galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kulgan
Pon 18 Lut, 2013
Duży dodatek - Khazad-dum
Autor Wiadomość
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Faktycznie z tymi poziomami trudności to FFG robi niezły bałagan - choć wynika to z tego że zupełnie inaczej wygląda on dla różnej liczby graczy (niktóre scenariusze naprawdę są łatwe solo inne w większym składzie).

Dla mnie (solo) najtrudniejszy był: 7 poziom po prostu mnie masakrował i tylko z mega optymalizacją decku udało się dojechać do +50% zwycięstw. W Otchłań było średnie i myślę że 5 jest ok. Natomiast ucieczka z Morii jest naprawdę prosta (w okolicach 4).
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Dla nas W Otchłań jest póki co zagadką i "ustaliliśmy" poziom trudności tej przygody na 7. Natomiast Ucieczka z Morii to pod względem wyzwania jakaś kpina, dałbym jej maks. 4. :)
Ciężko oszacować te poziomy trudności. Weźmy na ten przykład Podróż w Dół Anduiny, niby trudność 4, a scenariusz potrafi dać mocno w kość. Solo jest bardzo wymagający.
Nie wiem czym się sugerują autorzy przy ustalaniu poziomów trudności ale widać że nie zawsze potrafią dobrze to zrobić i zdarzają się im "perełki". Jednak w grze to zupełnie nie przeszkadza!
 
     
Tarkun 


Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 165
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

wojo napisał/a:
Dla mnie (solo) najtrudniejszy był: 7 poziom po prostu mnie masakrował i tylko z mega optymalizacją decku udało się dojechać do +50% zwycięstw. W Otchłań było średnie i myślę że 5 jest ok. Natomiast ucieczka z Morii jest naprawdę prosta (w okolicach 4).


Ja mam bardzo podobne odczucia. Z Otchłanią dawałem sobie radę raczej bez problemu, natomiast ta druga przygoda...dla mojej talii niezwykle losowa. Quest log pokazuje mi skuteczność 60% :/
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

Widać zupełnie inaczej gra się solo, a inaczej w parze. W Otchłań rzuciłem się dwukrotnie samotnie, ale bez większych zmian w talii i dwukrotnie poległem, aczkolwiek za drugim razem byłem blisko celu. Gdy gram solo, praktycznie nie korzystam ze sfer Przywództwa i Ducha, bo korzysta z nich siora, a ja słabo znam ich możliwości. Raz mi się zdarzyło wypożyczyć Eowinę, ale do swojej talii nie dodałem żadnych kart z jej sfery. I w ten sposób udało mi się przejść Podróż w Dół Anduiny.
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

W cyklu KD pojawiła się taka dziwna karta dla graczy, nie pamiętam dokładnej nazwy... "Nadchodzi koniec"? Mniejsza z tym bo ważna jest treść - po zagraniu tej karty należy wtasować do talii spotkań wszystkie odrzucone karty przeciwności. Moje pytanie jest proste - w jakim celu to robić? Ktoś ma jakieś sensowne uzasadnienie dla użycia tej karty?
 
     
dwarfpm 

Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 30
Skąd: Wolomin
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

Np jak poszukiwana karta celu wyjdzie Ci jako cień to taki zabieg jest sensowny. Bo znów masz ją w talii spotkań i może wejść do strefy przeciwności szybciej niż jakbyś miał najpierw wykończyć talię spotkań i na nowo przetasować.
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 579
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

i to jest najważniejsze użycie tej karty. ponadto ja widzisz że same karty wrogów zeszły i domyślasz się że zostały praktycznie same obszary, a twoja talia polega głównie na zabijaniu to też warto wtedy użyć (w drugą strone też to działa :P ) ale osobiście nie potrafie znaleźć dla tej karty miejsca w swoich taliach. Jest o wiele więcej naprawdę użytecznych kart by próbować z tą
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
Tarkun 


Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 165
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

crabtree napisał/a:
W cyklu KD pojawiła się taka dziwna karta dla graczy, nie pamiętam dokładnej nazwy... "Nadchodzi koniec"? Mniejsza z tym bo ważna jest treść - po zagraniu tej karty należy wtasować do talii spotkań wszystkie odrzucone karty przeciwności. Moje pytanie jest proste - w jakim celu to robić? Ktoś ma jakieś sensowne uzasadnienie dla użycia tej karty?


Athelasy i zagajniki w Rhosgobel! :) Ogólnie czasami bywają karty przeciwności, które wręcz trochę pomagają, także wtedy ta karta nabiera sensu. Chociaż nie widzę dla niej miejsca w talii, w każdym razie w mojej.
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

dwarfpm napisał/a:
Np jak poszukiwana karta celu wyjdzie Ci jako cień to taki zabieg jest sensowny. Bo znów masz ją w talii spotkań i może wejść do strefy przeciwności szybciej niż jakbyś miał najpierw wykończyć talię spotkań i na nowo przetasować.

Faktycznie, nie pomyślałem o tym, chyba dlatego że już dawno nie zdarzyła się nam taka rozgrywka żeby karty celów pojawiały się jako cień.
Poza tym fabularny opis karty słabo pasuje do jej właściwości.
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 286
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Odświeżę trochę temat: Słyszałem gdzieś że drugi scenariusz "Seventh Level" jest bardzo trudny solo.Czy to prawda?
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 14 Sie, 2013   

Tak, drugi scenariusz jest trudny solo (nie jest to trudność rzędu Ucieczki z Dol Guldur ale jednak) zwłaszcza jeżeli grasz talią złożoną z dostępnych w tym czasie dodatków. Jeżeli masz jednak np pierwszego Hobbita powinno pójść znacznie łatwiej (bo daje kartę która pozwala ciachać sporą część goblinów zanim zaatakują).
 
     
ravenone 

Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 3
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Dzisiaj rozegrałem chyba najbardziej emocjonujący finisz wszechczasów w moich partiach.
Scenariusz W Otchłani, który udaje mi się przejść niezwykle rzadko.
Grałem Beravorą, Gimlim i Legolasem, więc siła woli bohaterów i sprzymierzeńców dość mozolnie pchała wyprawę do przodu. Zagrałem talią skupioną na walce, a sprzymierzeńcami były Orły. Tak wiem, do Morii nie powinno się wpuszczać orłów, ale one znalazły takie wejście wysoko w górach z napisem: "Tylko dla orłów" :grin:
No więc, szło mi mocno średnio, doszedłem do ostatniego etapu rozgrywki i 49 zagrożenia i brakującej jednej stópce do finiszu oraz z aktywnym obszarem z 5 pkt. do zapełnienia.
Z questu wyszło oczywiście +5 siły woli, więc płacząc cichutko, że zabrakło tego jednego punktu w ostatniej turze zacząłem zbierać grę... a po chwili sobie uświadomiłem, że obszar aktywny miał Ciemność, więc de facto wyczerpanie pochodni uratowało by mi dupę:D
Więcej takich scenariuszy proszę:)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 14