galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Intepretacja kart nowych graczy
Autor Wiadomość
Lighto
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Gru, 2011   

O co chodzi w karcie Krwiopuszcz? Bo nie wiem jak do końca to zrozumieć ;)
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

http://galakta.pl/pliki/I...6_biale_tlo.pdf

Jest tam pytanie: jak działa krwiopuscz? Jakby coś było niejasne to pytaj :)
 
     
Lighto
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

Pospieszyłem się trochę z poprzednim pytaniem ;) Też znalazłem szybciej odpowiedz ;) Teran mam pytanie do następujących kart:
- Wojenne Ogary: czyli jeśli ta jednostka wchodzi do gry i w ręce mam jakaś legendę albo jednostkę i pokaże ja mojemu przeciwnikowi, tylko pokaże to mogę zadać 2 obrażenia dowolnej jednostce?
- Nęcące Omamy: jeśli dobrze rozumiem to paczuje kartę przeciwnika np. z dwoma toporkami i wybieram druga jednostkę przeciwnika, która ma np. 2 tarcze i ona ginie?
- Rycerz Krwawego Smoka: Nie dość, ze atakuje za 2 toporki to dodatkowo zadaje następne dwa obrażenia wybranej przeze mnie jednostce tak? Czyli łącznie cztery?
 
     
RasTafari
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

1.yep
2.aha
3.yo!

czyli 3xTAK :wink:
 
     
blazius
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Gru, 2011   

2. to mogą być obojętnie czyje jednostki
 
     
kubolsky
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

Witam

Swój post umieszczam tutaj, gdyż jak widzę tu zadają pytania ci najbardziej zieloni :)

Jestem naprawdę świeżym graczem, Inwazję zakupiłem jakiś czas temu, ale dopiero teraz czas pozwolił na przyswojenie zasad. I tu (wstyd się przyznać) już mam problem...na poziomie instrukcji.
Mianowicie - jestem w rozdziale "Pierwsza Rozgrywka" (str.8), etap układania kart. Podzieliłem już talie startowe (40-cio kartowe), zgonie z numerami opisanymi w instrukcji. Po tym pojawia się problem. Powinienem potasować 24 neutralne karty (nr 111-119) i rozać Graczom po 10 z nich. Sęk w tym, że kart od 111 do 119 jest tylko 21 i tu już mam zwiechę :/ Gdybym dodał 3 karty misji od 120 do 121 faktycznie miałbym 24, ale o tym nic nie napisano. Dodatkowo pozostają mi luzem karty Draft (o tym czytałem), oraz po 5 kart ras których w podstawce brak (z tymi też nie wiem co zrobić). No i jeszcze 6 kart przymierza, które także nie zostały opisane w Rodzajach Kart, i przyprawiają mnie o ból głowy...
Przeryłem internet za inną instrukcją, ale jedyna którą znalazłem to ta sama, która dodawana jest do gry. Aktualne FAQ również nie odpowiada na moje pytania. Uciekłem się też do filmów instruktażowych na youtube - to też nie pomogło :(
Będę niezmiernie wdzięczny, jeżeli któryś z zaprawionych w boju Graczy odpowie na moje pytania pojawiające się ledwo po wyjęciu gry z pudełka <wstyd>

Pozdrawiam,
Kuba
 
     
Yatmai
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

Też miałem z tym problem, ktoś ewidentnie nie policzył numerów kart przy rozpisce. Dodaj karty misji (będziesz mieć 24 ) i będzie grać :)

Btw, znalazłeś w instrukcji bazową wytrzymałość stref stolicy? Przeglądałem instrukcję ze 4 razy i nie widziałem takiej informacji, dopiero google mi powiedziało, że 8, ale zastanawiam się czy nie zauważyłem, czy twórcy przeoczyli :)
 
     
kubolsky
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Gru, 2011   

Yatmai - Dzięki!
Orientujesz się może co z resztą opisanych przeze mnie kart (poza draftem - te wiem do czego służą).
 
     
charlie brown
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Gru, 2011   

chyba źle podchodzisz do rozgrywki. Po prostu złóż dwie talie np. orki i krasnoludy (chyba najmocniejsze w podstawce) i podziel sprawiedliwie pomiędzy te 2 talie karty neutralne (te szare).
Karty Przymierza, to zwykłe karty Wsparcia. Kosztują 2, dają jeden młotek. Czasem wrzuca się je do talii, przede wszystkim jeśli zamierzasz pomieszać sobie w jednej talii kilka ras (orki z chaosem, lub imperium z krasnoludami), ponieważ dają Ci dodatkową ikonę lojalności dla obydwu ras wydrukowanych na przymierzu. Jeśli będziesz grał czystą rasą (np. same orki + karty neutralne), to karty przymierza sobie odpuść.

Spróbuj rozegrać parę tur sam ze sobą, wtedy zobaczysz co jest dla Ciebie niezrozumiałe w rozgrywce. Gra wcale nie jest taka prosta na początku i potrafi się dłużyć, zwłaszcza jak nie zna się dobrze kart. Po paru rozgrywkach nabiera się wprawy.
 
     
RasTafari
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Gru, 2011   

Yatmai napisał/a:
Btw, znalazłeś w instrukcji bazową wytrzymałość stref stolicy? Przeglądałem instrukcję ze 4 razy i nie widziałem takiej informacji


to może trzeba było zagłębić się w instrukcję bardziej niż tylko ją 'przegladać' :razz:
str.11 3. Faza Stolicy
"Każda strefa rozpoczyna grę z 8 punktami Wytrzymałości"
:wink:

@Yatmai, kubolsky
przeczytać co pisze charlie brown i zastosować się! :mrgreen:
 
     
ed00011
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Gru, 2011   

Kilka pytań:
1. Czy karta Przywołanie gniewu Khaina pozwala zniszczyć kartę Król Kazador bez dopłacania 3 żetonów zasobów więcej (czy Król jest w tym wypadku wybrany za cel efektu?
2. Niektóre karty obniżają wytrzymałość jednostek np. Lokhir Okrutne Serce. Jeśli wytrzymałość w wyniku tego spadnie do 0 lub mniej, to jednostka zostaje zniszczona, prawda?
3. Treść karty Harpie jest dla mnie niejasna - mogę ją spaczyć, aby spowodować odrzucenie karty, jeśli przeciwnik będzie miał te 7 kart przed dobraniem nowych, ale czy mogę to zrobić również, gdy będzie miał ich 7 dopiero po dobraniu?
Z góry dzięki.
 
     
RasTafari
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Gru, 2011   

1. Kazik raczej zejdzie ale niech się ktoś mądrzejszy wypowie lepiej :razz:
2. Tak, zostaje natychmiast uśmiercona
3. możesz to zrobić TYLKO PO DOBRANIU z racji tego że na karcie wyraźnie jest napisane "Że kiedy przeciwnik będzie losował karty w swojej fazie Misji" czyli najpierw on dociąga karty i dopiero wtedy jest okienko na zagrywanie taktyk/akcji.
 
     
Harpia
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Gru, 2011   

ed00011 napisał/a:
Kilka pytań:
1. Czy karta Przywołanie gniewu Khaina pozwala zniszczyć kartę Król Kazador bez dopłacania 3 żetonów zasobów więcej (czy Król jest w tym wypadku wybrany za cel efektu?
2. Niektóre karty obniżają wytrzymałość jednostek np. Lokhir Okrutne Serce. Jeśli wytrzymałość w wyniku tego spadnie do 0 lub mniej, to jednostka zostaje zniszczona, prawda?
3. Treść karty Harpie jest dla mnie niejasna - mogę ją spaczyć, aby spowodować odrzucenie karty, jeśli przeciwnik będzie miał te 7 kart przed dobraniem nowych, ale czy mogę to zrobić również, gdy będzie miał ich 7 dopiero po dobraniu?
Z góry dzięki.


1. zejdzie bez dopłat. Khain's wrath działa podobnie jak rzygi, tyle że ma ograniczenie do tych które brały udział w walce (również własne jednostki).
2. Tak
3. Nie przed a po dobraniu w fazie questu :) jak po dobraniu ma 7 lub wiecej losujesz jedną z jego ręki i odrzucasz :)
 
     
Yatmai
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Gru, 2011   

A propos ilości kart na ręce, jest jakiś limit? Jeśli dobrze pamiętam w MtG z końcem tury trzeba było odrzucić wszystko ponad 7, a w WHI?
 
     
Harpia
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Gru, 2011   

nie ma takiego limitu :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 14