galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: admin
Sro 08 Wrz, 2010
Karty Tygodnia #3 - Mistrzowska Runa Zwątpienia i Kowal Run
Autor Wiadomość
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Cze, 2010   Karty Tygodnia #3 - Mistrzowska Runa Zwątpienia i Kowal Run

Uszanowanie Wszystkim!

Jakoś się tak złożyło, że mój randomizer jest stronniczy. Najpierw postanowił zaprezentować nam dwie karty Orków, mianowicie Głazocisk oraz jego Załogę, następnie dwie karty Krasnoludów - Króla Kazadora i dzisiejszą. Chyba muszę pomyśleć o zmianie sposobu losowania karty albo mieć nadzieję, że następnym razem otrzymam kartę z niezaprezentowanej jeszcze frakcji (na przykład Chaosu). Obowiązkowo oczywiście, jedną z nich musi być jednostka, a drugą karta Wsparcia. Ano Wsparcia, tak, jak i nasza dzisiejsza karta - Mistrzowska Runa Zwątpienia.



Zanim jednak przejdę do opisu samej karty, chciałbym powiedzieć parę słów o samych runach. Kuciem run zajmują się Kowale Run. Jest to jedna z najszlachetniejszych profesji wśród Krasnoludów. Każdy Kowal Run czczony jest nie tylko z powodu swych umiejętności kucia magicznych przedmiotów o wielkiej potędze, ale również z powodu swej wielkiej mądrości oraz pracowitości. Kucie run bowiem nie jest taką prostą i szybką sprawą. Kowale Run wkładają całe swoje serce w każdą pojedynczą runę, tym samym sprawiając, iż każda runa niejako jest ich wizytówką. Między innymi dlatego też runy dzieli się na dwie grupy, na zwykłe runy oraz mistrzowskie runy. Zwykłe runy są runami, które pojawiają się na krasnoludzkich przedmiotach codziennego użytku, jak na przykład kilofy, kowadła, hełmy górnicze, czy też topory. Niektóre przedmioty mogą posiadać nawet kilka pomniejszych run, które w sumie dają jakiś potężniejszy efekt. Wykucie zwykłych run, to kwestia pracy od kilku dni do miesiąca.

Mistrzowskie runy, to z kolei coś innego. Mistrzowskie runy, to ukoronowanie pracy Kowala Run. Każdy z Kowali Run kuje swe runy, aby osiągnąć pełnię swych możliwości, tworzy coraz to nowsze runy, aby przybliżyć się do swego ostatecznego celu, jakim jest stworzenie znaku, który na zawsze wpisze jego imię w historię najważniejszych przedstawicieli swej profesji. Tworzenie mistrzowskich run bowiem nie należy do łatwych czynności. Kowal może kuć swoją runę do śmierci i jej nie wykuć. Może też zamknąć się na najbliższe 50 lat i nie zobaczyć niczego innego poza swoim kowadłem. Przedmioty z mistrzowską runą, bo nawet pomijając teorię, że na jednym przedmiocie może być tylko jedna tak bardzo potężna runa i nie powinna być zakłócana nawet poprzez zwykłe, mniejsze, runy, są niemalże artefaktami mogącymi zmienić bieg historii.

Tak, jak i nasza dzisiejsza mistrzowska runa - Runa Zwątpienia. Jej koszt, to 4+KKK. Posiada dwa symbole Siły, tym samym powiększając nam liczbę otrzymywanych zasobów podczas każdego kroku Królestwa o 2. Królestwa, czyli jedynego miejsca, do którego zagranie tej karty ma jakikolwiek sens. Runa ta ma dosyć złośliwy efekt - uprzykrza grę naszym przeciwnikom. Koszt zagrania jednostek przez przeciwnika jest większy o 1. O 1 żeton zasobów. Nie o 1 symbol lojalności zagrywanej jednostki. Przeciwnik będzie musiał więc ponieść koszta tej runy, czy tego chce, czy nie. Nie będzie mógł uniknąć uiszczenia tej dopłaty.

Czy jest więc powód wkładania tej karty do naszej talii? Zależy to od nas samych oraz naszej talii. Jeżeli naszym zamiarem jest denerwowanie przeciwnika na każdym kroku, to i owszem. Obowiązkowo 3 sztuki. Jeżeli jednak chcemy mieć zwykłą talię do wygrania, to zdecydowanie wystarczy 1 sztuka. Jak każda inna karta, tak i ta jest podatna na usunięcie jej z gry. Nie ma więc potrzeby "marnować" aż trzech slotów na denerwowanie przeciwnika kosztem osłabienia naszego potencjału. Jedna sztuka tej karty wystarczy, aby dostatecznie utrudnić życie naszemu przeciwnikowi, ale nie na tyle, aby zdecydował się poświęcić swoją kontrę na nią.

Skoro opisałem tak pokrótce kim są Kowale Run, to pomyślałem sobie, że złamię ciąg nieszczęść naszego randomizera i zaprezentuje trzecią kartę z symbolem Krasnoludów - Kowala Run. Jest on względnie tani względem swego efektu, kosztuje tylko 2+K. W zamian daje nam możliwość zwiększania żetonów obrażeń przydzielanych podczas kroku Pola Bitwy. Co najważniejsze, możemy tej akcji użyć wielokrotnie podczas naszej tury, za każdym razem płacąc dwa żetony zasobów. Jeżeli więc mamy nadmiar żetonów zasobów, z którymi i tak nie mamy co zrobić, to inwestycja w Kowali run jest jak najbardziej zasadna. Wspomnieć też należałoby o innych parametrach Kowala. Posiada jeden punkt Siły i tyleż samo Wytrzymałości. Nie są one jakoś zbyt bojowe, ale także i sam Kowal nie jest przeznaczony do tego, by walczył. A dodatkowa karta na ręku co krok Misji, to nie za dużo, ale i nie za mało.

Jak już wcześniej wspomniałem, jeżeli mamy dużo żetonów zasobów, to warto się nad tą kartą zastanowić. Dodatkowy żeton obrażeń nigdy nie jest zły, zwłaszcza, że jego źródło jest względnie nietykalne. Jeżeli więc miałbym grać na tej karcie, to grałbym na trzech jej sztukach. Coby zawsze w grze znajdowała się przynajmniej jej jedna kopia.

Na dzisiaj powoli już kończymy. Przedstawione zostały dwie karty Krasnoludów, wierzę, że następnym razem los nam będzie bardziej sprzyjał i będziemy mieli okazję zobaczyć karty również i z innych frakcji. A póki co, to gorące "Cześć" dla wszystkich czytelników.

Cześć!
 
 
Sewhoe
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Cze, 2010   

Prezentacja wyśmienita, zaś na przyszłość proponuję zastąpić randomizera "niewidzalną reką Nemomona" i wybrać coś z frakcji Chaosu, tudzież Imperium :)
 
 
Sxk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Cze, 2010   

No po prostu zaraz zwariuje, chcę zobaczyć wszystkie karty :D wszystkie od razu :D Wydawajcie to Wydawajcie!!!
 
 
Ajgor
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Cze, 2010   

Tak, tak - Szaleństwo! :)

Nemomon - Odstaw Randomizera! :D
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lip, 2010   

Grafiki przecudowne. Moje krasnoludzkie serce się raduje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14