galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
Galron
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Dokładnie tak jak piszesz.
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Mam kilka pytań, z których większość nasunęła mi się podczas ucieczki z Dol Guldur.

1. Są w tym scenariuszu trzy cele, na których napisano, że po odłączeniu od bohatera trafiają z powrotem do strefy przeciwności. Chyba dobrze rozumiem, że dotyczy to także sytuacji gdy ginie trzymający go bohater, a zgodnie z ostatnim FAQ, cel taki nie otrzymuje strażnika po powtórnym umieszczeniu w SP?

2. Druga sprawa dotyczy dodatku Vilya. Korzystając z niego Elrond może odkryć i zagrać kartę z talii swojego gracza, przy czym jest tam warunek "if able" (nie mam jeszcze tego dodatku, więc podaję wg angielskiego tekstu na karcie). Co to znaczy? Czy chodzi po prostu, o to że np. nie może zagrać karty zdarzenia związanego z inną fazą niż mamy obecnie, albo o to, że Elrondowi nie wolno zagrać np. dodatku ani wydarzenia ze strefy Taktyka, czy należy to rozumieć szerzej? Na przykład w Ucieczce z Dol Guldur można zagrać tylko jednego sprzymierzeńca na rundę. Jeśli w danej rundzie wprowadzono jakiegoś do gry, to czy Elrond z Vilyą może wprowadzić dodatkowego korzystając ze specjalnych zdolności, czy właśnie tutaj należy rozpatrzyć to "if able" na niekorzyść gracza?
2'. Jeśli może w takiej sytuacji wprowadzić dodatkowego sprzymierzeńca, to jak to jest z sytuacją odwrotną, tzn. gdy na początku rundy z jakiegoś powodu wyczerpuję Elronda i Vilyę (np. liczę na coś dodającego żetony zasobów, bo mi brakuje na zagranie postaci), wyciągam kartę i trafia mi się sprzymierzeniec, którego dołączam do gry, to czy wówczas mogę zagrać już "w zwykły sposób" drugiego sprzymierzeńca mimo zakazu w scenariuszu (traktując tego pierwszego jako specjalną akcję Vilyi, która nie wlicza się do ogólnych zasad scenariusza)?

3. Z tym wystawianiem jednego sprzymierzeńca na rundę mam też wątpliwości dotyczące krasnoludów Kili i Fili. Czy ich właściwość można wykorzystać w tym scenariuszu (bo zagrywamy jednego sprzymierzeńca, a drugi wchodzi do gry sam), czy w tym przypadku musimy z tego zrezygnować i musimy wprowadzać do gry każdego z braci osobno (płacąc dodatkowo za tego drugiego podczas innej rundy - o ile go w ogóle dobierzemy w zwykły sposób z talii)?

4. No i na koniec jeszcze jedna sprawa związana z tą parą. W przypisanej do nich odpowiedzi jest mowa o przeszukaniu talii gracza. Czy oznacza to, że jeśli szukany brat jest już tylko w kartach zużytych, albo na ręku, to nie mogę go dołączyć do gry?
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

1. Cel może być odłączony od postaci tylko w wyniku efektu innej karty lub śmierci bohatera i w takim przypadku wraca do strefy przeciwności. Tak jak piszesz nowe FAQu potwierdziło że w tym przypadku nie otrzymuje on strażnika (myślę jednak że wiele osób wcześniej tak już grało w tym przypadku).

2. Główne ograniczenie jest takie jak mówisz - jeżeli karta nie może być zagrana w danej fazie. Jeżeli nie możesz zapłacić dodatkowego kosztu aktywacji (np. karata każe wyczerpać Ci hobbita a żadnego nie kontrolujesz) to wtedy też w zasadzie można powiedzieć że nie jesteś w stanie spełnić "if able".
Ponieważ Vilya ma napisane aby umieścić kartę bez kosztu oznacza to że nie musi w szczególności należeć do właściwej sfery (nie jest wymagany resource match)
Co do restrykcji zagrania jednego sprzymierzeńca w rundzie vilya to omija (podobnie jak atak z zaskoczenia i Wstań i walcz o czym było w FAQu)
2'. Vilya nie zużywa Ci limitu jednego sprzymierzeńca

3. Fili i Killi mieszczą się w limicie (tylko jeden jest zagrywany, drugi jest umieszczany w grze)

4. Tak niestety brata z ręki ani ze stosu odrzuconych wziąć nie wolno.
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Większość odpowiedzi zgadza się z moją dotychczasowa interpretacją, chociaż nie sądziłem, że Elrond może dzięki Vilyi zagrać karty spoza swojej sfery. Ciekaw jestem czy ktoś jeszcze tak uważa?
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Może, bo nie jest nigdzie napisane z jakiej sfery mają być karty.
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

OK. Dzięki.
To może jeszcze jedno. Gdy jeden z bohaterów jest uwięziony, to nie może być używany. Czyli, jak rozumiem, jeśli jest jedynym moim bohaterem z danej sfery, to nie mogę zagrywać należących do niej kart, nawet jeśli mają zerowy koszt, prawda?
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Interpretacja jest tutaj jak przy Filli i Killi. Wystarczy abyś za jednego z nich zapłacił a do drugiego nie musisz mieć bohatera ponieważ zdolność karty umieszcza go w grze. Vilya podobnie, powoduje umieszczenie karty w grze a nie jej zagrywanie (resource match jest wymagany do zagrywania karty z ręki).

Co do uwięzionego bohatera to niestety nie możesz zagrywać kart z jego sfery o ile jest jedynym takim bohaterem - nawet jeżeli koszt tych kart to zero. Natomiast te karty będziesz mógł normalnie zagrywać natychmiast po uwolnieniu więźnia.
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

Rzeczywiście, takie wyjaśnienie odnośnie umieszczania kart w grze do mnie przemawia.
A z tym więźniem, to też tak mi się wydawało.
Dzięki.
 
     
Sznycelek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Mar, 2013   

Kilka pytań:

1. Polowanie na Golluma i różne dziwne sytuacje z tym wynikające. Na początku fazy wyprawy w drugim etapie podgląda się dwie wierzchnie karty i dodaje jedną do strefy przeciwności (...). No właśnie, co wtedy, gdy: dajemy do strefy wskazówkę, która ściąga kolejną wskazówkę. Wskazówka nie może być strażnikiem wskazówki (chyba) więc ciągniemy kolejną kartę, którą okazują się być kruki z mroczną falą. Ciągniemy kartę z mrocznej fali, a następnie jeszcze jedną, która będzie strażnikiem drugiej wskazówki. Czy dobrze to rozumiem?

2. Gdy kartą cienia są orki z wyżej wymienionej przygody (Polowanie), to czy efekt cienia rozpatruje się dla gracza, który jest z nimi w zwarciu, czy dla wszystkich graczy?
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Mar, 2013   

Sznycelek napisał/a:
Kilka pytań:

1. Polowanie na Golluma i różne dziwne sytuacje z tym wynikające. Na początku fazy wyprawy w drugim etapie podgląda się dwie wierzchnie karty i dodaje jedną do strefy przeciwności (...). No właśnie, co wtedy, gdy: dajemy do strefy wskazówkę, która ściąga kolejną wskazówkę. Wskazówka nie może być strażnikiem wskazówki (chyba) więc ciągniemy kolejną kartę, którą okazują się być kruki z mroczną falą. Ciągniemy kartę z mrocznej fali, a następnie jeszcze jedną, która będzie strażnikiem drugiej wskazówki. Czy dobrze to rozumiem?

2. Gdy kartą cienia są orki z wyżej wymienionej przygody (Polowanie), to czy efekt cienia rozpatruje się dla gracza, który jest z nimi w zwarciu, czy dla wszystkich graczy?

1. Tak, dobrze grasz.

2. Nie pamiętam treści karty, więc warto byś cytował zdolność, o którą się pytasz, wtedy łatwiej będzie odpowiadać :wink:
 
     
Sznycelek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Mar, 2013   

Podam po angielsku, bo łatwiej mi to znaleźć niż grzebać po pudełku za jedną kartą:

Hunters from Mordor
Shadow: Deal 1 damage to each hero with a Clue card attached(...)

No i ponawiam pytanie, dotyczy to tylko gracza, któremu ta karta jako cień wypadła, czy wszyscy gracze na tym cierpią?
 
     
TomB
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Mar, 2013   

Sznycelek napisał/a:

Hunters from Mordor
Shadow: Deal 1 damage to each hero with a Clue card attached(...)

Każdy dostaje obrażenie i wracamy do wcześniejszej karty wyprawy.
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Zgadzam się, że taki cień dotyka wszystkich graczy, ale dlaczego "wracamy do wcześniejszej karty wyprawy"? Przecież nie tracimy dodatków, tylko otrzymujemy obrażenia (nawet gdyby zdarzenie zabierało Ślady Golluma, to nie było mowy o tym, że gracze są w trzecim etapie, a nawet gdyby byli, to mogą mieć więcej takich kart) i nie jest powiedziane, że wszyscy giną od tej jednej rany (bo tylko wówczas należałoby się cofnąć z trzeciego etapu do drugiego).
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

TomB przyjął założenie że jesteśmy w 3 etapie. Ponieważ wskazówki mają własność:
Cytat:
(Counts as a Condition attachment with: Forced: After attached hero is damaged or leaves play, return this card to the top of the encounter deck.")

to po otrzymaniu ran wszyscy bohaterowie musieliby odłożyć wskazówki a wymuszony efekt 3 etapu wyprawy cofnąłby nas do wcześniejszego.

Z ciekawostek Frodo mógłby anulować to obrażenie ale jego zdolność jest odpowiedzią więc byłaby rozpatrzona po forced: na wskazówce (czyli wskazówka byłaby rozpatrzona wcześniej i wróciła, pomimo że później Frodo nie miałby żadnego obrażenia). Przynajmniej ja tak to widzę :)
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Rzeczywiście, nie trzeba zabić bohatera, żeby oddać dodatek... Chyba to przeoczyłem :oops:
Mam nadzieję, że jak w grałem ten scenariusz, to nie oberwał mi bohater trzymający Ślady, bo za szybko przypisałbym sobie zwycięstwo w tej rozgrywce...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.82 sekundy. Zapytań do SQL: 13