|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania odnośnie zasad. |
Autor |
Wiadomość |
rep02 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013
|
|
|
Dobrze zrozumiałaś. Dokładnie to miałem na myśli. Tylko powtarzam, ja tak gram a oficjalnej odpowiedzi na takie pytanie nie znam.
Wzmocnienia piorunów wykorzystujesz po rzucie obrony. Czyli tak jak napisałaś 5 obrażeń trafia i piorun na wyleczenie zmęczenia bo potwór zginął tylko tymi 5 obrażeniami. Bo w innej sytuacji mogłabyś wydać wzmocnienie na coś innego. |
|
|
|
|
Damet [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013
|
|
|
grina napisał/a: | W sensie: rzucam kośćmi, atak trafia, zadaje np. 5 obrażeń i ma jeden piorun. Potwór się nie obronił- siada w niego cała 5 i ginie. |
W instrukcji masz dokładnie rozpisaną fazę walki:
- wybór broni i celu
- rzut koścmi (ataku i obrony)
- sprawdzenie zasięgu
- wydanie wzmocnień (wiedzac ze go zabijesz możesze podjąc decyzję o wydaniu wzmocnienia na odrzucenie zmęczenia. Przykład taki znajduje sie w instrukcji)
-zadanie obrażeń
Ważna jest kolejność kiedy co robimy, bo broniący się może nas czymś zaskoczyć.
Co do kart:
- Wybuchający run - tam jest sumbol "akcji", więc deklaracja zagrania karty następuje przed rozpoczęciem walki, a nie po rzucie kośćmi
- Mistrz runów - jak dla mnie nie ma określonego czasu użycia, więc można zagrac po rzucie |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013
|
|
|
Jeszcze lamerskie pytanko. Duży potwór (np. na 4 kafelki - kwadrat np. Ettin) blokuje te 4 kafelki dla przeciwnika (na przejście), kurczy się jedynie na czas ruch, ale jak już spocznie, to znów zajmuje 4 i w ten sposób np. blokuje całe wąskie przejście o szerokości 2 kafli. Na moje tak, ale jeszcze chcę się upewnić, co by nie było,że gram pod siebie plus cała szerokości frontu (np. 2 kafle) są widoczne (o ile nie ma ma innych przeszkód) dla przeciwnika. |
|
|
|
|
rep02 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lip, 2013
|
|
|
Tak, blokuje przejście i jest widoczny na każdym polu zajmowanym. |
|
|
|
|
Dziubek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Lip, 2013
|
|
|
Zwykle wszystkie te pytania zawarte w tym temacie są do znalezienia w instrukcji, ale mam takie na które będą różne skrajne odpowiedzi.
Czy figurka musi rzucać pulą obrony jeśli nie chce?
Przykład: Krasnolud Krutzbeck ma skilla że zadaje +2 Rany w każdym ataku, jeśli sam ma zadane 6 lub więcej ran. Czy gdyby koledzy z drużyny chcieli go zaatakować aby odpalić mu tego skilla, może on im to ułatwić? |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Lip, 2013
|
|
|
Teoretycznie bohater może zaatakować bohatera, ale chyba jednak zawsze trzeba rzucić kośćmi (również testu i obrony), by być choć zgodnym z sumieniem jak nie z Mrocznym Władcą. |
|
|
|
|
klawisz [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Lip, 2013 Zionięcie smoka
|
|
|
Mam pytanie ogólnie o zionięcie smoka cienia, jak wyznaczam te 4 pola - w jednej ciągłej linii, czy mogę 4 pola np po ukosie, cześć po linii albo np 4 pola jako kwadrat? |
|
|
|
|
Dziubek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Lip, 2013 Re: Zionięcie smoka
|
|
|
klawisz napisał/a: | Mam pytanie ogólnie o zionięcie smoka cienia, jak wyznaczam te 4 pola - w jednej ciągłej linii, czy mogę 4 pola np po ukosie, cześć po linii albo np 4 pola jako kwadrat? |
W dowolną stronę w linii prostej, rozpoczynając od pola pierwszego celu. |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Lip, 2013
|
|
|
Czy w scenariuszu Zamek Dearion cz1 mieszkaniec ma 2 akcje ruchu czy tylko jeda ruchu i otwarcie zamkniecie na ture (np. dwie akcje ruchu czyli 6 pol). Jak gracie? |
|
|
|
|
havranka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Lip, 2013
|
|
|
YoYo napisał/a: | Czy w scenariuszu Zamek Dearion cz1 mieszkaniec ma 2 akcje ruchu czy tylko jeda ruchu i otwarcie zamkniecie na ture (np. dwie akcje ruchu czyli 6 pol). Jak gracie? |
Mieszkaniec ma 2 akcje, może więc 2 razy się ruszyć (łącznie 6 pól) albo otworzyć drzwi i ruszyć się te 3 pola (lub w odwrotnej kolejności), albo zamknąć drzwi i ruszyć się 3 pola. Nie jest chyba nigdzie zapisane, że mieszkańcy mogą poruszyć się tylko raz na turę, czyli wykonać tylko jedną akcję ruchu. |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Lip, 2013
|
|
|
No właśnie chyba niekoniecznie. To tak jak z chowańcem chyba. Owe "i" w instrukcji (czyli mieszkaniec może wykonać tylko 2 akcje: ruch i otwarcie lub zamknięcie) należy czytać dosłownie, to znaczy, że może wykonać ruch i otwarcie lub zamknięcie, albo otwarcie lub zamknięcie i ruch, a nie dwa razy tę samą akcję. Z chowańcem w FAQ też wyjaśnili, że nie może zrobić 2x ataków i 2 ruchów, jeden ruch i 1 atak na turę, czyli trzeba wszelkie takie rzeczy czytać dosłownie raczej.
PS.
A jak oceniacie kartę związaną z przywołaniem chowańca Zaklęty Kamień u Geomanty (Legowisko Jaszczura)? Zdolność Geomanty (Zew Ziemi) mówi - "Wyczerp tę kartę (1pkt zmęczenia) aby umieścić Zaklęty Kamień na pustym polu w promieniu 3 pól od ciebie. Dopóki karta jest wyczerpana jeden z twoich Zaklętych kamieni może podczas swojej aktywacji wykonać atak (korzystając z jednej z twoich używanych magicznych broni)."
Czyli jak mamy następna turę, a kamień dalej żyje, to by zaatakować Geomanta musi znów ją wyczerpać (dostaje 1pkt zmęczenia). Nowy kamień się już nie może pojawić (bo jest np. ograniczenie do 1 na początku) ale za wyczerpanie może zaatakować, czy już by zaatakował (może tylko 1 raz i ruch) nie trzeba nic wyczerpywać, bo to tylko potrzeba zrobić do przywołania kamienia, a w kolejnych turach działa już jakby samoistnie? Mamy zagwozdkę. |
|
|
|
|
havranka [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Lip, 2013
|
|
|
YoYo napisał/a: | No właśnie chyba niekoniecznie. To tak jak z chowańcem chyba. Owe "i" w instrukcji (czyli mieszkaniec może wykonać tylko 2 akcje: ruch i otwarcie lub zamknięcie) należy czytać dosłownie, to znaczy, że może wykonać ruch i otwarcie lub zamknięcie, albo otwarcie lub zamknięcie i ruch, a nie dwa razy tę samą akcję. Z chowańcem w FAQ też wyjaśnili, że nie może zrobić 2x ataków i 2 ruchów, jeden ruch i 1 atak na turę, czyli trzeba wszelkie takie rzeczy czytać dosłownie raczej. |
He he, chyba trafiłam na osobę tak "szczegółową" jak czasem ja
Ale w mojej "Księdze przygód" jest: "Każdy mieszkaniec może wykonać akcję ruchu, a także otworzyć lub zamknąć sąsiadujące z nim drzwi. Mieszkańcy Daerin nie mogą wykonywać innych akcji". A wcześniej: "Należy je traktować jak figurki bohaterów z poniższymi wyjątkami" - a w wyjątkach nie ma nic, że nie można ich poruszyć dwa razy, więc tu nie miałam wielkiego problemu z interpretacją (czyt. nie było kłótni ani dyskusji nad stołem, choć im dłużej się zastanawiam... :p). Po prostu wykonuje dwie akcje z tych trzech dostępnych, w dowolnej kombinacji (no, nikt w turze jednym mieszkańcem nie otworzy drzwi i zaraz ich nie zamknie, bo to bez sensu). Tak przyjęliśmy, jako MW nie czułam się pokrzywdzona.
Zgodzę się natomiast, że fragmenty instrukcji często, nie tylko w tej grze, bywają nieoczywiste, jakby nikt ich dobrze nie ograł lub nie sprawdził, czy to w oryginalnej wersji, czy już po przetłumaczeniu, ale to temat na osobny, zapewne bardzo obszerny wątek. Być może tu przydałoby się jedno, naprawdę proste zdanie wyjaśniające wszystko: "Mieszkańcy mogą wykonać te trzy akcji w dowolnej kombinacji (np. 2 akcje ruchu lub akcja ruchu i otwarcie drzwi)" albo "Mieszkańcy mogą poruszać się tylko raz na turę". |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Lip, 2013
|
|
|
Spoko pisalem z pamieci ale wlasnie sa takie i/lub/rowniez, ktore jedna cholera tylko wie jak je finalnie traktowac. Chyba najlepiej ustalic to przed sama rozgrywka, no tylko jaka metoda przeprowadzic glosowanie skoro jest jeden Mroczny i Zly i do 4ech pieknych i Dobrych, a kazdy ma inny interes w calej rozgrywce . |
|
|
|
|
havranka [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Lip, 2013
|
|
|
I wtedy Mroczny Władca odwołuje się do zasady "w przypadku braku zgody pomiędzy bohaterami, decyduje Mroczny Władca" |
|
|
|
|
klawisz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013 Re: Zionięcie smoka
|
|
|
Dziubek napisał/a: | klawisz napisał/a: | Mam pytanie ogólnie o zionięcie smoka cienia, jak wyznaczam te 4 pola - w jednej ciągłej linii, czy mogę 4 pola np po ukosie, cześć po linii albo np 4 pola jako kwadrat? |
W dowolną stronę w linii prostej, rozpoczynając od pola pierwszego celu. |
Doczytałem dziś faq i errate na stronie galakty i okazało się że grałem dobrze - zionięcie smoka nie musi być w linii prostej, może zakręcać po 4 polach:
P: Czy linia wytyczana podczas używania zdolności „ognisty oddech” musi
być prosta?
O: Nie, linia może być wytyczona w dowolnym kierunku i może zmieniać
kierunek |
|
|
|
|
|
|