|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytanie odnośnie Arkham Horror |
Autor |
Wiadomość |
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2011
|
|
|
co do tego testu to wystarczy tylko przeczytac że test WALECZNOŚCI a nie WALKI się stosuje do zamykania bramy
Ja natomiast się zapytam co do troche mniejszego problemu. Czy u was też jest napisane na planszy Wielka Sala Celeano, a na kartach spotkań w innym świecie - Celeano ?:P Jakoś tak przyuważyło mi się podczas ostatniej rozgrywki (a tak to z 20 razy nawet na to nie zwróciłem uwagi ) |
|
|
|
|
gural117 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2011
|
|
|
To chyba jest kwestia że w wersji angielskiej jest identycznie.
Token
Karty |
|
|
|
|
Arturus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011 Arkham a okolice - topologia
|
|
|
Witam, ponownie
Kolejne pytanie.
Czy podróż z Dunwich do Kingsport (lub Insmouth) odbywa się z przesiadką na Stacji Kolejowej w Arkham - czyli kosztuje 2 dolary i 2 punkty ruchu?
Czy może wszystkie miasteczka mają bezpośrednie połączenie i podróż kosztuje 1 dolara i 1 punkt ruchu?
Nie mogę tego wyinterpretować z instrukcji. A każdy wie, że sprawa ma kolosalne znaczenie pod koniec gry, gdy nie ma ani pieniędzy, ani czasu. |
|
|
|
|
gkt [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Lis, 2011 Re: Arkham a okolice - topologia
|
|
|
Arturus napisał/a: | Witam, ponownie
Kolejne pytanie.
Czy podróż z Dunwich do Kingsport (lub Insmouth) odbywa się z przesiadką na Stacji Kolejowej w Arkham - czyli kosztuje 2 dolary i 2 punkty ruchu?
Czy może wszystkie miasteczka mają bezpośrednie połączenie i podróż kosztuje 1 dolara i 1 punkt ruchu?
Nie mogę tego wyinterpretować z instrukcji. A każdy wie, że sprawa ma kolosalne znaczenie pod koniec gry, gdy nie ma ani pieniędzy, ani czasu. |
Wszystkie miasteczka mają bezpośrednie połączenie - 1 dolar i 1 pkt ruchu |
|
|
|
|
sambor5 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011
|
|
|
witam. mam pare pytań
1. jeżeli przedwiecznym jest shub-niggurath, który zwiększa żywotność wszystkich potworów o 1, to czy wydając takie potwory jako trofea warte są one też o jeden punkt więcej? to samo pytanie tylko odnośnie karty mitów (warunek) która podwyższa np. żywotność kultystów itp.?
2. czy w walce z przedwiecznym można wydawać wskazówki na dodatkowy rzut? domyślam się, że tak, bo nigdzie nie ma napisane, że nie można, ale chce się upewnić
3. co oznacza jak na karcie przedmiotu (np. derringer .18) jest napisane "... nie może zostać skradziony lub zgubiony, chyba że na to pozwolisz" ?? |
|
|
|
|
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011
|
|
|
Ad.1. Tak i tak (ale tylko w czasie kiedy warunek jest aktywny, jak zostaje zastąpiony żywotność potworów wraca do normy)
Ad.2. Tak. Wskazówki to przydatne informacje w różnych dziedzinach, miedzy innymi pomoce dotyczące słabych punktów przedwiecznego.
Ad.3. Oznacza to, ze w czasie kiedy musisz wyrzucić jakiś przedmiot, możesz ale nie musisz go wyrzucać, nawet gdy jest to twój jedyny przedmiot. Dodam jeszcze iż przedmioty tego typu bierze się pod uwagę przy obliczaniu przedmiotów potrzebnych do odrzucenia w czasie gdy postać zostanie ogłuszona bądź obłąkana. |
|
|
|
|
abraxa [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012
|
|
|
Dzień dobry, jeśli to nie jest odpowiedni dział to bardzo proszę o przeniesienie tej informacji w odpowiednie miejsce.
Mam wielką prośbę - w moim egzemplarzu gry na drugich stronach czterech kart postaci ("co wydarzyło się wcześniej") na tekst polski nadrukowany jest tekst po rosyjsku (sic!) co uniemożliwia odczytanie historii postaci. W sumie detal, ale klimat jest lepszy z tymi opowieściami wstępnymi. Grę zamawiałem przez internet i poza tym wszystko jest ok, więc szkoda chyba zachodu by ją odsyłać itd. Czy ktoś kto ma dobry egzemplarz gry mógłby przesłać mi te cztery brakujące wstępy? W txt albo np. skany? wydrukuję sobie i przykleję Chodzi o postacie: Darrel Simmons, Vincent Lee, Michael McGlen, Dexter Drake. Będę bardzo wdzięczny życzliwemu Badaczowi Mitów, który mi pomoże, pozdrawiam. |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012
|
|
|
Napisz do Galakty maila lub PW i opisz sytuację. Poniżej wrzucam link do forumowego profilu Michała, który często bywa na forum i jest ikoną pomocnej dłoni wydawnictwa
http://www.forum.galakta....wprofile&u=3542 |
|
|
|
|
abraxa [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012
|
|
|
Wielkie dzięki! |
|
|
|
|
abraxa [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Jeszcze raz dziękuję za kontakt do Michała, zadziałał i dostałem dobre karty pocztą
pozdro |
|
|
|
|
mauler [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
Witam
Pytanie odnośnie walki - miałem takie zdarzenie:
Po powrocie z Yuggoth trafiłem na obszar gdzie stały 2 potwory a po chwili dołączył trzeci - ogar z Tindalos. I właśnie - ile walk w 1 turze odbywam i w jakiej kolejności?
Czy wszystkie 3 walki naraz w jednej turze?
czyli zabijam jednego potwora i automatycznie przechodzę do walki z następnym?
Czy najpierw z potworem, który stał na tym obszarze jako pierwszy? czy ostatni?
pozdrawiam. |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
He, he, temat walki wiecznie żywy Jak było już wielokrotnie wspominane w tym temacie, sprawa jest prosta i nie ma co jej niepotrzebnie komplikować.
1. Walka z potworami zawsze odbywa się w FAZIE RUCHU
2. Wyjątek stanowią potwory atakujące badacza w wyniku spotkań
W turze w której wróciłeś z innych światów (w Fazie Ruchu), możesz zignorować potwory, które stoją przy bramie (i na spokojnie ją zamykać w Fazie Spotkań w Arkham). Domyślam się, że Ogar pojawił się na obszarze w Fazie Mitów (ruch, lub spotęgowanie potworów), jednak w tej fazie się nie walczy, więc nie ma to wtedy najmniejszego znaczenia dla badacza (będzie się tym martwił dopiero w Fazie Ruchu).
W następnej turze, w Fazie Ruchu, musisz rozpatrzyć każdego potwora (unikać/walczyć), który stoi na twoim obszarze (bez względu na to czy udało ci się zamknąć bramę czy nie). Kolejność potworów wybierasz sam. |
|
|
|
|
mauler [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012
|
|
|
Dziękuję!
Cytat: | Domyślam się, że Ogar pojawił się na obszarze w Fazie Mitów (ruch, lub spotęgowanie potworów |
Tak było
Cytat: | W następnej turze, w Fazie Ruchu, musisz rozpatrzyć każdego potwora (unikać/walczyć), który stoi na twoim obszarze (bez względu na to czy udało ci się zamknąć bramę czy nie) |
Dobrze, to rozumiem. Następne pytanie - walczę z każdym aż do jego śmierci (swojego ogłuszenia?). Czy w każdej turze (fazie Ruchu) walczę z jednym potworem, a kolejne czekają grzecznie pod łóżkiem )))? |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012
|
|
|
Cytat: | W następnej turze, w Fazie Ruchu, musisz rozpatrzyć każdego potwora (unikać/walczyć), który stoi na twoim obszarze (bez względu na to czy udało ci się zamknąć bramę czy nie) | Musisz rozpatrzyć wszystkie trzy (chyba że wcześniej padniesz). |
|
|
|
|
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012
|
|
|
dodam tylko, każdego potwora z osobna. |
|
|
|
|
|
|