|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytanie o zasady |
Autor |
Wiadomość |
jax [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2005
|
|
|
Browarion napisał/a: |
ad.2 o ile mi wiadomo tak, TY możesz dobrac druga taką samą dzielnicę
|
Mam tu poważne wątpliwości, bo przy Czarodzieju jest napisane wprost że łamie zasadę i że gracz może mieć dzięki niemu 2 takie same dzielnice a przy Dyplomacie nie ma takiego stwierdzenia. Dlatego skłaniam się do tego że dzieki Dyplomacie nikt nie może mieć 2 takich samych dzielnic.
Browarion napisał/a: |
ad.3 chyba żle graliście - przecież wykładasz karty W KOLEJNOŚCI, a Kupiec jest przed Biskupem, więc zawsze wykładasz najpier Kupca.
Natomiast potem Biskup i tak chroni przed Generałem - przecież masz jedno miasto!!
ad.4 vide ad.3
|
Browarionie - Biskupa wykładasz przed Kupcem a Cesarza przez Alchemikiem. Zechciej sprawdzić w instrukcji. |
Ostatnio zmieniony przez jax Pią 30 Gru, 2005, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jax [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2005
|
|
|
raskoks napisał/a: | szkoła magii nie liczy się w ten sposób na końcu(taką zdolność ma nawiedzone miasto).
|
też mi się tak wydaje (bo na karcie Szkoły Magii nie ma nic napisane o końcu gry) - ale wolę się upewnić |
|
|
|
|
raskoks [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Gru, 2005
|
|
|
pytanko :zlodzij okrada opata,opat pobiera podatek? dobra kolejnosc czy zla? |
|
|
|
|
Misiołak [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Gru, 2005
|
|
|
Złodziej okrada wybraną postać w chwili, gdy ta się ujawnia - przed wykonaniem jakichkolwiek działań. |
|
|
|
|
szawek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2006
|
|
|
Witam
Mam pytanko dotyczące Magika.
Rozumiem po lekturze instrukcji, że wymiana kart z innym graczem dotyczy wszystkich kart na ręce, a więc także kart postaci.
Chciałem się upewnić, że następująca sytuacja jest zgodna z zasadami (przy 2 graczach):
Przeciwnik ma zabójcę (złodzieja) i chce zabić (okraść) króla (którego ja akurat mam) lub którąś z następnych postaci. Ja mam magika i zamieniam karty z przeciwnikiem. Wtedy on staje się posiadaczem rzeczonego króla który ma być zgładzony (okradzony). Czy wtedy nowy posiadacz króla traci turę (złoto), czy ja coś pokręciłem? |
|
|
|
|
uiek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2006
|
|
|
magik powoduje wymianę kart dzielnic, a nie kart postaci |
|
|
|
|
szawek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2006
|
|
|
Dzięki
Spodziewałem się tego. Wystarczyłoby dodać jeden wyraz do opisu postaci w instrukcji... |
|
|
|
|
xshadow [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2006
|
|
|
szawek napisał/a: | Wystarczyłoby dodać jeden wyraz do opisu postaci w instrukcji... |
Opis jest kompletny. Karta postaci nie jest kartą na ręce. Ale faktycznie, można to było napisać prościej. Jednak należy zaznaczyć, że w wersji oryginalnej również jest mowa o kartach na ręce |
|
|
|
|
Szept [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2006
|
|
|
A ja mam takie pytanie. Jak gracie uzywając dzwonnicy.
Czy użycie jej zdolności oznacza, że generłą nie może już zniszczyć 7 dzielnicy?
Wg mnie chyba tak. |
|
|
|
|
Nataniel [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2006
|
|
|
Szept napisał/a: | A ja mam takie pytanie. Jak gracie uzywając dzwonnicy.
Czy użycie jej zdolności oznacza, że generłą nie może już zniszczyć 7 dzielnicy?
Wg mnie chyba tak. |
Nie ma o tym nic w zasadach aby nie mogl niszczyc. Co wiecej, na karcie dzwonnicy jest "jesli dzwonnica zostanie zniszczona" (a wczesniej o tym, ze dzwonnica moze byc siodmym budynkiem - co z pewnoscia bedzie jej najczestszym zastosowaniem). Tak wiec wg mnie mozna niszczyc budynki osob, ktore maja 7 dzielnic. |
|
|
|
|
Szept [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2006
|
|
|
No nie jestem tak przekonany.
Dzwonnica nie musi być twoim 7 budynkiem.
Natomiest zdolność generała odnosi się do budynku kończącego grę jak można rozumieć zapis na karcie. Czyli jeśli dzwonnica zmienia zasady to budynkiem tym będzie 7 budynek i dopóki w mieście z dzwonnicą nie ma 7 kart dopóty można ją zniszczyć przwyracając standardowe zasady.
Gdyby patrzyć na zdolność generała dokładnie wg jego zapisu oznaczłąoby to, że w wariancie szybkiej gry z 7 dzielnicami kończącymi grę generał może zawsze niszczyć miasto nawet takie które ma już 7 finaowych dzielnic.
Druga sprawa czy w wariancie szybkiej gry można użyć dzwonnicy do skrócenia jej do 6 dzielnic |
|
|
|
|
jax [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2006
|
|
|
Ja tam bym się nie doczytywał i nie dopowiadał sobie tego co nie jest wyraźnie napisane. Szczególnie ma to zastosowanie w takiej grze jak Cytadela, gdzie, ja wniknąć w to głębiej, pokazuje się kilka luk (?)/sytuacji niejasnych w przepisach.
Czyli zgodnie z powyższym grałbym:
- dzwonnicę generał może zniszczyć gdy jest ona siódmą dzielnicą (zarówno w wariancie gdy gra się do 8 dzielnic (i gra zostaje skrócona) jak i w wariancie do 7 dzielnic); generał nie może jej zniszczyć tylko gdy jest ósmą dzielnicą
- dzwonnica nigdy nie skraca gry do 6 dzielnic
i podobnie:
- Zbrojownia może zniszczyć 8 dzielnicę
itd. itp.
Dopowiadanie sobie nie prowadzi do niczego, bo każdy gracz dopowie sobie co innego i jak się spotkają będą inaczej rozumieli przepisy. |
|
|
|
|
Dusso [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2006
|
|
|
Jestem zdania, że generał nie może zniszczyć siódmej dzielnicy gdy jest wyłożona Dzwonnica - w jego opisie chyba pisze, że nie może niszczyć ukończonych miast - czyli mających 8 dzielnic lub 7 w przypadku wyłożonej dzwonnicy
Odnośnie skracania do 6 dzielnic w wariancie skróconym - po coś jest przecież skrócony, więc albo odkładamy Dzwonnicę albo skracamy z nią do 6.
Zbrojownia oczywiście może zniszczyć 8 dzielnicę, co nie zapobiega skończeniu gry. |
|
|
|
|
jax [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2006
|
|
|
Dusso napisał/a: | Jestem zdania, że generał nie może zniszczyć siódmej dzielnicy gdy jest wyłożona Dzwonnica - w jego opisie chyba pisze, że nie może niszczyć ukończonych miast - czyli mających 8 dzielnic lub 7 w przypadku wyłożonej dzwonnicy |
Dyskusyjne - nie może niszzcyć 'ukończonych', ale w nawiasie jest mowa 8 dzielnicach. Zaczynam wątpić.
Dusso napisał/a: | Odnośnie skracania do 6 dzielnic w wariancie skróconym - po coś jest przecież skrócony, więc albo odkładamy Dzwonnicę albo skracamy z nią do 6. |
To ma sens - coś jak odłożenie Cmentarza, gdy gra Dyplomata. Ale to znowu home rule.
Dusso napisał/a: |
Zbrojownia oczywiście może zniszczyć 8 dzielnicę, co nie zapobiega skończeniu gry. |
I kolejna dyskusyjna sprawa - kończy się gra czy nie kończy w tej turze gdy Zbrojownia zniszczy 8 dzielnicę? Sprawdziłem na forum gdzie się Bruno udziela i stwierdził że gra się jednak kończy w tej turze - ale jeśli ktoś nie ma 8 (7 w wariancie z Dzwonnicą) dzielnic (bo Zbrojownia mu wysadziła dzielnicę), nie otrzymuje bonusa 4 (lub 2) pkt. |
|
|
|
|
Browarion [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2006
|
|
|
A tak sobie pograłem nieco i coś mi się nie zgadza.
Najpierw historia:
Jango napisał/a: | Witam, dwa pytania do ekspertów:
1. Kiedy złodziej kradnie? Na początku tury okradanej postaci, czy w trakcie jej tury, tzn. zabiera na początku tury okradanej postaci całe dostępne złoto, a następnie okradziona postać może sobie w czasie akcji pobrać dodatkowe złoto itd. czy też złodziej może okraść postać, gdy ta pobierze dodatkowe złoto?
2. Kiedy pobiera się złoto za dzielnice, czy jest możliwa następująca kombinacja: Jestem Kupcem i na rozpoczęciu mojej rundy mam 2 złota i 3 zielone dzielnice na stole oraz jedna na ręce (wszytkie dzielnice są rózne). Rozpoczynam turę. Wykonuję akcje – pobieram 2 złota z banku, w sumie mam ich teraz 4. Jako kupiec pobieram jeszcze jedno złoto, mam już 5. Następnie buduję zieloną dzielnice z ręki za 5 złota, mam teraz 4 wybudowane zielone dzielnice. Teraz pobieram 4 złota za moje zielone dzielnice.
Dzieki i pozdrawiam. |
I odpowiedź jak najbardziej znającej się na sprawie osoby :
xshadow napisał/a: | 1. po odkryciu karty, okradana postać oddaje całe złoto posiadane na początku tury. Potem normalnie wykonuje akcje biorac zloto dla siebie
2. tak, właśnie w taki sposób to działa. kase ze skillu mozna wziac razem z 2 złota za akcje a za dzielnice dobrac pozniej. |
Tymczasem mi, po kilku grach, wydaje sie inaczej - stąd ma prośba o zweryfikowanie uwag:
ad.1. Oczywiście złodziej kradnie całe posiadane przez postać złoto.
Pytanie czy tylko to, które posiada przed "rozpoczęciem działań"
Chodzi mi o to, czy nie jest tak, że złodziej kradnie to co postać bierze przed rozpoczęciem AKCJI (albo 2 złota, albo 1 kartę dzielnicy (z dwóch) - tu oczywiście nikt przy zdrowych zmysłach nie weźmie złota ), oraz należnych pieniędzy w związku z kolorem dzielnic ??!!??
Taka interpretacja wzmacnia złodzieja... ale i konieczność dobrej antycypacji kto i co
ad.2. IMHO kasy ze skillu (KUPIEC) nie można wziąć przed wykonaniem akcji. Kupiec bierze dodatkowe złoto PO wykonaniu (bądź nie) akcji;
złoto to (przy tej interpretacji, najsłuszniejszej ze słusznych ) oczywiście też NIE MOZE być skradzione.
Przy okazji: IMHO nie bierze się kasy za dzielnicę DOPIERO CO wybudowaną - choć tu to sprawa dyskusyjna / umowy miedzy graczami.
Wtedy też nie ma "problemu" za braniem złota za dzielnice - gdy nie jesteśmy okradani (vide ad.1.) nie ma różnicy kiedy je weźmiemy.
To tyle.
Czekam na Wasze komentarze / opinie / interpretacje |
|
|
|
|
|
|