galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

mr_kazim napisał/a:
Czy mogę wykonując atak orbitalnyrozbite zniszczenia na niej rozbite jednostki a następnie usowam je z planety
Co? :???:

Dobra rada: zanim klikniesz "wyślij", przeczytaj na głos to, co piszesz. (albo kilknij głośnik i posłuchaj)
_________________
Moje planszówki
 
     
mr_kazim 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 6
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016   

sirafin napisał/a:
mr_kazim napisał/a:
Czy mogę wykonując atak orbitalnyrozbite zniszczenia na niej rozbite jednostki a następnie usowam je z planety
Co? :???:

Dobra rada: zanim klikniesz "wyślij", przeczytaj na głos to, co piszesz. (albo kilknij głośnik i posłuchaj)



Wysłany: Wto 21 Cze, 2016
Pisałem jadąc na komórce i nie zweryfikowałem w domu :roll:
Chodzi mi o to czy mogę wykonać atak orbitalny na planetę na której znajdują się jednostki rozbite i czy zostaną one usunięte z planety
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 23 Cze, 2016   

Możesz. Zostaną usunięte, jeśli tylko uzyskasz wystarczającą liczbę obrażeń.
_________________
Moje planszówki
 
     
Cytryn

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 8
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Czy można prosić o jakiś przykład rozpatrywania ataku orbitalnego ? Bo po lekturze zasad mam jeszcze kilka watpliwosci.
1) Można przeprowadzić atak orbitalny z sąsiedniego obszaru próżni czy okręt musi stać w tym samym obszarze co planeta ? Znaczy się obaszar próżni dookoła planety ?
2) Przeprowadzam atak orbitalny tzn ze atakuja tylko statki a jednostki z planety nie bronią się tak jak w przypadku normalnej walki naziemnej lub kosmicznej ? Znaczy nie ma w ogole mozliwosci obrony ?
3) Przykładowo wykonuje atak orbitalny 2 kostkami uzyskując 2 boltery przeciwnik ma 2 jednostki po 2 wytrzymałości każda. Może rozbić je zadając im po 1 obrażeń czy musi jedną z nich zabić zadając jej 2 obrażeń ? Atak orbitalny nie rozbija jednostek ?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Nie ma czegoś takiego jak "obszar próżni dookoła planety". Obszar to ćwiartka kafla, a nie obrazek. Obszar jest albo próżnią, albo światem, nigdy oboma naraz. Okręty nie mogą się przemieszczać na obszary światów, zawsze stoją na obszarach próżni.

Atak orbitalny opisano dokładnie w Kompletnej Księdze Zasad na stronie 2.

Ad. 1)
Cytat:
Obszar próżni musi sąsiadować z obszarem świata


Ad. 2)
Cytat:
Aby rozpatrzyć atak orbitalny, aktywny gracz sumuje
wartość bojową okrętów biorących udział w ataku
orbitalnym i rzuca taką liczbą kości.
Nie ma żadnego zagrywania kart, nie ma etapów walki, nie ma możliwości obrony.

Ad. 3) Nie można sobie tak rozdzielać obrażeń, to wbrew podstawowym zasadom gry.
Cytat:
Kiedy gracz otrzymuje obrażenia, musi wybrać jedną
z przyjaznych jednostek biorących udział w walce i zadać
jej obrażenia. Jednostka musi być nierozbita, chyba że
wszystkie jednostki gracza są rozbite. Jeśli obrażenia są
równe albo większe od wytrzymałości, zostaje ona
zniszczona i usunięta z planszy.

Jeśli obrażenia są mniejsze niż wytrzymałość jednostki,
jednostka zostaje rozbita. Jeśli obrażenia przekraczają
wytrzymałość jednostki, nadmiarowe obrażenia muszą
zostać zadane kolejnej jednostce. Gracz powtarza ten
proces, aż otrzyma wszystkie obrażenia albo utraci
wszystkie jednostki.
Jedyna różnica w ataku orbitalnym jest taka, że pomija się rozbicie jednostki, gdy obrażenia są za małe.
_________________
Moje planszówki
 
     
Cytryn

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 8
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

I wszystko jasne, wielkie dzięki :)
 
     
Bart.Dude

Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Czy po zagraniu :
Nie okazuj strachu
Szał Khorna -użycie zdolności powoduje automatycznie utratę 1 tarczy?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

...
_________________
Moje planszówki
Ostatnio zmieniony przez sirafin Pią 24 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Bart.Dude

Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Problem z rozstrzygnieciem konfliktu zasad :
SM zagrał Nie okazuj strachu (jednoski nie mogą zostać rozbite)
CSM zagrał Szał khorna (przeciwnik rozbija swoją jednostkę albo traci tarczę)
- ponieważ SM nie może rozbić swojej jednostki, wiec musi stracić tarczę?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017   

Ah, teraz to pytanie jest jasne :)

Słownictwo użyte na karcie jest ekstremalnie ważne.

W Szale Khorna nie ma zwrotu "albo", jest "chyba że" (ang. "unless"). Efekty z tym słowem w praktyce rozpatruje się od końca.

Zrób X, chyba że zrobisz Y.
innymi słowy
Możesz zrobić Y. Jeśli nie zrobiłeś Y, zrób X.


Tak więc opisana przez ciebie sytuacja jest bardzo niekorzystna dla Chaosu. Najpierw sprawdzamy, czy Marines opłacą koszt i wydadzą kość. Mogą zdecydować, że nie opłacą i wtedy patrzymy na konsekwencje. Konsekwencje to rozbicie jednostki, a przed tym się zabezpieczyli, więc ostatecznie Szał Khorna nic im nie robi.

Gdyby jednak zagrany został Nieczysty Zapał, sprawy potoczyłyby się nieco inaczej. Najpierw sprawdzamy, czy Marines opłacą koszt i rozbiją jednostkę. Nie mogą nic rozbić, więc nie opłacą kosztu, nawet gdyby chcieli i są zmuszeni ponieść konsekwencje. Chaos dostaje żetony ataku.
_________________
Moje planszówki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13