galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
Bardok

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 40
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Kilka pytań, bo nie wiem czy dobrze graliśmy:

1. Jeżeli w walce mam 3 jednostki, ale jedną z nich postanowię nie aktywować, bo nie ma takiej potrzeby (wybici wrogowie, nie ma możliwości zadania obrażeń celowi) to nie kładę na niej Skupienia?

2. Czy po takiej walce mogę ponownie zaatakować nieużywanymi jednostkami drugi cel? Czy jeżeli pkt1 jest poprawny i nie kładę skupienia, to może ta jednostka zaatakować teraz też?

3. Symbole walki oznaczają:
a) Pistolet- zadaje obrażenia jednostce wroga w walce. Czy jeżeli nie ma jednostek to cel rani?
b) Wybuch - zadaje obrażenia celowi. To, że są jednostki wroga nie ma znaczenia?
c) Taktyka - daje Skupienie na wrogi cel. Nie musi być w walce? W ten sposób uniemożliwiam użycie tej jednostki, czy on dalej może zaatakować? Czy mogę dać Skupienie w ten sposób komuś, kto ma już 1 żeton?

4. Osłony - jeżeli atakuje mnie Wróg A, który może mi zadać 2 obrażenia (ma dwa symbole Pistoletu), to Osłona blokuje tylko 1 z nich, czy oba?

5. Czy mogę przełożyć kartę Przypisania do Mocy z jednej karty na inną?

6. Co oznacza Ograniczenie zasobów Frakcji? Na którejś z kart jest, że ignoruje to. Mogę się mylić jak to brzmi dokładnie.

Z góry dzięki za rozjaśnienie :)
 
     
Vilk 


Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Bardok napisał/a:
Kilka pytań, bo nie wiem czy dobrze graliśmy:

1. Jeżeli w walce mam 3 jednostki, ale jedną z nich postanowię nie aktywować, bo nie ma takiej potrzeby (wybici wrogowie, nie ma możliwości zadania obrażeń celowi) to nie kładę na niej Skupienia?


1. Jednostka uczestnicząca w walce, w normalnych warunkach zawsze rozpatruje efekty swoich ikonek i zawsze kładzie się na niej żeton(y) skupienia.

Cytat:
2. Czy po takiej walce mogę ponownie zaatakować nieużywanymi jednostkami drugi cel? Czy jeżeli pkt1 jest poprawny i nie kładę skupienia, to może ta jednostka zaatakować teraz też?


2. Jeśli masz na stole jednostki, które dotąd nie brały udziału w walce lub wskutek działania kart skończyły swoje poprzednie walki bez żetonów skupienia, to tak.

Cytat:
3. Symbole walki oznaczają:
a) Pistolet- zadaje obrażenia jednostce wroga w walce. Czy jeżeli nie ma jednostek to cel rani?
b) Wybuch - zadaje obrażenia celowi. To, że są jednostki wroga nie ma znaczenia?
c) Taktyka - daje Skupienie na wrogi cel. Nie musi być w walce? W ten sposób uniemożliwiam użycie tej jednostki, czy on dalej może zaatakować? Czy mogę dać Skupienie w ten sposób komuś, kto ma już 1 żeton?


3a) Nie. Jedynie na końcu zwycięskiego ataku sprawdza się ewentualną obecność wrogich jednostek. Jeśli ich nie ma, można zadać 1 obrażenie celowi za brak oporu.
3b) Nie ma znaczenia
3c) Nie musi być w walce; Można w ten sposób uniemożliwić atak jednostce, która za chwilę ma uderzyć; Można dowolnie obdzielać jednostki żetonami skupienia, nawet jezeli już jakieś na sobie mają.

Cytat:
4. Osłony - jeżeli atakuje mnie Wróg A, który może mi zadać 2 obrażenia (ma dwa symbole Pistoletu), to Osłona blokuje tylko 1 z nich, czy oba?


4. Każdy żeton Osłony neguje tylko jedno obrażenie.

Cytat:
5. Czy mogę przełożyć kartę Przypisania do Mocy z jednej karty na inną?


5. W normalnym trybie — nie. Dopiero działanie niektórych kart to umożliwia.

Cytat:
6. Co oznacza Ograniczenie zasobów Frakcji? Na którejś z kart jest, że ignoruje to. Mogę się mylić jak to brzmi dokładnie.


6. Każda z kart Frakcji domyślnie może korzystać tylko z zasobów kart Celów, kart neutralnych (np. Biblioteka Sithów) oraz ze swoich kart frakcyjnych (ten sam symbol po lewej stronie karty). Np. nie można użyć zasobów Admirała Mottiego do wystawienia Boby Fetta.
 
     
Lord Kris 

Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 56
Skąd: Wlkp.
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Podczas walki o przewage gdy dochodzi do remisu to gracz broniący się wygrywa rundę.
Pyt brzmi: czy można coś z tym zrobić, zareagować itp!?
_________________
Bazinga.
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 27
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 237
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016   

Co do Ograniczenia zasobów Frakcji, to działa to trochę inaczej. Każda karta ma swój koszt. Płacąc koszt zagrania karty, przynajmniej jeden wydany zasób musi odpowiadać frakcją zagrywanej karcie (np. płacąc 3 za Ackbara, przynajmniej jeden zasób musi być z karty Rebelii, pozostałe mogą być neutralne bądź Jedi/Przemytników). Jeśli jakiś efekt w grze pozwala ci ignorować ograniczenia zasobów frakcji... cóż, możesz za dowolną kartę płacić dowolnymi zasobami xD

Na przegraną walkę o przewagę możesz zareagować tylko smutkiem, irytacją lub kartą, która będzie miała tekst "Reakcja: Po tym, jak przegrasz walkę o przewagę bla bla bla" ;) Nie kojarzę na szybko takiej karty :)



zuza213 napisał/a:
Shantruin napisał/a:
Jeżeli model uderza to zostaje skupiony, chyba że inna zasada mówi inaczej - tak więc czy jest to Chewie z kuszą czy Trandoshanie to skupienie leci.


i zawsze tak jest?


Chyba że efekt jakiejś kart mówi wyraźnie, że skupienia się nie kładzie ;)
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Lord Kris 

Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 56
Skąd: Wlkp.
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016   

Shantruin napisał/a:

Na przegraną walkę o przewagę możesz zareagować tylko smutkiem, irytacją lub kartą, która będzie miała tekst "Reakcja: Po tym, jak przegrasz walkę o przewagę bla bla bla" ;) Nie kojarzę na szybko takiej karty :)

Czyli coś jest na rzeczy :wink: Dzięki za inf.
_________________
Bazinga.
 
     
Lord Kris 

Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 56
Skąd: Wlkp.
Wysłany: Sob 05 Lis, 2016   

Pyt brzmi - kiedy chcę poświęcić kartę to muszę ją mieć na stole czy mogę ją zrzucić bezpośrednio z ręki?!
_________________
Bazinga.
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 27
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 237
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 24 Lis, 2016   

Karta musi być w grze, tj. na stole.
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Brat Vincenty 

Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 7
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017   

Mam pytanie odnośnie celu szumowin - Rzuceni na pożarcie. Akcja - Odrzuć kartę schwytaną pod tym celem aby usunąć 1 obrażenie z tego celu. Następnie dobierz kartę.


Czy odrzucona w ten sposób z pod tego celu Leia Organa może z powrotem zostać pod niego schwytana ... o tak w kółko ??


Dla przypomnienia Leia Organa - gdy ta jednostka opuszcza grę zostaje schwytana pod wybranym celem.
 
     
Vilk 


Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Leia Organa, będąc schwytaną pod celem, nie znajduje się w grze. Taki status mają karty zagrane na stół. Zatem nie można uskutecznić takiego kołowrotka.
 
     
Brat Vincenty 

Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 7
Wysłany: Sob 02 Wrz, 2017   

Ile wynosi rezerwa w scenariuszach - dla ciemnej strony w "zadanie Jerjerroda" i dla jasnej w "Polowanie na skywalkera" ?? Nie używa się kart stronnictw , ale czy nie jest to standardowe 6 ??
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 14