galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 110
Wysłany: Sob 03 Mar, 2018   

@up:

Oczywiście że możesz, ale nie wiem, co rozumiesz przez stwierdzenie że "2exp" jest lepszą wersją "1exp". Są to dwie różne zdolności.

"2exp" umożliwia ci przecież atak z pola twojego kamienia, a "1exp" rozwalanie kamienia i w efekcie atak obszarowy. Kombinowany atak jest jak najbardziej dozwolony, tym bardziej, że informacja o obieraniu za cel ataku kamienia jest już na karcie kamienia zawarta.

Ja mam do kamieni inne pytanie:
Kamienie są traktowane jak przeszkody. Jak to się ma do traktowania ich jako figurki bohaterów? Czy np taki gobliński łucznik może przez nie przechodzić tak jak przez figurki bohaterów? Czy może zawsze traktuje je się jako przeszkody, ale można atakować te przeszkody?
 
     
Berni77 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 04 Mar, 2018   

Ja je zawsze rozpatruję jako przeszkody, które można po prostu zaatakować.
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 85
Wysłany: Sro 14 Mar, 2018   

Dzięki za info o Kamieniu Ndl - wiem że sa to dwie różne zdolności ale jedna jest strzałem od bohatera w druga z KAMIENIA
Chodziło o to czy Kamień może ZAATAKOWAĆ SAM SIEBIE - z tej 2exp zdolności. |
Już ustaliliśmy że może (choć nie jest to napisane w zdolności).



Pytanie odnośnie przygody SPADKOBIERCY KRWI - "URTHKO POWSTAJE"

Czy Lord Merick Farrow podnosząc jeńca zużywa akcję? W tłumaczeniu znów olali taki istotny szczegół. Wyraźnie za to napisali żeby wywalić go w otchłań zużywa 1p ruchu.

"Za każdym razem kiedy Lord MF wchodzi na puste pole, które sąsiaduje z jeńcem, może podnieść tego jeńca"
 
     
JanMarian

Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 19
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018   

mplysy napisał/a:


Czy Lord Merick Farrow podnosząc jeńca zużywa akcję? W tłumaczeniu znów olali taki istotny szczegół. Wyraźnie za to napisali żeby wywalić go w otchłań zużywa 1p ruchu.

"Za każdym razem kiedy Lord MF wchodzi na puste pole, które sąsiaduje z jeńcem, może podnieść tego jeńca"


Aż sparwdziłem w wersji angielskiej - tam też nie ma nic powiedziane o akcji, więc podejrzewam że nie zużywa to akcji ani niczego innego.
 
     
mizu

Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 03 Maj, 2018   

Czy przy 3 graczach gdy rozmiar grupy Meriota jest 1 mistrz (czerwona figurka) mroczny władca po zagraniu karty wsparcie http://descent2e.wikia.com/wiki/Reinforce może wstawić na planszę dodatkowo 2 figurkę Meriota białą/minions ? Czy też przed tym ruchem blokuje go ilość graczy i limit grupy meriota?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 149
Wysłany: Pią 04 Maj, 2018   

mizu napisał/a:
Czy przy 3 graczach gdy rozmiar grupy Meriota jest 1 mistrz (czerwona figurka) mroczny władca po zagraniu karty wsparcie http://descent2e.wikia.com/wiki/Reinforce może wstawić na planszę dodatkowo 2 figurkę Meriota białą/minions ? Czy też przed tym ruchem blokuje go ilość graczy i limit grupy meriota?
Masz odpowiedź pod wrzuconym przez siebie linkiem. "up to the group limit" czyli w opisanym przez Ciebie przypadku nic nie wystawi.
 
     
piotrest 


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 112
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sro 09 Maj, 2018   Wsparcie MW

Dopiero zaczynam grać w Descent i mam lamerskie pytanie odnośnie karty MW Wsparcie: czy umieszczam figurki potworów do limitu wielkości grupy czy za cały zestaw? mam np. 1 pomniejszego a limit jest 2. Umieszczam 1 czy 2?

oraz zdolności Avrica Świetlistego - bohaterowie mogą się leczyć podczas swoich ataków czy ataków potworów?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 149
Wysłany: Sro 09 Maj, 2018   Re: Wsparcie MW

piotrest napisał/a:
Dopiero zaczynam grać w Descent i mam lamerskie pytanie odnośnie karty MW Wsparcie: czy umieszczam figurki potworów do limitu wielkości grupy czy za cały zestaw? mam np. 1 pomniejszego a limit jest 2. Umieszczam 1 czy 2?
1.
Czy na karcie nie jest napisane że do limitu grupy? (Sprawdzam tekst oryginalny, nie mam jak wygodnie sprawdzić tłumaczenia.)
A w ogóle to jest bardzo dobrym pomysłem przytaczanie tekstu karty o którą się pyta.
 
     
piotrest 


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 112
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sro 09 Maj, 2018   Re: Wsparcie MW

Krzysiek napisał/a:
piotrest napisał/a:
Dopiero zaczynam grać w Descent i mam lamerskie pytanie odnośnie karty MW Wsparcie: czy umieszczam figurki potworów do limitu wielkości grupy czy za cały zestaw? mam np. 1 pomniejszego a limit jest 2. Umieszczam 1 czy 2?
1.
Czy na karcie nie jest napisane że do limitu grupy? (Sprawdzam tekst oryginalny, nie mam jak wygodnie sprawdzić tłumaczenia.)


„Wsparcie”: Tekst karty powinien brzmieć: „Zagraj tę kartę na końcu
swojej tury i wybierz potężnego potwora na planszy. Umieść tyle figurek
pomniejszych potworów z tej grupy potworów, ile wynosi limit wielkości
tej grupy. Te potwory można umieścić na dowolnym pustym polu, ale nie
bliżej niż w promieniu 3 pól od jakiegokolwiek bohatera”.

Jak dla mnie może być jedno i drugie.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 149
Wysłany: Sro 09 Maj, 2018   Re: Wsparcie MW

piotrest napisał/a:
Umieść tyle figurek pomniejszych potworów z tej grupy potworów, ile wynosi limit wielkości tej grupy.
Takie sformułowanie faktycznie jest mylące.
Na oryginalnej karcie jest "up to the group limit" a nie "equal to the group limit".
Czyli umieszczasz tylko tyle pomniejszych ile brakuje do wypełnienia limitu. A nie "tyle ile wynosi limit".
Tekst w polskiej wersji powinien brzmieć np. tak: "Umieść figurki pomniejszych potworów z tej grupy potworów do limitu wielkości tej grupy."
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 85
Wysłany: Sro 09 Maj, 2018   

Witam,

Jesteśmy świeżo po rozegraniu "Saradyn w płomieniach" wśród bohaterów był geomanta.
Wszyscy bohaterowie w jednej chwili wyskakują poza krawędź - wraz z nimi wilk życia 3 (władca zwierząt) i kamienie geomanty - dwa kamienie po 2 życia każdy.

Pytanie
w jakiej kolejności spadają? W scenariuszu napisano że pierwsi pojawiają się bohaterowie a potem potwory.
Czy kamienie geomanty które traktujemy jak przeszkody spadają? Bo wilk jest traktowany jak figurka więc spada.
Ale czy kamienie geomanty spadają? Jeśli tak to czy od razu się rozbijają(koszt upadku to 2 obrazenia)? Jeśli nie gina odrazu to czy mogą zająć miejsca (wyznaczone specjalnie) co spowoduje że bohaterowie pojawia się o kilka kratek dalej? Czy pierwsi spadają bohaterowie a po nich ich chowanie? Więc to bohaterowie zajmują wyznaczone miejsca A chowańce te oddalone?
  
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 85
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018   

Kolejne pytanie dotyczy scenariusza "lochy khinn "DRugie spotkanie oraz zagrania tam Kobold-ów

czy jeśli z alarmu wchodzi grupa koboldów to wchodzi cała grupa? czy tylko bossowie?
Przy minionach jest zapis SKROMNE POCZĄTKI - tego potwora nie umieszcza się na planszy w fazie przygotowań do gry.
Jak zakwalifikować w tym scenariuszu podniesienie alarmu? gdzie jest tylko zapis
"umieszcza 1 otwartą grupę na kafelku wyjścia"

kolejne pytanie
Którędy bohaterowie mają opuścić planszę niosąc wiadomość?? gdzie pojawia się wsparcie? Gdzie pojawiają sie grupy z alarmu?
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 12