|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
koniec rundy |
Autor |
Wiadomość |
toleslawek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Lis, 2018 koniec rundy
|
|
|
Cześć,
kupiłem tę grę i zacząłem oswajać się z zasadami. Niby wszystko jasne ale mam kilka pytań.
1) Co po zakończeniu rundy? Mam przykładowo 4 karty na ręce, ilość rezerwy również 4 i trzy karty które wstały. Czy w nowej rundzie te wszystkie karty wrzucam do talii dobieranych i ponownie losuję 7 kart, czy te trzy karty stojące dalej mi stoją i tylko dobieram trzy karty do czterech pozostałych z poprzedniej rundy? Trochę to pogmatwane jak dla mnie.
2) Karty kontrolujące to są te które są odsłonięte, tak? a nie te które mam na ręce?
3) np. Sansa Stark wstając daje mi żeton władzy. To mogę ten żeton otrzymać w fazie mobilizacji, czyli np. wystawiam tą kartę do gry, i ona wchodzi klęcząc, kolejny ruch wstaje i biorę żeton władzy, czy tylko w fazie wyzwań moge ją użyć?
dzięki wielkie za pomoc
pozdrawiam
tolesalwek |
|
|
|
|
Corran [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2018
|
|
|
1) Z tym co zostało na koniec rundy zaczynasz nową rundę (w fazie podatków tracisz wszystkie pieniądze i karty przekraczające wartość rezerwy). Na początku każdej rundy, po fazie fabuły (także w pierwszej rundzie) dobierasz dokładnie 2 karty. Tylko na początku zaczynasz z siedmioma kartami, ale to jest podczas przygotowania - jeszcze przed pierwszą rundą.
Dobierane karty nie mają nic wspólnego z tym czy karty na stole stoją czy klęczą (zazwyczaj wstają, ale bywają efekty kart, które to ograniczą).
2) Pewnie chodzi o "kontrolowane". Tak, to są te na stole (nie muszą być odsłonięte - np. Arya Stark wchodzi do gry z duplikatem w postaci zakrytej karty - ten duplikat też jest kontrolowany przez gracza, który wystawił Aryę). Zazwyczaj są to te karty te, które zmobilizowałeś (nawet jeśli to był dodatek dołączony do cudzej postaci, np. Makowe mleko), chyba, że za pomocą specjalnych zdolności przejmiesz kontrolę nad cudzą kartą.
3) Jeśli postać klęczy (jak sam zauważyłeś Sansa wchodzi do gry klęcząc), to nie można nią po prostu wstać jako "kolejny ruch". Postacie wstają z zasady wyłącznie w fazie wstawania (pod koniec rundy) i dopiero wówczas otrzymasz żeton władzy. Czyli nie od razu podczas mobilizacji, ale także nie podczas wyzwań. Są też specjalne efekty kart, które umożliwiają wstanie w innej fazie (np. reakcja Roba Starka, która zazwyczaj jest odpalana w fazie wyzwań, ale nie jest do niej ograniczona). |
|
|
|
|
|
|