galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wave 2 - przecieki i spekulacje
Autor Wiadomość
Don_Silvarro
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Mareczq napisał/a:
Zdecydowanie coś źle graliście taktycznie...

Slave 1 jest mega na odległosc i trzeba nim tak manewrować aby unikać bliskich starć. Jednak jak już ma to bliskie starcie to dobrze postawiona mina potrafi zrobić grę :)


Tego oczywiście nie wykluczam - obaj oponenci grali pierwszy raz swoimi grubasami, a ja pierwszy raz przeciwko nim, więc to póki co dopiero pierwsze wrażenie :smile: Zgadzam się, że jeśli Firespray to najlepiej Trelix + sturmkanone i grzanie z maksymalnego zasięgu - przeciwnik w tej kwestii faktycznie zagrał suboptymalnie.

Cytat:

Millennium jest troszkę inny taktycznie. Tutaj więcej zależy od pilota. Jego 1 obrony naprawdę bardzo nie przeszkadza, jak musi fizycznei wbić mu 13 obrażeń aby go zdjać.


Cóż, w pierwszej grze wbijałem mu po 4-5 plomb na rundę, więc to nie jest tak, że jest jakiś niezabijalny z tymi swoimi 13HP. Z drugiej strony gdyby nie siedział w nim Chewie, to z pewnością byłby posprzątany o wiele szybciej na skutek takich i owakich krytyków. Z trzeciej strony w drugiej grze okazało się, że najlepszą metodą na pokonanie Falcona jest... ignorowanie go, bo wtedy to 40+ punktów, które strzelają jak 20-punktowy X-Wing... O wiele bardziej opłacalne było przeczyszczenie reszty statków i walenie w Falcona dopiero, gdy został sam na stole.

Cytat:

Masz rację też, że można starać się go zablokować, ale ktoś kto gra nim sprytnie będzie po prostu trzymał się z daleka (zwłaszcza jak gra Han Solo) bo i tak wszędzie będzie mógł praktycznie strzelać. Latanie na boki taby aby mieć nadal zasięg nawet na 3 nie bedzie zbyt trudno, wiadomo trzeba tylko trzymać się od środak mapy.


Troszeczkę nie trafia do mnie ten argument, zważywszy na nową akcję boost. Mamy stateczek, który nijak nie sięga do Falcona, nawet na 3 zasięgu - no to cyk, 5 do przodu + dopalacz + dwie długości podstawki i nagle jesteśmy w jedynce. A taki Fel z PTL od razu ma w pakiecie unik żeby przetrwać kontrę i skupienie na deser...

Cytat:

Ważna też sprawa na ile gramy punktów. Przy 100 punktach na pewno są słabsi, ale już na 200-300 punktów przy mapie 1,2mx1,2m bardzo dużo zyskują ;)


Cóż, każdy gra jak lubi, ale (przynajmniej póki co) wszystkie zasady wydają się być pisane z myślą o 100 punktach i stole 3x3 stopy.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Don_Silvarro napisał/a:

Cóż, każdy gra jak lubi, ale (przynajmniej póki co) wszystkie zasady wydają się być pisane z myślą o 100 punktach i stole 3x3 stopy.


Nie wiem, skąd taki wniosek. Gram już tylko na 150-200p i wszystko wydaje się być bardzo dobrze zbalansowane.
 
     
Mareczq
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Cytat:
Cóż, każdy gra jak lubi, ale (przynajmniej póki co) wszystkie zasady wydają się być pisane z myślą o 100 punktach i stole 3x3 stopy.


Nie zgadzam się też. Widać to właśnie po ostatnich dodatkach, jak dla mnie zaraz zmienią się zasady turniejowe na 150-200 punktów. Bo ta gra się, az o to prosi. Powyzej 200 punktów już troszkę jest ciężej, ale właśnie te 200 puntków to optimum. Oczywiście wtedy 90x90 to za małe pole gry, min. 120x90 ;)

Cytat:
Troszeczkę nie trafia do mnie ten argument, zważywszy na nową akcję boost. Mamy stateczek, który nijak nie sięga do Falcona, nawet na 3 zasięgu - no to cyk, 5 do przodu + dopalacz + dwie długości podstawki i nagle jesteśmy w jedynce. A taki Fel z PTL od razu ma w pakiecie unik żeby przetrwać kontrę i skupienie na deser...


Nie każdy ma boosta, i też przecież Falcon ma boosta, a z HanSolo za sterami często rusza się ostatni ;) Naprawdę da radę nim fajnie manewrować tak aby trzymać się z daleka od przeciwnika. Pamiętaj też, ze on sam nie lata i włąsnie jak się koncentrujesz na innych statkach to on może sobie swobodnie strzelać - a naprawdę słaby nie jest ;)

Cytat:
Cóż, w pierwszej grze wbijałem mu po 4-5 plomb na rundę, więc to nie jest tak, że jest jakiś niezabijalny z tymi swoimi 13HP. Z drugiej strony gdyby nie siedział w nim Chewie, to z pewnością byłby posprzątany o wiele szybciej na skutek takich i owakich krytyków. Z trzeciej strony w drugiej grze okazało się, że najlepszą metodą na pokonanie Falcona jest... ignorowanie go, bo wtedy to 40+ punktów, które strzelają jak 20-punktowy X-Wing... O wiele bardziej opłacalne było przeczyszczenie reszty statków i walenie w Falcona dopiero, gdy został sam na stole.

Wbicie w niego 4-5 obrazeń, przy 100 punktach oznaczało, ze ktoś grał z tobą taktyką na pałę ;P Inaczej tego nie widze ;)

Ogólnie z tego co ja grałem to naprawdę 5 Tie/F i 1 Tie/A zostało z nimi sam na sam (wcześniej właśnie zniszczyli mi 2 szt. A-Wingów) i nim go zniszczyli zdołał zdjać 3 szt. Tie/A i prawie zniszczyć Vadera. 4 tury to trwało ;) I realnie wygrał dzięki Vaderowi i rakietom;)


Według mnie nowe statki są idealne. Są mocne, ale i bardzo drogie. Manewrwanie nimi jest trudniejsze, ale też są łatwiesze w ustawieniu na dobrej pozycji strzeleckiem. Slave 1 moim zdaniem jest mocniejszy , przy czym nie jest droższy ;) Dodam też, ze miny są bardzo mocne, mocniejsze niż myślałem na papierze. Udało mi się w jednej grze rozwalić 3 uszkodzone mocno X-Wingi dobrze postawioną miną ;P
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Mareczq napisał/a:

Nie zgadzam się też. Widać to właśnie po ostatnich dodatkach, jak dla mnie zaraz zmienią się zasady turniejowe na 150-200 punktów. Bo ta gra się, az o to prosi. Powyzej 200 punktów już troszkę jest ciężej, ale właśnie te 200 puntków to optimum. Oczywiście wtedy 90x90 to za małe pole gry, min. 120x90 ;)


E nie sądzę, żeby w zasadach turniejowych zmienili ilość punktów. Mimo, że sam wolę grać na więcej, to muszę przyznać, że 100p ma ten optymalny stosunek ilości strategii do czasu rozgrywki.
 
     
Mareczq
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

W 1 h. na 200 punktów można spokojnie rozegrać dobrą bitwę i strategicznie rozłożyc przeciwnika ;) Wiadomo tutaj ciężej o wyniszczenie przeciwnika, ale da radę :D
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Mar, 2013   

No a może też przeciągnąć się na ponad 2 godziny;)
 
     
Mareczq
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Mar, 2013   

Jak masz turniej to nic się nie przeciąga. Jak mija 1 h. to rozgrywacie do końca tą turę, która jest i potem podlicza się punkty. Tak samo przecież jest teraz, na 100 punktów też nie zawsze da radę w 1 h. rozegrać grę ;)
 
     
martoln
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Mar, 2013   

dyskusja w ostatnich kilku zdaniach mocno akademicka...by nie powiedziec z dupska. pozyjemy zobaczymy. Wydaje mi sie ze poki co nie zostanie zmieniony limit punktowy do 200. Ewentualnie 150 ale sam jestem zwolennikiem 100 punktow- zachowana dynamika i sens rozgrywki malymi fighterami.
 
     
Oldster
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Mar, 2013   

martoln napisał/a:
Wydaje mi sie ze poki co nie zostanie zmieniony limit punktowy do 200. Ewentualnie 150 ale sam jestem zwolennikiem 100 punktow- zachowana dynamika i sens rozgrywki malymi fighterami.


Popieram rękami, nogami i mackami. Limit punktów to kwestia gustu (i kasy) ale uważam że najlepiej gra się na 100.
 
     
Mareczq
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Mar, 2013   

No przecież nie raz grałem na 100 punktów i też na 150/200 nie raz. Zdecydowanie z nowymi statkami , 150 punktów jest najbardziej sensowe pod każdym względem (pamiętajcie, że mamy teraz nowy rodzaj ulepszeń dla KAŻDEGO statku). Problemem może być raczej nie ilosc punktów (a na pewno nie kasa, bo to przecież jest Bitewniak), a miejsce na grę. 200 punktów wymaga już większego stołu i to jest chyba większy problem ;) Wiadomo domowe warunki to co innego niż sklepowe stoły - te najczęściej mają 1x1 m ;)

Jak ja bym organizował turniej na pewno bym mocno przemyślał, czy nie zrobić na 150 punktów. I zdecydowanie powinni wydać oficjlane wytyczne co do wielkości "stołów" przy innych punktach niż 100. Niech każdy sobie gra jak chce, ale żeby to pole walki (wraz z DZ) było chociaż zasugerowane;)
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 09 Mar, 2013   

Mareczq napisał/a:
No przecież nie raz grałem na 100 punktów i też na 150/200 nie raz. Zdecydowanie z nowymi statkami , 150 punktów jest najbardziej sensowe pod każdym względem (pamiętajcie, że mamy teraz nowy rodzaj ulepszeń dla KAŻDEGO statku). Problemem może być raczej nie ilosc punktów (a na pewno nie kasa, bo to przecież jest Bitewniak), a miejsce na grę. 200 punktów wymaga już większego stołu i to jest chyba większy problem ;) Wiadomo domowe warunki to co innego niż sklepowe stoły - te najczęściej mają 1x1 m ;)

Jak ja bym organizował turniej na pewno bym mocno przemyślał, czy nie zrobić na 150 punktów. I zdecydowanie powinni wydać oficjlane wytyczne co do wielkości "stołów" przy innych punktach niż 100. Niech każdy sobie gra jak chce, ale żeby to pole walki (wraz z DZ) było chociaż zasugerowane;)


Ja na 200 gram na obszarze o wymiarach 100x150cm i wystarcza w zupełności. Nawet na 250p bez dużych statków stykało. Może dodałbym 20cm na szerokość, bo lubię jak można pomanewrować przed pierwszym strzałem.
Oficjalne zasady turniejowe jakie są, takie są, a jak się zmienią to się zmienią :razz: :p Na razie jest 100p i tyle. Jak ktoś chce turniej na większa ilość punktów, to niech sam zorganizuje.
 
     
Wikary
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Mar, 2013   

Zasady turniejowe (ver 1.2) po wprowadzeniu drugiej fali nie zmieniły się pod względem ilości punktów.

Wydawanie kolejnych dodatków również raczej nie wpłynie na punkty.

Zasady dotyczą turniejów oficjalnych, w przypadku turnieju lokalnego nie wspieranego przez FFG lub Galaktę, jeśli organizator turnieju ogłosi limit pkt na 150 lub 200 to nie ma chyba przeciwwskazań aby tak grać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14