galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe Zasady - Modyfikacje
Autor Wiadomość
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Cze, 2009   

Myśl o wspólnym zwiedzaniu Innych Światów wciąż nie daje mi spokoju,
myślę, że byłby to miły kooperacyjny akcent. Chciałbym te zasady włączyć do mojego autorskiego rozszerzenia, ale wcześniej postanowiłem podzielić się z Wami projektem i dowiedzieć się co o tym sądzicie.
A więc:

"...podaj... mi... rękę..."v2.0

1) Wspólne penetrowanie innego świata jest możliwe tylko kiedy jeden z badaczy posiada specjalny przedmiot.

2) Obaj badacze muszą skończyć swój ruch na polu z otwartą bramą lub stać na obszarze gdzie otworzyła się brama (obydwaj są wtedy wstrzymani).

3) Obaj badacze wykonują wspólny ruch w fazie ruchu wcześniejszego gracza i kolejno każdy z nich losuje kartę bramy. Jeśli następuje test wykonuje go dowolny z nich (domyślnie ten z wyższą umiejętnością). Jeśli test jest udany, gracz testujący zabiera ewentualną nagrodę, jeśli nie OBYDWAJ BADACZE PONOSZĄ KARĘ.

4) Jeśli pojawia się potwór, gracze mogą zaatakować go wspólnie, obaj testują przerażenie, jeśli nie oszaleją atakuje gracz z wyższą szybkością, jeśli nie uda mu się zabić przeciwnika, atakuje gracz drugi. Sukcesy w tym przypadku kumulują się. Jeśli drugi atak nie pokonał potwora obaj badacze otrzymują obrażenia. Trofeum zabiera gracz który wykończył potwora. Jeśli próbują unikać, każdy testuje osobno skradanie i ponosi skutki testu.(Ta zasada może być też stosowana gdy w Arkham pojawia się potwór na terenie gdzie znajduje się dwóch badaczy).

5) Jeśli do Innego Świata który jest penetrowany przez dwóch badaczy prowadzi kilka bram, badacze mogą wybrać dowolne z nich podczas powrotu do Arkham (i zamknąć/zapieczentować dwie różne).

6) Wszelkie wydarzenia przenoszą badaczy do Arkham wspólnie.

7) Wszelkie przedmioty i zaklęcia przenoszą tylko posiadacza.

Zastanawiałem się nad tym, jak zbytnio nie ułatwiać ani sztucznie nie podnosić poziomu trudności, myślę, że ten home rulez jest dość wyważony (badacze mają taką samą ilość spotkań, niebezpieczeństwo zagraża wszystkim, wspólna faza utrzymania zbliża badaczy ;) ) i zbytnio nie komplikuje on zasad.
I co wy na to?
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Cze, 2009   

Super 8)

Tylko ta zasada nr 5 mnie zdziwiła. Fak faktem, książek Lovecrafta nie czytałem, mitologię Przedwiecznych kojarzę mgliście z tego co przypadkiem zaszłyszałem/wyczytałem i (jak przy większości rzeczy) zdaję się na intucję, ale do tej pory sądziłem że bramy do Innych Światów są bardzo podobne do portali w Planescape. Pewnie parę osób kojarzy Sigil (tak swoją drogą UWIELBIAM Planescape:Torment) Jeśli tak jest w istocie to zastosowanie rozwiązania nr5 jest... nietypowe. Badacze wędrują cały czas razem, a na końcu cudownym zrządzeniem losu, akurat dokładnie w tym samym miejscu trafiają na dwie różne szczeliny międzywymiarowe prowadzące do Arkham? :?

No chyba, że tak jak mówię, moje wyobrażenie bram, nie pokrywa się z faktami przedstawionymi przez Lovecrafta i szczeliny nie prowadzą do konkretnych miejsc, tylko można sobie nimi sterować jak taksówką (Dobra stary, to tu się rozstaniemy, ja wysiadam w Domu Wiedźmy a ty leć dalej na Skwer Niepodległości, do zobaczyska) ;)
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Cze, 2009   

Morte rządzi.
A dowolność wyboru bram przy powrocie do Arkham wydawał mi się logiczny, biorąc pod uwagę możliwość wyboru bramy powrotnej przez jednego badacza, który spenetrował Inny Świat.
Może wybór dwóch bram powrotnych jest zbyt dużym ułatwieniem...
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Cze, 2009   

Na pewno jest dużym ułatwieniem, czy zbyt dużym to już kwestia indywidualna ;)

Tak czy inaczej chodziło mi raczej o logiczne uzasadnienie, jeśli w Krainie Snów w punkcie A otworzył się portal prowadzący do Biblioteki, a w zupełnie innym miejscu w Krainie Snów w punkcie B otworzył się portal prowadzący na Opuszczoną Wyspę, to jeśli badacze się nie rozdzielą dotrą tylko do jednego z tych dwóch portali. Tak że stają przed dylemeatem, wędrujemy razem co jest znacznie bezpieczniejsze i jesteśmy dość pewni że uda się nam zamknąć wybraną bramę, czy może rozdzielamy się by w tym samym czasie dotrzeć do obu bram, ale narażając na większe ryzyko (i usłyszeć od wrednej czaszki "Ile razy jeszcze musi ginąć ten głupiec!?") :D
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Cze, 2009   

Hehe.
W takim razie może pozostawić ten wybór faktycznie samym badaczom... Myślałem też nad specjalnymi kartami wspólnej wędrówki, na których byłyby wydarzenia wymagające dwóch testów, obu podróżników. Wówczas, podczas wspólnej tury losowałoby się 2 karty- jedną standardową kartę Bram i drugą wspólnej podróży: mogłoby być to coś takiego: nagle jeden z was wpada w dziwny dół, gracz 1 musi wykonać test szybkości aby złapać kumpla, gracz 2 test skradania się aby zachować równowagę. Jeśli któryś będzie nieudany spadają obaj i tracą po wytrzymałości. Coś w tym stylu... Taki multiplayer, wicie...
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Cze, 2009   

A oto pierwsze próbki:



Czy zasady spotkania są czytelne?
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Cze, 2009   

nie mogłem się powstrzymać...
to 666 post w temacie AH.
Wszystkiego najlepszego!
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

He, he, wystrzelić fajerwerki 8)

Zastanawiałem się w jaki sposób właśnie chciałbyś wprowadzić te spotkania dla pary badaczy. Czyli rozumiem, że w przeciwieństwie do zwykłych kart bram, te miałyby tylko jeden akapit a nie trzy i przy wylosowaniu przez pojedynczego badacza karta byłaby ignorowana, tak jakby miała niewłaściwy kolor?

Co do treści spotkania to:
1. potrzebna poprawka, nie "w zburzoną, tęczową rzekę" ale "we wzburzoną, tęczową rzekę"

2. nie tyle poprawka co ewentualna sugestia
"Rachityczny, skrzypiący most po którym idziecie krok za krokiem, urywa się pod waszym ciężarem!"
Zdecydowanie brak mi w tym zdaniu punktu zwrotnego w postaci słówka NAGLE. Pierwsza część zdania jest "powolna i ostrożna" i bez jakiegoś akcentu/separatora w tym zdaniu, zrywający się most przejmuje to i opis traci na dynamizmie. Proponowałbym
"Rachityczny, skrzypiący most po którym idziecie krok za krokiem, nagle urywa się pod waszym ciężarem!"
A jeszcze lepiej w celu zbudowania napięcia i zaakcentowania dynamizmu można by troszkę inaczej podzielić zdania w stylu:
"Ostrożnie, krok za krokiem, przechodzicie po rachitycznym starym moście. Nagle urywa się on pod waszym ciężarem i wpadacie we wzburzoną, tęczowa rzekę pod nim."

Ale to już tylko i wyłącznie kwestia moich osobistych zachcianek, fanaberii i gustów :D Sama treść karty jest jak jak najbardziej jasna i zrozumiała :)
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

Gwiazdy powoli układają się w porządku...

Co do mechanizmu Wspólnej Podróży: jeden z graczy losuje standardową kartę Bram, z ogólnej talii i dowolny z badaczy poddaje się testom (w przypadku porażki obaj ponoszą konsekwencje) oraz drugą szarą kartę wspólnej podróży, jak na przykładzie. Te karty mają tylko jeden akapit i trzy poziomy trudności: biały, szary i czarny (kwestia techniczna odróżnienia ich od talii zwykłej). Jeden akapit, bo opis testów dla dwóch badaczy fizycznie zajmuje więcej miejsca, starałem się aby wydarzenia nie kojarzyły się z konkretnym Innym Światem, tylko były możliwe w każdym. Jak na razie mam coś około 24 kart i myślę że taka ilość ich wystarczy do testów. Za kilka dni postaram się upchnąć to w jednym pdfie i zobaczymy jak mechanika zaszaleje w praktyce... Ktoś chętny do testów?
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Cze, 2009   

Całkiem sprytnie rozwiązany problem losowania kart.

Chętnie zerknę na przygotowane karty, choć w tym tygodniu szczerze wątpię czy bym miał okazję rozegrać partyjkę przeciw Przedwiecznym.
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Cze, 2009   

Osiem kart wspólnych spotkań (wersja testowa!)
Jak obiecałem. Teraz czekam na opinie...
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Cze, 2009   

"Tysiące kamiennych twarzy..."
Fabularna część karty - klasa, ale nie mogę sowie wyobrazić jak utrata poczytalności daje wsazówki innej osobie.


"Trójoki starzec..."
Sprzymierzeniec + Poczytalność za losową Umiejętność? Osobiście w życiu nie poszedłbym na taki układ, sprzymierzeńcy to najcenniejszy rodzaj kart, umiejętności za to nie dość, że nie ubywa w trakcie gry to dostaje się je za zwykłą kasę, nie za trofea nawet.


"Po nieskończenie długich godzinach..."
Świetna karta, testy w znakomity i sensowny sposób zgrane z fabularnym opisem.


"Gigantyczny rój..."
Świetna karta, tylko chyba jest literówka w treści (wziął).


"To przeklęte miejsce..."
Świetna karta, tylko nieco niejasna końcówka: "jesli się uda", jeśli co się uda, Skradanie czy Szybkość?


"Powietrze jest coraz rzadsze..."
Świetna karta.


"Ukryci na szczycie..."
Świetna karta.


"Ostrożnie krok za krokiem..."
Świetna karta. I zmieniłeś opis, super :D
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

"Dziki sukces"
Przed wykonaniem testu gracz deklaruje chęć wykorzystania dzikiego sukcesu i wybiera liczbę od 1 do 6. Wszystkie kostki na których wypadnie wybrana liczba traktuje się jako sukcesy.
Przykład: Badacz z błogosławieństwem próbuje uniknąć potwora i rzuca 4 kośćmi wybierając na dziki sukces wynik 2; wyrzuca: 3,6,5 i 2. Wynik: trzy sukcesy.

Mechanizm przypomina takie jednorazowe błogosławieństwo, z tym że dodaje hazardowy smaczek do gry. Przewiduję 9 kart amuletów dających możliwość wykorzystania dzikiego sukcesu w Arkham oraz kilka przewodników po Innych Światach. Szczegóły na Manufakturze.
 
 
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Sie, 2009   

Darrell Simmons i Gloria Goldberg: nowe wcielenia
Pisałem już o tym, że nigdy nie gramy tymi dwoma badaczami. Ich umiejętność losowania dwóch kart spotkań i wybierania jednej z nich jest strasznie niesprawiedliwa i bezsensowna. Dlatego żeby nie tracić dwóch postaci postanowiłem trochę ich zmienić. Wymyśliłem nowe wersje Darrella i Glorii, które będą miały możliwość wykorzystania Dzikiego Sukcesu (patrz poprzedni post) w każdym teście wykonywanym w spotkaniach (odpowiednio dla badacza: w Arkham i w Innych Światach). Wydaje mi się to bardziej ciekawe i nie rozwala tak gry jak wybieranie sobie losowego z założenia wydarzenia. Co myślicie o takiej modyfikacji badaczy?





Gdyby komuś się spodobały i chciałby sobie druknąć to na stronie Manufaktury udostępniliśmy PDFa.
 
 
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Sie, 2009   

Proponowałbym wprowadzić jedną drobną modyfikację, mianowicie by "dzikiego sukcesu" można było użyć tylko raz na turę, inaczej staje się permanentnym błogosławieństwem co byłoby chyba trochę zbyt dużym ułatwieniem. Praktycznie wszystkie "mega wypasione" bonusy jak Honorarium, Błogosławieństwo, czy Samochód Zastępcy Szeryfa mają ryzyko zniknięcia, by zbalansować ich zalety, tu też by się coś przydało jak na mój gust :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12