galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
karta Namiestnik Gondoru
Autor Wiadomość
the_ka
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   karta Namiestnik Gondoru

Namiestnik Gondoru

Gondor.Tytuł.


Dołącz do bohatera

Bohater do którego dołączono tę kartę, otrzymuje cechę Gondor

Akcja: Wyczerp Namiestnika Gondoru, aby dodać 2 żetony zasobów do puli zasobów bohatera, do którego dołączono tę kartę.

DODATEK


mam pytanie odnośnie tej karty:
- przy odpalaniu akcji mam wyczerpać ten dodatek czy bohatera do którego jest dołączony?

nie jest napisane że mam wyczerpać bohatera tylko że wówczas karta wydaje mi się być za mocna - wydam teraz 2 zasoby żeby potem za wyczerpywanie tej karty co ture dostawać 2 zasoby
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Nie wyczerpujesz bohatera, tylko kartę Namiestnik. Więcej, możesz wydać 2 zasoby i od razy wyczerpać kartę, żeby dostać 2 zasoby :) Karta jest bardzo mocna.
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

W większości talii ta karta jest kluczowa, ona pozwala włożyć do talii droższe karty...co do przepakowania - coś w tym jest. Jak do tego dołączysz Górnika Zigilu, i Theodreda albo Gloina...żyć nie umierać, byleby starczyło kart na ręce :grin:
 
     
the_ka
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

dzięki wszystkim za odpowiedź
 
     
dwarfpm
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   

Tarkun napisał/a:
W większości talii ta karta jest kluczowa, ona pozwala włożyć do talii droższe karty...co do przepakowania - coś w tym jest. Jak do tego dołączysz Górnika Zigilu, i Theodreda albo Gloina...żyć nie umierać, byleby starczyło kart na ręce :grin:


Co jest takiego dobrego w tym Górniku Zigilu? Czy jakoś opatrznie interpretuje tekst na karcie? To trochę loteria. Możesz trafić i nie trafić.
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   

No zależy od tego jak grasz i jak masz skonstruowaną talię. Jeśli masz większość kart o konkretnym koszcie, to szanse są większe. Inna sprawa, że możesz np. używać Astronomki z Imladris, czy Gildora i wtedy dokładnie wiesz co będziesz discardował.
 
     
juarez
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

Cytat:
nie jest napisane że mam wyczerpać bohatera tylko że wówczas karta wydaje mi się być za mocna - wydam teraz 2 zasoby żeby potem za wyczerpywanie tej karty co ture dostawać 2 zasoby

Dlaczego co turę ma dawać 2 zasoby? Nie jest tak ze aktywuje kartę wydaje zasoby i wtedy mam korzyść, i żeby znowu karta zadziałała to muszę ponownie zapłacić??
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

juarez napisał/a:
Dlaczego co turę ma dawać 2 zasoby? Nie jest tak ze aktywuje kartę wydaje zasoby i wtedy mam korzyść, i żeby znowu karta zadziałała to muszę ponownie zapłacić??

Kupujesz kartę i wstawiasz ją do gry. Jest to Dodatek, więc zostaje w grze. Możesz korzystać z jego zdolności, gdy jest przygotowany i tak długo, jak długo pozostanie w grze. Płacisz tylko raz, a korzystasz wielokrotnie. To jest jedna z namocniejszych kart do Władcy.
 
     
gregvip
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

Tarkun napisał/a:
W większości talii ta karta jest kluczowa, ona pozwala włożyć do talii droższe karty...co do przepakowania - coś w tym jest. Jak do tego dołączysz Górnika Zigilu, i Theodreda albo Gloina...żyć nie umierać, byleby starczyło kart na ręce :grin:


Ja grając talią Ekonomia, głupcze! autorstwa EstEst-a coraz bardziej skłaniam się do wywalenia tej karty z decku Theodred z dawaniem 1 zasobu innemu bohaterowi dołączonemu do wyprawy oraz Gloin dostający tyle zasobów co obrażeń plus leczenie z talii wiedzy doprowadziło mnie dzisiaj do takiej sytuacji, że zabrakło mi żetonów zasobów (nie szły karty z ręki i nie było co wystawiać).
Co prawda gram cały czas na razie "Przeprawę przez Mroczną Puszczę" więc może się mylę ale na razie moje przemyślenia wyglądają jak powyżej.
 
     
juarez
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

Cytat:
Kupujesz kartę i wstawiasz ją do gry. Jest to Dodatek, więc zostaje w grze. Możesz korzystać z jego zdolności, gdy jest przygotowany i tak długo, jak długo pozostanie w grze. Płacisz tylko raz, a korzystasz wielokrotnie. To jest jedna z namocniejszych kart do Władcy.

Dzięki ja widocznie coś źle zrozumiałem zmyliła mnie instrukcja. Jest tam napisane "Aby gracz mógł zagrać kartę z ręki (lub aktywować pewne efekty kart), musi za nią zapłacić, wydając żetony zasobów z puli zasobów bohatera...." , "Niektóre karty posiadają zdolności, które mogą zostać
AKTYWOWANE jeżeli dana karta znajduje się w grze.
Takie karty wymagają od aktywującego gracza wydania
zasobów
. Aktywowanie zdolności karty już znajdującej
się w grze nie wymaga przypasowania zasobów, chyba
że dana zdolność wskazuje co innego." Rozumiałem to tak że zagrywam kartę z ręki płacę i za każdym razem kiedy aktywuję efekt karty również płacę. :mrgreen:
Dzięki za wyjaśnienie :grin:
A i jeszcze pytanko kupuje kartę wydaje 2 zasoby aktywuje efekt wydaje kolejne 2 zasoby i wtedy już mogę korzystać z niej bez końca dopóki jest w grze??
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

juarez napisał/a:

A i jeszcze pytanko kupuje kartę wydaje 2 zasoby aktywuje efekt wydaje kolejne 2 zasoby i wtedy już mogę korzystać z niej bez końca dopóki jest w grze??
Nie. Płacisz 2 zasoby, dołączasz ten dodatek do jakiegoś bohatera i jeszcze w tej samej rundzie wyczerpujesz Namiestnika i ten bohater dostaje 2 zasoby. I w każdej rundzie możesz wyczerpać dodatek żeby właściciel otrzymał 2 zasoby. Jest to naprawdę potężna karta.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

gregvip napisał/a:
Ja grając talią Ekonomia, głupcze! autorstwa EstEst-a coraz bardziej skłaniam się do wywalenia tej karty z decku Theodred z dawaniem 1 zasobu innemu bohaterowi dołączonemu do wyprawy oraz Gloin dostający tyle zasobów co obrażeń plus leczenie z talii wiedzy doprowadziło mnie dzisiaj do takiej sytuacji, że zabrakło mi żetonów zasobów (nie szły karty z ręki i nie było co wystawiać).

Czasami też mam zasobów tyle, że nie mam co z nimi zrobić. Jednak Namiestnik w 1 turze, nie dość, że de facto wchodzi za darmo, to przez najbliższych kilka tur daje +2 żetony Bohaterowi, do którego jest dołączony. Szybkie wstawienie droższych Sprzymierzeńców bardzo ułatwia grę. W późniejszym czasie Namiestnik może powędrować do kogoś innego, szczególnie jak się gra w 2 osoby :mrgreen:
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

Kulgan napisał/a:
W późniejszym czasie Namiestnik może powędrować do kogoś innego, szczególnie jak się gra w 2 osoby :mrgreen:
Ale przecież NG jest unikalną kartą więc nie może być dwóch takich w tym samym momencie.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

Ja tam miewam za dużo zasobów w taktyce bez Rogu Gondoru nawet. Samo wciąganie zasobów to jedno, ułożenie talii, żeby wystarczyło na wszystko nawet jak nie dojdą bonusy to drugie. Taktyką łatwo taki manewr zrobić, bo jest masa tanich i bardzo mocnych wydarzeń, więc z reguły jestem w stanie na początku trochę poodkładać.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

crabtree napisał/a:
Kulgan napisał/a:
W późniejszym czasie Namiestnik może powędrować do kogoś innego, szczególnie jak się gra w 2 osoby :mrgreen:
Ale przecież NG jest unikalną kartą więc nie może być dwóch takich w tym samym momencie.

Prawda :wink: Ale czasami karty unikalne znikają ze stołu przez karty zła, typu odrzuć kontrolowany przez siebie dodatek, i wówczas można obdarować prezentem kogoś innego :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12