galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań o działanie kart z podstawki
Autor Wiadomość
figielek161718

Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 2
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   Kilka pytań o działanie kart z podstawki

Witam, mam pytanie o działanie kilku kart zawartych w podstawce i ogólne zasady:

OGÓLNE:
1. Czy jeśli jednostka ma 1 młotek i następuje taka akcja: ja zagrywam akcję która dodaje jej jeden do siły a następnie przeciwnik zagrywa akcję, że zabiera dwa siły. Zgodnie z zasadą ostatnia wchodzi = pierwsza rozpatrywana to ta karta wpierw traci 2 młotki czyli ma 0 czy -1 damage? Następnie działa moja karta i tu jest dylemat czy ma 0 siły czy 1? Ogólnie chodzi o to czy modyfikatory obrażeń mogą działać ujemnie.

IMPERIUM:

1. Rajtarzy: Akcja: wydaj 1 żeton zasobów aby przesunąć tę jednostkę z obecnie zajmowanej strefy do innej z twoich stref. Czy podczas tury można przesuwać ją dowolną ilość razy (jeśli dysponuje się funduszami) np, żeby zgarnąć extra surowce, następnie dodatkową kartę i przesunąć na pole bitwy w jednej turze?

2. Dekret Karla Franza: Do końca tury wybrana jednostka nie może zostać wybrana jako atakująca lub broniąca się. Czy można zagrać tą kartę po wyborze atakujących i broniących się jednostek żeby wyłączyć jednostkę przeciwnika na turę? Również czy mogę ją zagrać na etapie przydzielania obrażeń, żeby zadał mniej obrażeń?

3. Obrona granic: Misja. Jeśli na tej karcie znajduje się 3 lub więcej żetonów zasobów, przekieruj pierwszy punkt obrażeń zadany twojej stolicy w każdej turze, na inną wybraną jednostkę lub stolicę. Misja. Wymuszony: Jeśli tę Misję wypełnia jakaś jednostka, na początku swojej tury umieść na tej karcie 1 żeton zasobów. Moje pytanie dotyczy tutaj kombinacji kart. Jeśli położymy tam Johannesa Broheima który pod koniec każdej fazy może się przesuwać na każdą inna strefę to czy po uzbieraniu 3 zasobów na misji można go przesunąć nie tracąc zasobów i dalej korzystając z efektu misji? Czy można nim na początku tury iść na misji, zgarnąć żeton a następnie przemieścić go dalej nie tracąć owego żetona zasobu? Czy w ogóle można go przesuwać z misji?

KRASNALE:

1.Mistrzowska Runa Valayi: Akcja: Anuluj wszystkie obrażenia przydzielone podczas fazy Pola bitwy w tej turze. Czy anuluje obrażenia zadane tylko przez wroga czy przez wroga i krasnoludy?

2.Zażarty Opór: Przesuń wszystkie obrażenia z jednej wybranej jednostki na inną wybraną jednostkę znajdującą się w odpowiadającej strefie dowolnego gracza. Czy te obrażenia muszą już być zadane czy przydzielone też można przesuwać?

3.Runa Żywotności: Wsparcie.Czy ta karta jest budynkiem czy dodatkiem niby nic nie pisze ale myli mnie jej obrazek i napis RUNA.

CHAOS

1.Ubój słabych: Akcja: Poświęć jakąś jednostkę, aby do końca tej tury wszystkie jednostki zyskały na twoim polu bitwy 1 młotek. Głupie pytanie ale poświęcić muszę swoją jednostkę? Nie mogę poświęcić w tym celu jednostki przeciwnika :twisted: ?

2.Czarnoksiężnik Nurgla: Misja. Akcja: Wydaj 3 żetony zasobów, aby zadać 1 obrażenie wybranej jednostce. Zadaj jej 1 dodatkowe obrażenie, jeśli jest spaczona. Czy można tą kartę użyć 2,3,4,5x pod rząd bez ograniczenia?

3. Valkia Krwawa: Misja.Akcja: Wydaj 2 żetony zasobów, aby przesunąć dowolną liczbę obrażeń z tej jednostki na wybraną spaczoną jednostkę. Podobnie jak w poprzednim pytaniu czy ma to ograniczenia? Czy obrażenia muszą być zadane? Czy przydzielone też można przesuwać?

4.Straszliwa Mutacja: Dodatek.Mutacja. Dołącz do wybranej, kontrolowanej przez ciebie jednostki. Wymuszony: Kiedy jednostka, do której dołączono tę kartę atakuje, broniące się jednostki otrzymują -1 punkt wytrzymałości. Jak rozumiem działa tylko podczas ataku, załóżmy że atakujemy jakimś knurem krasnoluda który ma 1 punkt wytrzymałości. Co się wtedy dzieje? Ginie bez walki bo ma 0 wytrzymałości, czy może efekt nie działa bo nie można mieć mniej niż 1? Nie rozumiem efektu otrzymywania -1 punkt wytrzymałości, bo jeśli jednostka ma 3 punkty wytrzymałości i 1 obrażenie na sobie to w walce trzeba jej zadać 1 obrażenie żeby zginęła czy ten modyfikator działa od wytrzymałości maksymalnej?

Ogórki (Orki)

1.[Sztandar Czerwonych Słońdz: Królestwo. Każdy przeciwnik, który podczas fazy Królestwa zbierze 7 lub więcej żetonów zasobów, musi przydzielić jeden z nich wybranej przez ciebie jednostce jako obrażenie. Załóżmy, że zebrał to 7 zasobów. Znaczy to że jeden zamienia na obrażenie i je sobie zadaje a w rezultacie zgarnia 6 zasobów?

Karty neutralne

1.Zbrojownia: Królestwo. Jeśli posiadasz w tej strefie przynajmniej 2 rozwinięcia, to wsparcie zyskuje młotek. Chodzi o to że ta karta dostanie młotek czy każde wsparcie w jakiejkolwiek strefie czy tylko w tej strefie? Czy jeśli wsparcie na polu bitwy dostanie młotek będzie mogło atakować :evil: ?

2.Forteca niczyja: Podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie swojej stolicy. Jak działa ta karta? Działa tylko podczas ataku wroga na stolicę, w czasie przydzielania czy po zadaniu obrażeń?

Wysokie elfy

1.Błogosławieństwo Ishy: Dołącz do wybranej jednostki. Jeśli to możliwe przywróć tę jednostkę. Chodzi o przywracanie ze spaczenia?

2. Brygada srebrnych Hełmów: Wymuszony: Kiedy ta jednostka otrzyma 1 lub więcej obrażeń wylosuj kartę. Nawet jeśli będzie to cios śmiertelny losuje? Czy może musi przeżyć te obrażenia aby wylosować? I skąd ją losować? Wyciągnąć obojętnie jaka kartę z talii?

Cygany (Mroczne elfy)

1.Adept Khaina: Akcja: Wydaj 2 żetony zasobów aby przekierować jedno obrażenie w walce właśnie przydzielone tej jednostce na inną wybraną jednostkę. Czy mogę wydać 4 żetony i przekierować 2 obrażenia i odpowiednio więcej?[/b]
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7135
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017   Re: Kilka pytań o działanie kart z podstawki

1. Czy jeśli jednostka ma 1 młotek i następuje taka akcja: ja zagrywam akcję która dodaje jej jeden do siły a następnie przeciwnik zagrywa akcję, że zabiera dwa siły. Zgodnie z zasadą ostatnia wchodzi = pierwsza rozpatrywana to ta karta wpierw traci 2 młotki czyli ma 0 czy -1 damage? Następnie działa moja karta i tu jest dylemat czy ma 0 siły czy 1? Ogólnie chodzi o to czy modyfikatory obrażeń mogą działać ujemnie.

Na kartach jest zapewne zapisane że modyfikator działa do końca fazy/tury. więc sumujesz wszystko i wyjdzie 0


1. Rajtarzy: Akcja: wydaj 1 żeton zasobów aby przesunąć tę jednostkę z obecnie zajmowanej strefy do innej z twoich stref. Czy podczas tury można przesuwać ją dowolną ilość razy (jeśli dysponuje się funduszami) np, żeby zgarnąć extra surowce, następnie dodatkową kartę i przesunąć na pole bitwy w jednej turze?

TAK

2. Dekret Karla Franza: Do końca tury wybrana jednostka nie może zostać wybrana jako atakująca lub broniąca się. Czy można zagrać tą kartę po wyborze atakujących i broniących się jednostek żeby wyłączyć jednostkę przeciwnika na turę? Również czy mogę ją zagrać na etapie przydzielania obrażeń, żeby zadał mniej obrażeń?

NIE

3. Obrona granic: Misja. Jeśli na tej karcie znajduje się 3 lub więcej żetonów zasobów, przekieruj pierwszy punkt obrażeń zadany twojej stolicy w każdej turze, na inną wybraną jednostkę lub stolicę. Misja. Wymuszony: Jeśli tę Misję wypełnia jakaś jednostka, na początku swojej tury umieść na tej karcie 1 żeton zasobów. Moje pytanie dotyczy tutaj kombinacji kart. Jeśli położymy tam Johannesa Broheima który pod koniec każdej fazy może się przesuwać na każdą inna strefę to czy po uzbieraniu 3 zasobów na misji można go przesunąć nie tracąc zasobów i dalej korzystając z efektu misji? Czy można nim na początku tury iść na misji, zgarnąć żeton a następnie przemieścić go dalej nie tracąć owego żetona zasobu? Czy w ogóle można go przesuwać z misji?

Możesz przesuwać z Misji, ale nie możesz przesunąć na Misję, więc żetony będą do niczego


1.Mistrzowska Runa Valayi: Akcja: Anuluj wszystkie obrażenia przydzielone podczas fazy Pola bitwy w tej turze. Czy anuluje obrażenia zadane tylko przez wroga czy przez wroga i krasnoludy?

Wszystkie to wszystkie ;)

2.Zażarty Opór: Przesuń wszystkie obrażenia z jednej wybranej jednostki na inną wybraną jednostkę znajdującą się w odpowiadającej strefie dowolnego gracza. Czy te obrażenia muszą już być zadane czy przydzielone też można przesuwać?

Przesuwasz żetony obrażeń które leżą na jednostce

3.Runa Żywotności: Wsparcie.Czy ta karta jest budynkiem czy dodatkiem niby nic nie pisze ale myli mnie jej obrazek i napis RUNA.

Dodatek dołączany do strefy

1.Ubój słabych: Akcja: Poświęć jakąś jednostkę, aby do końca tej tury wszystkie jednostki zyskały na twoim polu bitwy 1 młotek. Głupie pytanie ale poświęcić muszę swoją jednostkę? Nie mogę poświęcić w tym celu jednostki przeciwnika :twisted: ?

Poświęcasz tylko swoje :P

2.Czarnoksiężnik Nurgla: Misja. Akcja: Wydaj 3 żetony zasobów, aby zadać 1 obrażenie wybranej jednostce. Zadaj jej 1 dodatkowe obrażenie, jeśli jest spaczona. Czy można tą kartę użyć 2,3,4,5x pod rząd bez ograniczenia?

TAK

3. Valkia Krwawa: Misja.Akcja: Wydaj 2 żetony zasobów, aby przesunąć dowolną liczbę obrażeń z tej jednostki na wybraną spaczoną jednostkę. Podobnie jak w poprzednim pytaniu czy ma to ograniczenia? Czy obrażenia muszą być zadane? Czy przydzielone też można przesuwać?

TAK. Przesuwasz żetony obrażeń, a więc muszą one leżeć

4.Straszliwa Mutacja: Dodatek.Mutacja. Dołącz do wybranej, kontrolowanej przez ciebie jednostki. Wymuszony: Kiedy jednostka, do której dołączono tę kartę atakuje, broniące się jednostki otrzymują -1 punkt wytrzymałości. Jak rozumiem działa tylko podczas ataku, załóżmy że atakujemy jakimś knurem krasnoluda który ma 1 punkt wytrzymałości. Co się wtedy dzieje? Ginie bez walki bo ma 0 wytrzymałości, czy może efekt nie działa bo nie można mieć mniej niż 1? Nie rozumiem efektu otrzymywania -1 punkt wytrzymałości, bo jeśli jednostka ma 3 punkty wytrzymałości i 1 obrażenie na sobie to w walce trzeba jej zadać 1 obrażenie żeby zginęła czy ten modyfikator działa od wytrzymałości maksymalnej?

Jeśli delikwent ma 3 wt i broni to na czas walki ma jakby 2 i tyle trzeba aby ją ubić. Jeśli jednostka ma w jakimkolwiek momencie wt 0 to zdycha.

1.[Sztandar Czerwonych Słońdz: Królestwo. Każdy przeciwnik, który podczas fazy Królestwa zbierze 7 lub więcej żetonów zasobów, musi przydzielić jeden z nich wybranej przez ciebie jednostce jako obrażenie. Załóżmy, że zebrał to 7 zasobów. Znaczy to że jeden zamienia na obrażenie i je sobie zadaje a w rezultacie zgarnia 6 zasobów?

TAK. Bierze 7 żetonów do ręki. Podmienia 1 żeton zasobów na żeton obrażenia. 6 leci do puli a obrażenie Ty decydujesz na kogo się daje.

1.Zbrojownia: Królestwo. Jeśli posiadasz w tej strefie przynajmniej 2 rozwinięcia, to wsparcie zyskuje młotek. Chodzi o to że ta karta dostanie młotek czy każde wsparcie w jakiejkolwiek strefie czy tylko w tej strefie? Czy jeśli wsparcie na polu bitwy dostanie młotek będzie mogło atakować :evil: ?

Zbrojownia dostaje młotek. Może atakować jaśli jakaś karta (chaos ma taką) jej to umożliwi

2.Forteca niczyja: Podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie swojej stolicy. Jak działa ta karta? Działa tylko podczas ataku wroga na stolicę, w czasie przydzielania czy po zadaniu obrażeń?

Podczas przydzielania obrażeń.

1.Błogosławieństwo Ishy: Dołącz do wybranej jednostki. Jeśli to możliwe przywróć tę jednostkę. Chodzi o przywracanie ze spaczenia?

TAK

2. Brygada srebrnych Hełmów: Wymuszony: Kiedy ta jednostka otrzyma 1 lub więcej obrażeń wylosuj kartę. Nawet jeśli będzie to cios śmiertelny losuje? Czy może musi przeżyć te obrażenia aby wylosować? I skąd ją losować? Wyciągnąć obojętnie jaka kartę z talii?

Dostaje obrażenia - ciągniesz kartę z talii, potem sprawdzasz czy jednostka jeszcze żyje

1.Adept Khaina: Akcja: Wydaj 2 żetony zasobów aby przekierować jedno obrażenie w walce właśnie przydzielone tej jednostce na inną wybraną jednostkę. Czy mogę wydać 4 żetony i przekierować 2 obrażenia i odpowiednio więcej?

TAK
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98
pbf 123 - Lannister
 
     
figielek161718

Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 2
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017   

Bardzo dziękuje za Twoją odpowiedź, bardzo mi pomogła, jednak narodziły się w mojej głowie kolejne pytania:

3. Obrona granic: Misja. Jeśli na tej karcie znajduje się 3 lub więcej żetonów zasobów, przekieruj pierwszy punkt obrażeń zadany twojej stolicy w każdej turze, na inną wybraną jednostkę lub stolicę. Misja. Wymuszony: Jeśli tę Misję wypełnia jakaś jednostka, na początku swojej tury umieść na tej karcie 1 żeton zasobów. Moje pytanie dotyczy tutaj kombinacji kart. Jeśli położymy tam Johannesa Broheima który pod koniec każdej fazy może się przesuwać na każdą inna strefę to czy po uzbieraniu 3 zasobów na misji można go przesunąć nie tracąc zasobów i dalej korzystając z efektu misji? Czy można nim na początku tury iść na misji, zgarnąć żeton a następnie przemieścić go dalej nie tracąć owego żetona zasobu? Czy w ogóle można go przesuwać z misji?

Możesz przesuwać z Misji, ale nie możesz przesunąć na Misję, więc żetony będą do niczego

Czy jeśli przesunę jednostkę z misji na inną strefę to żetony przepadną czy powinny tam leżeć tak że następna jednostka którą tam położę z ręki może z nich korzystać?

4.Straszliwa Mutacja: Dodatek.Mutacja. Dołącz do wybranej, kontrolowanej przez ciebie jednostki. Wymuszony: Kiedy jednostka, do której dołączono tę kartę atakuje, broniące się jednostki otrzymują -1 punkt wytrzymałości. Jak rozumiem działa tylko podczas ataku, załóżmy że atakujemy jakimś knurem krasnoluda który ma 1 punkt wytrzymałości. Co się wtedy dzieje? Ginie bez walki bo ma 0 wytrzymałości, czy może efekt nie działa bo nie można mieć mniej niż 1? Nie rozumiem efektu otrzymywania -1 punkt wytrzymałości, bo jeśli jednostka ma 3 punkty wytrzymałości i 1 obrażenie na sobie to w walce trzeba jej zadać 1 obrażenie żeby zginęła czy ten modyfikator działa od wytrzymałości maksymalnej?

Jeśli delikwent ma 3 wt i broni to na czas walki ma jakby 2 i tyle trzeba aby ją ubić. Jeśli jednostka ma w jakimkolwiek momencie wt 0 to zdycha.

[/b]Chcę się tylko upewnić czy dobrze rozumiem, jeśli jednostka ma 1 wt i zagramy jednostkę z mutacją to ginie przed walką?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7135
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

figielek161718 napisał/a:
Bardzo dziękuje za Twoją odpowiedź, bardzo mi pomogła, jednak narodziły się w mojej głowie kolejne pytania:

3. Obrona granic: Misja. Jeśli na tej karcie znajduje się 3 lub więcej żetonów zasobów, przekieruj pierwszy punkt obrażeń zadany twojej stolicy w każdej turze, na inną wybraną jednostkę lub stolicę. Misja. Wymuszony: Jeśli tę Misję wypełnia jakaś jednostka, na początku swojej tury umieść na tej karcie 1 żeton zasobów. Moje pytanie dotyczy tutaj kombinacji kart. Jeśli położymy tam Johannesa Broheima który pod koniec każdej fazy może się przesuwać na każdą inna strefę to czy po uzbieraniu 3 zasobów na misji można go przesunąć nie tracąc zasobów i dalej korzystając z efektu misji? Czy można nim na początku tury iść na misji, zgarnąć żeton a następnie przemieścić go dalej nie tracąć owego żetona zasobu? Czy w ogóle można go przesuwać z misji?

Możesz przesuwać z Misji, ale nie możesz przesunąć na Misję, więc żetony będą do niczego

Czy jeśli przesunę jednostkę z misji na inną strefę to żetony przepadną czy powinny tam leżeć tak że następna jednostka którą tam położę z ręki może z nich korzystać?
przepadają.

4.Straszliwa Mutacja: Dodatek.Mutacja. Dołącz do wybranej, kontrolowanej przez ciebie jednostki. Wymuszony: Kiedy jednostka, do której dołączono tę kartę atakuje, broniące się jednostki otrzymują -1 punkt wytrzymałości. Jak rozumiem działa tylko podczas ataku, załóżmy że atakujemy jakimś knurem krasnoluda który ma 1 punkt wytrzymałości. Co się wtedy dzieje? Ginie bez walki bo ma 0 wytrzymałości, czy może efekt nie działa bo nie można mieć mniej niż 1? Nie rozumiem efektu otrzymywania -1 punkt wytrzymałości, bo jeśli jednostka ma 3 punkty wytrzymałości i 1 obrażenie na sobie to w walce trzeba jej zadać 1 obrażenie żeby zginęła czy ten modyfikator działa od wytrzymałości maksymalnej?

Jeśli delikwent ma 3 wt i broni to na czas walki ma jakby 2 i tyle trzeba aby ją ubić. Jeśli jednostka ma w jakimkolwiek momencie wt 0 to zdycha.

[/b]Chcę się tylko upewnić czy dobrze rozumiem, jeśli jednostka ma 1 wt i zagramy jednostkę z mutacją to ginie przed walką?

Tak

Polecam FAQ:
http://galakta.pl/download/WHI_FAQ_1.9.pdf
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98
pbf 123 - Lannister
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.59 sekundy. Zapytań do SQL: 13