 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
|
Problem z zasadami |
| Autor |
Wiadomość |
Krzysiek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Cze, 2017
|
|
|
| opulentus napisał/a: | Mam np kartę "Dziwne widoki...zatrutej pułapki". U góry jest napisane "Pojawia się potwór" natomiast na dole "Kiedy zegar wybije północ, wszyscy badacze tracą po 2 punkty wytrzymałości.
Jak rozpatrzyć efekt paniki z tej karty? | W dokładnie taki sam sposób jak np. efekty paniki z przygody "Straszliwe odkrycie" czyli wcale.
Nie wszystkie karty Przygód mają jakieś efekty paniki.
Nie wszystkie karty Mitów mają jakieś efekty paniki.
"Dziwne widoki...zatrutej pułapki" nie ma żadnych efektów paniki.
| opulentus napisał/a: | | Gdzie są efekty paniki na kartach Mitów? | Jeśli trafisz na jakąś kartę Mitów z efektem paniki to na karcie będzie to jasno napisane. |
|
|
|
 |
godfryd [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018
|
|
|
W polskim FAQ 1.0 znalazłem błąd w części "Przedmioty, Zaklęcia, Wskazówki oraz Sprzymierzeńcy" w zagadnieniu dotyczącym pokonywania potworów.
W polskiej wersji FAQ jest:
" (...) Należy zauważyć, że jeśli potwór częściowo zakrywa zadanie, wszelkie nieodkryte części zadania nadal są uznawane za niewykonane w odniesieniu do rozpatrywania sukcesu w danej Przygodzie. (...) "
W oryginalnej angielskiej wersji FAQ jest:
" (...) Note that if a monster is only partially covering a task, any uncovered parts of the task are still uncompleted for purposes of resolving the adventure (...) "
Różnica jest zasadnicza, gdyż według polskiego FAQ, po pokonaniu przy wykorzystaniu przedmiotu/czaru potwora zajmującego częściowe zadanie potwora należy uznać za niewykonane wszystkie części zadania, które zakrywał potwór (nieodkryte = zakryte przez potwora), czyli tym samym przywrócenie zadania do wariantu bez potwora. Natomiast według angielskiego FAQ należy wykonać tylko te części zadania których potwór nie zakrywał (uncovered = niezakryte przez potwora). W przypadku pełnego zadania potwora zgodnie z wersją polską należy wykonać całe zadanie zakrywane przez potwora, a zgodnie z wersją angielską zadanie należy traktować jako wykonane.
Mam rację? |
|
|
|
 |
Krzysiek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018
|
|
|
| godfryd napisał/a: | W polskiej wersji FAQ jest:
" (...) Należy zauważyć, że jeśli potwór częściowo zakrywa zadanie, wszelkie nieodkryte części zadania nadal są uznawane za niewykonane w odniesieniu do rozpatrywania sukcesu w danej Przygodzie. (...) "
W oryginalnej angielskiej wersji FAQ jest:
" (...) Note that if a monster is only partially covering a task, any uncovered parts of the task are still uncompleted for purposes of resolving the adventure (...) "
Różnica jest zasadnicza (...) Mam rację? | Tak masz rację. Po prostu zostało to przetłumaczone na odwrót.
covered = zakryte
uncovered = niezakryte = odkryte ≠ nieodkryte
∎ |
|
|
|
 |
marenio [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 08 Sie, 2018
|
|
|
Zasady są po to, żeby je łamać |
|
|
|
 |
|
|
|