galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: admin
Sro 08 Wrz, 2010
Rozwinięcia
Autor Wiadomość
radaner
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

To ja mam pytanie, gdy przeciwnik ma w grze Kairosa i ja niszczę wybrane rozwinięcie przeciwnika to czy jest to uznawane że zostaje niszczona jednostka? Chodzi o to czy Hekart/Złodziej esencji są aktywowane?Czy tylko wtedy gdy tym rozwinięciem faktycznie była karta jednostki.

Druga sprawa : gdy np zagrywam na misję Hekarti Seasoned Corsair, który swoją akcją ściąga jakiś unit to czy kładę zasób na misji? Jestem prawie pewien że tak, analogicznie do Gwardii elektorskiej z imp.

Trzecia sprawa : odwrotna, gdy Złodziej esencji ma zostać zniszczony to czy jego akcja jest aktywowana? <wiem może troche głupie się wydawać to pytanie ale skoro Gwardia dostaje za siebie mlotek to czemu karty nie dostać za spadajacego złodzieja esencji>
 
     
GambitG
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

W Hekarti liczy się to co spad z gry i wchodzi na discard. A nie to być w obu przypadkach jednostka. A przypadku złodzieja esencji rozwinięcia są traktowane jak jednostki zgodnie z tekstem karty.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

1.Dobra wygląda to tak.

Hekarti sprawdza co wchodzi na discard z gry. Czyli jeśli na discard z gry wchodzi jednostka to kładziemy żeton.
czyli jeśli zniszczysz rozwinięcie z kairosa czy czegoś tam innego, a pod rozwinięciem była jednostka, tzn. że na discard trafia jednostka (która była rozwinięciem) i była w grze. więc dajemy żeton.

Jeśli pod rozwinięciem jest taktyka/support/legenda to na discard trafia karta inna jak jednostka, więc hekarti nie dostaje żetonu.

Złodziej essencji może odpalić zawszę swoją akcję jak ginie jednostka (sprawdza w momencie umierania, a nie patrzy co wchodzi na discard)

2. Jak najbardziej.

3. Nie ponieważ gdy złodziej esencji zginie to już nie odpali akcji.
 
     
Dziobak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Hej, tu Grzywka.

Mam pytanie, czy akcja Gwardii elektorskiej lub Rycerzy Morra jest odpalana, gdy w strefie development staje się jednostką?
 
     
Anatem
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Myślę, że odpowiedź brzmi - nie.
Sytuacja analogiczna jak z Grimgorem odwróconym z Oderżnijta im łby. Wtedy jego zdolność też się nie odpalała, bo już wszedł do gry jako rozwinięcie.

Co do Rycerzy Morra, to w ogóle inna sytuacja, bo ich zdolność można odpalić kiedy to oni wchodzą do strefy, a nie inna jednostka...
 
     
Shinji
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Myślę, że akcja Gwardii się odpala, ponieważ tekst na tej karcie brzmi "kiedy w tej strefie pojawia się jednostka", a nie "kiedy jednostka wchodzi do gry"... :roll:
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Hmmm... dobre pytanie.
W angielskich wersjach jest enters this zone i pytanie czy enters play = enters zone ??
Wydaje mi się że te zwroty są dość równoznaczne i to by oznaczało że się nie odpala zdolność Gwardii.

Zdaje się, że polskim FAQ nie ma wyjaśnionego czegoś takiego jak "pojawianie się".

Chociaż:
przy przesuwaniu jednostek jest tak:

"A unit that moves from one zone to
another is considered to have entered
the new zone, but is not considered
to have entered play."

Czyli jeśli przesuwamy jednostkę do innej strefy to ona "enters zone" ale nie "enters play"

Ale czy devel zamieniony w jednostkę enters zone ?? napewno nie enters play. Powiedziałbym że nie.... DaRKeR ! Help :)

Anatem napisał/a:
Co do Rycerzy Morra, to w ogóle inna sytuacja, bo ich zdolność można odpalić kiedy to oni wchodzą do strefy, a nie inna jednostka...

Anatem, chyba się mylisz: when a unit enters this zone...
 
     
Dziobak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Cytat:
Co do Rycerzy Morra, to w ogóle inna sytuacja, bo ich zdolność można odpalić kiedy to oni wchodzą do strefy, a nie inna jednostka...

Opis na karcie jest poprawny, dopisany z bokowca już nie - 'when a unit enter this zone', co również pokrywa sie z wersją polska tej karty 'kiedy jakaś jednostka...'

I tak pozostaje pytanie, bo zdania są jak widać podzielone i szczerze powiedziawszy uważam, że nie jest to sytuacja analogiczna jak z Grimgorem (chyba, że na pierwszy rzut oka)...
 
     
Anatem
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Shinji napisał/a:
Myślę, że akcja Gwardii się odpala, ponieważ tekst na tej karcie brzmi "kiedy w tej strefie pojawia się jednostka", a nie "kiedy jednostka wchodzi do gry"... :roll:


Pisałem o analogii nie homologii, która odnosi się do słowa wchodzi/pojawia się - jeżeli nie wchodzi do gry, to raczej też nie wchodzi do strefy. Inaczej trzeba by takie rozwinięcio-jednostkę, albo Grimgora spaczyć w strefie z wykopaliskami spaczenia.

Widać na deckboxie jest kolejny błąd... Dlatego tak istotne jest cytowanie tekstu karty w pytaniu.
 
     
Dziobak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Sorry za brak opisów, zlecilem dziewczynie znalezienie odpowiedzi/napisanie posta, bo mnie to męczyło, a internetu nie miałem. Sam czytam zwyczajowo ze skanow karty, jakoś tak, z przyzwyczajenia ;]

A co do tematu to ja patrze w druga stronę - nie wchodzi do gry, ale może wchodzić do strefy (jako, że wchodzenie do strefy jest czymś 'mniejszym' niż wchodzenie do gry).
Dlatego skaczące po stolicy jednostki odpalają skille gwardii i rycerzy morra jako wchodzące do stref, ale nie są uznawane za wchodzące do gry.

W sumie to może i masz rację z tym Grimgorem... Trochę. Ale nie poddam się bez walki :razz:
W takim razie zmieniam pytanie na: Czy grimgor jest uznawany za jednostkę wchodzącą do strefy?
Moje stanowisko: Tak
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

nie odpali się ponieważ ten development był już w tej strefie i stał się jednostką (becomes a unit) a nie wszedł (enterował) do tej strefy.
 
     
Sasza
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Sie, 2011   

Witam, potrzebuje kart dodających dodatkowe rozwinięcia lub pozwalajacych wystawiać wiecej niz jedno rozwiniecie na turę. Chodzi o karty porządku, krasnoludy, imperium, neutralne i neutralne porządek. Zna ktoś cos oprócz Miejskich bram (imperium) i krasnoludzkiego przebudzenia góry?
 
     
PT_Crusher
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Sie, 2011   

Sasza napisał/a:
Zna ktoś cos oprócz Miejskich bram (imperium) i krasnoludzkiego przebudzenia góry?


Witam. Z tego co pamiętam mogą Ci się przydać następujące karty: Ancestral Tomb , Blask Morrslieba , Ancient Longbeardsi , Dwarf Masons , leśnoelficki Spearman , quest Krasi Reclaim the Hold . Więcej grzechów nie pamiętam. Możesz wejść na deckboxa i wyszukać karty ze słowem 'development' pewnie od cholery tego jeszcze jest. Swoją drogą też rozkminiam jakiś deck oparty na developkach, pakowaniu rozwinięć w swoje strefy i usuwaniu ich ze stref przeciwnika + Hidden Grove i Und Dokbar na dokładkę. Nie wiem czy to będzie grywalne, ale spróbować nie zaszkodzi.
 
     
Venar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

Ja mam pytanie podsumowujące temat.

Jeśli gracz ma na stole rozwinięcie i w momencie obrony zagrywając kartę lub uruchamiając zdolność zamienia to rozwinięcie w jednostkę np. 2/2 to czy ta karta spada na stos kart odrzuconych po przydzieleniu obrażeń przekraczających wytrzymałość?

I drugie podobne.

Nie pamiętam nazwy karty ale Chaos ma kartę dzięki której dowolną budowlę może zamienić na jednostkę o wytrzymałości 4 z siłą jaka jest wydrukowana na karcie. Dopisek "karta nadal pozostaje budowlą". Czy po przydzieleniu obrażeń jednostce/budowli przekraczającej jej wytrzymałość spada na stos kart odrzuconych?

Dzięki i pozdrawiam
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

jeśli coś zmienionego w jednostkę dostaje ilość obrażeń wystarczającą do zabicia, to jest odkładane na stos kart odrzuconych. Nie ma znaczenia czy to unit, czy to budowla zmieniona w unita, czy też rozwinięcie zmienione w unita :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.2 sekundy. Zapytań do SQL: 15