galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

trafiają na planszę gdy przestaje obowiązywać limit potworów tj kiedy panika by musiała wzrosnąć powyżej 12. tak to wracają oczywiście do puli.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Chyba powyżej 12 :D

Espanoles to że Wam sie chciało pamiętać który jest najstarszy :D Ja bym zapomniał :D



A jest sytuacja w której potwór z Arkham może trafić na peryferia, ale to juz takie kombinowane. Jak mamy Dunwich to jak poleci, albo pojawi sie w Dunwich, a jego ruch sprawi żema lecieć na przestworza, to w momencie kiedy sie nie mieści trafia na peryferia.
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Sty, 2013   

witam mam kolejną nieścisłość związaną z grą.Z karty obszarów wyszło mi zadanie,że wyzwał mnie na walke pewien człowiek na pięści test waleczności plus 1 i trzeba mieć 2 sukcesy.Moje pytanie brzmi czy jak na gołe pięści to tylko liczy sie podstawowa waleczność plus umiejętności bez broni czy można używać broni bo nie jest napisane,że nie ale na logike gołe pięści to bez broni.
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Sty, 2013   

Większość broni (jeśli nie wszystkie) dają bonus do walki a nie waleczności. To są 2 różne rzeczy.
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Sty, 2013   

to są specjalne testy, walki uników zakleć i paniki. I to jest istotne bo niektóre karty zapewniają bonus do waleczności (np. umiejętności) a inne tylko do specyficznych testów (np. inne umiejętności ;D ). I to jest istotne. Dlatego Bramy zamykamy testem WALECZNOŚCI więc nie można zamykać bramy Thompsonem albo Toporem ;D Bo one zapewniają bonus do testów WALKI. Swoją drogą niezła akcja, gościu wyzywa na walkę na gołe pięści my się zgadzamy i ciągniemy z Thompsona albo Miotacza Ognia. Trochę komiczna sytuacja, widzę to.
 
     
Dro0784
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Sty, 2013   

Witam wszystkich! Ostatnio nabyłem tą zacną grę i niecierpliwie rozpocząłem szereg rozgrywek. Sporo wątpliwości rozwiałem już poprzez śledzenie tego tematu, jednak po ostatniej potyczce narodziła się następująca niepewność:
- Wlazłem na obszar i w wyniku spotkania przeczytałem, że badacz musi zostać na tym obszarze przez kolejną turę, jednak pod koniec obecnej tury, w fazie mitów na obszarze tym pojawiła się brama i teraz: - jak to działa? - czekam kolejną turę by spełnić nakaz karty spotkania, a potem zostaję wciągnięty przez bramę, czy od razu zostaję wciągnięty i olewam nakaz spotkania? A może najpierw zostaję wciągnięty, a po powrocie jeszcze muszę czekać karną turę?
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Sty, 2013   

gdy pojawia się brama wtedy znika obszar. tak to trochę działa. co innego gdyby Badacz został "zatrzymany" wtedy traci całą następną fazę ruchu i sytuacja byłaby jasna. W sumie i tak i tak gdy go wciąga brama w fazie mitów i tak zostaje "zatrzymany". Była już tu gdzieś podobna sytuacja, że co się dzieje gdy np "dostajesz 2 wskazówki ale musisz tu pozostać przez następną turę" no i dostajesz te wskazówki i coś jakieś zdarzenie powoduje że opuszczasz lokacje. Wtedy nic sie nie dzieje, masz szczęście (no chyba że trafisz "pod rynnę" :D ). Takie jest moje rozumienie ale słucham co mają inni do powiedzenia.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sty, 2013   

Tak zostajesz wciągnięty do Innch Światów gdzie trafiasz na pierwsze pole w pozycji zatrzymanej (leżący znscznik badacza).
Nie odbywasz już spotkania bo Cię tam nie ma.
Ale zatrzymania się nie dublują w żaden sposów. Jeżeli z jakiś przyczyn zdubluje Ci się coś dwa razy, czy to pozytywne czy negatywn w tej grze tego nie dublujesz tylko dział to jako jedno. Czyli nie można być dwa razy zatrzymanym.
A tak w ramch zasady że nie ma reguły bez wyjątków to jest spotkanie w Innych Światach (nie pamiętam z jakiego dodatku), że zostajesz zattrzymany na dwiw tury, ale to jest wyraźnie napisane.
 
     
Sargodar
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sty, 2013   

podsumowując

te same efekty z dwóch kart, nie kumulują się ale z jednej tak !?
czy jest to gdzieś wyjaśnione w zasadach lub tym obszernym FAQ'u, bo przyznam się, nie spotkałem tego, ale mogłem przeoczyć ?
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sty, 2013   

:D co masz na myśli mówią że się efekty z jednej karty kumulują?

już tu ktoś pięknie wyjaśnił że jeżeli masz np. trzy latarnie (bo tak można) to masz +3 do szczęścia ale to fabularnie nie oznacza że targasz trzy latarnie ale że masz jedną super latarnię, na trzecim poziomie, vrrdhi czy jak to się pisze.

niemniej błogosławieństwa klątwy zatrzymania się nie dublują. nie można też mieć niestety dwóch kart pożyczki ani dwóch kart honorarium.
 
     
Sargodar
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sty, 2013   

przyłapany! :cry:
źle sformułowałem myśl - oczywiście chodziło mi o typ karty mówiąc że coś trwa więcej niż jedną turę

ale nadal nie odnajduję tego, że nie możesz mieć więcej niż jeden efekt na sobie np zatrzymania/pozostania w jednym miejscu więcej niż 1 turę gdzie źródłem są 2 różne zdarzenia

może się czepiam ale wolałbym wyjaśnić, żeby nie psuć sobie zabawy w trakcie grania, choć przyznam że grając już spory czas nie miałem takiego zdarzenia - szczęścicie kart albo gwiazdy są w porządku. :wink:
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sty, 2013   

czym innym jest pozostanie a czym innych zatrzymanie ;D zatrzymanie oznacza że nie otrzymujesz żadnych punktów ruchu. W sumie jeżeli pozostajesz (bo tak wyszło ze Spotkania) to np. możesz czytać księgi i robić inne rzeczy na które spędzasz punkty ruchu.
 
     
Dro0784
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sty, 2013   

Dzięki za odpowiedź.
Mam jednak pytanie co do poniższej kwestii:

wezuwiusz napisał/a:
czym innym jest pozostanie a czym innych zatrzymanie ;D zatrzymanie oznacza że nie otrzymujesz żadnych punktów ruchu. W sumie jeżeli pozostajesz (bo tak wyszło ze Spotkania) to np. możesz czytać księgi i robić inne rzeczy na które spędzasz punkty ruchu.


Czy rzeczywiście tak można, gdy np. obszarze wyjdzie nam ze spotkania, że tracimy turę, to mimo tego można wykonywać czynności wymagające zużywania punktów ruchu (np. czytanie ksiąg)? Czy to jest równoznaczne z tym, że zostajemy zatrzymani i nie przysługują nam żadne punkty ruchu? Albo nie przysługują po prostu punkty ruchu do wykorzystania na sam ruch po planszy?
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sty, 2013   

no właśnie otrzymuje się punkty ruchu według mnie. Bo dlaczego nie? Poprostu się pozostaje w miejscu. Nie idzie się nigdzie bo to zdarzenie obejmuje dwie tury. ZATRZYMANIE jest terminem technicznym i oznacza stratę całej fazy ruchu (mam nadzieję że teraz nic nie zmyślam, bo czy to znaczy że zatrzymani nie walczą i nie unikają ewentualnych potworów?) a pozostanie wynika ze spotkania, według mnie w niczym nie przeszkadza w czytaniu książek. Np w innych światach gracz nie otrzymuje punktów ruchu więc nie ma jak czytać ksiąg nawet jak jest się zatrzymanym.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Sty, 2013   

Źlem się chyba wyraził. Mialem właśnie na myśli to że nie kumuluja się właśnie takie efekty jak klątwy, błogoslawieństwa, zatrzymania itd. Natomiast kilka latarni itd może się skumulować.
Co do tych zatrzymań i tego gdzie to jest napisane (apopors ich kumulacji), to nie jestem piewien gdzie ale gdzieś to było. Niewiem czy nie w FAQ. Jak będę miał moment to poszukam.


A jeżeli chodzi o równicę między zatrzymanym i pozostałym przez następną turę, to ja gram że akurat to to samo. Nigdzie nie ma w instrukcjach takiego rozróżnienia, jest tylko mowa zatrzymanym. Wywnioskowałem więc że polecenie "pozostań przez następną turę' odnosi się właśnie do zatrzymania.
Ponad to Arkham jest grą gdzie nie tylko kolejność i porządek faz i czynności w grze ma wielkie znaczenie, ale również to w jakiej pozycji znajduje się znacznik badacza. Gra jest tak skonstruowana że wypełniając wszelkie polecenia, jesteśmy w stanie zostawić grę żeby dokończyć ją za kilka dni i zasiadając do niej nie mamy wątpliwości co jest grane i co możemy a co nie. W związku z tym jeżeli każą nam posotać to przez następną turę gram że wywracam znacznik badacza. Ponieważ gdyby nie był w takim stanie mógłbym mieć punkty ruchu, a mając je mógł bym zwiać z takiego obszatu gdzie nakazano mi pozostać.
A będąc wywrócconym nie mam już punktów ruchu ktore mógl bym użyć na ewentualne czynie ksiąg.
I właśnie też na tej myśli oparte było twierdzenie że nie można być podwwójnie zatrzymanym. Gra poporstu nie umożlwia zaznaczenia takiego efektu, bo raz przewrócony znacznik nie może być przewrócony bardziej :D
No i jeżeli jestem zatrzymany i na moim obszarze są potwory, to muszę coś z nimi zrobić. Wszak zatrzymanie powoduje że nie mam punktow ruchu, a nie fazy ruchu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.38 sekundy. Zapytań do SQL: 13