galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
GoT 2ED+ Lądowanie Aegona
Autor Wiadomość
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   GoT 2ED+ Lądowanie Aegona

Temat powstał w celu zebrania uczestników i wyjaśnienia zasad. Po zebraniu chętnych będzie otwarty inny wątek.

Mapa wykorzystana w #132 (w tej grze nie obowiązywała zasada lotu smoków i Duskendale):
https://drive.google.com/open?id=1YeZvR4yRIt2h-cAcP4KgkCBHH5rtfuFcUtJ37Uz8a-o

Uczestnicy #132:
1. Germanus
2. eSzopiklon
3. lukipeki
4. gamaliel
5. Baldur
6. Diablord
7. Richtus
8. Kamcyk

Ważniejsze różnice w stosunku do podstawowej wersji GoT 2ED:
1. Brak Greyjoyów, Tyrellów, Baratheonów, zamiast tego występują rody: Hoare, Gardener, Durrandon, Arryn i Targaryen. Wprowadzono w związku z tym nowe karty rodów i nowy podział mapy.
2. Karty Kryzysu zamiast kart Dzikich. Karty kryzysu rozpatruje się wyłącznie w sytuacji, gdy w III talii w Fazie Westeros pojawi się zdarzenie "Kryzys".
3. Limit dostępnych jednostek Rycerzy wynosi 6, a Statków 7 (o 1 więcej niż w oryginalnej 2 edycji).
4. Do gry zostaje wprowadzona jednostka Smoka o sile 3. Większość zasad dotyczące tej jednostki została zapożyczona z dodatku Matka smoków. Czyli: Smoka należy traktować jako jednostkę lądową. Rozpatrując Rozkaz Marszu Smokiem, gracz może wykonać nim normalny ruch lub polecieć. Aby skorzystać z lotu, gracz przesuwa Smoka na dowolny obszar lądowy. Jeśli Smok przesunie się na obszar lądowy zawierający jednostki wroga, rozpocznie bitwę (zgodnie z normalnymi zasadami). Jednostki inne niż Smoki muszą stosować się do normalnych zasad Marszu. Jednostki Smoków podlegają normalnym zasadom odwrotów (muszą wycofać się na obszar, z którego przybyły, mogą wycofywać się transportem morskim itd.). Smoki mogą być wybrane jako straty. Podczas odwrotu Smoki nie mogą latać (oprócz sytuacji, kiedy zostaną zmuszone do odwrotu na obszar, z którego przyleciały). Dodatkowo: Smoka można werbować tylko w bardzo rzadkim wypadku, gdy gracz kontroluje wszystkie trzy tory wpływów lub w wyniku jednego ze zdarzeń z talii Kryzysu. Limit jednostek Smoków wynosi 3 i zwerbowanie go to koszt 2 punktów rekrutacji. Nie jest możliwa zamiana jednostki Piechurów na Smoka po wydaniu 1 punktu rekrutacji.
5. Targaryen na początku drugiej rundy ustala jedno zdarzenie Fazy Westeros (z I lub II talii); reszta kart trafia pod spód w losowej kolejności.
6. Jeśli Targaryenowie kontrolują Duskendale, mogą w dowolnym momencie gry odrzucić określoną liczbę żetonów władzy i dodać zamek do tego obszaru, zmieniając jego nazwę na Aegonfort. Koszt budowy zamku w pierwszej rundzie wynosi 20 żetonów i zmniejsza się o 2 z każdą kolejną rundą.

Jeśli macie uwagi co do opisu kart rodu lub innych elementów gry, to możecie się nimi podzielić w tym wątku lub w pw.
Co do tempa gry, mile widziana codzienna aktywność lub uprzedzenie wcześniej, że kogoś ma nie być.

Nowa mapa:
https://docs.google.com/drawings/d/1jE1VxxkjSq-Rtie04VTMZ7qrIIKY23CxnKtY3N1vNCw/edit
Ostatnio zmieniony przez Ril Wto 10 Lis, 2020, w całości zmieniany 31 razy  
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

piszę się
 
     
gamaliel
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

Moge zagrac
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Chętnie dołączę do gry i przetestuję tę wersję.

Dodam jedynie, że jeszcze nigdy nie grałem w wersję przez forum, także będę w tym względzie początkującym graczem, wobec czego liczę na zrozumienie ;)
 
     
Diablord
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Też chętnie dołączę do gry. Tak jak Baldur, nie mam doświadczenia w grze na forum.
 
     
Richtus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Cześć, zapiszcie mnie proszę.
 
     
Kamcyk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Hej jestem chetny do grania
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Dzięki, że dołączyliście. Za chwilę rozlosuję rody i założę wątek z grą. :-) Mam nadzieję, że to będzie dobra okazja do wypróbowania nowych taktyk, niedostępnych w zwykłej grze GoT.

Jeśli ktoś nie zdążył się zgłosić, a chciałby spróbować to może się odmeldować w tym wątku. Druga gra pewnie też kiedyś będzie. :wink: A w zasadzie trzecia, bo w jedną już graliśmy rok temu.
 
     
Richtus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Z racji dłuższej nieobecności na forum przejrzałem nowości ze zdwojoną uwagą i mam pytanko do karty rodu Brandon Snow [2] Podczas tej bitwy możesz dodać do tej karty jeden symbol fortyfikacji lub natychmiast anulować wszystkie zdolności tekstowe zapisane na karcie Rodu przeciwnika
Czy dobrze rozumiem, że decyzja co do tego czy używamy wieżyczki czy kasujemy zdolność następuje już po odkryciu kart Rodu w bitwie?
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Richtus napisał/a:
Z racji dłuższej nieobecności na forum przejrzałem nowości ze zdwojoną uwagą i mam pytanko do karty rodu Brandon Snow [2] Podczas tej bitwy możesz dodać do tej karty jeden symbol fortyfikacji lub natychmiast anulować wszystkie zdolności tekstowe zapisane na karcie Rodu przeciwnika
Czy dobrze rozumiem, że decyzja co do tego czy używamy wieżyczki czy kasujemy zdolność następuje już po odkryciu kart Rodu w bitwie?

Karty rozpatruje się zawsze po odkryciu. W pierwszej kolejności należy rozpatrzyć kartę z napisem "natychmiast"*. Jeśli na obu występuje taki zapis, decyduje kolejność na Tronie.

ed: *a raczej z zapisem "anuluj" lub "zignoruj" (cytowałem z pamięci)

Cytat:
Podczas rozgrywki zdarzą się sytuacje, kiedy dokładna kolejność
rozpatrzenia kart Rodu będzie mieć znacznie. W sytuacji spornej
należy zastosować się do poniższych zasad:
1. Najpierw rozpatruje się zdolności „Zignoruj” i „Anuluj”,
zgodnie z kolejnością rozgrywki (kolejnością na torze
Żelaznego Tronu).
2. Wszystkie pozostałe specjalne zdolności rozpatruje się zgodnie
z kolejnością rozgrywki (kolejnością na torze Żelaznego Tronu).
3. Po ustaleniu wyniku bitwy, wszystkie zdolności „Jeśli
wygrałeś/przegrałeś tę bitwę…” rozpatruje się zgodnie z
kolejnością rozgrywki (kolejnością na torze Żelaznego Tronu).
Zanim gracze przejdą do rozpatrywania drugiej z kart, powinni
zastosować się całkowicie do specjalnej zdolności pierwszej karty.
Ostatnio zmieniony przez Ril Pon 11 Gru, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Link do wątku gry
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Pytanie co do mapy:

czy dobrze rozumiem, że Orle Gniazdo jest tak usytuowane, że można do niego przejść jedynie z Krwawej Bramy? I czy działa to w dwie strony - czyli z Orlego Gniazda również mogę bezpośrednio przemieścić jednostki tylko do Krwawej Bramy?
 
     
Richtus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Jeśli dobrze widzę, to możesz też ruszać do/z Doliny Arrynów, natomiast Bliźniaki, Trident i Paluchy są oddzielone nieprzekraczalnymi górami.
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Faktycznie, teraz to dojrzałem. Dzięki!
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Kolejne pytanie - gramy w wersję z Tides of Battle czy bez?

Edit:
Pytanie nr 3:

Czy przystępując do licytacji nad kartą Kryzysu gracze znają wcześniej jej treść? Czy też licytacja odbywa się "w ciemno", a treść karty Kryzysu ujawniana jest dopiero po licytacji?
Ostatnio zmieniony przez Baldur Pon 11 Gru, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13