galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wrażenia z rozgrywki
Autor Wiadomość
Ash
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Wrz, 2012   

To prawda, że Imperium ma mało ulepszeń, ale z drugiej strony ma kilka świetnych kart pilotów TIE fighterów z mocnymi wbudowanymi zdolnościami, którzy w dodatku (patrząc od strony przeciwnika) są wręcz porażająco tani (Mroczna Klątwa, Howlrunner).
 
     
a.probulski
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Wrz, 2012   

JackDeToxic napisał/a:
Witam wszystkich zapaleńców, którzy wydali parę ładnych stówek a dopiero 7 dni minęło od premiery. Rzeczywiście gra robi bardzo dobre wrażenie w prawie każdym aspekcie ale już po 2 bitwach jednej na 50 i drugiej na 100 pkt. oraz po kilkukrotnym przeglądaniu pełnego pakietu brakuje mi więcej kart rozszerzeń na pewno odzywa się zboczenie z karcianek a przede wszystkim z SW CCG Deciphera. No cóż o ile pilotów i broni wystarczy to wg mnie bardzo przydało by się z kilka nowych kart umiejętności na stronę o ile rebelia jest dodatkowo dopalona Astromechami to Imperium ogólnie dużo słabiej wygląda :cry:


A kojarzysz, jak wyglądały decki po wyjściu samego Premiere? No właśnie, też szału nie było :P (Sense-Alter-Sense-Alter...)
 
     
JackDeToxic
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Wrz, 2012   

Tak dobrze pamiętam jak wychodził Premiere Limited Edition jeszcze do końca nie było wiadomo co to znaczy :mrgreen: . Najlepsza karcianka wszechczasów. Podobnie się poczułem kiedy zobaczyłem pierwszy raz X-winga - gra jest świetna. W Premiere było 324 kart (162 Dark Side i 162 Light Side) z których składało się 60 a po 2 dodatkach gra już była mega super. Tu mam inny problem wyszła podstawka X-winga + 4 dodatki a jest tylko 5 rodzajów umiejętności (i do tego na dwie strony), po jednej nowej umiejętności na dodatek trochę mało. Tu mamy 31 wszystkich pilotów, 8 lub 9 może używać umiejętności dla porównania jest aż 6 droidów. Szkoda że w podstawce nie wyszły 3 umiejętności a w dodatkach po jednym. Myślę że jak FFG zachowa standard a pewnie tak będzie to w każdym nowym dodatku wrzucą po 1 nowej umiejętności. Wiem że to bitewniak i nie może być za dużo kart ale lubię mieć wybór i zmieniać taktykę tu pod tym względem umiejętności trochę brakuje.
 
     
a.probulski
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

No właśnie jak na razie to umiejętności w formie rozwinięć wydają mi się wyłącznie dodatkiem - zobaczymy, jakie będzie meta, ale większość rozwinięć zdaje się w tej chwili funkcjonować przede wszystkim jako narzędzie do zapchania limitu punktowego pozostałego po wykupieniu statków - może z wyjątkiem dział jonowych dla Y-Winga...
 
     
Vilk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

a.probulski napisał/a:
No właśnie jak na razie to umiejętności w formie rozwinięć wydają mi się wyłącznie dodatkiem - zobaczymy, jakie będzie meta, ale większość rozwinięć zdaje się w tej chwili funkcjonować przede wszystkim jako narzędzie do zapchania limitu punktowego pozostałego po wykupieniu statków - może z wyjątkiem dział jonowych dla Y-Winga...


Też mi się tak wydaje. Wolę jeden zwykły myśliwiec więcej niż rozwinięcia na pozostałych. Chyba też wolę więcej szeregowych pilotów niż jednego, dwóch elitarnych. Daje to więcej możliwości manewru, sytuacji strzeleckich, na które przeciwnik może nie być w stanie równie mocno i często odpowiedzieć.

Pieniężnie raczej nie wyrobię, ale naprawdę korci mnie wariant ośmiu TIE/ln, obsadzonych przez Pilotów z Akademii (96 pkt.) Ciekawe czy taki Wedge z Lukiem i Biggsem, napakowani torpedami i astromechami daliby radę się przed tym opędzić, mając co turę grzanie w rufę od jednego/dwóch/trzech przeciwników?
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Myślę, że 3 X-Wingi na wypasie dały by radę. Pierwszeństwo strzału rebeliantów może sprawić, że część z tych pilotów akademii w ogóle nie odda strzału. Ja ostatnio gram rozpiską Vader i Howlrunner(obaj z taktyką roju) + 4 pilotów akademii. Sprawdza się bombowo.
 
     
FilipsO
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Sami piloci z akademii chyba nie dadzą rady. Przydałaby się im jakaś elita. Są podstawą, ale bez dowódcy nie wyrobia.
 
     
Vilk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Mam za sobą tylko trzy rozgrywki, więc za mało, żeby cokolwiek wnioskować, ale zauważyłem, że świeżo szkoleni imperialni rekruci w przewadze liczebnej nie są do zlekceważenia. Najbardziej boli, że strzelają jako ostatni i dla ratowania tyłka często muszą pozbyć się żetonów skupienia, które mogłyby przydać się w ataku. Ani razu jednak nie straciłem w pełni sprawnego "Taja" w jednej rundzie (3 trafienia). A jak wam się zdarza?

Kluczem jest też trzymanie bliskiego dystansu (3 kostki ataku na 2 kostki obrony X-winga). Zbyt mało też doceniam beczkę, uważając ją za mało przydatny manewr i w zasadzie zmarnowanie akcji, tymczasem potrafi zapewnić niezłe efekty.

Aha, i bardzo brakuje w TIE możliwości przelotu o 1 w przód :)

Zrobiłem się ostatnio za bardzo imperialny... :mrgreen:
 
     
JackDeToxic
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Vilk napisał/a:

Pieniężnie raczej nie wyrobię, ale naprawdę korci mnie wariant ośmiu TIE/ln, obsadzonych przez Pilotów z Akademii (96 pkt.) Ciekawe czy taki Wedge z Lukiem i Biggsem, napakowani torpedami i astromechami daliby radę się przed tym opędzić, mając co turę grzanie w rufę od jednego/dwóch/trzech przeciwników?

He he he no nie źle zaszalałeś o ile 4 TIE/In jestem sobie w stanie wyobrazić w towarzystwie Vader'a i Stele jako dowódców eskadr In-ków z mniej doświadczonymi pilotami (tylko jeśli z Manowar'em kupimy po 2 szt na głowę) to 8 zupełnie nie widzę ani w horyzoncie finansowym ani taktycznym tym bardziej że jeszcze dojdzie Falcon i Slave. A same cieniasy w In nie wiele zrobią poza spadaniem :)
 
     
manowar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Jak na razie 5x TIE/ln ładnie działa z jednym TIE Advencedem, dzisiaj zresztą to ponownie sprawdzałem. Imperium musi mieć przewagę liczebną, zatem im więcej latających trumien tym lepiej, a Vader super z tym współgra.
 
     
naiilo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012   

Moim zdaniem przewaga liczebna jest tutaj kolosalnie ważna. Grając na samej podstawce, jeden X-Wing owszem najprawdopodobniej ustrzeli tego TIE po kilku manewrach i turach, ale z drugim (nawet posiadając na pokładzie R2-D2) już sobie nie poradzi. Po prostu TIE siadają mu na ogonie i nie da się ich zgubić inaczej jak wykonując Koiogram ( czy jak się to tam nazywa).

Inna sprawa, że dorzucenie do swoich sił jednego Y-Winga mocno zmienia postać rzeczy. Co do umiejętności to faktycznie jest ich trochę mało, ale zwrócicie że tylko najlepsi(najdrożsi) piloci są je w stanie wykupić, co ma dla mnie sens. Tak więc w przypadku używania "tanich" pilotów, i tak nie musimy zawracać sobie tym głowy...

Nie mogę się osobiście doczekać A-Winga, dałby on trochę manewrowości Rebeliantom, której tak bardzo im brakuje aby jakoś skontrować te TIE. Już się boje Interceptorów, które zapewne będą miały 3 w polu działek laserowych i zapewne te same manewry co TIE-Fightery.

Ogólnie grę oceniam bardzo dobrze, wręcz znakomicie. Najbardziej mi przypadł do gustu system manewrów, który eliminuje całkowicie "złą krew" z innych systemów bitewnych, gdzie się używa miarki calowej czy innej. System losowości w postaci kostek dla mnie jest OK, niektózy to lubią, niektórzy wolą mieć pełną kontrole itp itd. Mi odpowiada.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012   

naiilo napisał/a:
Moim zdaniem przewaga liczebna jest tutaj kolosalnie ważna. Grając na samej podstawce, jeden X-Wing owszem najprawdopodobniej ustrzeli tego TIE po kilku manewrach i turach, ale z drugim (nawet posiadając na pokładzie R2-D2) już sobie nie poradzi. Po prostu TIE siadają mu na ogonie i nie da się ich zgubić inaczej jak wykonując Koiogram ( czy jak się to tam nazywa).


Czy ja wiem... u mnie pojedynki X-Wing vs. Tie Fighter rozgrywały się zawsze z korzyścią dla pierwszego. Raz graliśmy siedmioma Tie'ami przeciwko trzem X-wingom i wygrali Rebelianci. Na stole zostały dwa pełne X-Wingi. Jeden sporo obrywał, ale R2-D2 go w kółko naprawiał. Moim zdaniem ważniejsze od liczebności jest dobre zestawienie umiejętności pilotów i tych dokupionych w talentach, a następnie ich umiejętne wykorzystanie.

naiilo napisał/a:

Inna sprawa, że dorzucenie do swoich sił jednego Y-Winga mocno zmienia postać rzeczy.


No... tak samo jak dodanie każdego innego statku.

naiilo napisał/a:

Co do umiejętności to faktycznie jest ich trochę mało, ale zwrócicie że tylko najlepsi(najdrożsi) piloci są je w stanie wykupić, co ma dla mnie sens. Tak więc w przypadku używania "tanich" pilotów, i tak nie musimy zawracać sobie tym głowy...


Piloci z Eskadry Czarnych mogą dokupować talenty, a do najdroższych nie należą.
 
     
naiilo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012   

Co do pierwszego podpunktu, to zwróć uwagę, że napisałem wyraźnie że chodzi o podstawkę. Zresztą wszystko co napisałem opieram na grze w core set, gdyż tylko tym grałem, nie posiadam jeszcze dodatków.

ok poprawka, rozegrałem jedną bitwę właśnie dodając Y-Winga. Jego wieżyczka jonowa mocno mi zrobiła grę.
 
     
FilipsO
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Paź, 2012   

Polecam dodać teraz advanceda. Będziesz mógł się pobawić już nieźle :wink:
 
     
Falcon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Paź, 2012   

naiilo napisał/a:
Moim zdaniem przewaga liczebna jest tutaj kolosalnie ważna. Grając na samej podstawce, jeden X-Wing owszem najprawdopodobniej ustrzeli tego TIE po kilku manewrach i turach, ale z drugim (nawet posiadając na pokładzie R2-D2) już sobie nie poradzi. Po prostu TIE siadają mu na ogonie i nie da się ich zgubić inaczej jak wykonując Koiogram ( czy jak się to tam nazywa).

Grałem 2 bitwy z samej podstawki - w jednej Lukiem (bez R2) rozwaliłem oba TIE, choć został mi 1 punkt hulla, wiec spokojnie wykonalne.
Po to jest Koiogran żeby go używać ;) - trzeba tylko złapać dystansu (Tie mozna też zmylić i mogą przestrzelić łatwo), żeby zdjąć stresa, to namierzony Tie w dystansie 1 z focusem jest często na 1 strzał ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14