Problem z zasadami |
Autor |
Wiadomość |
Valo23 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
|
|
|
ok dziękuje za szybką i rzetelną odpowiedz.
Jeszcze tylko zapytam czy wrogowie przydzieleni do Celów wykonują testy zwarcia, bo różne opinie czytałem. Uważam że tak
Na 24 str. instrukcji jest napisane że jeżeli wyciągnie się 2 cele z talii spotkań ( to znaczy 1 kartę jako cel i kartę st rzeżącą też cel)należy położyć obie karty w strefie przeciwności obok siebie i do 1 celu wylosować kolejna kartę spotkania. Pytanie czy do tej drugiej karty celu także należy wyciągnąć kolejną kartę spotkania?
P.S. ten temat na forum powinien brzmieć zamiast problemy z zasadami to "3 pytania do Kulgana" |
|
|
|
|
Avael [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
|
|
|
Wrogowie przydzieleni do celów nie wykonują testów zwarcia. Tych wrogów ubijasz tylko wchodząc z nimi w zwarcie / lub dunhernem atakując strefę przeciwności.
Co do twojego drugiego pytania - karta celu z cechą "strzeżona" musi posiadać strażnika. A więc wyciągając dwie z rzędu karty celów - do pierwszej ciągniesz kartę spotkania i do drugiej też. Co dociąg pokaże (podstęp, wróg, obszar) należy umieścić na karcie celu. Za wyjątkiem, oczywiście, podstępu, który rozpatrujemy od razu. |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
|
|
|
Avael napisał/a: | Wrogowie przydzieleni do celów nie wykonują testów zwarcia. |
A skąd się wzięła ta reguła? |
|
|
|
|
Avael [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
|
|
|
Co prawda w instrukcji nie jest napisane, że nie wchodzą w zwarcie, ale nie ma też napisane, ze wchodzą Skoro karta ma byś strzeżona, to niechże taka będzie. Gdyby Ci wrogowie wykonywali testy zwarcia niczym nie różniliby się od zwykłego wroga, który nam brudzi strefę przeciwności.
Nie upieram się przy swojej wersji
Karta celu znajduje się w strefie przeciwności razem ze swoimi strażnikami więc może faktycznie wykonują oni testy zwarcia. Jednak bardziej przemawia do mnie znaczenie słowa "strzeżona", które odbieram dosłownie. Czyli przeciwnik pilnuje karty celu i dopiero dobrowolne zwarcie może spowodować jego zabicie. |
|
|
|
|
kufel [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
|
|
|
Wrogowie "strażnicy" normalnie wchodzą w zwarcie.
Troll mający coś cennego (oczywiście dla gracza, dla niego to zwykła błyskotka) w sakwie może być strażnikiem? Czemu nie |
|
|
|
|
Avael [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
|
|
|
wiesz... moje wyobrażenie było takie, że leży sobie kuferek w jaskini a przy nim leży jakieś ustrojstwo i go pilnuje
Zwracam zatem honor. Wrogowie pilnujący celu wchodzą w zwarcie. |
|
|
|
|
Nightdew [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
Witam, chciałbym zapytać jak to jest z ilością graczy, którzy mogą grać w tą karciankę. Chciałby z bratem kupić tacie pod choinkę zestaw podstawowy, ale z tego co widzę w instrukcji to nie ma szans abyśmy mogli zagrać w 3 osoby? |
|
|
|
|
Dainus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
Można, po prostu jedenz graczy nie będział wskaźnika puktów zagrożenia. Możne je notować na kartce |
|
|
|
|
kufel [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
Albo dwoma kostkami np. k6 i k10 |
|
|
|
|
Kacper86 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
@Nightdew
Generalnie wszystkie karty sa tworzone z mysla o dowolnej liczbie graczy. Teoretycznie zatem, mozna bez problemu grac w 3 czy 4 osoby.
Natomiast w praktyce, sytuacja wyglada tak, ze w podstawce masz 4 talie (4 kolory) po 29 kart. Zatem jesli beda chcialy grac np. 4 osoby przy jednym core secie, to mozliwosci budowy talii beda dosyc skromne.
Niemniej, na Twoim miejscu, na pewno bym zaryzykowal Wnioskuje, ze przegladales juz niektore zasady i/lub ogladales kilka filmikow instruktazowych (szczegolnie warto obejrzec krotkie wprowadzenie na oficjalnym kanale FFG). Gra jest naprawde udana, i na pewno sie spodoba zwolennikom gier kooperacyjnych.
Jesli wam sie spodoba, to dokupicie sobie wiecej kart. Ja bym chyba wolal dokupic dodatki niz kolejny core set, ale jak kto woli. Obecnie jest juz 6 malych dodatkow, a za miesiac ma wyjsc duzy dodatek - Khazad-Dum
PS Mysle, ze powinnismy przeniesc te kilka postow do osobnego watku |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
Nightdew napisał/a: | Witam, chciałbym zapytać jak to jest z ilością graczy, którzy mogą grać w tą karciankę. Chciałby z bratem kupić tacie pod choinkę zestaw podstawowy, ale z tego co widzę w instrukcji to nie ma szans abyśmy mogli zagrać w 3 osoby? |
Grałem w tę karciankę w 3 i 4 osoby. Gra się przyjemnie, choć łatwiej niż w 2 osoby. Warto kupić core set, żeby sobie zagrać i zobaczyć, co dokupić. A może znajdzie się ktoś do pary dla taty i bedziecie sobie grać w 2 pary 2 różne scenariusze |
|
|
|
|
aramir [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011
|
|
|
mam pytanie ile bohater może generować rodzajów zasobów ?? czy jest tak że jak dodam pieśń on zmienia aktualny symbol zasobów czy dodaje inny i bohater generuje 2/3/4 strefowe zasoby ? |
|
|
|
|
kufel [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011
|
|
|
Zasób staje się dwu albo więcej kolorowy
Na przykład Aragorn z Kamieniem Celebriany i Pieśnią "wiedzy" dalej generuje 1 zasób na rundę ale wszystkimi zasobami na Aragornie można płacić za karty ze Sfer Przywództwa, Ducha czy Wiedzy (no i oczywiście za karty neutralne) |
|
|
|
|
Taperonix [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011
|
|
|
Witam w powrocie do mrocznej puszczy występuje gollum i mam pytanie: na karcie golluma jest napisane że na końcu każdej rundy dodaj 3 punkty zagrożenia. Czy te 3 punkty dodaje jeszcze do 1 punktu na końcu rundy razem 4 czy te 3 punkty są zamiast 1? Dodam że gram solo więc dodaje je zawsze sobie he he. |
|
|
|
|
kufel [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011
|
|
|
4 punkty, 1 normalnie i 3 za Golluma. |
|
|
|
|
|