galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niejasna instrukcja
Autor Wiadomość
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7175
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

zabita postać trafia na stos zabitych właściciela ;)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98
pbf 123 - Lannister
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 232
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016   

Wybacz, ale to wciąż nie jest odpowiedź na moje pytanie. :)
Ja chciałem się upewnić, że zgadzacie się z moją interpretacją, że mimo iż postać jest na moim stosie zabitych, to mogę wystawić drugą kopię tej karty.
Trochę ciężko tego pilnować (pamięć jest zawodna ;) więc rozgrywkę powinno się opierać na tym co można sprawdzić) i takie sytuacje mogą powodować nieporozumienia, zwłaszcza podczas turniejów, ale swój wniosek opieram na stwierdzeniu: "uznaje się, że karta została umieszczona w strefie poza grą tego przeciwnika".
 
     
barney72 

Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016   

W sytuacji, którą opisałeś postać trafia na Twój stos zabitych, co skutecznie blokuje możliwość wystawienia jej kopii.
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 232
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016   

Ale przecież "na potrzeby wszystkich powiązanych zdolności kart i efektów ramowych uznaje się, że karta została umieszczona w strefie poza grą tego przeciwnika, a jedynie fizyczne umieszczenie karty zostaje zmienione".
Chyba, że nie rozumiem określenia "efekt ramowy". Czy mobilizacja nie jest efektem ramowym?
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 232
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016   

Hmm... Poszukałem trochę i znalazłem takie definicje:
Wydarzenie ramowe to obowiązkowe zdarzenie, występujące w strukturze rozgrywki. Efekt ramowy to efekt, który występuje w wyniku rozpatrzenia wydarzenia ramowego.

Może jednak mobilizacja nie jest efektem ramowym...
W takim wypadku zacytowana uwaga nie dotyczy mobilizacji, czyli faktycznie chyba nie można wystawić kopii.
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7175
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016   

w zasadach jest zapis że nie możesz wystawić karty jeśli znajduje się na Twoim stosie zabitych ;)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98
pbf 123 - Lannister
 
     
MagicznyBard 
Gracz doświadczony


Wiek: 28
Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

W większości przypadków, będzie to kwestia dogadania się wraz z innymi graczami, ale interpretacja wydaje się być jak najbardziej słuszna.
 
     
SzakulFirsty 

Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 26
Wysłany: Pon 23 Maj, 2016   

Witam, istnieje całe mnóstwo Kart wymagające byśmy klękneli Kartą stronnictwa aby ich użyć. Kartę stronnictwa ma się tylko jedną, i kiedy klęknie się nią raz, reszta kart staje się bezużyteczna. Stąd moje pytanie. Czy karta stronnictwa również wstaje wtedy kiedy inne karty, i można nią klękać w zasadzie ile razy się chce, czyli raz na cykl. Czy też może jednak raz na całą grę?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7175
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon 23 Maj, 2016   

na koniec tury wstają wszystkie karty, chyba że jakaś karta powoduje, że coś wstać nie może (np. Stannis Baratheon)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98
pbf 123 - Lannister
 
     
zmazmazik 
Ja

Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017   

Witam.

Mam pytanie odnośnie kart Miejsce np Czarny zamek z tali Nocnej straży daje możliwość powstania postaci + 2 siły - Tą kartę mogę używać co rundę? Nie odrzucam jej po pierwszym użyciu? Wydaje mi się że nie... i co np przeciwnik ma zrobić żeby się jej pozbyć?
_________________
Ja to Ja.
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 232
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Żadnych zmobilizowanych kart nie odrzucasz "po użyciu". Odrzuca się tylko wydarzenia.
Z zasady wszystkie akcje można wykonywać dowolną ilość razy. Czarny Zamek ma tylko takie ograniczenie, że musi stać, bo wymaga klęknięcia do wykonania swojej akcji. Jeśli będziesz miał kartę, która go podniesie (np. Doświadczony Budowniczy), to możesz w jednej rundzie nawet kilka razy go użyć.

Miejsca mogą być usuwane tylko za pomocą specjalnych efektów kart. W zestawie podstawowym jest wydarzenie "W ogień". Potem pojawiło się jeszcze trochę kart działających na miejsca. Greyjoyowie mają swoje zabawki, Starkowie mają dodatek Zamrożona Bryła, który czyści tekst "obdarowanego" miejsca (analogicznie do Makowego Mleka działającego na postacie), jest fabuła Polityczna Katastrofa, która każdemu graczowi usuwa większość miejsc (jak Dziki Ogień dla postaci).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13