galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
Kacper86

Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 34
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012   

TUTAJ watek a propos organizacji forum
 
     
Rolek

Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012   

Witam.
To mój pierwszy wpis na tym forum i od razu mam takie pytanie związane z zasadami gry. To moja pierwsza gra tego typu i zapewne te pytanie jest banalne dla wielu z Was, ale... Chodzi mi o Gloina. Czy dostaje on dodatkowe zasoby za obrażenia jednorazowo tylko w momencie otrzymania obrażeń, czy też w każdej fazie zasobów, 1 regulaminowy + te za obrażenia?
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012   

Dostaje zasoby/zasób tylko w chwili otrzymania obrażeń/obrażenia.
 
     
Rolek

Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012   

Dzięki za szybką odpowiedź.
 
     
mykel 

Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 01 Lut, 2012   

Witam, mam pytanko dotyczące karty wydarzenia "Wiedza Przodków" z najnowszego dodatku. Treść karty jest następująca:" Wyczerp postać z cechą krasnolud, aby umieścić 2 żetony postępu na aktywnym obszarze(4 żetony, jeśli to obszar Podziemi lub Gór)"
Czy jeśli karta aktywnego obszaru wymaga położenia np. 1żetonu postępu, a my użyjemy karty wyżej wspomnianego wydarzenia to czy dodatkowe żetony postępu przechodzą na kartę wyprawy?? Mnie szczerze mówiąc wydaję się że powinny, ale wolę się upewnić :)
 
     
Kacper86

Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 34
Wysłany: Sro 01 Lut, 2012   

mykel napisał/a:

Czy jeśli karta aktywnego obszaru wymaga położenia np. 1żetonu postępu, a my użyjemy karty wyżej wspomnianego wydarzenia to czy dodatkowe żetony postępu przechodzą na kartę wyprawy??

Tak, to jest generalna zasada w grze. Jesli dokladasz punkty postepu, to najpierw na aktywny obszar. Jesli zostaje Ci reszta, to mozesz ja polozyc na karcie wyprawy.
Btw. jesli usuwasz zetony postepu (bo jakas karta spotkan Ci tak kazala) to w pierwszej kolejnosci usuwasz je z karty wyprawy (FAQ 1.2)
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012   

Kacper86 napisał/a:

Btw. jesli usuwasz zetony postepu (bo jakas karta spotkan Ci tak kazala) to w pierwszej kolejnosci usuwasz je z karty wyprawy (FAQ 1.2)

Jeśli karta spotkań nakazuje usunięcie żetonów postępu to dokonuje się tego tylko na karcie wyprawy. Aktywny obszar jest bezpieczny chyba że podstęp odwołuje się do niego bezpośrednio.
_________________
Sprzedam LOTR LCG dodatki po angielsku w doskonałej cenie :)
 
     
bartosh 


Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012   Dain i jego zdolność

Czy zdolność Daina odnosi się także do niego samego (w końcu jest krasnoludem, a tekst nie precyzuje, że dopałka odnosi się do pozostałych krasnoludów)?
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012   

Wszystkie Krasnoludy, Dain też, dlatego 3xNieoczekiiwana odwaga i heja! ;)
 
     
DonKilero

Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 14
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Właśnie otworzyłem grę. Czytam, oglądam na utubie. I mam pewną kwestię:
Przy 1 misji "Przeprawa przez mroczną puszczę" biorę kartę leśnego pająka i leśnej drogi.
Ustawiam w strefie przeciwności. I teraz zaczyna się gra. Jak wygląda pierwszy ruch?
Gram sam, więc wyciągam jedna kartę z tali spotkań i dokładam do tych i rozpatruję je? Czy najpierw rozpatruję te dwie co mam i zaczyna się faza zasobów. Jeżeli wybiorę trzech bohaterów do wyprawy to do podróży(żeby przejąć kartę obszaru) już nie mogę wybrac gościa. Kurde nie kumam jak zacząć,żeby to miało ręce i nogi. Może ktoś tak łopatologicznie napisze w dwóch zdaniach:P
Pytanie: jeśli do talii użyję jednego gracza z innej sfery biorę wszystkie karty tej sfery do talii gracza tak?
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 627
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

DonKilero napisał/a:
Właśnie otworzyłem grę. Czytam, oglądam na utubie. I mam pewną kwestię:
Przy 1 misji "Przeprawa przez mroczną puszczę" biorę kartę leśnego pająka i leśnej drogi.
Ustawiam w strefie przeciwności. I teraz zaczyna się gra. Jak wygląda pierwszy ruch?
Gram sam, więc wyciągam jedna kartę z tali spotkań i dokładam do tych i rozpatruję je? Czy najpierw rozpatruję te dwie co mam i zaczyna się faza zasobów.

Zaczynasz od fazy zasobów i dalej zgodnie z instrukcją - poszczególne fazy gry.

DonKilero napisał/a:
Jeżeli wybiorę trzech bohaterów do wyprawy to do podróży(żeby przejąć kartę obszaru) już nie mogę wybrac gościa.

Do Fazy Podróży nie wybierasz nikogo, tylko bierzesz jeden z Obszarów i robisz go aktywnym (czyli na niego w pierwszej kolejności będziesz kładł żetony postępu).

DonKilero napisał/a:
jeśli do talii użyję jednego gracza z innej sfery biorę wszystkie karty tej sfery do talii gracza tak?

Jednego gracza = jednego Bohatera, jak mniemam. Żeby móc zagrać karty z jakiejś sfery, musisz mieć jakiegoś Bohatera z żetonami tej sfery. Ale nie musisz wrzucać wszystkich kart z danej strefy. Po kilku grach sam się zorientujesz, które warto ;)
 
 
     
DonKilero

Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 14
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Czyli talia gracza to mogą być wybrane tylko karty?

I jeszcze raz do tego początku. Jak mam leśna drogę i pająka to robię drogę aktywna i kładę ją przed sobą. Później jest faza ataku? na pająka?
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 627
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

DonKilero napisał/a:
Czyli talia gracza to mogą być wybrane tylko karty?

I jeszcze raz do tego początku. Jak mam leśna drogę i pająka to robię drogę aktywna i kładę ją przed sobą. Później jest faza ataku? na pająka?


1. Tak.

2. Nie, to tylko przygotowanie gry. Sama gra zaczyna się od Fazy Zasobów. W Fazie Wyprawy odkrywa się kolejną kartę z Talii Spotkań, w Fazie Podróży możesz wziąć Drogę jako aktywny Obszar a późniejsą Fazy Spotkań i Walki.
 
 
     
DonKilero

Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 14
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Zawsze w fazie wyprawy porównuje siłę woli do siły zagrożenia czy to jest dobrowolne? (chyba zawsze). W czasie fazy wyprawy bohaterowie stają się wyczerpani?
Ostatnio zmieniony przez DonKilero Wto 21 Lut, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
100ch

Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 23
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Mam krótkie pytanie:
Czy poziom zagrożenia gracza w wyniku działania kart (Gandalf, Pozdrowienie Galadrimów) może zostać obniżone poniżej zera, czy też muszę zbijanie zakończyć na 0?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13