolnosc wynikajaca z 1 n?
Pozdrawiam.


Hej! Zerknij do Kompletnej Księgi Zasad (Rozszerzona Instrukcja do Runebounda). Odpowiedzi powinnaś odnaleźć w sekcji "Złoczyńca" oraz "Zdolności Wzmocnień".
Odnośnie 1 pt. - po każdym starciu Złoczyńcy odnawia się życie, w przypadku gdy bohater nie zdołał pokonać np. Vorakesha (bohater, który podjął wyzwanie ginie).
Odnośnie 2 pt. - Żadnej zdolności nie można aktywować więcej niż raz na rundę, Gracz może wydać na zdolność więcej niż jest to wymagane (np. wymagane jest 1n ale wyrzucił 2n), jednak nadwyżkowe wzmocnienia nie mają wówczas żadnego efektu.
 
     
tomolem 

Wiek: 97
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 2
Wysłany: Sro 22 Lut, 2017   

Cześć,
Mam pytanie dotyczące "przygotowania" - z Księgi Zasad wywnioskowałem, że są to zdolności bohaterów, które uaktywniają się na początku gry i tak np. Mok otrzymuje trofeum, Corbin może przenieść się na heks z innym bohaterem, Hawthorn bonusu nie ma, a Mistrz Cierń... no właśnie Mistrz Cierń szkoli się za darmo. Jeśli dobrze rozumiem, to Cierń może nauczyć się "umiejętności z ręki" bez wydawania trofeów, ale to oznaczałoby, że przy korzystnym losowaniu może już na wstępie posiadać cztery wypasione umiejętności :???: ... chyba coś nie tak? Jak Wy to interpretujecie? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
pozdrowienia
 
     
Berni77 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Ale "szkolenie" to nie jest "nauka umiejętności". Nie stresuj się - ja za pierwszym razem też to źle zrozumiałem :)
"Szkolenie" to po prostu dobranie kart na rękę - dzięki temu możesz mieć po prostu lepsze karty w ręce i zaplanować sobie zdobywanie trofeów do ich nauki w dalszej fazie gry.
Cytat z instrukcji:
"Szkolenie
Bohater może wydać jedną akcję na szkolenie. W tym celu bohater dobiera liczbę kart umiejętności równą swojej maksymalnej wielkości ręki bez względu na to, ile kart ma obecnie na ręce. Następnie odrzuca nadwyżkowe karty, tak aby mieć na ręce liczbę kart równą swojej maksymalnej wielkości ręki."
 
     
tomolem 

Wiek: 97
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Cześć,
No i kłania się czytanie ze zrozumieniem :oops: Dzięki wielkie Berni77 za odpowiedź! pozdrowienia!
 
     
brugge

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   Unik

Witam wszystkich!

Mam pytanie odnośnie zdolności wzmocnienia o brzmieniu: "Zaneguj następny atak wykonany pzeciwko tobie w tej rundzie walki". Posiada ją np. Ostroszpon pod nazwą "Lot" lub zbroja "Strój łotrzyka" pod nazwą "Unik".

Kiedy można wydać żeton wzmocnienia - jako normalną akcję walki, czy dopiero w momencie przeprowadzania ataku przez przeciwnika, podobnie jak tarczę?

W księdze zasad jest napisane w punkcie "Negowanie":
Cytat:
Gracz może użyć zdolności, która coś neguje lub uniemożliwia zajście czegoś, wyłącznie tuż przed rozpatrzeniem danej zdolności


Nie wiem, czy ta zasada dotyczy wyżej opisanych zdolności, czy tylko takich, w których wyrażnie jest napisane, że "..przeciwnik może wydać N, aby zanegować tę zdolność", jak w przypadku "Brutalnego natarcia" Corbina.
 
     
brugge

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Ok, poszperałem trochę i odpowiem sobie :)

Co prawda nie doszukałem się oficjalnej wersji producenta gry, ale na zagranicznych forach prawie wszędzie dochodzą do wniosku, że zdolności te są aktywowane jako normalna akcja walki, a nie jak tarcze.

Trochę szkoda, bo stają się mało użyteczne w większości przypadków i dodatkowo trochę psują klimat. W końcu unik powinno się wykonywać w momencie ataku, a nie że najpierw wykonuję unik, a później przeciwnik się zastanawia czy mnie atakować ;)
 
     
Berni77 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Wiesz, jak użyjesz "uniku" to i tak trwa to przez całą rundę walki - więc przeciwnik może czasem po prostu odpuścić atak, bo i tak nic on nie wniesie lub zaatakować słabiej - by przy drugim ataku uderzyć już z pełną mocą.
 
     
brugge

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Odpuścić zazwyczaj nie odpuści, najczęściej zaatakuje po prostu jedną czaszką. Dlatego właśnie ta zdolność nie jest taka dobra. Ale czasem może się przydać, zawsze to trochę opóźnia przeciwnika, albo sprawia że musi więcej kombinować.
 
     
carosh

Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 22
Skąd: Ależ skąd
Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   

Witam

Czy karta "Władca Marionetek" (karta umiejętności za 5 trofeów - "Za każdym razem, kiedy rozpoczyna się runda walki, przed rzuceniem żetonów, możesz zmobilizować się, aby usunąć 1 z żetonów przeciwnika") działa w następujący sposób:

a) za każdym razem gdy rozpoczyna się runda walki gracz odrzuca KOLEJNY żeton przeciwnika
czyli będąc w 2 turze możemy zmusić przeciwnika do odrzucenia 2giego kolejnego żetonu (1wszy w pierwszej rundzie, 2gi w drugiej rundzie). Czyli za każdym razem kiedy zaczyna się runda walki przeciwnik jest zmuszony do odrzucania z puli która została Mu po 1wszej rundzie?!

b) za każdym razem gdy zaczyna się nowa runda, przeciwnik znów ma całą pulę żetonów i mobilizacja zawsze zmniejsza maksymalną ilość żetonów do rzucenia o 1.
 
 
     
Berni77 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 19 Mar, 2017   

Odpowiedź B :)
 
     
brugge

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Mam jeszcze jedno pytanie.

Karta przygód fioletowa "Brudny żebrak". Jeśli powiedzie się test umysłu, nagrodą jest:
Cytat:
Naucz się za darmo jednej umiejętności o koszcie co namniej 1 trofeum fioletowe (symbol koperty)

Czy umiejętności, które mają szare kule też się wliczają, czy tylko te z wyraźnym zaznaczeniem fioletowego trofeum?
 
     
Berni77 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017   

Może być dowolna ilość szarych (lub innych kolorów) ale MUSI być też na tej karcie co najmniej jedno fioletowe trofeum.
Umiejętności, gdzie nie ma fioletowego nie możesz się nauczyć.
 
     
brugge

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   

Też mi się tak wydaje.

Do tej pory graliśmy inaczej, ale zaczęło mnie to zastanawiać, bo umiejętności, które nie wymagają fioletowego trofeum i nie mają żadnych szarych kul jest pewnie ze 2 lub 3, więc to ograniczenie nie miałoby sensu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.32 sekundy. Zapytań do SQL: 14