galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Zawojak napisał/a:
Kiedy śledztwo jest zakończone ? Podaje nam to aplikacja?
Tak, jeśli zostaną spełnione odpowiednie warunki, aplikacja poinformuje, czy śledztwo zakończyło się porażką, czy sukcesem i wyświetli odpowiednie zakończenie (zwykle są 3-4 możliwe zakończenia).

Wyjątkową sytuacją jest śmierć badacza. W takim przypadku musimy zaznaczyć w menu, że zginął badacz, żeby aplikacja wiedziała, że została już tylko jedna tura do końca.
_________________
Moje planszówki
 
     
SnaQ


Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 7
Skąd: Zakopane
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

W aplikacji zaznaczamy śmierć badacza gdy ta jedna tura już minie. Od razu wyświetla się wtedy zakończenie.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Faktycznie! Nie wiem, dlaczego zapamiętałem, że robiło się to natychmiast po śmierci badacza.
_________________
Moje planszówki
 
     
Screwdriv 

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 2
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018   

Posiadłość 2 edycja... Pytanie o rozszerzanie się ognia.
"Jeśli choć jedno pole zawiera Ogień, należy umieścić żeton Ognia na jednym, dowolnym polu, sąsiadującym z polem zawierającym Ogień"
1. zakładamy że mam 2 pola z ogniem, ogień rozniesie się o kolejne 2 pola, czy jedno?
2. ogień przechodzi przez drzwi? przez ściany widziałem że już było pisane że nie.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018   

Ad. 1)
Zawsze tylko jedno. Należy umieścić żeton "na jednym polu", a nie "na jednym polu za każde płonące pole".


Ad. 2)
Istotne jest to, kiedy efekty mogą oddziaływać na sąsiadujące pole. Jeśli zerkniesz do księgi zasad pod hasła "ściana" i "drzwi, to wszystko stanie się jasne.

Może się rozprzestrzeniać przez drzwi.
Nie może się rozprzestrzeniać przez ściany.
_________________
Moje planszówki
 
     
mattcauthon

Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 15
Wysłany: Pią 16 Lis, 2018   

#posiadlośćszaleństwa
- postać jest ranna
- postać jest na polu z potworem
- postać chce się poruszyć wiec musi zrobić test uniku
-test się nie powiódł i akcja rozstała zmarnowana
Pytanie : czy postać może jeszcze raz wykonać akcje ruchu czy zaliczamy zmarnowaną akcje jako ten jedyny raz kiedy możesz się poruszyć będąc rannym?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 17 Lis, 2018   

Nie może, wykonała już akcję ruchu. Po prostu akcja została przerwana, nie zapewniając efektów.
_________________
Moje planszówki
 
     
Mrok pożogi

Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 3
Wysłany: Czw 06 Gru, 2018   

Czesc, prosze o pomoc. W 2 ed posiadlosci w zasadach nie do konca rozumiem kwestie akcji ruchu. Z instrukcji wynika ze kazdy badacz moze wykonac 2 akcje i jedna z akcji moze byc ruch, z czego na jedna akcje ruchu badacz mkze poruszyc sie o dwa pola, czyli jesli wykorzystam 2 akcje na ruch to moge poruszyc sie o 4 pola w jednej swojej turze?

Nie rozumiem tez zapisu ze w czasie ruchu mozna wykonac akcje a potem dokonczyc ruch, bo z tego by wynikalo, ze wykorzystujac akcje na ruch, mozna tez np eksplorowac, mimo ze akcja eksploracji kosztuje akcje
Ostatnio zmieniony przez Mrok pożogi Czw 06 Gru, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 06 Gru, 2018   

Akcja ruchu daje ci 2 "punkty ruchu".

Jeśli jako pierwszą akcję wybierzesz akcję ruchu, nie musisz zużywać obu punktów ruchu, zanim wykonasz swoją drugą akcję. Dozwolone jest wydanie jednego punktu ruchu, następnie wykonanie drugiej akcji, po czym wydanie drugiego punktu ruchu. Innymi słowy możesz wcisnąć inna akcję "w środku" akcji ruchu.

Jeśli zużyjesz obie akcje na ruch, to oczywiście będziesz miał 4 punkty ruchu do wykorzystania.
_________________
Moje planszówki
Ostatnio zmieniony przez sirafin Czw 06 Gru, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Mrok pożogi

Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 3
Wysłany: Czw 06 Gru, 2018   

sirafin napisał/a:
Akcja ruchu daje ci 2 "punkty ruchu".

Jeśli jako pierwszą akcję wybierzesz akcję ruchu, nie musisz zużywać obu punktów ruchu, zanim wykonasz swoją drugą akcję. Dozwolone jest wydanie jednego punktu ruchu, następnie wykonanie drugiej akcji, po czym wydanie drugiego punktu ruchu. Innymi słowy możesz wcisnąć inna akcję "w środku" akcji ruchu.

Jeśli zużyjesz obie akcje na ruch, to oczywiście będziesz miał 4 punkty ruchu do wydania.


Wielkie dzieki za pomoc. Czyli przyklad. Zaczynam ture i jestem w pomieszczeniu ktore ma 2 pola, na drugim polu w pomieszczeniu jest znak zapytania. 1- zaczynam ture i pierwsza akcje wykorzystuje na ruch i ide o jedno pole w kierunku znaku zap., druga akcja to odkrycie znaku zapytania i potem "dokanczam pierwsza akcje" cofajac soe np o 1 pole w pomieszczeniu?
Ostatnio zmieniony przez Mrok pożogi Czw 06 Gru, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 06 Gru, 2018   

Dokładnie tak.
_________________
Moje planszówki
 
     
Mrok pożogi

Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 3
Wysłany: Czw 06 Gru, 2018   

Hmm. Spora roznica w odniesieniu do 1ed. Dzieki, to mi wyjasnilo bardzo duzo, bo reszta jest raczej prosta i dobrze wyjasniona. Dzieki przede wszystkim za bardzo szybka odpowiedz
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 06 Gru, 2018   

Nie ma sprawy. Fakt, że punkty ruchu można wydać dowolnie w trakcie tury, ma spore znaczenie choćby w przypadku akcji gaszenia ognia. Powodzenia w gromieniu macek ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12