galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Reguły zasady
Autor Wiadomość
unicorn
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Kilka pytań do bitwy:
1. Kartę można zagrywać co turę walki inną, czy jedna jest na całą bitwę ?
2. Czy obrońca może się wycofać do twierdzy przed walką, czy musi się odbyć co najmniej jedna tura walki ?
3. Czy można zadeklarować, że armia stacjonuje w twierdzy, czy wejście do twierdzy jest możliwe tylko przez wycofanie się z walki ?
4. Czy Towarzysz musi brać udział w bitwie (jako obrońca) ?
 
     
Col. Frost
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

1. Co turę inną.
2. Może się wycofać od razu. Warunkiem jest posiadanie maks. pięciu jednostek (nie licząc dowódców i postaci). W przypadku posiadania większej liczby jednostek trzeba zdjąć z planszy te ponad stan.
3. Ale właściwie co ci to da? Nie ma sensu deklarować się w twierdzy, jeżeli nie jesteś atakowany przez wroga.
4. Tak. Ewentualnie możesz nie skorzystać z jego zdolności, ale jest integralną częścią armii jak np. dowódca i jeśli armia ulegnie zniszczeniu on równie ginie.
 
     
Komimasa
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Miałem wczoraj iście epicką bitwę, ale do rzeczy.

1. Jeśli pionek drużyny pierścienia mam w Rivendell, a ta twierdza jest już oblężona, czy mogę odłączyć np Legolasa by wspomógł moje oddziały stacjonujące w twierdzy?
 
     
alik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Cze, 2013   

Możesz odłączyć Towarzysza i wspomóc obronę, ale nie będzie on mógł opuścić twierdzy do zakończenia oblężenia.
 
     
adi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

Czy sa jakies zasady do gry dla jednego gracza? Cos mi sie obilo o uszy,ze takowe istnieja.
 
     
Leszy
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Lip, 2013   

adi napisał/a:
Czy sa jakies zasady do gry dla jednego gracza? Cos mi sie obilo o uszy,ze takowe istnieja.


Nie ma takich zasad.
Być może, ktoś wymyślił sobie własny system, ale nie bardzo sobie wyobrażam, jakby to mogło działać. Co prawda, rozegrałem pierwszą moja rozgrywkę w pojedynkę, aby się nauczyć zasad (zawsze w nowozakupioną grę gram sam), prowadząc obie strony, ale trudno to nazwać grą.
 
     
Leszy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Lip, 2013   Karta o tym, że drużyna zabładziła

Po zagraniu tej karty, przenieś drużynę pierścienia do dowolnego sąsiedniego regionu.
Czy można przenieść Drużynę na pole oddzieloną czarną kreską gór?

Zasady mówią, że Drużyna może wkroczyć na Tor Mordoru, w fazie Drużyny Pierścienia, gdy znajduje się w Minas Morgul lub Morannon. A czy jeżeli znajduje się w innej części Mordoru?
To czy musi wrócić na któreś z tych pól?
Np. Drużyna jest w Morannon i w następnej fazie drużyny ma zamiar wkroczyć na Tor, tymczasem gracz Mroku zagrywa wyżej wspomnianą kartę i przenosi Drużynę do Barad Duru.
Trzymając się ściśle zasad, taka sytuacja jest możliwa. Ale fabularnie jest bez sensu.
 
     
Col. Frost
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Co do pierwszego pytania: nie możesz przekraczać czarnej kreski, nawet za pomocą karty. Mogę się mylić, ale chyba w instrukcji jest nawet coś napomknięte, że obszary oddzielone od siebie takową kreską nie są traktowane jako obszary sąsiednie, choć pewności nie mam.

Co do drugiego pytania: jest to sytuacja niemożliwa. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Drużyna nie może stać na polu Minas Morgul lub Morannonu, przynajmniej w takim sensie, że na jednym z tych pól znajduje się jej figurka, gdyż oznaczałoby to, że drużyna została wcześniej odkryta w tym miejscu, a w takim wypadku nie mogłaby stanąć na żadnym z tych pól. Zatem figurka drużyny znajdować musiałaby się na innym obszarze. Jeśli z kolei drużyna sama ujawni się na jednym z tych obszarów trafia na Tor.
 
     
Leszy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Lip, 2013   

[quote="Col. Frost"]Co do pierwszego pytania: nie możesz przekraczać czarnej kreski, nawet za pomocą karty. Mogę się mylić, ale chyba w instrukcji jest nawet coś napomknięte, że obszary oddzielone od siebie takową kreską nie są traktowane jako obszary sąsiednie, choć pewności nie mam.

Ok. rzeczywiście zgadza się. Zatem sytuacja z drugiego pytania nie mogłaby mieć miejsca.
Ale, dlaczego uważasz że " Drużyna nie może stać na polu Minas Morgul lub Morannonu, przynajmniej w takim sensie, że na jednym z tych pól znajduje się jej figurka, gdyż oznaczałoby to, że drużyna została wcześniej odkryta w tym miejscu, a w takim wypadku nie mogłaby stanąć na żadnym z tych pól. "

Dlaczego w momencie odkrycia Drużyna nie mogłaby stanąć na Minas Morgul lub Morannon?
Jaka zasada to uniemożliwia?
 
     
Col. Frost
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Lip, 2013   

No cóż, może się pomyliłem, teraz na szybko w instrukcji nie potrafię niczego takiego znaleźć. W każdym razie zawsze grałem tak, że w wypadku odkrycia drużyny, gdy ta znajdowałaby się w Morannonie (zwykle tamtędy wchodzę do Mordoru) stawiam jej figurkę o jedno pole wcześniej czyli u granicy Mordoru. Chociaż może to tylko wyrobione zachowanie, które miało zapobiec losowania żetonu przez przeciwnika? Nie potrafię powiedzieć.
 
     
Avael
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Lip, 2013   

Co do czarnej kreski:

Gruba czarna granica wskazuje, że dany teren jest
nieprzekraczalny (zazwyczaj będzie to łańcuch górski).
Jeśli dwa regiony stykają się tylko taką czarną granicą, nie
uważa się ich za sąsiadujące.


Pomogłem :) ?

Pozdrawiam
 
     
alik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lip, 2013   

Co do czarnej kreski to na pewno nie są to pola sąsiadujące, tak jak koledzy wcześniej powiedzieli. Natomiast jeśli chodzi o drugie pytanie to figurka Drużyny Pierścienia może znajdować się w Minas Morgul lub Morannon jeśli zostanie odkryta. Losuje się wtedy dodatkowy żeton za Twierdzę Cienia (o ile jest nadal kontrolowana przez Cień). W praktyce tak jak mówił Col. Frost figurkę stawia się przed twierdzą, żeby nie losować żetonu.

Co do opisanej hipotetycznej sytuacji, to gracz Cienia tą kartą mógłby przenieść drużynę na sąsiednie pole np. Gorgoroth (bo nie jest oddzielone czarną kreską). Według zasad, żeby wejść na tor Drużyna musiałaby wrócić do Morannon lub Minas Morgul. Bez sensu, ale nie znalazłem innych zasad. Ktoś ma inny pomysł?
 
     
Gregorian1987
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

To jeszcze jedno proste dla Was pytanko ;) Czy w grze np 4-osobowej limit kart wynosi 4 to po każdej turze gry trzeba usuwać dwie karty ? i następnie dobierać znów dwie nowe ?
 
     
alik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

W grze 4-osobowej dobierasz jedną kartę na turę. Jeśli w dowolnym momencie będzie ich więcej niż 4 to musisz natychmiast odrzucić nadmiarowe karty. Odrzuconą może być również karta właśnie dobrana. Najpierw dobierasz, potem odrzucasz.
 
     
czyzyk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   

Po pierwsze: Cześć wszystkim :)

Po drugie: mam parę pytań co do rozgrywki, ale nie znalazłem na nie jeszcze odpowiedzi

1) Czy jak zginie postać, która wprowadza dodatkową kostkę (np Gandalf Biały) to kostka też "spada" czy zostaje w puli do końca gry?
2) Czy można rekrutować dwa razy w tych samych osadach. Załóżmy, że mamy dwie kostki mobilizacji. Pierwszą rekrutuję np Elitarną jednostkę w Rivendell a teraz bym chciał użyć drugiej kostki aby zrekrutować regularną jednostkę w Rivendell a dowódcę np w Leśnej Przystani. (Wydaje mi się, że można, ale wolę się upewnić)
3) Jeśli dostawię poprzez kostkę mieczyk nazgula do armii czy mogę w tej samem turze poprzez drugą kostkę z mieczykiem ruszyć tę armię z dowódcą?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 13