galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie i zasady
Autor Wiadomość
nejgrot

Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 6
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2014   

Witam,

jestem nowy na forum. Pomimo, że nikt się tutaj nie odzywał od pół roku mam nadzieje, że jeszcze ktoś tu zagląda. Niedawno kupiłem grę chaos a po pewnym czasie (jak już w niego ograłem się ze znajomymi) także i dodatek.

Moje pytanie dotyczy karty Chaosu Tzeentcha "zbieranie informacji" - "region ten uwaza sie za przylegly do wszystkich regionow", a dokładniej brzmi:

1) Czy dany bóg chaosu [którykolwiek] posiadając jedną [nieistotna liczba] figurkę w regionie gdzie została zagrana ta karta, może przyzywać inne figurki [z poza stołu lub innych regionów] do jakiegokolwiek regionu na planszy [nieistotne jak byłby odległy od niego] ????

Przykład 1.
w Bretonii Tzeentch zagrywa powyższą kartę. Po nim gra Slanesh który ma w Bretonii kultystę oraz w Księstwach Granicznych wojownika [ nigdzie indziej Slanesh nie ma figurek]. Przywołuje wojownika z Księstw Granicznych do np. Kislevu jako, że posiada figurkę w sąsiadującym regionie tzn. Bretonii z zagraną tam kartą [zwróćcie uwagę że nie mówię o figurce z regionu w którym została zagrana karta].

Moja rozterka jest związana z tym, że karty Chaosu do tej pory miały w zasadzie oddziaływanie na dany region albo sąsiadujący region ale i tak efekt dotyczył później regionu w którym zagrano kartę.
W tym przypadku najpierw można przywołać kultystę z "odległych" regionów [to jest dla mnie zrozumiałe] do miejsca gdzie jest zagrana karta by potem wszystkimi pozostałymi figurkami łazić po całej planszy [rozumiem, że ogranicza wszystkich moc przywoływania]. Chodzi o to, że ta karta ma zasięg globalny niczym Karty Starego Świata dzięki spełnieniu jednego warunku że się tam kogoś ma.

Dzięki za każdą odpowiedź.
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2014   

Yup :mrgreen:
On jest przyległy do wszystkich i wszystkie są przyległe do niego. To może być miecz obusieczny, ale karta fajna.
 
     
nejgrot

Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 6
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014   

dzięki za aż tak szybko odpowiedź, bo naprawdę nie spodziewałem się, że ktoś tu jeszcze zagląda :-) .

spodziewałem się niestety takiej odpowiedzi, ale miałem nadzieje że to mogłoby by działać w ten sposób:
można wysyłać jednostki z miejsca gdzie jest zagrana karta wszędzie;
można przyzywać z każdego miejsca figurki do tego;
by przyzwać do innego regionu [bez karty] z regionu [bez karty] trzeba to wykonać w dwóch ruchach: najpierw docierając do tego regionu a potem dopiero idąc dalej (dla każdej jednostki bez względu na to czy masz w miejscu z kartą jednostkę).

jeszcze miałbym jedno pytanie bo w sumie nigdy do końca nie byłem pewny jak to wyglądałoby:
1) przejmuje kontrolę nad kultystą jako Slanesh (np. w dodatku przy użyciu ulepszonego wojownika); jeśli zagra gracz kartę do którego pierwotnie należała ta jednostka kartę która ulepsza obronę tego typu jednostek jak ta przejęta to czy jej także przyznawane jest to ulepszenie [mam na myśli oczywiście już po przejęciu kontroli]?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014   

nejgrot napisał/a:
spodziewałem się niestety takiej odpowiedzi, ale miałem nadzieje że to mogłoby by działać w ten sposób:
można wysyłać jednostki z miejsca gdzie jest zagrana karta wszędzie;
można przyzywać z każdego miejsca figurki do tego;
by przyzwać do innego regionu [bez karty] z regionu [bez karty] trzeba to wykonać w dwóch ruchach: najpierw docierając do tego regionu a potem dopiero idąc dalej (dla każdej jednostki bez względu na to czy masz w miejscu z kartą jednostkę).
Tak by to działało, gdyby każda figurka w grze rozpatrywała warunek sąsiadowania indywidualnie, co jest sprzeczne z zasadami gry :)

nejgrot napisał/a:
1) przejmuje kontrolę nad kultystą jako Slanesh (np. w dodatku przy użyciu ulepszonego wojownika); jeśli zagra gracz kartę do którego pierwotnie należała ta jednostka kartę która ulepsza obronę tego typu jednostek jak ta przejęta to czy jej także przyznawane jest to ulepszenie [mam na myśli oczywiście już po przejęciu kontroli]?
INSTRUKCJA str. 25 napisał/a:
W czasie trwania efektu kontroli, figurki zachowują
swoje statystyki (na przykład, jeśli pierwotny właściciel
zagrał kartę Ulepszenia dla tego rodzaju figurek, zachowuje
ona nowe właściwości).
_________________
Moje planszówki
 
     
nejgrot

Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 6
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

po prostu ta karta jak chyba żadne inna wprowadza niezłe zamieszanie:D

Cytat:
INSTRUKCJA str. 25 napisał/a:
W czasie trwania efektu kontroli, figurki zachowują
swoje statystyki (na przykład, jeśli pierwotny właściciel
zagrał kartę Ulepszenia dla tego rodzaju figurek, zachowuje
ona nowe właściwości).


tutaj jest napisane, że w "trakcie trwania zachowują" i rozumiem to jako, że nie tracą ich już po przejęciu a moją rozterką jest czy już po przejęciu gdy zagra przeciwnik kartę w której ulepsza (np. podwyższa obronę u Nurgla) dany typ jednostek (a w tym regionie juz slanesh mu przejął jedną taką jednostkę) to czy dla niej także działa zagrana w tym momencie karta czy nie ze względu, że jest przejęta

W powyższej instrukcji jest to napisane w czasie przeszłym tzn. "właściciel zagrał kartę"
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Moment, moment. Karty Ulepszeń modyfikują konkretny typ figurek (np. Trędowaci), karty Chaosu modyfikują figurki kontrolowane przez gracza (np. figurki Nurgla).

Jeśli przejmiesz Trędowatego, nadal korzystasz z modyfikacji Trędowatego (bo to nadal Trędowaty), nie możesz jednak korzystać z modyfikacji figurek Nurgla (bo to nie jest jego figurka).

Nie ma znaczenia kiedy karta Chaosu została zagrana, ma znaczenie kiedy jest rozpatrywana (przypomnij sobie jak rozpatruje się kartę "Zmieniający drogi", a wszystko powinno się zrobić jasne).
_________________
Moje planszówki
 
     
Pietranik 

Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 3
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Poruszanie się po planszy figurek.
Czy możemy opłacając jednorazowo koszt mocy przesunąć figurkę o kilka obszarów (oczywiście tych pod naszą kontrolą) Przykładowo czy z imperium do Estalii mogę przenieść wielkiego demona jedną akcją posiadając w Bretonii swojego kultystę?
_________________
Pietraniczek
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Możesz. Figurki w grze tak na dobrą sprawę się nie "przesuwają", tylko są "przywoływane". Po opłaceniu kosztu przywołania bierzesz figurkę z puli albo z planszy i stawiasz na dowolnym regionie, który spełnia warunki przywołania.
_________________
Moje planszówki
 
     
Pietranik 

Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 3
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016   

Super. Dzięki za pomoc :)
_________________
Pietraniczek
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 226
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Sob 25 Mar, 2017   

W grze mamy kartę Starego Świata - Inwazja zielonoskórych (w regionie, w którym znajduje się żeton Wydarzeń każdy z graczy biorących udział w walce może rzucać maksymalnie jedną kością na Fazę Walki).
I teraz mamy w tym regionie z żetonem Wydarzeń kartę Krwawy Szał (Na początku walki w tym regionie rzuć dwiema kośćmi i przydziel obrażenia przed normalnymi rzutami kośćmi walki) i Krwiopuszcze.
Czy Khorne rzuca tylko jedną kością czy trzema?

I o co chodzi w dalszym opisie tej karty Starego Świata - "Jeśli niektóre kości posiadają specjalne cechy, gracz może wybrać, którą z kości wykona rzut." ?
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 25 Mar, 2017   

Tylko jedna kość i koniec. Nawet wybuch kości nie da więcej.

A "specjalne cechy" występują choćby w podanym przez ciebie przykładzie. Normalnie Khorne miałby dwa rodzaje kości: rzucane na początku walki (z karty) i rzucane w tracie walki (z figurek). Może więc wybrać jakiego rodzaju będzie jego jedyna kostka.
_________________
Moje planszówki
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 226
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017   

A jeszcze tak dla zupełnej pewności. Jeżeli Khorne zabije swojego wyznawcę, który jest pod kontrolną Slaanesha, to również dostaje żeton postępu zagrożenia?
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2659
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 28 Mar, 2017   

Tak, dopóki działa karta, figurka jest traktowana jako figurka Slaanesha.
_________________
Moje planszówki
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 226
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

1. W regionie znajduje się 10 żetonów zepsucia. W wyniku przekręcenia zegara, albo rozpatrzenia karty Starego Świata w regionie tym pojawiają się dwa żetony spaczenia - warunek Spustoszenia zostaje spełniony. Czy należy automatycznie rozstrzygnąć Spustoszenie, czy normalnie rozegrać turę i spustoszyć region dopiero w najbliższej fazie zepsucia?

2. Karta Tzeentch'a - Ciągłe zmiany - "Jeśli podczas tej rundy zabijesz w walce jedną lub więcej wrogich figurek w tym regionie, możesz pozostawić tę kartę na planszy na następną rundę".
Jeżeli w kolejnej rundzie znowu zabiję wrogą figurkę to mogę ponownie zostawić tę kartę na planszy? I na kolejną i tak dalej do czasu, aż nie uda mi się zabić wrogiej figurki?
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 13