galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wrażenia z rozgrywki
Autor Wiadomość
FilipsO
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   Wrażenia z rozgrywki

Witam, chciałbym się was spytać o wrażenia z rozgrywki, bo mocno biorę ten tytuł pod uwagę, szczególnie jeżeli znajdą się jacyś gracze z Warszawy i turnieje. Ponadto, co warto kupić na początek? Myślę nad Core Set+Y-Wing+Tie Advanced ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Ponadto, co myślicie o tej grze? Bo troszeczkę zawartość zestawu startowego mnie przeraża (3 figsy :???: ) ale może do gry więcej nie potrzeba? I link do jakiejś recenzji byłby pomocny, gdyż jak wujek google tylko sklepy mi wyświetla...
 
     
Crane
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

Ja wczoraj rozegrałem dwie pierwsze partie więc mogę się podzielić wrażeniami. Moje pierwsze wrażenie :grin: ależ ta gra mała, myślałem że to będzie pudełko wielkości "Gry o Tron" czy "Warhammera Inwazji", a tu takie niewielkie pudełko jak "Blood Bowl Menadżer Drużyny" czy "Znak Starszych bogów". Modele wyglądają ślicznie, ale jak już ktoś wspomniał na forum ich wykonanie jest zdecydowanie dalekie od ideału. Na stole to nie przeszkadza ale jak ktoś by chciał to kupić kolekcjonersko to radzę obejrzeć w sklepie przed zakupem. Granie podstawką jest niezbyt satysfakcjonujące, być może sytuację ratują scenariusze ale jeszcze z nich nie korzystałem więc nie podpowiem czy tak jest. Graliśmy raz samą podstawką i było w miarę ok ale tylko dlatego że się dopiero uczyliśmy, druga partyjka była 2 X-Wing vs 4 TIE Fighter (czyli 2 podstawki) i tu już było bardzo dobrze. Tak więc jak masz możliwość dokupienia od razu Y-Winga i TIE Advanced to się nie zastanawiaj, myślę że z podstawką da Ci to taki zestaw, że gra się raczej szybko nie znudzi, a i wrażenia z rozgrywki będą dużo lepsze. Największy minus jaki zauważyłem to kostki - 3 kości to stanowczo mało, bo rzuty 4 kośćmi nie należą do rzadkości. My co prawda mieliśmy do dyspozycji dwa komplety więc nie było problemu, ale gdyby w FFG byli mniej pazerni to mogli by po tej jednej kostce dodać i wtedy komfort gry by się od razu podniósł :)
 
     
manowar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

Mi się bardzo dobrze gra, co więcej A&A Air poszło w odstawkę. Figurki są wykonane rewelacyjnie, to tak jak sklejony model tyle, że pomniejszony. Co do gry to zawsze podobały mi się zasady poruszania wszystkimi jednostkami, a dopiero później walka. Zapożyczenie sposobu wykonywania manewrów z Full Thrusta jest jak najbardziej na plus. Gdzieniegdzie widziałem opinie porównujące tą grę do Wings of War. Trochę pograłem w Wings of War, oczywiście bym oszalał z rozpaczy gdybym tam nie pozmieniał kilku zasad i faktycznie WoW można by uznać za dość słabą grę, ale porównywać ją do X-winga to jakieś nieporozumienie. Jedynie osoby, które nie pograły w X-winga, a zauważyli jakieś tam podobieństwa mogą uznać tą grę za słabą. Póki co mamy do dyspozycji cztery różne rodzaje myśliwców. Każdy spełnia zupełnie inne zadanie. Do tego dochodzą wykupione bronie, umiejętności czy droidy. Każdy z myśliwców oprócz zastosowania taktycznego posiada odmienną manewrowność, co zresztą też przyczynia się do stosowania różnorakich taktyk. Nie mogę doczekać się TIE Interceptorów, A-wingów oraz Millennium Falcona z Slavem 1. Jeśli w przyszłości wyjdą jeszcze TIE Defendery czy przystosowane specjalnie do misji (scenariuszy) TIE Bombery i B-wingi to gra ta stanie się jeszcze ciekawsza. Oby tylko nie zapędzili się zbyt daleko i nie wymyślili pojedynków np. na Cloud City, jakieś cloud cary vs TIE Fightery.
 
     
FilipsO
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

Dzięki wielkie, chyba już wiem na co pójdą moje oszczędności :razz: . Ja starsznie czekam na niszczyciel imperialny, ale boje się jak będzie ze skalą :???: . Ale FFG da radę, mam nadzieję. No to niech moc będzie z wami :wink:
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

FilipsO napisał/a:
Dzięki wielkie, chyba już wiem na co pójdą moje oszczędności :razz: . Ja starsznie czekam na niszczyciel imperialny, ale boje się jak będzie ze skalą :???: . Ale FFG da radę, mam nadzieję. No to niech moc będzie z wami :wink:


Hehe, chyba się nie doczekasz. Żeby być w skali, model niszczyciela musiałby mieć ok. 6m długości. Tantaive IV ok 60cm, czyli 2/3 standardowego pola do gry na 100p. Moim zdaniem nie mamy co liczyć na coś większego niż Falcon. Większe statki wyobrażam sobie jedynie w roli elementów planszy np. fragment niszczyciela w scenariuszu, którego celem jest zniszczenie mostka. Może bardziej jako płaska plansza niż trójwymiarowa makieta.
Jako modele tylko w innym systemie z inną skalą.
Ja zacząłem od podstawki, dwóch dodatkowych X-Wingów, jednego Y-Winga, jednego Tie Advanced i dwóch Tie Fighterów. Nie ma to jak zniżka 25% w Rebelu i 1 dodatek wygrany w konkursie;). Jeśli chcesz zaczynać skromniej, to polecałbym oprócz podstawki dokupić X-Winga i Tie Advanced. Zyskujesz wówczas możliwość gry na 60-70p., a to już jest bardzo przyjemna rozgrywka. Oczwiście X-Winga możesz zastąpić Y-Wingiem, ale ostrzegam, że ciężko się nim gra, jeżeli ma do wsparcia tylko jednego X-Winga. Grę Y-Wingiem chyba lepiej zaczynać od trzech myśliwców. Poza tym w zestawie dodatkowym X-Wing dostajesz Wedge'a i Garvena Dreis'a, którzy są bardzo ciekawymi pilotami. W zestawie podstawowym masz tylko Luke'a i Biggs'a(no i rookie'go oraz pilota red squadronu)
Ja grałem już 10 razy na 100p. 8 razy wygrali Imperialni. Losowość rzutów bywa wkurzająca. Często odrobina farta u jednych i pecha u drugich pozwala uzyskać na początku przewagę, która potem jest już nie do odrobienia. Mimo to gra sprawia mnóstwo frajdy i na pewno będę rozszerzał ją o kolejne statki. 100p. wydaje się być optymalną liczbą, ale fajnie mieć trochę więcej statków, żeby potestować różne zestawienia. Myslę, że niedługo zakupię jeszcze jeden Tie Advanced i Tie Fighter'a.
 
     
manowar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

Y-wing to bardzo fajny myśliwiec jeśli ma się na pokładzie działo jonowe, a najlepiej dodać jeszcze do niego R2-D2 by zrobić z niego mini niszczyciel. Nie testowałem jeszcze z większą liczbą Y-wingów niż jeden, ale wszystko przede mną. Mimo wszystko X-wingi to podstawa i wprowadzenie A-wingów nie wyprze ich z rozpisek.
 
     
FilipsO
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

Mogliby "trochę" zmniejszyć skalę niszczyciela i żeby miał to 60 cm. Kosztowałby tyle co półtora podstawki, ale by był :razz:
 
     
manowar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Wrz, 2012   

W pocketach niszczyciel nie miał żadnego zastosowania, był tylko na pokaz. W grze myśliwskiej nie powinno być capitali, zresztą one słabo strzelały do myśliwców, a jeśli ktoś chce się postrzelać między capitalami to polecam raczej Full Thrusta w świecie SW, który został już dawno opracowany. Mi tam żadne niszczyciele w X-wingu nie są potrzebne, będą to tylko dodatkowe koszty na prawdopodobnie nieprzydatny model. Akurat na półkach i szufladach nie brakuje mi niszczycieli. Chyba jedynym rozsądnym zastosowaniem ów modelu byłaby jakaś misja, najprawdopodobniej zniszczenie obiektu jakim byłby właśnie niszczyciel bądź Nebulon B, który de facto słabo będzie się bronił przed myśliwcami.
 
     
Galron
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

Dlatego tez bardziej sklaniałbym sie do tego co napisał barbus
Cytat:

Większe statki wyobrażam sobie jedynie w roli elementów planszy np. fragment niszczyciela w scenariuszu, którego celem jest zniszczenie mostka. Może bardziej jako płaska plansza niż trójwymiarowa makieta.
 
     
Tremayne
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

na filmikach z GenConu widać, że FFG przygotowało specjalny "stół" do grania w X-Winga, którego fakturą była powierzchnia Gwiazdy Śmierci i były miejsca do zamontowania wieżyczek turbolaserowych. W scenariuszu było zniszczenie pewnej ilości wieżyczek by wygrać.
 
     
wektoor
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

Ogólne wrażenia:
- modele całkiem ładne, chociaż niektóre elementy są bardzo wrażliwe na lekkie nawet uszkodzenia (np. działka X-Winga);
- zróżnicowanie statystyk i dostępnych manewrów wpływa na taktykę gry daną stroną, a nawet danym rodzajem myśliwca;
- rozgrywka idzie sprawnie, ale jedna partia potrafi trwać nawet półtorej godziny.

Graliśmy z kumplem 2 partie na stole 70x70cm w składzie 2x X-Wing, 1x Y-Wing, 3x Tie Fighter i 1x Tie Advanced. W pewnych momentach na stole było naprawdę tłoczno :) Obie partie wygrali rebelianci. Spore znaczenie ma szczęście w rzutach kośćmi - nic tak nie zaskakuje jak niepodziewane zniszczenie statku, który wydawał się nie do ruszenia w danej rundzie :)

Jedyny minus to za mała liczba kości - po 3 dla obrony i ataku. Często zdarzają się rzuty czterema koścmi i pojawia się konieczność 'dorzucania'.
 
     
FilipsO
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

Mam grę w łapkach i nasunęła mi się myśl: co z turniejami? Przynosimy dwie floty (rebelię i imperium) czy może zdarzyć się tak, że na przykład walka będzie toczyła się rebelvsrebel? To byłoby trochę bezsensu.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

Na zdjęciach z turniejów w U.S. widziałem potyczki Imperium vs Imperium. Dla mnie też kompletnie pozbawione sensu i klimatu. Moim zdaniem każdy powinien przychodzić na turniej z eskadrami dla imperium i rebelii. Przed grą gracze wybierają, którą stroną chcą grać. Jesli nie mogą dojść do porozumienia, rzucają kostkami. Albo rozgrywać po dwa mecze w każdej parze. Potyczki nie są bardzo długie.
 
     
a.probulski
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

Po pierwszych ~10 rozgrywkach jestem naprawdę pod wrażeniem - FFG w X-Wingu poprawiło masę błędów Wings of War (mały zasięg ruchu, mozolne planowanie manewrów...) i dorzuciło kilka naprawdę fajnych własnych pomysłów (znanych z wcześniejszych produkcji - np. talia obrażeń wyraźnie przypomina tę z WFRP 3ed.).
Wady? Wspomniany już tutaj brak czwartej kostki ataku/obrony oraz fakt, że granie na podstawkowe 31pkt. może się szybko znudzić - gra do rozwinięcia skrzydeł potrzebuje przynajmniej 2-3 statków po każdej ze stron.

A co do grania turniejowego Imperium vs. Imperium czy Rebelia vs. Rebelia - tego typu rozgrywki fabularnie mogłyby odwzorowywać np. ćwiczenia jednej ze stron...
 
     
Crane
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

Oficjalne zasady turniejowe wskazują że gra się tylko jedną frakcją i jest możliwe, że będzie się grało przeciwko tej samej frakcji, ba nawet w pierwszej turze nie zaleca się dzielenia graczy tak żeby grali Rebelia vs Imperium (a są takowe zalecenia na przykład żeby w pierwszej turze w miarę możliwości nie parować graczy którzy przyjechali z jednego miasta). Na innego rodzaju turniejów wszystko będzie zależało od organizatorów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13