galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mistrzowie miecza Hoetha
Autor Wiadomość
Habuda
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

No cóż mnie to nie przekonuje, kończę tu rozmowę więcej napisze na PW bo moim celem nie było rozpoczęcie kłótni tylko rozwianie mych wątpliwości, pozdrawiam :)
 
     
Mordeczka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

Tu nie ma nic przekonywać, tak się gra i tyle, czasami trzeba użyć trochę logiki, bo tak jak już pisałem, instrukcja i faq nie są napisane idealnie.

Przykład z faq:
P: Czy zostaje zniszczona jednostka, która ma 0 punktów wytrzymałości, ale żadnych żetonów obrażeń.
O: Tak, zostaje natychmiast zniszczona, ponieważ jej obrażenia są równe punktom wytrzymałości.


Gdybym miał do tego podchodzić mechanicznie, to bym stwierdził że można posiadać 0 obrażeń na jednostce, a tym samym wiele efektów np. u Orków będzie uruchamiana. Czy będzie się tak grało? Nie, pomimo tego, że z faq wynika co innego.
Odnośnie odporności to traktuj to jako zbroję na jednostce, wtedy wszystko stanie się logiczne :smile:
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

OMG...

oficjalna zasada FFG i Turniejowa.

MUSISZ ZADAĆ TYLE OBRAŻEŃ JEDNOSTCE (UWZGLĘDNIAJĄC ODPORNOŚĆ) ILE TRZEBA BY JĄ ZABIĆ, DOPIERO POTEM MOŻNA BIĆ W STOLICĘ.
 
     
Habuda
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

Ech juz wyjasniłem to na PW, kierujac sie sama instrukcją w której jak byk jest napisane ze efekty kart działaja dopiero przy zadawaniu obrażeń, logiczne jest ze nie dzialaja w ich przydzielaniu, a aby zabic postac która ma dwa wytrzymałosci, trzeba jej dać 2 trafienia, co z tego ze ma odpornosc skoro w fazie przydzielania obrazen ona by nie działała. Więc nie ma co obrazać ludzi i widziwiać że ktoś rozumie tak a nie inaczej. Nie miałem doczynienia z tym FAQ wczesniej, moim zdaniem twórcy zrobili błąd piszac o tym ze efekty wywieraja wpływ dopiero w fazie zadawania obrazen, a ze pozniej napisali ze działaja w fazie ich przydzielania to juz nic innego jak własnie niezgodnosc z tym co napisali wczesniej. No ale jak tak ma byc to trudno.
Co jednak nie zmieni faktu ze ludzie tacy jak ja którzy opieraja sie tylko na instrukcji nie czytajac dyskusji w necie na ten temat( i miedzy innymi wyprostowania tego o co chodziło twórcom) nie bedą popelniuac błedu mysląc ze obrazenia wchodza.

Cytat:
MUSISZ ZADAĆ TYLE OBRAŻEŃ JEDNOSTCE (UWZGLĘDNIAJĄC ODPORNOŚĆ) ILE TRZEBA BY JĄ ZABIĆ, DOPIERO POTEM MOŻNA BIĆ W STOLICĘ.


Odpornosc nie działa w fazie PRZYDZIELANIA obrazen według instrukcji. Prosze nie krzyczc bo według punktu piątego fazy bitwy jej efekt zaczyna dzialac dopiero w fazie przyznawania, w instrukcji jest bład jak miało byc inaczej i tyle.
Na zasady turniejowe nie ma co sie powoływac. Zasady trudniejowe moga byc różne.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

prosze bardzo oficjalne FAQ FFG ver. angielska:

Q: How exactly does
assigning combat damage to
defending units work?
A: When assigning damage to
defending units, the attacking player
must assign enough damage to destroy
the defending units before being able to
deal damage on the opponent’s capital.
This means that the attacker must
take into account the unit’s hit points
and any damage cancellation effects
that are already active before damage
is assigned.
The attacker is allowed to
assign more damage than is necessary
to destroy a unit in anticipation of
more damage cancellation effects if he
so chooses.


Toughness
The Toughness keyword is always followed by a numeric
value (Toughness 1, Toughness 2, etc.). Whenever
a unit with the Toughness keyword is assigned
damage, the Toughness keyword cancels its numeric
value of that damage before the damage is applied.
Cancelled damage is not applied to the unit.
Some card effects deal damage that is “uncancellable.”
This damage cannot be cancelled by Toughness.
When a unit is gaining Toughness from multiple
sources, the numerical effects stack on top of each
other.


Z grubsza, przydzielasz DMG tak by zniszczyć jednostkę i jako że głupi nie jesteś wiesz że ma Odporność i potrzebujesz więcej DMG żeby zniszczyć jednostkę.
To logiczne że odporność działa przy DEALowaniu obrażeń bo można nią wyparować nie tylko obrażenia w walce. Więc działa tak, a nie inaczej.

Inna sprawa że nie rozumiem czemu wojujesz z całym światem, na prawdę nie chcemy Cie oszukać. Tak się gra i to że się tutaj będziesz rzucał tego nie zmieni...
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

dodam jeszcze że na Odporności nie jest napisane że "aktywuje" się przy przydzielaniu obrażeń, tylko że wtedy te obrażenia są anulowane.

Bo Odporność jest takim Constant Effectem

"Constant Effects
Card effects that do not have a bold trigger are considered
constant effects. Constant effects continually
affect the game state, as long as the card is in play
and any other specified conditions are met.
Example: Kris has played the Boar Boyz into his
battlefield. The Boar Boyz card has the text: “This
unit gains ** while you control at least 1 damaged
unit.” This text is active as long as the Boar Boyz are
in play, and whenever Kris controls at least one
damaged unit, the Boar Boyz card gains 2 power
icons."

I Jest aktywna cały czas :) Dlatego też musisz ją cały czas brać pod uwagę.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Gru, 2010   

DaRKeR napisał/a:
dodam jeszcze że na Odporności nie jest napisane że "aktywuje" się przy przydzielaniu obrażeń, tylko że wtedy te obrażenia są anulowane.
W zasadzie to Instrukcja rodzima mówi dokładnie: "wywierają wpływ" więc ta "aktywacja" to znów tylko interpretacja ;)

Tak czy siak, po to twórcy gry odpowiadają na pytania i wyjaśniają tego typu wątpliwości w FAQ, żeby było wiadomo jaka jest właśnie oficjalna wersja.
 
     
Asus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Sty, 2011   

Koledzy, powiedzcie mi, co by się stało gdyby głównego bohatera tematu napotkał wróg pod postacią Krwiopijcy? ;>
Obrażenia nie mogą być anulowane i basta, król parkietu z okładki kosi Mistrzów miecza, czy tym razem również dochodzi interpretacja, która racja jest mojsza, a która twojsza?
 
     
Deer Dance
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Sty, 2011   

Kiedy wchodzi Krwiopijca do gry żadne ale to żadne obrażenia nie mogą być anulowane. Nie działa odporność, nie działają fortece anulujące obrażenia stolicy (działa chyba kuźnia węgielna krasnali bo to przecież leczenie obrażeń stolicy ale nie jestem pewny). Zdolność krwiopijcy stoi niejako ponad innymi. To samo dotyczy na przykład karty Mob Up! u Orków, na których nie zadziała w odpowiedzi runa Valaya bo tamta taktyka "stoi" ponad resztą. Jak się mylę to przepraszam ale raczej nie:)
 
     
Asus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Sty, 2011   

Czyli mało kto może temu pociesznemu panu z okładki podskoczyć ...
Z tego co widziałem to obok niego w miarę przyzwoicie wyglądał wyłącznie Król Kazador i jeszcze jakiś krasnolud :mrgreen:

Zważywszy, że już tak zepsułem cały główny nurt dyskusji, mógłbym przy okazji zapytać do dokupić chaosowi?
Mam już zgubę derricksburga i furie są bardzo przydatne - w którym cyklu wrogów/innym cudzie znajdzie się jeszcze kilka fajnych stworków (np. Wielki Nieczysty :D Gdzieś go widziałem, ale gdzie nie wiem) ?
 
     
Deer Dance
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Sty, 2011   

Napisz do użytkownika szymuss to Ci odpowie ładnie o chaosie.

Co do Krwiopijcy jeżeli nie masz jakiejś jednostki w polu bitwy razem z nim, a co za tym idzie na początku tury nie masz kogo poświęcić to ten stwór ginie.
 
     
awojdi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Sty, 2011   

polecam tę stronkę http://war.dbler.com/ (ew. deckbox.org ale tam nie masz obrazka wszystkich kart)

możesz sobie do woli wyszukiwać oglądać i oceniać co chcesz kupić...
chyba, że jesteś z tych co lubią mieć niespodziankę przy otwierania battlepacka ;)
 
     
szymuss
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Sty, 2011   

Zalezy co chcesz tym Chaosem robic ( kolego wyzej) . Czy spaczac i na tym expic jednostki ,ale to nie ten temat;p jak cos zaloz nowy to pogadamyD:
 
     
SeeM
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Deer Dance napisał/a:
Kiedy wchodzi Krwiopijca do gry żadne ale to żadne obrażenia nie mogą być anulowane.

To samo dotyczy na przykład karty Mob Up! u Orków, na których nie zadziała w odpowiedzi runa Valaya bo tamta taktyka "stoi" ponad resztą. Jak się mylę to przepraszam ale raczej nie:)


Nie mylisz się. Jeśli jest napisane "nie może", to nie może i już. Efekt karty z tym słowem jest zawsze ponad innymi.
 
     
BasTom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lut, 2011   

widze ze bardzo ta karta Was podzieliła... faktycznie można się zamotać ale rozwiązanie jest proste


sirafin napisał/a:
PRZYKŁAD 1:
Atakujący: ma w sumie 11 młotków ataku
Obrońca: jednostka 3 wytrzymałość, 2 odporność

Atakujący MUSI przydzielić broniącej jednostce 3 żetony za wytrzymałość, plus 2 bo wie, że tyle anuluje efekt odporności, który jest znany w momencie przydzielania obrażeń. Dopiero wtedy może przydzielić pozostałe 6 żetonów stolicy.


PRZYKŁAD 2:
Atakujący: ma w sumie 11 młotków ataku
Obrońca: jednostka 3 wytrzymałość, ∞ odporność (odrzuca wszystkie przydzielone żetony obrażeń)

Atakujący MUSI przydzielić broniącej jednostce 3 żetony za wytrzymałość, plus reszta bo wie, że tyle anuluje efekt zdolności, który jest znany w momencie przydzielania obrażeń. Tak więc nie zada obrażeń stolicy.


Sarafin się MYLI bo myli odporność z akcją, mistrzowie miecza nie mają nieskończenie odporności więc nie wsysają w siebie wszystkich zadawanych ciosów jak leci tylko tyle ile mają punktów wytrzymałości...

w instrukcji jest napisane:
"Należy zwrócić uwagę że wedle woli atakującego gracz może przydzielić jednostce więcej obrażeń spodziewając się efektów anulowania obrażeń.

Gracz musi jednak przydzielić każdej jednostce minimalnie tyle obrażeń,aby móc ją zniszczyć"

to dwa kluczowe zdania, w pierwszym widzimy że gracz wcale nie musi uśmiercać podczas ataku bo "może" (ale nie musi) przydzielić jednostce więcej obrażeń spodziewając się anulowania obrażeń... ALE NIE MUSI!!!
kolejne zdanie pozornie temu przeczy ale zmowu mamy słowo "aby móc ją zniszczyć" a nie samo " aby ją zniszczyć" słowo móc mówi nam o obowiązku zrobienia takiej możliwości a nie jej dokonania!!! amen
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13